Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Duken herjer i kommentarfelter for tida. Sjekk ut Aftenposten på facebook, det er priceless... :D

Den eine saken Aftenposten postar på Facebok?

 

Ei lenke er alltid fine ting.

Han kommemterer neppe sosipolitiske forhold på Balkan... Var en sak om at verden er blitt sunnere på generell basis. En kar mente at det bare var kjemikalier i maten for tida. Han hadde jo helt rett sånn sett... :lol:

 

Edit: facebook har visst en lenke til innlegg nå... :lol:   https://www.facebook.com/aftenposten/posts/10156144961895516

Men kommentarene ser jeg ikke lengre.... Wtf...

Endret av Dufen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags syke mennesker trener før fuglene fjerter? :lol:

Hehe. Lettere å få pressa inn to økter da. + Ingen på treningssenteret så tidlig...

 

Spiser en skyr til frokost. 

 

Synes skyr er digg, men blir litt dyrt for en imo (selv om jeg jo skjønner prisen).. Samme problemet med cottage cheese, vanskelig å rettferdiggjøre 1 boks som holder til 1-2 måltider mot en pakke havregryn ti samme pris som holder til ca 20 måltider...Like så greit, da jeg prøver å spise mindre meieriprodukter. Men skal innrømme at jeg 'unnet' meg en boks cottage cheese i dag (lol). (gjerrig hehe). En venninne av meg sa forøvrig noe litt artig om skyr en gang: "perfekt måltid!... hvis man er en dverg". Dog trener hun 2-3 ganger dagen, så har vel litt økt kaloribehov,, Men skyr er jo et greit mellommåltid eller måltid kombinert m noe annet.

 

 

Ellers fortsatt syk. Våkna opp tett som fy, og smålig feber. Kjørte en liten økt, litt roligere enn planlagt siden ville ikke pushe for mye. 6*2min@4:30, økte farta litt for hver gang, siste draget var på 4:15. kjentes passe OK i dag, ikke veldig hardt, mer flytfart. mest begrensende var at jeg pleier å puste gjennom nesa, men nå var jo den full av snørr. Positive med mølla er jo at da har man snytepapir tilgjengelig. Heldigvis var det ikke så mange rundt meg som kunne oppfatte all denne snytingen som ekkelt. Avslutta m 4*45sek@3:45. 8km, 40min ti sammen. Litt styrke etterpå.

 

Har hørt man burde trene når man er syk? Eller spørs jo, ved forkjølelse kan det visstnok ikke skade i hvert fall. Svette ut bakteriene og slik.. følte meg ok etter økten, men vet ikke i hvor stor grad dette stemmer... om det bare gjør vondt verre?

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Harde fysiske økter kan resultere i midtertidlige forandringer i immunsystemet, både under og etter treningen.Graden lar seg påvirke av  både intensitet og varighet av anstrengelsen. Med andre ord er det ikke av fordel å trene når man er syk. Bakterier lar seg ikke svette ut, de må bekjemptes av immunforsvaret.

Lenke til kommentar

Har starta å faile i knebøy nå, akkurat nådd 1x kroppsvekt. Spent på hvor mange økter jeg kommer til å trenge for å øke forbi.

 

Hvis du har begynt å faile nå bør du ta et lite steg tilbake før du fortsetter. Det er meningsløst og ikke hensiktsmessig å bruke uker nå på å forsøke å presse deg videre.

 

Reduser vektene med 20% og øk vektene sakte for hver økt, så skal du se at du kommer deg forbi før du vet ordet av det.

 

Harde fysiske økter kan resultere i midtertidlige forandringer i immunsystemet, både under og etter treningen.Graden lar seg påvirke av  både intensitet og varighet av anstrengelsen. Med andre ord er det ikke av fordel å trene når man er syk. Bakterier lar seg ikke svette ut, de må bekjemptes av immunforsvaret.

 

Har bestandig trent styrke når jeg har vært "syk" og det har utelukkende gitt positive resultater på healingen.

Men det er forskjell på syk og syk - selv har jeg aldri vært sykere enn en forkjølelse. Forstår at det blir annerledes for de med feber og influensalignende symptomer.

Det er også forskjell på styrke vs cardio i disse tilfellene, og treningens positive eller negative effekt på kroppen.

Lenke til kommentar

Er ikke anbefalt å trene med verre sykdom enn lett forkjølelse.

Influensa og lignende betennelsessykdommer kan i verste fall slå ut hjertet.

 

Skal du* trene med rennende nese og nysing håper jeg du velger hjemmetrening ;)

(* = hvem som helst, ikke rettet mot spesifikke her)

Når det er sagt har jeg mer eller mindre nøytrale erfaringer med styrketrening i begynnende eller avsluttende forkjølelse. En av mine beste (kanskje den beste) markøkten var under begynnende forskjølelse.

 

Ellers 3 hviledager på rad nå. I morgen er det back in bizniz. Er utrolig sint og misfornøyd for tiden, og føler jeg er litt stressa for å begynne i ny jobb på onsdag. Kjenner jeg må finne veien min snart før det klikker  :hmm:  Vurderer å ta noe PT-kurs-ish på siden, så skal se litt an hvordan det er med overskudd fremover.

Endret av Kakeshoma
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva spiser dere til frokost/lunsj? Leter etter raske/billige måltider, litt lei av brødskive/havregrøt (men kald havregrøt går ned om dagen)

 

Frokost; 2 egg, 1 skive fullkornsbrød med kyllingpålegg, 50gram havregrøt og en banan

 

Lunsj;  noe frukt

 

Middag; 200g fisk eller kylling, 3-200g salat/grønnsaker eller 50g fullkornsris/fullkornspasta 

 

Kvelds; noe frukt/grønnsaker med mager kesamdip eller yoghurt 

 

Dette er noe av mitt kosthold, og jeg har hold meg til det i ca. 3 måneder nå og gått ned 11 kilo. Fått flat mage igjen har jeg også <3

 

 

L1Lc.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror dere at mat kan være "helbredende"? Haha, kanskje det blir litt vel kvasivitenskap, men,,,, Lest at gurkemeie og ingefær bla. skal være bra mot forkjølelse. Så laget en slags drikk med gurkemeie, ingefær, pepper og honning. Om det gjør noe fornuftig eller ei vet jeg ikke, men smaken kan ikke anbefales... Ikke noe trening i dag. Like så greit da jeg uansett må lese til eksamen, men konsentrasjonen er ikke-tilstedeværende...

Endret av Kovalevskaja
Lenke til kommentar

Det er eit godt spørsmål. Eg ser ofte påstandar om at gurkemeie er inflammatorisk, at den frukta er bra for sånt og at det krydderet er kjempebra for tarmen, at du bør ete ditt og datt for å ikkje få sånn og sånn sjukdom. Men som alltid er eg skeptisk til den type påstandar. Eit generelt sunt og variert kosthald gjev kroppen eit godt utgangspunkt for å halde seg i live.

Lenke til kommentar

Tror dere at mat kan være "helbredende"? Haha, kanskje det blir litt vel kvasivitenskap, men,,,, Lest at gurkemeie og ingefær bla. skal være bra mot forkjølelse. Så laget en slags drikk med gurkemeie, ingefær, pepper og honning. Om det gjør noe fornuftig eller ei vet jeg ikke, men smaken kan ikke anbefales... Ikke noe trening i dag. Like så greit da jeg uansett må lese til eksamen, men konsentrasjonen er ikke-tilstedeværende...

Ja! Jeg skriver deg resept på 400TS konjakk. Blir du ikke frisk så er det ihvertfall moro å være syk :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...