Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i det, selv om jeg ikke har sett så mye av sjangeren.

 

Av det jeg har sett virker det som slashere fra 70-80 tallet er mye bedre enn dagens forresten.

På den tiden var sjangeren ny, og internett bare på et svært tidilg stadie. Folk var ikke vant til å se sånne filmer, og når effektene begynte å bli bedre fikk filmene virkelig ta sjanser og gjøre ting ingen andre hadde gjort før. I for eksempel The Thing får en fyr armene kappet av. I virkeligheten er det en fyr som ligner mye på skuespilleren, men som mangler armene fra før. Han bruker prostetiske armer, så bare fyll de med diverse lekeblod og sånt og kapp dem av, så ser det rimelig bra ut på film. Andre filmer som Cannibal Holocaust og de der drar den helt ut, med voldtekt, tortur, massedrap og så videre. Nå er dette selvsagt ikke bare slashere, men skrekkfilmer generelt.

 

I våre dager har vi sett det meste, og selv om effektene er blitt bedre er det dessverre alt for mye fokus on CGI. Ta for eksempel filmen The Collection. Tidlig i filmen blir en drøss folk drept på rimelig brutalt vis, og for noen få år siden ville jeg nok ha sagt det var noe av det verste jeg hadde sett (på en bra måte). Men da jeg så de scenene for noen dager siden gjespet jeg gjennom hele greia. Det ser bra ut, men det er ingenting vi ikke har sett før. Saw er en tydelig inspirasjon til dem, men når selv Saw ble en parodi på seg selv vil andre filmer slite med å overgå dem.

 

Jeg vil tro det fortsatt finnes materiale der ute til å lage skikkelig bra skrekkfilmer, men de må endre fokus radikalt. Det holder ikke å vise blod og gørr i mengder. Vi har sett alt før. De må heller satse på det psykologiske, vise oss glimt av ting i stedet for hele greia og skrive en historie vi ikke har sett før så mange ganger. Jeg husker da jeg så nyversjonen av Wolf Man på kino. Tidlig i filmen løper en dame i panikk vekk fra noe vi ikke ser. Etter en stund stopper kameraet, og vi ser hånden til varulven i en svært kort scene uten å vise selve fyren. Det er en av de bedre scenene jeg har sett i de siste årene. Ikke fordi den viste hånden, men fordi den ikke viste resten. ;)

Lenke til kommentar

Grosse pointe Blank.

 

Filmen handlet om en leiemorder som fikk et oppdrag om å drepe noen i en by som han kom fra. Selvfølgelig kjente ham alle igjen og han mister lysten med jobben etter han ser sin store barndomskjærlighet.

 

Filmen var bra i starten, men ett litt for stort preg av kjærlighet i midten av filmen. Slutten slutta som i en vanelig actionfilm, men synes sjangeren hadde passet bedre til Action/kjærlighetsfilm istedenfor Actionkomedie.

 

6/10

Lenke til kommentar

The Sword Identity

 

En sverdmester ankommer et eller annet sted, og alle tror han er japaner. Men det er han ikke, noe det snakkes frem og tilbake om, uten at det spiller noen rolle for historien. Blant de som snakker om det, er fire sigøynerdamer, spilt av kinesere. Ja det blir ikke teitere. Så viser det seg at sverdmesteren er så flink til å sloss, at han får lov til å sloss mot landsbyens fire kampsportlærere. Som er bedre enn alle andre. Da får han kanskje startet egen skole i byen.

 

Jeg har sett en del kinesiske filmer i det siste, i håp om at det er noen flere perler ala Hero, Snikende Tiger osv, som jeg ikke har fått med meg. Men de virkelig bra kinesiske eventyrene er det svært få av. Denne overrasket meg med å rett og slett by på svært dårlige kampscener. En kung fu-film med dårlig kung fu!

 

Terningkast 1

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Halloween 4 og 5 er de beste i serien, uten tvil. Mye takket være Danielle Harris, som spiller Jamie. Morsomt nok er hun med i nyinnspillingen også, men logisk nok en del eldre. (og litt mindre påkledd.... hihi. :)

 

Er meget enig der. Jamie var utrolig. Men det så mye annet tull i de filmene som drar ned igjen. Som de forbanna ungdommene som liksom gjør pranks på hverandre med å late som de er Myers. HAHAHAHAHAHAAA JEG BLE NESTEN SKUTT AV POLITIET FORDI HAN TRODDE JEG VAR MICHAEL MYERS AHHAHAHAHA..eller HAHAAAAkjæresten min fikk nesten hjerteinfarkt fordi hun trodde jeg skulle drepe henne med Myer-maske hahahahaha..

 

Det er disse stereotype-ungdommene jeg sikter til i slasher-filmer som drar de ned i søla. Eller at slasher-ungdommer ALLTID er kåte. Selv når det er seriemordere på ferde, krabber de inn i en forlatt låve for å ha sex (og bruker 10 minutter på foreplay såklart) mens vår morder alltid kommer snikende..eller kanskje det bare var en av deres motbydelige kompiser som kledde seg ut. Lol.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Act of Valor (2012)

Det beste med filmen, og grunnen til at jeg så den, var å kunne se Navy SEALs' taktikker, utstyr, kjøretøy, våpen også videre i aksjon, ettersom at denne var basert på ekte oppdrag, våpen, taktikker osv, samt at SEALs-ene i filmen er spilt av ekte, aktive SEALs.

Handlingen i seg selv, derimot, var ganske dårlig. Men noen scener var veldig kule, slik som for eksempel:

 

 

den scenen når hun asiater-dama sprenger seg selv, og når eksplosjonen vises i slow-motion

 

 

Men kort sagt, så er dette en film for deg som er interessert i SEALs eller moderne krigføring, men ellers så er den ganske dårlig.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Zulu (1964)

 

Ble å se den (igjen) da i fortsettelsen av Zulu Dawn. Selv om den er laget en komfirmasjonsalder før, er den en direkte fortsettelse av sistnevnte. Scenene i begynnelsen fra slagmarkene da ganske like noe av det vi ser i slutten av ZD. Ser ut som det er filmet på samme sted.

 

Ikke like genial film dette, men en god "oppfølger". Michael Caine er ikke noe særlig i denne filmen hvertfall. I det hele tatt er skuespillet temmelig stusselig i forhold til den utsøkte skuespilleropplevelsen ZD er.

 

Serk syver

7/10

Lenke til kommentar

Mer eller mindre mann (2012)

 

Denne handler om Henrik, på 35 år. Han er av "ironigenerasjonen" og lider av et Peter Pan-kompleks. Når han kjøper rekkehus og gjør kjæresten gravid banker plutselig livet på døren.

 

Jeg likte den kjempegodt. Kjente meg igjen i skummelt mange scener. Skuespillere som du trur på. Alt var så ekte. Kanskje litt kort (1t20), men det var ingen unødvendige scener, og alt hang veldig godt sammen.

 

En sterk 5/6. En av årets beste filmer.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Ok før jeg skriver om filmen jeg så på kino må jeg rope ut dette som har plaget med siden jeg var liten..

 

HVORFOR MÅ ALLE NORSKE FILMER HA BRUTALE SEX SCENER ELLER NAKNE FOLK I DET HELE TATT. DET ER IKKE KUNST OG LA FOLK PULE I HVER ENESTE FILM!

 

Nesten verre en Danmark sine syke psykologiske filmer,

 

Beklager dette har irritert meg siden jeg ble født. Jeg har flere sider rundt dette men det bryr ikke dere om uansett .

 

OPS SPOILERS!!!!!!!!!!!!!!!!!! (beklager )

 

Jeg så nettop The Hobbit og jeg vet ikke om jeg er dum eller bare sier min egen mening siden alle kritikere hater denne filmen,

Men dette var en av de beste filmene jeg har sett i hele mitt liv, den passet perfekt for det runde pumpende hjertet mitt. ingen døde alt var perfekt akkurat som en barne fortelling burde være, OK så har jeg lest historien før men det var bare vake minner.

 

JEG ELSKER THE HOBBIT 10/10 FUCK THE CRITICS :D

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...