Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nei, jeg ville bare påpeke at det ikke alltid er så lurt å tro man er trygg og tøff i en metallboks og vise fingeren osv.

Hvorfor ikke? Skulle dere kjøre etter ham, renne ham av veien og deretter gi ham juling? Det hadde jo vært mye mindre lurt enn det han gjorde, med mindre dere hadde drept ham hadde konsekvensene blitt betraktelig verre og mer langvarig for dere.

 

Dessuten kunne du likegjerne sagt "Det er ikke alltid så lurt å være tøff og vise fingeren i en metallboks selv om du gjør det til en spjæling på 50kg, for du vet aldri om han har kniv eller hagle i baksetet, og er i amfrus".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk akkurat parkeringsbot for å ha stått i en busslomme helt i enden halvveis bak er gjerde med en mikrobil midt i byen her, stod ikke i nærheten av i veien for en buss en gang.

 

Teknisk sett er det lov å parkere på gata, er 40 sone midt i byen, men trafikken kan sammenlignes med nesten Oslo, og jeg har tatt kjappe stopp før, men da blokkerer trafikken seg helt opp og busser sliter med å komme forbi og det blir ufattelig lange køer. Det er bare kryss overalt, men noen få steder der det akkurat er plass til 1 bil med 5 meter fra kryss og gangfelt osv.

 

Greit nok at jeg parkerte feil, men det må da være lov å bruke litt vett i hodet når jeg selv også forklarte at jeg vet jo jeg har lov å parkere midt i gata og stenge for alle, men jeg følte det her var en bedre løsning mtp trafikkflyten... var et stopp i 10-15 min

Hva stod det egentlig på boten du fikk?

Lenke til kommentar

Jeg fikk akkurat parkeringsbot for å ha stått i en busslomme helt i enden halvveis bak er gjerde med en mikrobil midt i byen her, stod ikke i nærheten av i veien for en buss en gang.

 

Teknisk sett er det lov å parkere på gata, er 40 sone midt i byen, men trafikken kan sammenlignes med nesten Oslo, og jeg har tatt kjappe stopp før, men da blokkerer trafikken seg helt opp og busser sliter med å komme forbi og det blir ufattelig lange køer. Det er bare kryss overalt, men noen få steder der det akkurat er plass til 1 bil med 5 meter fra kryss og gangfelt osv.

 

Greit nok at jeg parkerte feil, men det må da være lov å bruke litt vett i hodet når jeg selv også forklarte at jeg vet jo jeg har lov å parkere midt i gata og stenge for alle, men jeg følte det her var en bedre løsning mtp trafikkflyten... var et stopp i 10-15 min

Beklager asså, men du parkerte feil (som du selv sier), hva er det å klage over?

Man parkerer vel verken på fortauet eller i en busslomme (eller midt i gata(?!)) i 10-15 minutter for å gjøre et ærend?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nekter ikke for at jeg parkerte feil, jeg sier bare at det er lov å parkere på gata her noen få steder men det er utrolig mye trafikk og da blokkerer man for alle. Du kan tenke deg å parkere midt på gata i Oslo som om det ikke er parkeringsplasser ved siden av veien. Man sperrer feltet, og trafikken bak deg hoper seg opp mens de venter på at det ikke kommer noen imot så de kan kjøre rundt meg. Men jeg tenkte jeg heller skulle stå i en busslomme på utsiden av den igjen så jeg ikke sperret for noen. Parkeringsbøter er vel egentlig ment for å straffe farlige og trafikkfarlige situasjoner som oppstår pga feilparkering, ikke for å tjene penger (kommunal). Men nå bor jeg jo i en av Norges fattigste kommuner, så det forbauser meg ikke.

 

Igjen, til og med parkeringsvakten sa da burde jeg heller parkert midt i gata. Jeg prøvdd å forklare at da sperrer jeg jo for alle for det er jo morgenrush nå, og svaret var "ikke mitt problem der er det akkurst plass til 1 bil 5m unns gangfelt og Tkryss"

 

På boten stod det parkering i veiutvidelse for buss, taxi osv

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Jeg nekter ikke for at jeg parkerte feil, jeg sier bare at det er lov å parkere på gata her noen få steder men det er utrolig mye trafikk og da blokkerer man for alle. Du kan tenke deg å parkere midt på gata i Oslo som om det ikke er parkeringsplasser ved siden av veien. Man sperrer feltet, og trafikken bak deg hoper seg opp mens de venter på at det ikke kommer noen imot så de kan kjøre rundt meg. Men jeg tenkte jeg heller skulle stå i en busslomme på utsiden av den igjen så jeg ikke sperret for noen. Parkeringsbøter er vel egentlig ment for å straffe farlige og trafikkfarlige situasjoner som oppstår pga feilparkering, ikke for å tjene penger (kommunal). Men nå bor jeg jo i en av Norges fattigste kommuner, så det forbauser meg ikke.

 

Igjen, til og med parkeringsvakten sa da burde jeg heller parkert midt i gata. Jeg prøvdd å forklare at da sperrer jeg jo for alle for det er jo morgenrush nå, og svaret var "ikke mitt problem der er det akkurst plass til 1 bil 5m unns gangfelt og Tkryss"

 

På boten stod det parkering i veiutvidelse for buss, taxi osv

 

Man parkerer ikke ‹‹midt i gata›› uansett, en velger heller en oppmerket parkeringsplass hvor en ikke er til hinder for annen trafikk.

Hvorfor i all verden velger du heller ikke å parkere på en (avgiftsbelagt) parkeringsplass slik at du står lovlig, enn å parkere et sted du selv vet at det er ulovlig å stå, den får du uansett ingen sympati eller forståelse for.

Enkelte starter i veldig ung alder med å ‹‹skal/skulle bare››, men det blir ikke lovlig eller en god unnskyldning av den grunn.

 

Noen meter lenger frem og opp sidegaten til høyre for der du stod parkert så er det en parkeringsplass ser jeg i street view linken du har lagt ved tidligere, vet ikke hvordan en kommer dit, men det er uansett den beste løsningen. Jeg hadde egentlig vært litt flau for å stå frem med å ha fått en bot her jeg for min del, for så i tillegg klage over at en fikk parkeringsbot.......

Bruke skjønn?, ja det synes jeg absolutt at du burde gjøre, for det er lov å bruke hodet før en parkerer et sted det ikke er lovlig. 

 

Joda, jeg har også fått parkeringsbot, men det hjelper jo ikke å klage over det når jeg har gjort noe jeg ikke skulle ha gjort.

Da er det bare å bite det i seg, betale for sin egen dumhet og så ta lærdom av det, parkeringsvakten har kun utført sin jobb i dette tilfellet, og en ser jo stadig at de faktisk også gir bøter til de som fortjener det.

Selv om det også kommer frem titt og ofte i aviser (og andre steder) at de ikke bestandig kan ha vært ved sine ‹‹fulle fem›› når de skriver ut bøter......

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jo, det gjorde du. Det er veldig godt definert i loven når en har lov til, eller skal avvike fra påbudet om, å kjøre forbi på venstre side.

 

Samtidig har jeg sett uttalelser fra politiet om at det du gjorde ikke blir slått ned på så lenge du holder deg til fartsgrensen. Hva som skjer i etter et eventuelt uhell er kanskje mer usikkert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det gjorde du. Det er veldig godt definert i loven når en har lov til, eller skal avvike fra påbudet om, å kjøre forbi på venstre side.

 

Samtidig har jeg sett uttalelser fra politiet om at det du gjorde ikke blir slått ned på så lenge du holder deg til fartsgrensen. Hva som skjer i etter et eventuelt uhell er kanskje mer usikkert?

Som sistemann sa så passerte jeg vedkommende noen få kmt fortere enn han. Hva skal jeg gjøre, kjøre sikksakk helt til venstrefelt også sikksakk tilbake til høyre felt fordi noen idioter ikke tør å brule høyre felt i frykt for at de kommer til å forsvinne et helt annet sted bare fordi jeg kjører litt fortere enn vedkommende? Han hadde uansett ikke så mye å si når han var en tåkenærlyskjører sent på kvelden og blendet alle.

 

I et eventuelt uhell? For det første hadde det vel blitt vanskelig å bevise at noen kjørte forbi på høyre side (selv om jeg passerte i dette tilfellet) og bevise at det er årsaken, som det forøvrig aldri vil være fordi eneste årsaken vil være at venstrefeltkjøreren ikke sjekket speilene og ikke har lagt merke til at du kom, og mao ikke burde hatt førerkort fordi vedkommende ikke får med seg trafikkbildet bak en gang.

 

For det andre så er det aldri unntak for at du som skifter felt har vikeplikt

Endret av Poopadoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker at høyre fil stort sett alltid går raskere enn venstre i rushtiden på Ring 3, som sier litt om mentaliteten til våre kjære medtrafikanter.

Det kommer litt an på hvor det er snakk om på Ring 3.

Eksempelvis forbi Storokrysset østover er det lønnsomt å holde venstrefeltet til man nærmer seg Sinsenkrysset, og først etter at det meste av fletting der er ferdig er det lønnsomt å holde høyre..

Gjennom Lørentunnelen østgående er det gjerne også lurt å holde høyre.. Men jeg HATER de idiotene som absolutt skal ligge i høyrefeltet gjennom tunnelen og så kaste seg mot venstre når man kommer ut, de blir gjerne stående der mens de blokkerer all trafikken som faktisk skal til høyre..

Lenke til kommentar

Enig med deg, Snylter, men hvor lenge mener du det er ok å ligge i høyre felt gjennom Lørentunellen før man lurer seg et hakk til venstre? Selv pleier jeg å legge meg over ca der tunellen slutter, om jeg finner en åpning.

 

Ellers er det jo en egen vitenskap å velge raskeste felt i, og inn og ut av Oslo i rushtiden. Skal du f.eks vestover på E18 på ettermiddagen funker det ofte best å ligge i høyre felt (tredje fra venstre) etter Bygdøylokket, og vanligvis helt frem til Sandvika..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...