Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det GÅR jo ikke, hva er mest proteinrikt? Kylling med 30g pr 100g kjøtt?

En person på 80kg spiser jo da ÅTTE kg kylling. Det er ikke mulig å få til.

 

 

Sist jeg var på Gardermoen tygga jeg tørrfisk kjøpt i en suvenirshop.

Hadde vel 83g pr. 100g?

 

Fikk alarmen på flyplassen til å fyre av grunnet kattene i dyretransportavdelingen gikk amok og gjorde opprør for å få slippe ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke skrivefeil, forfatterne er skremt selv og påpeker hvor latterlig dette er. :0

 

Brb, stikker for å kjøpe 333 egg ! Need to hit those macros!

Er det noen holdepunkter for at et slikt inntak av protein kan være hensiktsmessig ved bruk av AS? Ettersom muskelbyggepotensialet er høyere enn hos oss vanlige så virker det jo bare logisk at dem kan ha nytte av mer protein enn det som normalt anses som unødvendig. Men har kroppen noen som helst nytte av denslags store mengder på AS? eller er det bare broder vitenskap blant bodybuildere?

Lenke til kommentar

Og som ved muskler har enkelte større og sterkere viljestyrke enn andre ;)
Og kanskje man må presse viljestyrken til det ytterste slik at kroppen vet at den må øke størrelsen på viljestyrken.

 

forøvrig, kaloriforbruket ditt virker ikke urealistisk? Er jo ganske lange etapper, spesielt den siste der

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

 

Første treningsøkt i dag på halv annet år. Hva burde jeg starte med? Spinning og noen baseøvelser med lett vekt?

Hadde ikke kjørt begge deler. Tipper du vil være rimelig kjørt etter en av delene.

 

 

Enig. Hadde LETT valgt en fullkroppsøkt med baseøvelser.

 

Fullkropp 2-3 ganger i uken den første måneden minst. Høyere treningsfrekvens enn det er ikke hensiktsmessig.

Lette vekter - myk progresjon.

Lenke til kommentar

Første treningsøkt i dag på halv annet år. Hva burde jeg starte med? Spinning og noen baseøvelser med lett vekt?

Kva er målet og intensjonen med treninga?

 

Lette vekter og basøvingar er ein god start dersom styrke og muskelvekst er målet. Med så lenge utan trening treng kroppen tid til å koma i gang igjen og du treng erfaring med øvingane. Dersom du trente styrke tidlegare vil styrken koma tilbake, men ikkje gå for fort fram. Fokuser på å venne deg til treninga og teknikk i øvingane.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Tok et intervall på spinnsykkelen.

 

Målet er først og fremst å gå ned noen kilo. Spiste av meg 15kg ila 2017. Skal prøve å få litt fortgang i det. 10-20kg til må kanskje være innafor?? (er rett under 100kg vil til 80-90)

 

Har tenkt å starte med baseøvelser tre ganger i uka. Så får jeg kanskje starte et program med cardioøkter etter en stund.

Lenke til kommentar

Tok et intervall på spinnsykkelen.

 

Målet er først og fremst å gå ned noen kilo. Spiste av meg 15kg ila 2017. Skal prøve å få litt fortgang i det. 10-20kg til må kanskje være innafor?? (er rett under 100kg vil til 80-90)

 

Har tenkt å starte med baseøvelser tre ganger i uka. Så får jeg kanskje starte et program med cardioøkter etter en stund.

 

Gå ned noen kilo mens du gjør styrke, bare sørg for nok proteiner og hold deg unna cardio så det ikke går i veien når du restituerer fra styrketreningen. Du vil få en del av styrken pluss teknikken tilbake, mens du går ned i vekt, siden du har trent før. 

Synes cardio er en dårlig ide når målet er vektreduksjon, alt skjer på tallerken/kjøkkenet, ofte er en hard cardioøkt ofte etterfulgt det å unne seg litt mer på tallerken (øker hvertfall apetitten hos mange), og er simpelthen ikke verdt det. 

Hold målet i fokus, viss du både skal ned i vekt, pluss cardio og baseøvelser så er sjansen større for dårlig restitusjon og skade viss du presser på. Viss du har kontorjobb, så kan du evt. om du har tid, ta deg en spasertur på kviledager for å øke aktiviteten litt, ikke noe som brenner på musklene

Lenke til kommentar

Okei! Skal droppe det for nå da. Mulig jeg tar 5 minutter på mølla eller sykkelen som oppvarming.

 

Hva tenker dere om starten da? Burde jeg fokusere på å trene med overkommelige vekter med mange repetisjoner og sett? Eller prøve meg på tyngre vekter med mindre sett og repetisjoner.. ?

 

Husk at målet er i første omgang vekttap. 

Lenke til kommentar

Hjemme fra grillfest.

Spiste 3 kyllingfileter óg en enorm hau grønnsaker. Deretter noen lettøl óg satset dermed på å ganske så i vedlikehold kalorimessig.

 

 

Dessverre var ble det servert en svær bolle nøtter (7k kcal) og en stor bolle sjokolade.

Og jeg forsynte meg grovt av begge. Hva tror dere om en dag med faste for å gjøre opp for overskuddet? Ev bare spise en kyllingfilet eller to for proteinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...