Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å legge seg til høyre for å kjøre forbi køen mener jeg faktisk at er uryddig i utgangspunktet.

Selv tar jeg jo av der, og sniker meg således ikke forbi køen.

 

Det er jeg enig i, jeg tar også av i enden av feltet. Jeg ser likevel X-antall som legger seg ut i høyre felt rett ved avkjøringa, etter å ha snegla seg frem i de to venstre felta.

Lenke til kommentar

Kjørte for fort på avkjøringen fra E18 idag, var cirka halvveis i, og hadde sluppet gassen fra ca 120, før en fyr som lå i høyre felt bestemte seg for å kaste seg på avkjøringen en halvmeter før det blir heltrukket linje og bråbremse for han skulle visst stoppe ved siden av avkjøringen i grøfta uten å bruke nødblink eller noe indikasjon på at noe var galt. Han kjørte altså sikksakk fra høyrefeltet, bremset kraftig ned i avkjøringen og stoppa så ved siden av avkjøringen, hadde han ikke kjørt av avkjøringen og stoppet i avkjøringen hadde jeg kræsjet rett i han, jeg kom till full stopp rett ved siden av han med hornet forsatt inne mens han kikka rart på meg som om han gjorde noe galt... det hjelper ikke med blinklys når man skrur det på i det man bare kaster seg ut og bråbremser på motorveien der folk holder en fart på 80-120kmt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker hvordan alle dine historier der du klager på andre starter med at du enten kjører for nærme bilen foran eller bryter fartsgrensen med god margin.

 

Ja, det er litt morsomt hvordan poodapoop sier at han alltid passer på å holde god avstand, men ukentlig havner opp i situasjoner der han nesten kjører på folk bakfra :)

 

AtW

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tja ukentlig og ukentlig er vel å ta i. Sist jeg sjekket var fartsgrensen på E18 på den aktuelle strekningen 110, 120 på speedometeret er vel cirka 105-110 på GPS så jeg var nok ikke over fartsgrensen med "god margin" her nei. Uansett så er det ikke kjøringen min vi snakker om her, men det å krysse avkjøringsfeltet i tett trafikk og bremse kraftig ned til fullt stopp på det.

 

Forklar gjerne hvordan jeg skal passe på å holde god avstand fra en bil som ikke er i mitt felt en gang og ikke blinker og bare hiver seg ut og foretar nødstopp, ATW.

Endret av Poopadoop
  • Liker 6
Lenke til kommentar

For å ytterlig illustrere (og prøve å få en forklaring på hvordan jeg skal holde mer avstand)

 

Jeg er grønn bil, kjører litt over fartsgrensa da trafikken gikk veldig fin og med grei fart i høyrefeltet. Tar av til avkjøringsfeltet og slipper opp gassen. Når jeg er kommet til den grønne streken der den første pilen er kaster plutselig den røde bilen seg inn i siste øyeblikk, blinket /i det han kastet seg inn/ så det var ikke noe forhåndsvarsel, jeg er veldig obs når jeg bytter felt, kjører forbi biler som muligens også skal kjøre forbi, eller biler som muligens også vil ta av, om de blinker eller også hopper ut plutselig, så det hjalp lite med blinklyset her. Hadde han tatt av vanlig hadde det ikke vært noe problem, men han bråbremset i det han kastet seg ut fra 100+ til 10kmt og la seg så ut på grusen på sida, jeg kom altså til full stopp rett ved siden av han like etter den røde streken. Greit nok at farten min var høyere enn den burde og jeg hadde lengre bremsestrekning, men det er da noe som heter å sjekke speil og blinke tidligere istedenfor å foreta nødstopp midt på motorveien.

 

eba1a37b3b798c44e01883483ca4eecf.png

 

Og greit nok at jeg poster mye idioti her inne, men man møter mye idioti når man kjører 500+km hver uke.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at bilen foran deg ikke har vært helt god, men sånt skjer i blant. Erfaringsmessig så kan det oppstå litt forvirring ifm avkjøringer, bla GPS-er som sier: "ta av til høyre nå!" i det du holder på å kjøre forbi avkjøringen. Derfor kan det være greit å begynne å redusere farten en del med en gang man har kommet seg over i avkjøringsfeltet.

 

I enkelte situasjoner kan man ha så mye rett man bare vil og fortsatt ende opp med to biler i hverandre. Da kan man godt nøye seg med at man har rett, men det ville kanskje vært klokere å ha tatt det litt mer piano og heller sluppet stresset med å få fikset den bulka bilen sin, enda det blir på noen andre sin regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ytterlig illustrere (og prøve å få en forklaring på hvordan jeg skal holde mer avstand)

 

Jeg er grønn bil, kjører litt over fartsgrensa da trafikken gikk veldig fin og med grei fart i høyrefeltet. Tar av til avkjøringsfeltet og slipper opp gassen. Når jeg er kommet til den grønne streken der den første pilen er kaster plutselig den røde bilen seg inn i siste øyeblikk, blinket /i det han kastet seg inn/ så det var ikke noe forhåndsvarsel, jeg er veldig obs når jeg bytter felt, kjører forbi biler som muligens også skal kjøre forbi, eller biler som muligens også vil ta av, om de blinker eller også hopper ut plutselig, så det hjalp lite med blinklyset her. Hadde han tatt av vanlig hadde det ikke vært noe problem, men han bråbremset i det han kastet seg ut fra 100+ til 10kmt og la seg så ut på grusen på sida, jeg kom altså til full stopp rett ved siden av han like etter den røde streken. Greit nok at farten min var høyere enn den burde og jeg hadde lengre bremsestrekning, men det er da noe som heter å sjekke speil og blinke tidligere istedenfor å foreta nødstopp midt på motorveien.

 

eba1a37b3b798c44e01883483ca4eecf.png

 

Og greit nok at jeg poster mye idioti her inne, men man møter mye idioti når man kjører 500+km hver uke.

Passerer du to biler i avkjøringsfeltet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ble vitne til ei kjærring som sto å trykte på "fotgjengerknappen" for å få grønt lys, til tross for att alt av lys i krysset var ute av drift. Hun trykka og trykka og trykka... Hvor dum er det egentlig mulig å bli?

 

Apropos når lyset er ute av drift... Irriterer meg over at biler ikke stopper ved fotgjengerfeltet når lyset er ute av drift! I fjor var trafikklyset ute av drift i en lengre periode her hvor jeg bor, og det endte med at jeg måtte stå og vente med å krysse gata en god stund ettersom bilistene bare peiset forbi overgangsfeltet.

Lenke til kommentar

Jeg kjører ikke mer enn ca 400 kilometer i uka for tiden, men jeg møter på langt færre farlige situasjoner enn det virker som du gjør..

 

 

Har kjørt 800-1000km i uka det siste året PGA jobb, og jeg heller opplever ikke så mange farlige situasjoner. I sommer var det vel fort 500-1000km mer i helgene PGA turer på motorsykkelen og i blant.

Sånn i tilfelle dette var en konkurranse, så kjører jeg vel rundt 400 km (ikke rasende mye altså) i uka på veiene i og rundt Oslo og føler jeg har bortimot daglige hendelser der jeg må bråbremse eller vike unødvendig for sjåfører som ikke vet det spøtt om trafikkregler, trafikkavvikling, plassering i kryss og rundkjøringer, blinklysbruk osv osv.. Må legge meg litt på linje med Poopadoop her. Kanskje vi bare er uheldige, men jeg skjønner hva han mener.

Moralen er at trafikken er full av idioter, og man må dessverre ta høyde for det. Det betyr dog ikke at det ikke er greit å klage over mener jeg ;)

 

Ønsker ellers å senden kaktus til dimlingen som lå og samla kø i venstrefila på E6 sørover fra Oslo her om dagen. Jeg lå bak han fra ca Klemetsrud til forbi Vinterbro, han passerte ørten muligheter til å vike, så i Nordbytunnellen ga jeg han et par kjappe klemt med langlysa. Ikke noe voldsomt, bare et par blink, men med hensikt inni tunnellen så det skulle merkes. Da la han se inn til høyre etter hvert, jeg passerte og han heiv bilen ut igjen RETT bak meg og la seg på langlysbryteren - blinka infernalskt og rompekjørte noe voldsomt. Tydelig misfornøyd, men måtte tydeligvis gi seg da farta blei for stor.. Hva er greia egentlig med sånt? Hvordan kunne jeg be h*n flytte ræva si UTEN å gjøre vedkommende fornærma??

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ble liggende bak en bil som kjørte svært ujevnt i kveld. Han lå opp mot 110 på flatene og nede i 50 i svingene. Ikke var det glatt og svingene hverken krappe eller vanskelige. Idiotkjøring vil nok mange mene, meg inkludert. Bestemte meg derfor for å kjøre forbi og passerte en fotoboks jeg ikke hadde sett i alt for høy hastighet. En idiot skaper gjerne flere idioter. Håpløst av meg.

 

Det viste seg dog at denne fotoboksen var en del av en gjennomsnittsmåling. Noen som vet hvordan dette fungerer? Vil jeg få bot for fartsovertredelsen ved første fotoboks eller teller man kun snitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...