Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bagasjerommet var et godt argument.

Avhengig av hvor stor bil du har og hvor god plass det er på huset. Da jeg kjørte en Kangoo med løftebagasjelokk(??) i arbeid parkerte jeg ofte i parkeringshuset ved Tinghuset i Bergen, citypark mener jeg. Jeg rygget konsekvent inn på plassene der, og hadde aldri problem med at lokket tok borti vegg. På Griegpark hadde jeg heller ikke problem med at folk kjørte for nærme. Jeg losset esker på tralle og hadde med ryggsekk. Klart, det er enklere å komme til dersom man kjører inn, og jeg hadde sidedører.

 

 

Joda, men prøv dette med en tvillingvogn...

Tvillingvognen er like stor i bredden som hele bakre løftedør (nesten altså ) , har jeg rygget inn og har en bil på hver side er det plent umulig å få inn vognen. Joda , kan jo alltids kjøre ut , stoppe , sette inn barnevogna og så kjøre videre , men da er det stor sannsynlighet for at man "kommer litt i veien" for de andre som står parkert eller at en eller annen billist ikke helt ser hva som skjer og kjører på vogna noe som har skjedd meg , men heldigvis hadde jeg ungene i bilen da.

 

Har man gode ryggeferdigheter bør det ikke være noe problem hvordan man står parkert så lenge man følger med i speilene sine og er forsiktig med dødvinklene. Man ser jo selvsagt mer om man står med fronten i kjøreretning , men på en annen måte er det jo også litt enklere å lukeparkere i svært trange parkeringshus med fronten først.

Lenke til kommentar

 

Eller bilen bak har ikke forstått at du har tenkt å rygge inn på plassen, men tror at du skal kjøre videre, så vedkommende legger seg "på hjul"

Latskap?

Det er latskap å droppe blinklys i en slik situasjon, ja.

 

Det er ikke alle bilførere som forstår at bruk av blinklys betyr at man har tenkt å rygge inn på en plass for å parkere.

Det er ofte ikke før de ser ryggelysene bli tent at de skjønner hva det er jeg prøver å gjøre.

 

Du er kanskje så heldig at du er omgitt av intelligente bilførere hele tiden. Det er dessverre ikke jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje du kan utdype litt hva som er spesielt med parkeringsplassene på IKEA?

Det som er spesielt med IKEA er vel at man (ofte) skal ha svære ting inn i bagasjerommet...

 

Men IKEA har egne lastesoner!

 

For enorme ting ja, men en breddfull handlevogn med telys og annet ræl gidder man ikke stå i kø for lastesonen for. Den triller man jo som oftest bort til bilen; men det er ikke så lett å komme mellom bilene og inn bak; derfor bakluken ut.
Lenke til kommentar

Enting som irriterer meg er når jeg har kjørt forbi noen som liger i 85 i 110 sonen også når jeg har lagt meg tilbake i høyre felt i ca 110-115 så kommer bilen jeg nettopp kjørte fforbi å legger seg foran meg og etter en liten stund så er vi nede i 85 igjen..

Legge seg inn og gi på; legge seg ut og kjøre sakte. Slik lever en idiot uten cruisekontroll, eller hva det nå er de mangler.
Lenke til kommentar

Holdt nettopp på å krasje i noen som syntes det var en god ide å kjøre forbi på venstre side idet jeg blinket meg inn i avkjøringsfeltet, som også var på venstre side. Som om ikke det var ille nok, så er er den avkjørselen der veldig uoversiktlig. Hvis det hadde kommet noen ut derfra som skulle til høyre, så hadde de havnet rett i fronten på denne tosken. Er det virkelig verdt å risikere å smelle i fronten på noen, samt meie ned to-hjulinger bare for å spare 10 sekunder? Bilen hadde jo sluppet forbi uansett. Det må være noe av det dummeste og skumleste jeg har opplevd i trafikken.

Lenke til kommentar

Det var da rimelig enkelt å forstå. Og det er jævlig skummelt med slike mennesker i trafikken, ja.

 

Nå kom jeg til å tenke på en taxi som en gang kjørte forbi meg på innsiden av meg i en rundkjøring. I og for seg greit nok, det, om han hadde klart å komme seg gjennom veldig mye raskere enn meg. Men det klarer man jo selvsagt ikke, når han i utgangspunktet kjører inn i rundkjøringen bak meg. og i utkjørselen er det bare plass til en bil pga murt midtrabbat...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjørte bak to biler i en 80 sone igår, våt veibane så holdt god avstand. Var vel rundt en 5-6 biler avstand mellom meg og bilen foran meg, det samme med han foran der igjen. Bilen foran meg tar avkjøringa, så avstanden mellom meg og bilen foran han dobler jo fordi ingen er mellom oss lenger. Bilen foran meg er altså 15 meter unna et kryss på en forkjørsvei, og kjører i 80-90. Jeg akselerer litt for å komme litt nærmere bilen foran meg, før jeg ser han bremser. Det er en bil som kasta seg foran han mens han kjørte i 80, og han måtte hive seg på bremsen. Han var nok noen få cm unna å kollidere med bilen i sida i full fart... jeg la ikke merke til at han stoppet helt opp, og jeg måtte hive meg godt på bremsen jeg og, og skled noen få meter bak bilen... bilen foran meg var en amarok, og du så hvor hardt han bremset for bakdelen holdt på å løfte seg...

 

Det finnes altså idioter i trafikken som ikke sjekker godt nok om det er klart å kjøre, og jeg fikk oppleve hvor viktig det er å holde god avstand, spesielt i slike forhold. (Jeg holder forøvrig alltid god avstand)

 

Edit; hvis jeg tenker etter, hadde det ikke vært for at det var en bil mellom oss som tok avkjøringen, så hadde det vært mindre avstand, og da hadde det sannsynligvis blitt kollisjon ved at jeg kjørte inn i bilen bakfra, selv om jeg hadde plenty avstand. Eventuelt hvis bilen hadde vært imellom men ikke tatt avkjøringen, kjedekollisjon med oss 3... man ser ofte bremselys, men det er jo sjeldent man forventer når man ser bremselyset at han faktisk stopper helt opp på noen få sekunder

Endret av Poopadoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...