Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så i prinsippet kan jeg dure forbi den første fotoboksen i 250km/t uten å bli tatt for det? Virker jo helt hinsides.

Bonuspoeng for at speedometerne viser høyere fart enn du kjører i, så vis du "holder farten" så utjevner det seg selv.

Det er ikke hinsides, det er "lurt".

Og verstefall irriterende vis det er satt opp på vei som er skiltet alt for lavt for de lokale, selvsagt.

Lenke til kommentar

 

Så i prinsippet kan jeg dure forbi den første fotoboksen i 250km/t uten å bli tatt for det? Virker jo helt hinsides.

Bonuspoeng for at speedometerne viser høyere fart enn du kjører i, så vis du "holder farten" så utjevner det seg selv.

Det er ikke hinsides, det er "lurt".

Og verstefall irriterende vis det er satt opp på vei som er skiltet alt for lavt for de lokale, selvsagt.

 

 

Mener at noen fotobokser faktisk gjør begge tingene , altså median + hastighet , går du over en viss hastighet på en av dem (f.eks den første ) så er det jo registrert og de kan vurdere å gi deg en bot for det. Husker ikke helt i farta hvor dette begynte å bli populært , men var et tiltak som ble gjort nylig da svært mange bilister viste om den gitte strekningen og kjørte ganske så fort i et område som har dårlig veiforhold og mange ulykker har oppstått ( På vei fra Levanger mot Sverige om jeg husker rett ) for å så justere farten ned når det passet dem for å få en fin "median".

 

Edit : Litt usikker på om det er faktisk i virkning eller om det var meningen at dette skulle prøves ut på strekningen som jeg nevnte , uansett kjekt å ha i bakhodet da man enkelt kan unngå det.

Lenke til kommentar

Jeg liker at jeg lenker til SVV sine nettsider der det står svart på hvitt at det måles kun snitthastighet, men du skal begynne å mene noe annet.

 

Om du ser på posten min så endret jeg på den før jeg publiserte den for første gang , faktisk så er jeg usikker på om det var meningen å gjøre det som et prøveprosjekt , men er ganske så sikker på at jeg leste om den i den lokale avisen for en stund siden og at det var nettopp fordi mange kjørte godt over fartsgrensen inn i området og justerte så ned hastigheten for å unngå å få fartsbot etter en stund.

Dette var også noe som kunne ( faktisk fører til ) farlige situasjoner og flere ulykker i området.

 

Så får vi se om veidirektoratet faktisk gjør endringer på disse fotoboksene i fremtiden eller ei. 

Lenke til kommentar

Det er uansett skiltet om det er vanlig måling eller gjennomsnitt. Så det er ikke egentlig mulig å synse. Måler de begge deler vil begge skiltingene forekomme.

 

Jeg tror faktisk du har rett på dette og at det kan ha vært nettopp det jeg leste om den aktuelle strekningen. Er en stund siden jeg har kjørt der men om det er gjort endringer der så vil trolig begge skiltene dukke opp.

 

Antar at jeg leste den artikkelen mellom 3-6 måneder siden (eller noe lengre ) så skal ikke påstå at jeg husker nøyaktig hva som stod der. Finner vel ut av det selv om en stund da jeg skal snart kjøre en tur dit i jobbsammenheng.

 

Edit : Hopper av diskusjonen om fotoboksene her selv om de irriterer mange av oss , om noen har interesse av å diskutere dette videre kan vi jo alltids lage en egen tråd for det.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener at noen fotobokser faktisk gjør begge tingene , altså median + hastighet , går du over en viss hastighet på en av dem (f.eks den første ) så er det jo registrert og de kan vurdere å gi deg en bot for det.

Nei, enkelt og greit.

Det er ikke slik det er.

 

Vi har to typer automatisk trafikkontroll i Norge, det er punktmåling og gjennomsnittsmåling.

Vi har ikke gjennomsnittsmåling som er punktmåling når man kjører for fort forbi den ene boksen.

Lenke til kommentar

Hypotetisk; en eller annen kjører rally på lokalvegen rundt her vi bor, driter seg ut og havner utpå et jorde. Ingen personskader, ingen andre involvert og fyren får hjelp av naboen til å få bilen på veien igjen. Kjøringa var dog et soleklart brudd på vtrl §3, så jeg anmelder vedkommende. Har det i det hele tatt noe for seg??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det ikke var fare for at noen andre enn han selv eller noe annet enn sin egen bil kunne bli skadet så synes jeg du bør la vær å leke lensmannen i nabolaget

Nå var det ikke det som var spørsmålet da, men om det er viktig i denne hypotetiske situasjonen så kan vi jo gå ut fra at den vesle skitungen mer enn en gang har holdt på å kjøre over meg og bikkjene og er generelt en fare for omgivelsene uten at han nødvendigvis gjør noe veldig ulovlig hele tiden.
Lenke til kommentar

Klart det skal være mulig å anmelde uaktsom kjøring enda ingen kommer til skade. Høres ut som at han ikke har kontroll over kjøretøyet.

 

En ting er å sladde litt der det er folketomt og du har god oversikt, men når du holder på å kjøre over folk med jevne mellomrom så har du ikke noe i trafikken å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det ikke var fare for at noen andre enn han selv eller noe annet enn sin egen bil kunne bli skadet så synes jeg du bør la vær å leke lensmannen i nabolaget

Det er alltid en fare om noen leker rally på en normal vei. Om det er lukket bane er saken en annen. Dine holdninger har ingenting i trafikken å gjøre, akkurat som denne sjåføren ... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hypotetisk; en eller annen kjører rally på lokalvegen rundt her vi bor, driter seg ut og havner utpå et jorde. Ingen personskader, ingen andre involvert og fyren får hjelp av naboen til å få bilen på veien igjen. Kjøringa var dog et soleklart brudd på vtrl §3, så jeg anmelder vedkommende. Har det i det hele tatt noe for seg??

Jeg gjorde det en gang, og ble anmeldt.

Hadde en hyggelig samtale med onkel blå i etterkant der jeg fikk en streng pekefinger og ble formanet om å finne meg en skikkelig øde plass neste gang jeg ville gjøre ett slikt stunt. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis det ikke var fare for at noen andre enn han selv eller noe annet enn sin egen bil kunne bli skadet så synes jeg du bør la vær å leke lensmannen i nabolaget

 

Slik som disse? De har jo full kontroll og er ikke til fare .... utifra dem selv

 

 

 

Nå får jeg ikke sett videoen fordi jeg har dårlig nett, men leser jo de gjør det blant andre trafikanter, da er det noe helt annet. Hvis det er noen som grisekjører litt på en skogsvei der man kan se rundt svingen og har full oversikt, altså ikke trær, hus, fjellvegg osv der man ikke kan se rundt svingen, så ser jeg ikke problemet. Nå sier jo han som skrev innlegg at han holdt på å kjøre ned folk, da er det jo noe helt annet hvis det ofte er folk der. Hvis det er en strak vei et sted med bare jorder på begge sidene og ikke trafikk, da er det ikke noen som behøver å leke lensmann hvis noen kjører fort der en gang, er det hus langs veien, hester, trafikk osv derimot så er det jo en annen historie. Her i nabolaget har vi en fyr som tror han er lensmannen og banker på døra og kjefter hvis man kjører fortere enn 20 forbi huset hans for eksempel.

Lenke til kommentar

Fyr som jeg måtte ringe opp for å få flyttet bilen sin argumenterte nettopp med at han "har stått parkert her i tre uker uten at noen har klaget" da jeg poengterte at han parkerte dumt/ulovlig.

 

Parkering forbudt-skilt: check

Parkerer rett før fotgjengerfelt: check

Sperrer åpenbart for levering og henteing: check

Står parkert, som ansatt ved skolen, i det som er ment for korttidsstop for foreldre.

 

Av og til lurer jeg på hvordan enkelte får lappen.

 

Bonuslek: Gjett bilmerke, folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...