Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (2011)

 

For en skuffende og dårlig film! Spenningsnivået var helt på bånn for meg.

Den manglet stemning i min meining. Filmen viste ikke hva den ville, og forsøkte å kaste inn for mange elementer om gangen. Og svært forutsigbar.

Svært mange scener var som om de var hentet direkte fra andre filmer.

 

Teknisk var den grei, men ofte ser du at effektene er dårlig og personer + CGI skilte seg kraftig ut. Det var nesten som å se på en TV film til tider.

 

De bygget opp til den store kampen mellom Harry og Lord Voldemort, men kampen var like skuffende som Ironman 2 kampen. Fort over, og ikke noe spetakulært.

 

Masse "zap zap", og "pew pew", med tryllestavene, noe som var kanon tamt å se på, og ofte minnet scene på Star Wars.

Og var måte på hvor mye av disse "stråle mot stråle" det skulle være, er ikke noe spennende å se på i det hele tatt.

 

 

4/10

 

 

Ironclad (2011)

 

Dritt film. Masse CGI blod som er ubeskrivelig dårlig utført. Nesten tegneserie aktig. Brutale scener, med masse dårlig skuespilling, med unntak av Paul Giamatti som var årsaken til at jeg såg filmen.

 

Styr unna.

 

2/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wall Street (1987)

 

Dette er en film jeg lenge har hatt på den mentale "datert og overvurdert film"-hylla, men alt jeg har hørt om denne filmen viser seg å være helt fortjent. Martin og Charlie Sheen er interessante som far og sønn, men når det kommer til to viktige emosjonelle scener for Charlie så viser han hvorfor han ikke har fått den samme karrieren som sin far. Jeg vil så gjerne føle med han, men han gjør det veldig vanskelig. Ellers er Gordon Gekko alt jeg kunne håpe på, James Spader er kvalitet som vanlig, og John McGinley gjør den samme irriterende rollen han har i Scrubs. Der dette på papiret er en film om folk som ikke har ordentlige jobber, blir det en klassisk historie om det gode mot det onde, klasse, grådighet og lojalitet/svik. Paralellene mellom denne filmen og The Social Network er så mange at de hadde gjort en fin double feature sammen. Selv om Wall Street er ikonisk på grunn av Gordon Gekko og som symbol på 80-tallets meg-holdninger ble jeg overrasket av Michael Douglas, over den faktiske kvaliteten på filmen og engasjementet jeg fikk for den.

 

8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

TEKKEN

 

For en gangs skyld har vi en en film som er basert på spill og som ikke er laget av Uwe Boll eller Paul W. S. Anderson. Ikke at det hjelper noe. :p For å ta alt som er bra først har vi en Iron First turnering med noen av karakterene fra spillene, og de har kostymene de bruker der. Mer eller mindre. Så til det dårlige... :p For å ta det på denne måten er både Anne og Nina Williams deltagere i turneringen, men de glemte å la Anna få sloss der. Jin er hovedpersonen og sloss flere ganger, men de fleste andre sloss én kamp hver. At Jin holder på å tape, husker et tips han fikk fra moren og bruker det til å vinne kampen er tvilsomt nok, men når han gjør det i hver jævla kamp blir det for dumt. Og ikke engang begynn på historien. :p Noen kampscener er underholdende nok å se på, men det er ikke Bruce Lee akkurat. :p

 

Vurdering: 2/10 Tre plusspoeng pga rett kostymer. Ja, tre. :p

Lenke til kommentar

The Way (2010)

An American father travels to France to recover the body of his estranged son who died while traveling "El camino de Santiago" from France to Santiago de Compostela (Spain).

post-38451-0-02436200-1311725252_thumb.png

 

"The Camino de Santiago de Compostela" også kjent som "The way of St. James" kan man lese om her

 

Dette er en av de bedre filmene jeg har sett i år. Martin Sheen spiller så godt at jeg helt glemmer at dette er en filmatisering. Skuespillere, historien, kulturene, folket, landskapet, musikken og stemningen, alt er fantastisk.

 

For meg var dette en stor opplevelse og en film som ga følelse av å ha levd litt mer og vært vitne til noe betydningsfult. Opplevelsen og karakteren er høyst subjektiv.

 

9/10

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Varg Veum: Kvinnen i Kjøleskapet (2008)

 

Første gang jeg ser en "Varg Veum" film, og skjønner det er en serie filmer.

 

Vel nå var dette en ganske typisk Norsk kriminalfilm, ganske lik en rekke amdre

vi har sett i nyere tid.

Det er alltid en visuell slags dyster, grå og nærmest depressiv stemning i slike

Norske filmer. Som man ser innslag fra lokal tv eller Norge rundt.

 

Kaier, båter, blest og gråvær er faste ingredienser. Lurvne tryner som ser dorskt

og dvelende på hverandre i dunkel lyssetting som standard i Norsk filmkultur.

 

Greit dog å se noen andre enn Helge Jordal med gråmåkestemmen sin. Nå var det

noen andre enn Jordal og Sundqvist, men egentlig samme slags typer også her. Han som

het Hamre så ut som han dratt rett ut av halmen etter en tur på byen kvelden før.

Kanskje en idé å sprite opp Norske filmer en tanke?

 

Handlingen var grei nok, men temmelig typisk og lite kreativ den også. Selv om

de tydelig forsøker.

 

Så ikke så mye å rope hurra for, men heller ikke direkte kjedelig.

 

4,5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kingdom of Heaven - Extended edition

 

Ca. tre timer med ekkel kristenpropaganda, satt ofte og begravet hodet i hendene pga. menneskers blinde tro. Dessuten noen tvilsomme uttalelser som jeg mistenker er feil. Fantes f.eks uttrykket "Return on Investment" i det 12. århundre? Jeg har mine tvil.

 

Orlando Bloom spiller temmelig kjedelig og påtatt, og kampropene og uttalelsene er så klisjépreget at det gjør vondt. Mye er også stjålet fra andre filmer.

 

Sånn positivt så er det mye underholdende voldsscener, dessuten er Eva Green utrolig flott å se på.

 

3/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Iron Man 2

 

Makan til en kjedelig film, men hadde forventet det. For å si det sånn så fant jeg det så uinteressangt at jeg har glemt store deler av den. Tankene drev bort andre steder.

Lenke til kommentar

Reservoir Dogs (1992)

En vellaget thriller som er Tarantinos første sukesess og en av hans beste. En stjernelag av skuespillere samlet i et enkelt plott i et vrient dilemma. Spennende og humoristisk. 08/10

 

Into The Wild (2007)

Into The Wild er min aller største favoritt. Grunnen til det er ideen om rive seg løs og gjøre noe helt annet. I samspill med natur, dyr og mennesker er det en utrolig historie. Med Emile Hirsh som hovedrolle, Sean Penn som manusforfatter og regissør, samt Eddie Vedders perfekte musikk verdsetter jeg denne på det høyeste plan. 10/10

 

Turner and Hooch (1989)

En halvdårlig actionkomedie jeg ble glad i som barn og som voksen godtar. 05/10

 

Pulp Fiction (1994)

Pulp Fiction ER Tarantinos beste og skuespillerne er alle i sitt ess og gjør sine mest ikoniske roller. 10/10

 

The Break-Up (2006)

En grei gjennomført kjærlighetskomedie med to velkjente skuespillere. De gjør ikke filmen bedre eller dårligere. Plottet er oppbrukt. 04/10

 

Romancing the Stone (1984)

Et 80-talls actioneventyr som helt sikkert gjorde det bra på sin tid. Denne ble også sett som barn, men holder seg ikke like bra som den gjorde da. Med et ikke troverdig skuespill, elendig dubbing, uinteressant plott og biroller får den 03/10

 

The Cable Guy (1996)

The Cable Guy er en liten komedie der Jim Carrey er halvgjort og Matthew Broderick som alltid kjedelig. Men den er verdt å få med seg hvis du er Carrey-fan. Jeg smilte litt, lo litt. No big deal. 05/10

 

Moon (2009)

Moon er en interessant og spennende science-fiction film hvor en av mine favoritt skuespillere, Sam Rockwell, gjør en av hans beste prestasjoner. En velorkestrert film jeg har blitt fan av. 08/10

 

Scott Pilgrim vs the World (2010) Scott Pilgrim vs the World er en ganske morsom og teknisk kreativ film. En av favorittene fra i fjor hvor Michael Cera må møte syv ekskjærester for å få sin forelskelse Ramona Flowers. En perfekt spillnerd-film. 07/10

 

Your Highness (2011)

En litt masete film som prøver litt for hardt. Joda, jeg liker James Franco, Danny McBride, Natalie Portman, Justin Theroux og Zooey Deschanel, men ikke så mye her. Ler litt av McBride, men bortsett fra det sier jeg bare: "Tullball!" 02/10

Endret av .........
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Cable Guy (1996)

The Cable Guy er en liten komedie der Jim Carrey er halvgjort og Matthew Broderick som alltid kjedelig. Men den er verdt å få med seg hvis du er Carrey-fan. Jeg smilte litt, lo litt. No big deal. 05/10

 

Your Highness (2011)

 

 

En litt masete film som prøver litt for hardt. Joda, jeg liker James Franco, Danny McBride, Natalie Portman, Justin Theroux og Zooey Deschanel, men ikke så mye her. Ler litt av McBride, men bortsett fra det sier jeg bare: "Tullball!" 04/10

The Cable Guy er pinlig, temaet er veldig alvorlig og forsøkene på humor er stakkarslige. Jeg er kjempe fan av svart humor, men her fungerte det rett og slett ikke.

......., du er for snill synes jeg :p Jeg gir den en 3.

 

 

Your Highness, jøje meg. Denne filmen er dum. Den kan kun underholde hvis man er jævlig full eller er veldig barnslig. Nei vent, jeg tror ikke en gang barn vil finne denne filmen morsom. Selv den enkleste slapsticken er dårlig utført. Alle vitsene faller flatt.

Igjen ......, du er for snill :p Jeg gir den en 2.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Source Code

 

Som ellers denne sommeren, jeg gledet meg og ble skuffet. Litt fordi jeg er sofaenes Sherlock, og avslørte bombemannen ved første gjennomgang. Men mest fordi den flinkisaktige ordinæriteten som skinte gjennom hele produksjonen ikke var det jeg forventet av mannen som gjorde månen til noe helt spesielt i 2009. Source Code er mer enn brukbar, men sci-fi skal gjøre meg begeistret og her er det ingen grunn til det.

 

3/5

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

True Grit (2010)

 

Jeg var ikke klar over det i etterkant at dette her var en remake noe som overrasket meg da jeg satt med det inntrykket av at Coen-brødrene (Ethan Coen, Joel Coen) som oftest gjorde originale ting.

 

Filmen handler om en ung jente drar ut på det oppdraget om å hevne drapet på sin far som ble nylig gjort der hun ender opp med to US Marshals som drar på en quest etter å finne gjerningsmannen Tom Chaney.

Den 14 år gamle jenten spiller godt men den karakteren hennes forsvinner litt igjennom filmen etter som hun i begynnelsen er en rappkjeftig unge som kan snakke hvem som helst i senk med sine argumenter noe som irriterer meg litt.

Greit, hun skal kanskje bli sjokkert av å komme i den verden der ordentlige mannfolk leker med pistoler og alvor men det hemmer filmen litt at den samme rappkjeften ikke sitter igjen syns jeg.

jeff-bridges-true-grit.jpg

Det som berger filmen er en fantastisk Jeff Bridges som er absolutt billiant i sin rolle som en Marshall som er litt hard på flasken og han spiller så overbevisende som bare Jeff Bridges kan være.

Matt Damon er..vel..han er en birolle og gjør ikke stort ut av det han en det Coen-brødrene gir han.

 

7/10

 

Trailer:

 

 

Endret av b-real
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter første møte med True Grit så syntes jeg ikke den ga meg så mye. Så jeg ga den en ny sjanse. Selv etter andre gang så er jeg ganske så likegyldig til den. Mangler en krok som jeg kan ta tak i og som rett og slett engasjerer meg. Er litt lite Coensk. Men den er likevel såpass bra at den kan forsvare 7/10.

Lenke til kommentar

Zombieland (2009)

Morsom, men også på en måte "serriøs" zombiefilm, har ikke så mye å si, men veldig bra.

8/10

 

Resident Evil: Afterlife (2010)

En oppfølger i resident evil serien, helt ok, ga meg dog ikke noe serlig fornuftig handling, ingen mål og ingen mening.

4/10

 

The Terminator (1984)

Første Terminator filmen, helt grei, usikker på hva jeg egentlig vil gi den.

?/10

 

Terminator 2: Dommens Dag (1991)

Den beste Terminator filmen.

8/10

 

Sykt lykkelig (2010)

Handler om to familier, hvor alle er utro med hverandre, masse drama osv.

Ikke helt min greie, sikkert andre som ville satt mer pris på denne.

4/10

 

Terminator 3: Rise of the Machines (2003)

Helt grei, dog ikke like bra som forgjengeren.

6/10

 

Irreversible (2002)

Skjønte ikke så mye av denne...

3/10

 

 

Gran Torino (2008)

Gammel mann som har et gammeldags syn på alt, tidligere soldat i koreakrigen, asiatere flytter inn i nabo-huset, og han blir etterhvert knyttet nærmere dem, mer kan jeg ikke si uten å spoile.

Men filmen er genial, orginal og anbefales sterkt for alle.

9/10

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gran Torino (2008)

Gammel mann som har et gammeldags syn på alt, tidligere soldat i vietnamkrigen, asiatere flytter inn i nabo-huset, og han blir etterhvert knyttet nærmere dem, mer kan jeg ikke si uten å spoile.

Men filmen er genial, orginal og anbefales sterkt for alle.

9/10

 

Småpirk, men var han ikke veteran fra Korea-krigen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...