Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Shining er en av tidenes beste filmer i min bok, uavhengig av at man like den («obligatorisk» som det heter på forrige side) og det tekniske. Selvom det er helt på plass også.

 

Den er ekstremt gjennomført, og etter min mening en av de mest perfeksjonerte filmene noensinne.

 

Og for de som lurte, så er jeg også filminteressert.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er middels filminteressert, og har satt veldig, veldig stor pris på The Shining siden jeg så den for første gang for 13-14 år siden, selv om jeg holdt på å drite på meg første gang jeg så den. I dag er den ikke i nærheten av å være skummel, men den har en helt utrolig bra og unik atmosfære som jeg setter veldig stor pris på. Den får neppe noen plass på min topp 20 liste, men det har veldig lite å si, for den er fremdeles latterlig fett.

Lenke til kommentar

Horrible bosses (2011)

 

Er en veldig bra komedie film, med en litt kjedelig slutt i forhold til forventningene som blir byggd opp i løpet av filmen. Den er veldig morsom og handler om 3 venner som alle hater skjefene sine og vil drepe dem. De er utrolig dumme og hele filmen blir nesten bare bedre og bedre. Er litt ufint i språket men det er noe som gjør den vittig.

 

9/10 Kan virkelig anbefale den.

Lenke til kommentar

La mala educación (2004)

 

Denne har jeg ikke sett på mange år før jeg nå så at den dukket opp i Netflix, og det ble et gledelig gjensyn. Gael García Bernal spiller Ignacio, en skuespiller som ønsker å slå igjennom med filmatiseringen av en novelle han har skrevet om livet sitt - delvis sann, delvis oppdiktet. Til å fylle rollen som regissør oppsøker han Enrique, en barndomsvenn som også er en stor del av novellen og livet til Ignacio. De møtte hverandre som barn på en streng religiøs kostskole hvor de ble forelsket og hvor forholdet dem imellom var til stor misunnelse for en av skolens pedofile lærere.

 

Jeg digger måten Pedro Almodóvar formidler denne historien, og han tar en del grep som til tider kan minne litt om Adaptation., ispedd et lass med homoerotikk. Det er også noe herlig forfriskende i valget av farger og den til tider utformelle klippingen som står i kontrast til den tunge tematikken. Gael García i drag er også en finurlighet, men som tilfører historien mye mer enn en gimmick.

 

Anbefales.

Lenke til kommentar

Enter the Void (2009) Gaspar Noé

 

 

5592227916_26c3515b3f_b.jpg

 

Dette var sinnsyke ville saker. Jeg var definitivt i sone. Jeg ble dratt inn i et fantastisk univers. Jeg kan si at plottet er så sterkt, og genuint når det kommer til det visuelle, og menneske hjernen. Dette ville holdt mål for meg i en film, men neida, vi fyrer løs. De fantastiske visuelle bildene, og alle scenene er mektig. For meg er ikke samtlige partner nødvendig, alt er en ren nytelse. Skuespillet er i ypperste klasse. Alt er like irrelevant som det ikke er det.

 

Den setter hjernen din i et merkelig modus. Dette var mere en opplevelse, enn jeg aldri har følt på den måten at jeg kan kjenne så nært på det. Dette gikk så fort, alikevel føltes det som en evighet. Selve film-teknikkene er utrolig. Jeg kan ikke fatte. Alt er så vakkert, og interesant. Det er brutalt, og utenfor. De siste sensuelle scenene ga meg virkelig gåsehud. Forferdelig interessant.

 

Dette var målløst, og jeg overveldet. Dette er en av de beste filmene jeg noensinne har sett. Masterpice! Dette er absolutt ikke en film for alle, men se den pronto! Jeg entred the void! Dette var den ultimate tripp.

 

Jeg føler jeg kunne skrive så utrolig mye, men jeg må ta alt inn, og se den flere ganger. Dette er en film jeg skal ta meg ufattelig god tid til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enter The Void er en slags moderne Stalker, eller 2001 om du vil, føler jeg. En utrolig reise gjennom Tokyos gater, og gjennom hovedpersonens liv og tanker. Ikke bare er den utrolig imponerende på det visuelle og tekniske, men også veldig emosjonell og varm. Den tar for seg alt fra barndommens usikkerhet til å vandre gatelangs dopet i Tokyo, til sjeleliv og det metafysiske. Utrolig bra saker! En av de aller beste filmene de siste ti årene, vil jeg påstå.

 

Fin avatar du har på Criticker, forresten, spetwols. Den så kjent ut.

Endret av CypheroN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...