Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://maps.google....,232.67,,0,7.21

 

Denne veien. Er ikke overallt man kan kjøre fort, men er egentlig hus og sånnt langs nesten hele. Er egentlig noen hus med barn langs hele veien. Så er en av naboene veldig glad i å gi på her, har kjørt utfor en del ganger og havnet på taket osv. Derfor jeg tenkte op det er noen regler mot kanskje bare 50 ved hus. Mange setter opp sånne gule biltema skilt med MAx 30, eller 40 men de bryr jo ingen seg om egentlig.

 

Okei, Takk (:

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Fikk helt sjokk idag.

 

Er vandt til at sykklister tar seg til rette i trafikken. Men idag.. i en 2 felts vei med et avkjøringsfelt på siden.... kom det faensmeg en jogger midt i veien.. satt bare å måpte mens jeg så denne rare figuren løpe gjennom trafikken og rett over krysset på rødt lys. Han ble nesten kjørt på da det ble grønt ifra siden jeg kom og bilene skulle forbi han. Aldri sett makan

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En 2-3m lang hvit stripe på hver side av veien. Den stripa gjentar seg ca med et mellomrom på 2-3m?!

Veien er ganske smal, trodde stripene bare hadde noe med bredden av veien å gjøre. Var ihvertfal det eneste vi lærte om stripene på trafikalt gk.

Punktert hvit kantlinje er 3 meter, og det samme er mellomrommet.

For gul midtstripe er det forskjell i lengda ved forskjellige fartsgrenser; inntil 50: 1+3 meter, 60 eller høyere: 3+9 meter. (for varsellinje med kort mellomrom og lang linje er det samme tall, men i omvendt forhold.)

Disse tallene står i Vegvesenets handbok om vegoppmerking, side 15.

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Fin bil du har.

 

Takk.

 

I dag var det en Audi A5 som brått kastet seg foran meg uten å blinke. Senere gjorde han det enda en gang, men det som irriterte meg var at han pælmet et drikkebeger ut av vinduet. Hvem er det som gjør slikt?! Skulle tro han var fem år gammel. Drittsekk!

 

drikkebeger.gif

 

Har du en video med nummeret hans synlig? Lever den til politiet, så er det opp til dem å finne ut om det er noe straffbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt for mye sånne folk i Oslo-trafikken. (Rett ved Alnabru det der?)

Nesten litt ubehagelig å kjøre der for en som ikke er vant med slik trafikk og kjøring i det hele tatt. Aggressiv og mye hensynsløs kjøring. Bare kaster seg inn uten å verken se seg for, eller bruke blinklys.

 

Og å kaste slikt ut av vinduet er bare idioti.

Har selvsagt kjørt der, men såfremt det jeg skal tilsier at det ikke er noe stort tidstap, så kjører jeg småveier istedenfor det strekket. Må da være ubehagelig for alle og enhver å kjøre der.

 

Men neste gang jeg skal forbi blir det midt på natta : )

 

Her ville jeg ikke kjørt 80, langt ifra.

Lenke til kommentar

Et av trafikkens store mysterier skjedde (igjen) i dag. Var på firefeltsvei som går over til tofelts og derfor har fletting. Jeg tøffer av gårde rett over 80 i høyre felt, og et lite stykke bak meg legger en liten Yaris seg over i venstre felt. Han kjører marginalt raskere enn meg, og kommer selvsagt opp på siden av meg (og når jeg mener på siden av meg, så må man tenke på at jeg kjører en 10 meter lang lastebil) i det fletteområdet har begynt å smalne.

 

Fyren har altså over en kilometer på seg til å enten manøvrere seg foran meg før flettinga, eller han kan legge seg bak meg når han innser at han det å legge seg 1 km/t over min fart ikke er en veldig egnet forbikjøringsfart. Men nei, han skal legge seg på sida av meg...

Lenke til kommentar

Takk.

 

 

 

Har du en video med nummeret hans synlig? Lever den til politiet, så er det opp til dem å finne ut om det er noe straffbart.

 

Få dere en konstruktiv hobby...det er lavmål som overgår lavmålet til Audi-sjåføren å drive å filme folk slik for så å skrive dritt om det på internett og legge ut video.

Er det noe som skulle vært straffbart, så var det å drive å snikfilme andre trafikanter slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Få dere en konstruktiv hobby...det er lavmål som overgår lavmålet til Audi-sjåføren å drive å filme folk slik for så å skrive dritt om det på internett og legge ut video.

Er det noe som skulle vært straffbart, så var det å drive å snikfilme andre trafikanter slik.

 

Ja huff, dashcam er virkelig skammelig -_-

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var akkurat og fylte drivstoff på en 1-2-3 stasjon. Som de fleste ubetjente stasjoner så er det mulig å fylle på drivstoff fra begge sider.

 

Akkurat i det eg parkerer ser eg en nyere Golf stoppe opp bak meg, samtidig som det var ledig på den andre siden.

"Jaja, hver sin smak", tenkte eg, og gikk ut for å fylle på drivstoff. Tanken var nær tom, så eg skulle fylle en hel tank.

 

Eg gjør mitt, Golf'en står der fortsatt, med motoren av. Setter meg inn i bilen, kjører avgårde og ser at Golf'en starter opp og

stopper ved siden av pumpa eg nettopp brukte. What gives?

Lenke til kommentar

Er jo greit å ha god tid. Ingenting galt med det.

Njaaa. Et typisk scenario er når jeg svinger av en forkjørsvei i det noen skal inn på veien der jeg skal av. Han ville altså ha hatt vikeplikt for meg om jeg hadde kjørt rett frem i stedet for å svinge av. I slike situasjoner passer jeg alltid på å blinke tidlig dersom jeg ikke har noen biler foran meg. Dette for at han som står og venter på å komme seg inn kan se at han ikke trenger å vente på meg.

 

Det som er så utrolig typisk, og som skjedde senest for noen minutter siden, er at han som står og venter blir stående og stående helt til jeg har svingt av veien, og da er det jo gjerne noen litt lenger bak som skal rett fram som da gjør at han som skal inn på forkjørsveien får vikeplikt og blir stående enda lenger.

 

Som du sier så er det jo i utgangspunktet ikke noe problem i å ha god tid. Han kan vel bare stå der til veien er helt tom, sant? Vel, jeg tror ikke førerne av de 5-6 bilene bak ham synes det er like greit. Allerede før jeg satte på blinklyset var det nok avstand til at han kunne ha kjørt ut, men neida. Er det rart det blir kø i slike kryss...?

 

På den andre siden så kan jeg til en viss grad forstå at folk er skeptiske til å svinge ut i slike kryss på tross av at bilen man har vikeplikt for skal svinge av veien. Han på forkjørsveien kan jo være en gammel tulling som satte på blinklyset 20 minutter tidligere og som egentlig skal rett frem.

 

Enda verre er jo om det er en sleip faen i et gammelt vrak som tenker at en utbetaling fra et forsikringsselskap er mer lukrativt enn vrakpant. Hvis denne fyren blinker til høyre, men fortsetter rett frem og forårsaker en kollisjon, da er man rimelig avhengig av gode vitner om man vil bli trodd. Selv med kamera i frontruten vil man neppe fange opp det høyre blinklyset til en bil som kommer mot deg fra venstre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja huff, dashcam er virkelig skammelig -_-

 

Ja det er bare duster som driver med sånt.Duster og drittunger med fritidsproblemer.

 

dVJuhBt.jpg

 

Nei.Bare bemerker hva jeg mener.

 

Aner jeg en som frykter for å bli fersket for sine lignende ugjerninger bak rattet?

 

Ja den måtte jo komme.Faktisk ikke.Kjører litt over fartsgrensen noen ganger, det er vel alt.Men det er liksom så lite konstruktivt å drive å filme en bil som kaster et beger utav vinduet og legge det ut på internett som om dette var en kjempeforbrytelse mot menneskeheten.

Dette er faktisk en filleting...sånt skjer da hele tiden.Men så det er sagt, jeg kaster min søppel i søppelkasser.

Endret av ArkArk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...