Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange mennesker har du egentlig utøvd vold på i trafikken? Syns jeg ser trusler om at du skal yte tannlegetjenester og mekanisert mørning av menneskekjøtt på daglig basis.

vel de fleste kjører/sykler før man kommer seg ut av bilen. Dessverre. Har ofte ikke tid til disse fjolsene heller når jeg skal på jobb. På fritiden derimot kan jeg godt kjøre etter dem til de parkerer på utsiden av huset sitt. Mange innrømmer da at de gjorde feil og beklager seg, før de sier at "du trenger jo ikke å bli så sur"
Lenke til kommentar

Hvis du blir så irritert at du følger dem helt hjem, da skjønner jeg godt at de syntes du blir sur. Hadde du kjørt etter meg hjem, så hadde jeg gått bort til deg og ledd veldig høyt mens jeg pekte på deg. Deretter hadde jeg gått inn i huset, satt på TVen og lagt meg i soffaen.

 

Hadde du vært helt rolig, snakket pent og forklart hva som skjedde, så hadde jeg spurt hvorfor i helvette du fulgte etter meg for en så liten ting (Kan ikke være stort, så lenge jeg ikke krasja med deg).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vel de fleste kjører/sykler før man kommer seg ut av bilen. Dessverre. Har ofte ikke tid til disse fjolsene heller når jeg skal på jobb. På fritiden derimot kan jeg godt kjøre etter dem til de parkerer på utsiden av huset sitt. Mange innrømmer da at de gjorde feil og beklager seg, før de sier at "du trenger jo ikke å bli så sur"

 

Jeg begynner å skjønne hvorfor du passer så bra som parkeringsvakt :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Alt for mye sånne folk i Oslo-trafikken. (Rett ved Alnabru det der?)

Nesten litt ubehagelig å kjøre der for en som ikke er vant med slik trafikk og kjøring i det hele tatt. Aggressiv og mye hensynsløs kjøring. Bare kaster seg inn uten å verken se seg for, eller bruke blinklys.

 

Og å kaste slikt ut av vinduet er bare idioti.

Lenke til kommentar

Lurte på noe. Jeg har lært at på veier som ikke har noen fartsgrense eller ikke står noe skilta er det 80. Det er det på veien forbi huset vårt isåfall, og GPSen sier det samme. Nå er det jo langt fra mulig å kjøre 80 her, men jeg tenkte det er ganske mange hus langs veien, og folk med små barn osv. Er det noe regel som sier at i byggestrøk skal man kjøre saktere. Er jo egentlig en uskreven regel å ta litt hensyn, men kan man bli tatt for det liksom?! Det kommer ikke noe skilt eller noe som sier det.

Så en vei like i nærheten som er mye bedre å kjøre og mye breiere er det skilta 50 hele veien ved husa, ned til 30 ved skolen og 80 når man kommer ut av byggestedene. Der er det liksom skilta ned forsvarlig, så skal man bare gi på i 80 på den veien vår?!

Lenke til kommentar

Lurte på noe. Jeg har lært at på veier som ikke har noen fartsgrense eller ikke står noe skilta er det 80. Det er det på veien forbi huset vårt isåfall, og GPSen sier det samme. Nå er det jo langt fra mulig å kjøre 80 her, men jeg tenkte det er ganske mange hus langs veien, og folk med små barn osv. Er det noe regel som sier at i byggestrøk skal man kjøre saktere. Er jo egentlig en uskreven regel å ta litt hensyn, men kan man bli tatt for det liksom?! Det kommer ikke noe skilt eller noe som sier det.

Så en vei like i nærheten som er mye bedre å kjøre og mye breiere er det skilta 50 hele veien ved husa, ned til 30 ved skolen og 80 når man kommer ut av byggestedene. Der er det liksom skilta ned forsvarlig, så skal man bare gi på i 80 på den veien vår?!

 

Man skal uansett kjøre etter forholdene. 80 betyr ikke at man SKAL ligge i 80 uansett, det betyr at man ikke har lov til å ligge over 80. Jeg husker ikke definisjonen på tettbebygd strøk, og jeg vet ikke hva slags "bygdestrøk" du bor i så det kan jeg ikke svare på. Men i tettbebygde strøk er det 50 som er grensa.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar
(Rett ved Alnabru det der?)

Ja. Når jeg ligger i venstre felt i dette området (Karihaugen-Alna), da er det med livet som innsats at jeg skifter felt. Det kan se trygt ut i den forstand at i feltet innenfor er det en bil litt lenger bak som holder ca samme hastighet deg og foran ham er det god plass. Men det du ikke ser, er han gjøken lenger bak som kjører sikk-sakk mellom alle feltene og som er i ferd med å passere på høyresiden før han hiver seg inn i dit du er på vei. Dette ser jeg stort sett hver dag. Det er utrolig hva folk er villig til å risikere for komme litt fortere frem.

 

sikk-sakk.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men i tettbebygde strøk er det 50 som er grensa.

 

Selv om det ikke står noen skilt?!

Og ja vet man ikke SKAL ligge 80 der, skrev jo selv kjøre forsvarlig. Men det er alikevel litt skummelt at man kan suse forbi i 80 helt lovlig syntes jeg.

 

Oppmerkingen på veien sier mye om fartsgrensen. Så hvordan er den?

 

En 2-3m lang hvit stripe på hver side av veien. Den stripa gjentar seg ca med et mellomrom på 2-3m?!

Veien er ganske smal, trodde stripene bare hadde noe med bredden av veien å gjøre. Var ihvertfal det eneste vi lærte om stripene på trafikalt gk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...