Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dredd 3D

 

Karl Urban gjør alt han kan for å ligne Sylvester Stallone, som spilte rollen i den mye bedre orginalen fra 1995. Den hadde faktisk spesialeffekter på veldig høyt nivå for sin tid, og jeg syns det var en av de mest undervurderte action-filmene med Stallone. Den var mye dypere, hadde mer drama, og Stallone var en mer flerdimensjonal dommer enn Urban - som er monoton og kjedelig.

 

Det er ingen som har nevnt dette, men jeg anser hele filmen som å være en amerikanisering av indonesiske The Raid. Kledd i drakten til en glemt tegneseriehelt. Denne filmen skal derimot by deg på et univers fra den tegneserien, noe den prøver med uengasjerende voice-over. Men den klarer det ikke. Rett og slett fordi hele filmen foregår i korridorer til en generisk boligblokk. Og når man stenger verden ute, har ikke historien relevans til noe som helst. Og derfor blir den flat og kjedelig

 

Terningkast 2

Lenke til kommentar

Dredd 3D

Det er ingen som har nevnt dette, men jeg anser hele filmen som å være en amerikanisering av indonesiske The Raid.

 

Er du seriøs nå? Dette har blitt nevnt i nesten alle anmeldelsene jeg har lest av filmen. De få som ikke har nevt det, er mest sannsynelig folk som ikke har sett begge.

Lenke til kommentar
Karl Urban gjør alt han kan for å ligne Sylvester Stallone, som spilte rollen i den mye bedre orginalen fra 1995.
Jeg vet du liker å trolle, og vanligvis overser jeg det bare. Men her tar du så skammelig feil at det blir pinlig. Du mener ikke seriøst at Stallones versjon er bedre? Har du i det hele tatt den fjerneste anelse hva du snakker om? Å si at Stallones versjon er bedre er som å si Batman & Robin er bedre enn The Dark Knight. Helt latterlig, og så på bærtur at det ikke er vits å kommentere engang.
Lenke til kommentar

Indiana Jones: Og de fordømtes tempel

 

Jeg likte ikke filmen særlig godt siden ho dama som var med skrek allt for mye. I tilegg ble Jones forgifta 1 gang og gjort til sånn slavearbeider 1 gang. Begge gangene overlevde han uten noe form for motgifft. Eller jo, men motgfften var så enkel at alle kunne ha greid å unslippe. Allt ved filmen var for mye tull til at det ble noe bra.

 

3/10

Lenke til kommentar

Jeg vet du liker å trolle, og vanligvis overser jeg det bare. Men her tar du så skammelig feil at det blir pinlig. Du mener ikke seriøst at Stallones versjon er bedre? Har du i det hele tatt den fjerneste anelse hva du snakker om? Å si at Stallones versjon er bedre er som å si Batman & Robin er bedre enn The Dark Knight. Helt latterlig, og så på bærtur at det ikke er vits å kommentere engang.

Du sammenligner Dredd 3D med The Dark Knight? Det er visst du som troller her.

 

Karl Urban er bare en nykommer sammenlignet med Sylvester Stallone.

Lenke til kommentar

Nei, jeg sammenligner ikke Dredd med Dark Knight. Jeg sammenligner Batman & Robin med Dark Knigh, og jeg gir da blaffen i hva du synes om Urban og Stallone. Poenget er å sammenligne Judge Dredd og Dredd 3D. Den ene er rimelig nært tegneseriene og dermed svært tro mot hele greia det er basert på, og i tillegg er det en meget bra actionfilm. Den andre er med Stallone.

 

For den saks skyld har selv Stallone innrømt flere ganger at Judge Dredd-filmen hans var en tabbe. Da må da selv du skjønne at noe ikke stemmer når du sier den er bedre enn Dredd 3D?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Dredd 3D

Så denne på nytt igjen, og den er like bra andre gangen. Dredd er badass så det holder, og selv om vi har den typiske kvinnelige helten som ikke helt er i stand til å være så badass som hun skal være kommer hun seg gjennom filmen. Savnet på en måte hjelmen hennes, da jeg synes hjelmen er noe av det viktigste tilbehøret til dommerne. Men på den annen side ble det forklart hvorfor hun ikke bruker hjelm, og jeg godtar den forklaringen. Spesielt siden hun utnytter den siden meget bra. Ellers er det veldig mye action her til tider, og selv om historien er rimelig rett frem gjør det ingenting. Kanskje litt for lange slow-mo scener til tider, men også dette er småpirk.

Vurdering: 8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stallone er en av de beste action-skuespillerne, fordi han kan spille overbevisende "badass". Det klarer ikke Karl Urban like bra. Skuespillet er til syvende og sist alltid det viktigste i en film, og når han blekner i forhold til Stallone, så gjør det kontrasten veldig stor.

 

Det samme hadde skjedd om Justin Timberlake skulle ha spilt Don Corleone i en remake av Gudfaren. Samme hvor bra alt mulig annet hadde vært, hadde filmen skuffet, fordi den ikke ville hatt samme magi som Marlon Brando leverte. Det var akkurat dette prinsippet som skjedde med remaken av Karate Kid. Den var bare ikke like magisk.

 

Det spiller forøvrig NULL rolle hvor tro disse filmene er mot sine opprinnelige tegneserier. Det driter folk i, og det er mye viktigere å lage god film enn å følge tegneserien. I Hollywood er det mye mer ressurser bak produksjonen av en film, enn det er bak produksjonen av en tegneserie. Så etter at manusforfattere og produsenter får polert historien litt, blir som regel resulatet alltid bedre.

Lenke til kommentar

Dredd 3D var totalt overlegen den gamle Dredd filmen med Stallone. Ser folk nevner The Raid her, og at Dredd kun er en kopi av den. Stemmer ikke i det hele tatt.

 

Dredd was written and filmed long before The Raid. Dredd's screenplay was written in 2008 and leaked online in 2010. Principal photography on Dredd took place between November and December 2010. The Raid did not go into production until November 2010, and was filmed in March 2011

 

Angående Stallone vs Urban. Hvem som spiller rollen har ikke så mye å si. Til dags dato har ikke Judge Dredd sitt ansikt blitt vist i tegneserien, og at de da følger denne kulturen i filmen synes jeg er veldig bra. Stallone hadde kun unifomen på seg en liten periode i filmen, og det førte faktisk til at jeg ikke følte jeg så en Judge Dredd film i det hele tatt.

 

Min dom, Judge Dredd (1995), terningkast 2 eller kanskje en svak 3. Dredd 3D (2012), terningkast 5

 

Angående badass, Urban til venstre, Stallone til høyre. Ikke tvil om hvilken "look" jeg synes passer best ihvertfall.

 

tumblr_m59iusV9bW1r84yvwo1_500.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Eh, JA! Stallone er bedre trent. Kostymet er bedre designet.

 

At du klarer å gi Dredd 3D så mye som terningkast 5, knuser troverdigheten din til de fleste.

 

Jeg syns personlig Stallone-filmen var overlegen. Men den får ikke mer enn Terningkast 4 for det. Ingen av disse er høykvalitets filmer.

 

At du mener Stallone er en bedre Dredd fordi han er bedre trent (full av roids) sier også litt. At kostyme ser ut som noen han plukket opp i en lekebutikk gjør det ikke bedre.

 

Ja jeg gir Dredd høy karakter, ikke fordi den noensinne kommer til å vinne noen priser, men fordi den var knallbra hjernedød underholdning igjennom hele filmen.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Problemet med kostymet til Stallone, som jeg ser det, er at det er alt for "nytt". Mega City 1 er en skitten, rasert, kaotisk by med alt for mange folk på alt for liten plass, og der de aller fleste har gitt opp å holde noe som helst orden. Det er kun dommerne som er igjen for å håndheve loven, og det er nok derfor de er blitt jury, dommer og bøddel i en person. Da passer det ikke å løpe rundt i et kostyme som ser omtrent ubrukt ut, og spesielt om man er en erfaren dommer som Dredd.

 

Litt off-topic er nettopp det en viktig grunn til hvorfor Star Wars ble så populært, og hvorfor mange foretrekker de gamle filmene foran prequels. De gamle filmene ser skitne og utslitte ut, noe som gjør at alt for en følelse av å være mer ekte. De nye er alt for polerte til å være troverdige. Når du bygger en podracer av diverse skrapdeler du finner slengt rundt omkring ender du ikke opp med en podracer som er så blank at du kan speile deg i den. (kanskje litt overdrevet, men dere ser poenget.)

 

Btw jeg likte Punisher: War Zone og gleder meg til den neste. Det er hjernedød action, men det har da aldri skadet noen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...