Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Såklart har budsjett noe å si. Når man lager virkelig dyre filmer må de peiles inn på et bredt spekter av publikumere. Jo høyere budsjett, desto dårligere film. Dette har størst utslag blandt filmer i $100M-og-over-kategorien.

 

Selv så jeg en film med budsjett på 8 million kroner i går som slår hvilken som helst storproduksjon ned i støvlene når det gjelder kvalitet. Nemlig 'Mer eller mindre mann'. Kanskje årets beste film.

 

Hæ?

 

Har du sett på top 250 på imdb.com? Sykt mange høy budget filmer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det? Jeg sjekket budsjettet på de 30 øverste filmene. Og de eneste virkelig gode og dyre filmene jeg finner er Forrest Gump ($55M), Shawshank ($25M) og Goodfellas ($25M). Ellers ligger de fleste på godt under 10 millioner dollar. Gudfaren hadde et budsjett på $6M, for eksempel.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Big trouble in little China. (1986)

 

Dette er en film jeg før aldri hadde hørt om. Det er nok en grunn til det. Filmen var sikkert helt ok til sin tid, men nå var den egentlig bare teit. Den handlet om en lastebilsjåfør som besøkte en venn. Vennen hadde en forlovet som var kinesisk og hadde grønne øyne. Det fantes bare 2 av dem, og trailersjåføren var forelsket i den andre.

Samtidig er en slags demon over det onde fanget og kan bare bli en egen kropp om han gifter seg meg en kinesisk jente med grønne øyner. Han kidnapper dem og de blir dratt in i de mørkes sider av Chinatown under San Francisco.

 

Filmen er egentlig ok og en passe grei historie, men den virker veldig dorlig med de filmtriksa og når de dreper hverandre ser det litt vel fake ut. Man er nå vant til veldig ekte filmer og sån en gammel film er da ikke noe man er vant med. Det er en film man ikke absolutt må ha sett, men om noen vil skal jeg ikke hindre noen.

 

Den får en 2/10 av meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Big trouble in little China. (1986)

 

Dette er en film jeg før aldri hadde hørt om. Det er nok en grunn til det. Filmen var sikkert helt ok til sin tid, men nå var den egentlig bare teit. Den handlet om en lastebilsjåfør som besøkte en venn. Vennen hadde en forlovet som var kinesisk og hadde grønne øyne. Det fantes bare 2 av dem, og trailersjåføren var forelsket i den andre.

Samtidig er en slags demon over det onde fanget og kan bare bli en egen kropp om han gifter seg meg en kinesisk jente med grønne øyner. Han kidnapper dem og de blir dratt in i de mørkes sider av Chinatown under San Francisco.

 

Filmen er egentlig ok og en passe grei historie, men den virker veldig dorlig med de filmtriksa og når de dreper hverandre ser det litt vel fake ut. Man er nå vant til veldig ekte filmer og sån en gammel film er da ikke noe man er vant med. Det er en film man ikke absolutt må ha sett, men om noen vil skal jeg ikke hindre noen.

 

Den får en 2/10 av meg.

 

Things I've learned from BTILC:

 

1.) It's all in the reflexes.

2) I've been saying the phrase "Nothing or Double" backward my whole life.

3) The cheques in the mail.

4. If you want Jack Burton to concentrate, don't rub your body against his.

5. The President knows who Jack Burton is.

6. The black blood of the earth is not oil, its the black blood of the earth.

7. Jack Burton can take your best shot, pal.

8. Jack Burton was born ready.

9. China is here.

10.Chinese marriages involve poking your bride with a needle. The "needle of love".

11.Mutual Fidelity Insurers of Sacramento cost 6 grand a year in premiums.

12. Egg Shen is rich dude, even though he lives in a dump.

13: Chinese girls with green eyes are like leather bucket seats.

14: Egg doesn't really know the full contents of the Six Demon Bag himself.

15: Jack Burton is so hard he can look a storm in the eye.

16: One should never discharge a firearm in the air.

17: Gracie Law has a problem with her face.

18. The world is full of crazy people. Hoodlums!

19. Dave Lo Pan must be doing something seriously wrong.

20. that excitement is Henry Swanson's game

21) If you're kidnapped by chinese villains with supernatural powers, play your cards right and you'll live to talk about it!!

 

Alt dette av one-linere i filmen.

Endret av Bytex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg erstattet det med noe annet :) Fakta man lærer om verden av å se denne filmen.

 

Ja så det, tror nesten jeg burde se filmen om igjen jeg og prøve å tolke den litt bedre. :)

 

"It's all in the reflexes." Denne sitter fortsatt godt. Ble gjentatt mange ganger, Den lista de hjalp veldig. Den nevner en del ting som jeg ikke tenkte over og noe som også hadde symbolsk betydning.

 

Takk :)

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Hill! Som sagt er det tidenes feteste film. FInnes ikke en eneste film som er i nærheten av Big Trouble in Little China. En av svært få filmer som lett kan sees en, to og tre ganger i måneden i et helt år uten at den blir noe annet enn bedre for hver jævla gang. Blir svett som bare pokker og rød på pungen av å tenke på hvor fet den er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja så det, tror nesten jeg burde se filmen om igjen jeg og prøve å tolke den litt bedre. :)

Tolke den bedre? Det er Big Trouble In Little China vi snakker om? Det er en ren tullefilm som neppe er ment å være noe annet. Elsk den eller hat den, men den er og blir useriøs og idiotisk. Jeg elsker den, men den er slettes ikke for alle. At folk her på forumet klikket når du ga den så dårlig karakter sier mer om folkene her enn om filmen. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tolke den bedre? Det er Big Trouble In Little China vi snakker om? Det er en ren tullefilm som neppe er ment å være noe annet. Elsk den eller hat den, men den er og blir useriøs og idiotisk. Jeg elsker den, men den er slettes ikke for alle. At folk her på forumet klikket når du ga den så dårlig karakter sier mer om folkene her enn om filmen. ;)

 

Okei, men den har også et budskap, som jeg nok har oversett. Folk kan gjærne klikke, siden jeg dømmer jo filmen etter min mening. Det er en del filmer som i mine øyne blir feilbedømmet, men sånn er det bare :)

 

Filmer som jeg liker som er tullete er: Shang-high noon Blue streak (helt genial) National security og hangover + american pie..osv i den kategorien Også Monty phyton life of bryan er vittig :) Jeg liker ikke så godt filmer med magi, tryllekunster osv,.. så derfor ranka det en del ned i mitt syn. Men de jeg nevnte er verdt å se eller ihvertfall traileren ;) (om man dropper hangover og american pie... de er anerledes kategori i tilegg)

Lenke til kommentar

The Four

 

Kinesisk fantasy er noen rare greier. Mange av kampscenene ligner liksom på scener i andre storfilmer, men på et eller annet vis virker alt bare så billig. Jeg hadde lyst til å se noen av de største kinesiske filmene fra den siste tiden, og denne har tydeligvis ligger på topp-ti lista for 2012 i Kina. Det samme landet der kritikerne ikke skjønte hvorfor Snikende Tiger Skjult Drage markerte seg internasjonalt.

 

Terningkast 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...