Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig hva folket tilsier at det skal være. Så om Volkswagen i generelle trekk går under "luxury sedan" så skal ikke jeg protestere.

 

Derimot så tror jeg det er en outlier, altså ikke noe de fleste betrakter som en "luxury sedan".

Er enig med deg :) hehe måtte bare tulle litt :) en luksus sedan vil jeg også si er innen en hvis prisklasse en bil under millionen ny er ikke en luksus bil i mine øyner.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Så du mener altså at en E400 4Matic ikke er en luksusbil?

Den koster 921k, minus rabatter.. Så kommer utstyret i tillegg.

For en mill får man en helt ok bil.

 

Eller hva med en S 300 BT Hybrid? Den koster 920800,- før rabatter.

Den lange utgaven (lang utgave anses gjerne som luksus) koster fra 965400,-

 

jada, de trenger en del utstyr for å være komplette i mine øyne men de fleste vil nok betrakte de som luksusbiler uansett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener altså at en E400 4Matic ikke er en luksusbil?

Den koster 921k, minus rabatter.. Så kommer utstyret i tillegg.

For en mill får man en helt ok bil.

 

 

En drosjebil med litt større motor er vel ikke akkurat luksus.

Regner med at grunnutstyret er mer eller mindre uansett motorstørrelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du mener altså at en E400 4Matic ikke er en luksusbil?

Den koster 921k, minus rabatter.. Så kommer utstyret i tillegg.

For en mill får man en helt ok bil.

En drosjebil med litt større motor er vel ikke akkurat luksus.

Regner med at grunnutstyret er mer eller mindre uansett motorstørrelse?

 

 

Jeg skulle lett klart å sette opp en E400 4Matic med et utstyrsnivå som definerer den som en luksusbil for under en million.

 

Og en E200 BlueTEC noen hundre tusen under det igjen..

 

En skikkelig motor er definitivt noe som bidrar til luksusfølelsen, alternativet er jo å bli kjørt rundt med en kaklete dieselmotor som eksempelvis E200 BlueTEC.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Yes, på  vei hjem fra jobb i dag. En varebil som stopper midt i en av "hovedgatene" i Stavanger (løkkeveien) for å levere noe til en liten elektrobutikk. Setter på nødblinken og går ut for å finne frem det han skal droppe. Med sikkert 15 biler bak seg som ikke kommer forbi ettersom det er nok trafikk motsatt vei der vi kommer fra.

 

Tror noen av yrkessjoførene at det er ok å stoppe hvor som helst så lenge de setter på nødblinken? xD

Lenke til kommentar

Det du skal gjøre er vel å sette parklys på?

Skjønner ikke poenget med nødblink for stopp.

Det er ofte i nød man stenger for trafikken slik ;)

Uansett; Nødblink vises mye bedre for medtrafikanter, f.eks bakfra. Da fungerer det etter sin hensikt, slik at medtrafikanter ikke skal være i tvil om man står eller har stoppet pga fotgjenger skal over elns, og om man skal kjøre forbi eller ei.

Lenke til kommentar

Yes, på vei hjem fra jobb i dag. En varebil som stopper midt i en av "hovedgatene" i Stavanger (løkkeveien) for å levere noe til en liten elektrobutikk. Setter på nødblinken og går ut for å finne frem det han skal droppe. Med sikkert 15 biler bak seg som ikke kommer forbi ettersom det er nok trafikk motsatt vei der vi kommer fra.

 

Tror noen av yrkessjoførene at det er ok å stoppe hvor som helst så lenge de setter på nødblinken? xD

Her gjør mange det samme for å ta penger ut av minibanken og blokkerer hele gata, så tenkte når jeg skulle levere noe i 5 min å låne busstoppet for å ikke sperre hele veien. Ble 500kr fattigere og ble fortalt at jeg bare fikk sperre hele veien neste gang. (Sist gang jeg gjorde det kom jeg ut til 4 busser som ventet på å kunne kjøre forbi + 10 biler)

Lenke til kommentar

Her gjør mange det samme for å ta penger ut av minibanken og blokkerer hele gata, så tenkte når jeg skulle levere noe i 5 min å låne busstoppet for å ikke sperre hele veien. Ble 500kr fattigere og ble fortalt at jeg bare fikk sperre hele veien neste gang. (Sist gang jeg gjorde det kom jeg ut til 4 busser som ventet på å kunne kjøre forbi + 10 biler)

wat

Lenke til kommentar

Her var alternativet å blokkere ene feltet eller parkere 30m lengre vekke på en bensinstasjon.

Så får du regne ut hvor lang tid det går med på å levere paller mm hvis man skal dra dette 30m (ekstra) hver gang. Setter du det på spissen, så har man heller ikke lov å benytte andres eiendom til slikt - da må man avklare dette med grunneier først.

 

Edit: Det er tungt nok yrke fra før og de fleste prøver å gjøre det mest mulig skånsomt for medtrafikanter - men det er vanskelig med måten de bygger byene på, for de tenker ikke på varelevering. Jeg skal love deg at personlig syns jeg det er ille å stenge for trafikken og gjør mitt ytterste for å unngå det. (det hender man må stenge begge retninger ... dessverre) Men det er ikke til å unngå hvis man skal kunne levere varene.

 

Jeg skal også love deg at vi som leverer varer sliter med biler som står overalt og sperrer - ofte ulovlig og vi blir også parkert inn slik at vi ikke kommer oss ut før de flytter bilen. Daglige utfordringer

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...