Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DISTRICT 13

 

En bra action film som handler om å ta makten fra distriktene som er i Frankriket, siden staten bruker så mye penger på dem. Noen folk pønsket da ut en plan for å lure landet og presidenten til å få gjenomført planen om å rive distriktene. Det ble da filmet og planen kom i ubalangse.

Jeg likte filmen veldig godt, siden den hadde mange fete fightscener og noen freerun scener som er noe jeg digger å se på. Derfor også en anen film jeg digger som heter "Freerunner".

 

Denne filmen er helt ok å se og kan igrunn anbefale den om man liker litt høyt tempo og bra fightscener og freerun scener.

 

8/10

Lenke til kommentar

Thale (2012)

 

Veldig bra tatt i betraktning budsjett og at en kar har laget hele filmen alene omtrent. Den handler om to gutter som rydder opp dødsbo. De skal rydde ut av en hytte inne i skogen og finner ei jente i kjelleren sammen med mye forskningsmateriell og dokumentasjon. Hun er ikke helt som andre jenter. Filmen er preget av å ikke ha mye finansiering, men det har fått mye ut av det de har hatt tilgjengelig. Fin historie og jeg ser det er rykter om en Hollywood-versjon. Det blir nok bra. :)

 

4/6

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Resident Evil Retribution

http://www.imdb.com/title/tt1855325/

 

Mest for fansen. Filmen avanserer plottet litt og gir litt mer dybdeinformasjon. Ingen store overraskelser. Gode effekter, men tildels utrolig dårlig, unaturlig og rett og slett "awkward" skuespill, særlig av han som spiller Leon. Beste delen av filmen var faktisk slutten, som gir en smakebit på neste film. Skal ikke spoile den for den dere her :)

 

 

3.jpg

Lenke til kommentar

Det er typisk for Resi-filmer. Først gi oss en film som bare er sånn passe, så vi ser hele filmen uten egentlig å bry oss. Deretter gir de oss en bra cliffhanger, så vi er "nødt" til å se neste film. Den ser vi også uten egentlig å bry oss, før vi får en cliffhanger og blir "nødt" til å se neste film, osv. Lett tjente penger, der. Det hjelper jo at Milla Jovovich er gift med fyren som lager filmene. Hun kan mase litt på ham for å få en ny hovedrolle, og han kan mase litt på henne for å få henne til å spille i neste film. :p

Lenke til kommentar

Haha, stemmer det. Mente å huske å ha hørt at hun var gift med regissøren. Jovovich er ikke bare deilig, hun er også en meget brukbar skuespiller, men dessverre ofte en av de få i filmene hun spiller i :)

 

Neste film så faktisk skitmorro ut. Håper den beholder den mer jordnære atmosfæren som var mot slutten, og ikke bare høyteknologiske Umbrella-fasiliteter av betong og glass.

Lenke til kommentar

Hjelper litt at jovovich er digg også

Rawr!

 

Så The Expendables 2 i helgen. Fikk servert som forventet av hele gjengen, nesten som en parodi på alle de gamle filmene de har. Manuset er litt cheesy, but I like it! Er jo tydelig at dette ikke var ment som en seriøs action film men god underholdning av de gamle heltene, but after five days of agonizing pain … the cobra died.

 

8/10.

Endret av Cortese
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Looper

 

Fikk endelig satt meg ned med denne filmen.

Back to the future med en twist? Tja, sitter egentlig med den følelsen.

Bruce Willis er kul, men har for mye hår. Joseph Gordon-Levitt spiller en looper. Loopers er ansatt for å skyte de som blir sendt tilbake i tid.

 

Jeg lot meg rive med, alltid morro med Willis i actionfilmer.

 

7/10

Endret av indomitable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Looper får mye bra omtaler og karakterer. Men jeg klarer ikke helt å motivere meg til å se den. Det er som en god italiensk stenovns pizza, man spiser til man er stappmett og når man får spørsmål om man vil ha mer så orker man bare ikke tvinge ned mer.

 

For meg havner Looper litt i denne kategorien, jeg har "spist" så mye av dette at det ikke hjelper om den er bra. Men kanskje gjør jeg det alikevel når jeg vil se en film og ikke har noe bra liggende.

 

Man kunne tidligere uttrykke en del lite flatterende om Hollywood og deres melkemaskiner men nå synes jeg de har beveget seg ennå noen fler hakk ned mot "McDonalds" standarden. Menyen har i praksis vært den samme i all tid og man bytter bare litt på sausene og innpakningen.

 

Dette er nok artigere for nye generasjoner.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Let me in

 

En grei film som handler om en jente som er en vampyr. Ho vill hellst leve som vanelig, men trenger blod for å leve. Det oppstår en kjærlighets forhold mellom dem. Gutten aksepterer jenta og hun hjelper ham på slutten.

Jeg likte filmen ganske godt siden den ikke var veldig spennende eller skummel, men bare helt grei å se. Anbefaler den gjerne fordi historien var ganske bra ved den.

 

7/10

Lenke til kommentar

Let me in

 

En grei film som handler om en jente som er en vampyr. Ho vill hellst leve som vanelig, men trenger blod for å leve. Det oppstår en kjærlighets forhold mellom dem. Gutten aksepterer jenta og hun hjelper ham på slutten.

Jeg likte filmen ganske godt siden den ikke var veldig spennende eller skummel, men bare helt grei å se. Anbefaler den gjerne fordi historien var ganske bra ved den.

 

7/10

 

Nå begynner det bli mange interessnte filmer å legge til watchlisten min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...