Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Du viser her til en person som sørget for å kollidere med vilje, det er jo et soleklart brudd på §3.

 

Alle har plikt til å forsøke å unngå kollisjon, det er en viss forskjell på å bevisst unngå nedbremsing (som du beskriver) og å forsøke å unngå ulykke uten at man lykkes i dette.

 

Selvfølgelig er det en forskjell på det. Men det illustrerer at man kan få skylda selv om den andre parten bryter vikeplikten, som var det som ble diskutert.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir så imponert over eldre folk som ikke engang SER til høyre og bare legger seg uti.

 

Måtte også stoppe helt opp i det en kommer ut fra en parkering og tydeligvis ikke ser att jeg kommer, så ser jeg han skvetter i når han ser meg.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Noen her som har kjørt i Fredrikstad? Synes om rundkjøringene i sørlige sentrum ved Shellen der? St. Croix-krysset for de som er kjent.

 

Køa står jo fra St.Croix til Kråkerøybrua mange ganger, synes det virker for brutalt mtp. den nye brua til Kråkerøy med fire felt og greier.

Lenke til kommentar

Kjørte ut fra Tønsberg idag, var en del trafikk og da blir 2 felt til 1 felt. Altså prikkete linje der prikkene i midten opphører og veien blir til 1 i midten.

 

1340634123206_65.jpg

 

Jeg ser det er en lastebil i høyre felt, så blinker meg pent inn til venstre og holder vanlig fart og fletter sammen med resten fint til venstrefelt for det ser ut som alle blinker inn til venstrefeltet og har folkeskikk (selv om feltene ikke opphører 50m lenger bort)

 

Det kommer da 2 biler susende forbi i høyrefeltet og presser seg heeeelt fram til slutten av feltet sitt før de prøver å presse seg inn. Han ene kommer seg inn lenger fram, og han andre presser og forventer nærmest han skal få komme inn foran meg. Holdt meg så nærme bilen foran meg at han ikke kunne komme inn, og han prøvde så han nærmest skrapet bort i bilen men han måtte gi seg.

 

Er ikke sikker på vikeplikten her, men er det en ting jeg irriterer meg over så er det folk som tror de er kongen og synes det er helt greit å snike helt til enden forbi alle bilene som venter pent. Han prøvde seg på feil bil idag :wee:

Lenke til kommentar

Oh, here we go again ...

 

Noen foretrekker at alle bilene står/kjører etter hverandre i en lang rekke, mens andre foretrekker at bilene bruke begge felt så lenge som mulig og fletter så sent som mulig, slik at man bedre utnytter plassen på veien.

 

Dette kommer det aldri til å bli enighet om. (Men på veier med kun ett felt i kjøreretningen slipper man i det minste diskusjonen.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er delvis enig med Poopadoop, fordi jeg ser det her i Fredrikstad også, ut av rundkjøringer med to felt ut, der det ene til høyre er kun for de som skal til høyre i neste rundkjøring 150m unna. Folk legger seg der og prøver å presse seg inn i feltet som skal rett fram. Der er jeg konsekvent og slipper ingen inn foran meg, da får de komme inn bak eller lengre fram! Trafikken er et køsystem, de stilte seg i feil kø og ønsker å slippe inn foran meg fordi de prøvde å snike seg foran. Fuck off sier jeg da. Eneste tilfellene jeg slipper folk inn er når køen faktisk står mellom de to rundkjøringene i det feltet, for da kjører de der for å komme seg ut av selve rundkjøringa.

Lenke til kommentar

Standard her i Lillestrøms-området også, hvor vi har disse patetiske kollektivfeltene. 200 meter med kollektivfelt før da bilene må over i det normale kjørefeltet. Samler seg da opp en 20-30 elektriske biler som da må flette seg inn og skaper bare enda større kø og stans. Dog mye pga. av at folk er generelt elendige på fletting og å skape flyt.

I tillegg har man jo disse andre snikerne som kjører sin dieseldrevne bil i kollektivfeltet som deretter bare prøver å snike seg inn. Disse gir jeg aldri plass, og er alltid like gøy å se frustrasjonen i ansiktet dems.

Lenke til kommentar

http://www.abcnyheter.no/nyheter/070829/no-kan-du-ikkje-lenger-stikke-av-fra-parkeringsboter-i-utlandet

Inkassoselskapet Aktiv Kapital har innleia eit samarbeid med det internasjonale selskapet European Parking Collection, som finn parkeringssyndarar frå heile Europa og krev inn pengar. Samarbeidet gjeld parkeringsavgifter på private parkeringsplassar og ikkje feilparkering på offentlege stader.

 

Tror dette samarbeidet er utvidet ytterligere siden 2007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...