Gå til innhold

en stor piratkopieringsdebatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ARRGG! Jeg bestiller mp3-spiller i dag eller i morgen, og vil gjerne få lagt inn diverse musikk, bl.a. noen kopibeskyttede CDer. Jeg vil ikke laste det ned når jeg har cdene her, vil bare rippe dem og legge dem inn. Fullt lovlig, men jævlene tvinger jo oss til å gjøre ting på den ulovlige måten. Ikke pokker om jeg kjøper de sangene 2 ganger fordi de drar på tidenes egotripp!!!!

 

:realmad: NOESÅFAENINNIHELVETE!!! :wallbash:

Lenke til kommentar
ARRGG! Jeg bestiller mp3-spiller i dag eller i morgen, og vil gjerne få lagt inn diverse musikk, bl.a. noen kopibeskyttede CDer. Jeg vil ikke laste det ned når jeg har cdene her, vil bare rippe dem og legge dem inn. Fullt lovlig, men jævlene tvinger jo oss til å gjøre ting på den ulovlige måten. Ikke pokker om jeg kjøper de sangene 2 ganger fordi de drar på tidenes egotripp!!!!

 

:realmad: NOESÅFAENINNIHELVETE!!! :wallbash:

Det er lett å unngå kopisperren da :p

Jeg bruker #1CD Ripper å jeg har rippet kopibeskyttete cd'er uten problemer :D

Lenke til kommentar
surbz00r Skrevet 24/09/2004 : 22:59

  ARRGG! Jeg bestiller mp3-spiller i dag eller i morgen, og vil gjerne få lagt inn diverse musikk, bl.a. noen kopibeskyttede CDer. Jeg vil ikke laste det ned når jeg har cdene her, vil bare rippe dem og legge dem inn. Fullt lovlig, men jævlene tvinger jo oss til å gjøre ting på den ulovlige måten. Ikke pokker om jeg kjøper de sangene 2 ganger fordi de drar på tidenes egotripp!!!!

 

NOESÅFAENINNIHELVETE!!!  

 

Å laste ned musikk er ikke ulovlig i Norge, derfor ser jeg ikke helt problemet ditt her :) (Det er ihvertfall lov å laste ned musikken du har kjøpt)

Endret av Djevlen
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å innrømme det, jeg bruker å få fingrene i hele spill fra venner, men jeg bruker det mer som en demo, for å teste om spillet er så bra som de sier det er, om det er det, kjøper jeg det.

 

Musikk er ikke ulovelig å laste ned i Norge, men det er ikke lov å dele det, derfor laster jeg ned musikk, men deler det ikke :p

Lenke til kommentar
Jeg testa nettop "Breed". Glad jeg ikke kjøpte det!

Da kan vel jeg slenge meg på å si at jeg lasta ned Doom 3, og er glad jeg ikke kjøpte det!

(ok da, noe av grunnen er at spillet var så innmari skummelt..hadde aldri fullført det!!!)

 

Men halflife 2, ja det skal jeg kjøpe!

(halflife er kanskje også litt skummelt, men der følger det med multiplayer, og cs med valid cd-key!!!)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Min mening er at spill er for dyrt. Hadde de satt prisen til 100-200,- pr spill så hadde de tjent mye mer enn det de gjør nå. Jeg skjønner godt at folk helle laster ned enn å bruke 400-500,- på et spill! Jeg tror dette hadde forandret seg endel dersom de hadde satt ned prisen, dog man alltid vil ha de som piratkopierer.

 

Det er det som er med musikk også.. 200,- for en cd med 15 sanger på! Det er helt vanvittig!

Lenke til kommentar

Mener det er på tide at flere starter som det VG har gjort.

Vet det ikek er vg som leverer tjenesten, bare formidler den, men den er genial i seg selv.

Du kan nå laste ned flere spill og spille dem for 3 timer gratis. Liker du dem etter 3 timer, og vil fortsette å spille, må du kjøpe dem, og prisene de har der nå er veldig bra. (ja vet det kan oppfattes som reklame, bite me). Folk får endel kjeft fordi de sier de laster ned spill for å teste dem før de kjøper dem, men jeg må si meg enig med mange av dem. Demoene som blir lagt ut er ofte det beste mappet eller de mest diggbare 15 minuttene av hele spillet, og da får ikke kjøperen et godt bilde av hva han kjøper. Hater å bruke 500 spenn på spill som suger, og ja, vet det er min egen feil om jeg ikke leser reviews osv, men er ikke alltid det stemmer helt bra heller.

Lenke til kommentar
Vel jeg er temmelig lei av alle som driver på å piratkopierer. Det ødelegger for oss ærlige folk. Jeg har vel brukt et par tusinger på spill opp gjennom årene, men det var verdt hver krone og øre. Og hvis du ikke synes spillene er værdt pengene og heller vil laste det ned så IKKE last det ned. Hvis spillet ikke er verdt pengene er det vel ikke bra nok for deg uansett.

 

Får en måned side leste jeg en artikkel i Computerworld om spillmarkedet for pc-spill og om hvordan det var på vei ned på grunn av piratkopiering. Piratkopiering er vel blitt et større problem de siste årene og jeg ville tippe at spillprodusentene begynner å bli temmelig leie. Når folk piratkopierer spill taper de jo trosallt penger på det.

 

På konsoller er piratkopiering enda ganske vanskelig, og det er lite utbredt. Dette gjør at spillprodusentene kommer til å satse mer på konsoll noe som betyr økt nedgang i PC-spill produksjon. Dermed vil piratkopiering bare gå ut over dem selv også.

 

Dette var min mening. Vil gjerne høre deres.

det er kanskje feil, men jeg mener det er ok å laste ned noen spill-gamle som de ikke selger noe særlig av lengre, å heller kjøpe de nye bra i steden for å laste nde de

Lenke til kommentar

Gadd ikke lese 58 sider med posts, så jeg skriver bare min mening om saken:

 

Jeg synes det er greit å laste ned spill, og som Thomas sa på den første siden, at folk laster ned spill, er for de fleste å prøve dem. Mange, som jeg, har kanskje begrenset med penger i egen lommebok, og det siste jeg får penger til av foreldre er dataspill... Hvis jeg ser at det har kommet ut ett nytt spill, så ser jeg litt på hjemmesiden, noen filmer screens etc. Noen spill er så hotte (som f.eks BF1942, NFSU for å ta et par) at de bare MÅ kjøpes når de kommer, mens andre (The Sims 2, C&C Generals for å ta 2 ex.) lastes ned i forkant for å prøve, en demo er ikke nok, da blir man bare irritert over å ikke ha oppdaget spillets fulle evne, og videre ikke gidder å kjøpe det.

 

Av de spillene jeg har lastet ned, har jeg også kjøpt:

Half-Life

Shogun: Total War

Driver 1

Battlefield 1942 + SWOW2

Call of Duty

Need for speed underground

Diablo 2 + Expansion (hva var vel dette spillet uten cdkey og online spilling?)

Heroes of might and magic 3 + de 2 XP's som har kommet siden

Heroes of might and magic 4

Red alert 1

Red alert 2

 

Spill jeg har lastet ned, men ikke kjøpt fordi de ikke var noe bra:

The Sims 2

NFS:HP2

NFS:Higher Stakes

NFS:Porche challenge

Counter Strike: Condition Zero

++

 

Kommer definitivt til å kjøpe både Halo 2 og HL2 når de kommer, uten å laste ned først

 

En annen ting, er at I NORGE KAN MAN LASTE NED HVA MAN VIL AV PROGRAMVARE MUSIKK OG VIDEO SÅ LENGE DET ER TIL PRIVAT BRUK, IKKE BLIR VIST TIL ANDRE ENN DEG SELV, OG IKKE BLIR KOPIERT OG SOLGT TIL ANDRE.

 

En annen ting, jeg må få si, som har med nedlasting. De som hører på Trance, vet at det er håpløst å gå i butikken å KJØPE trance... det nytter ikke... man kan bestille på internett, men likevel, så blir det teit, de norske butikkene har et svett utvalg av cd'er som ABSOLUTT ikke er up-to-date, derimot, ligger all den nyeste og feteste trancen tilgjengelig på internett, via p-2-p, bitorrent og dc (f. eks.), mye av det er rippa fra vinyler, radioprogram (det er også egentlig ulovlig å rippe radiokanaler tror jeg?) og nye cd releases... Man kan si hva man vil... men du ville blitt JÆVELIG blakk, hvis du skulle kjøpt 2160 timer med trance...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...