Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

- Aggresiv kjøring? Han vil forbi, og da er man nødt til å kjøre aktivt. Nytter ikke ligge 50m bak om man skal forbi.

 

 

 

Det stemmer ikke! Man behøver ikke oppføre seg som en drittsekk i trafikken selv om man ønsker å kjøre forbi.

Legg merke til hvordan veistrekningen er og på hvilke plasser denne audisjåføren legger seg ut midten av veien og vurderer å kjøre forbi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

*

 

 

Om sjåføren i Audien var kjent med veistrekningen er det særdeles tåpelig av han å kjøre på den måten han gjør. Om han ikke er kjent med den, så er det uansett tåpelig å oppføre seg slik siden han med alle de svingene som er der ikke burde kjøre såpass aggressivt som han gjør. Og om han uansett skal nå ferja, så er ikke akkurat et vogntog det dummeste å ligge bak. De veit når ferja går.

 

Når det er sagt så har jeg allerede skrevet tidligere at jeg synes, som yrkessjåfør selv, at også trailersjåføren oppførte seg dumt. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11179209

Godt vi har det litt tryggere og bedre her i Norge.

 

Mange folk hadde samla seg rundt ulykkestaden. Sikkert 150 personar. Ingen hadde ringt etter hjelp. Ingen hadde sikra skadestaden. Ingen behandla pasientane. I 45 minutt måtte reisefølget mitt fungere som politi, ambulanse og brannvesen på same tid - dirigere trafikken, behandle skadde og sende folk avgarde til sjukehus med forbipasserande bilar. Det var ingen ambulanse å oppdrive.

Hjelpsomme folk det.

Lenke til kommentar

 

 

Idioten i videoen er da vitterlig han i vogntoget??? Leker politi og tror han er kongen over trafikkreglene. Den farligste situasjonen er det han som skaper, og ikke audien.

 

Kan noen også fortelle meg nøyaktig hva det er han i audien gjør galt, og når? Det er da vitterlig ikke noen lover mot å ville forbi, og han venter til han tilsynelatende har en lang oppoverbakke med god sikt.

 

Begge driter seg ut her, utvilsomt. Med en bil med høyreratt på norske landeveier er det jo all grunn til å ta det hakket mer med ro enn de fleste, denne karen gjør det stikk motsatte. Holder altfor kort avstand til vogntoget foran også, det er jo dumskap på flere plan - både sikkerhetsmessig ikke minst fordi det faktisk gir han selv dårligere oversikt framover i enda større grad enn ellers nettopp fordi han sitter på "feil" side av bilen.

Mener forøvrig også at sjåføren av vogntoget skulle lære seg å kjenne slike tullinger, og innse at det hjelper ikke å drive på slik som han gjør - det har heller motsatt effekt, i tillegg til å være farlig i seg selv. Det enkleste her er å slakke opp, slippe tullingen forbi og heller ringe politiet.

Lenke til kommentar

 

Irriterer meg at noen aviser fortsatt bruker Flash Player. Når noen derimot fortsatt bruker Silverlight, da har jeg bare lyst å gi opp hele Internettet og slenge PCen ut vinduet og vente til noen ringer meg og gir meg beskjed om at TV2 har begynt med HTML5.

 

Har veldig lyst å se videoene men tar heller å sluker tre kilo gammalost på like lang tid det tar å laste ned og installere Silverlight, enn å laste ned og installere Silverlight.

 

 

 

Når en noe skjer i Bergen eller rundt, da er det nesten helt stopp. Ikke mye alternativer da.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

I dag har jeg stått 2,5 timer i kø, fordi Bergen stopper opp om motorveien ut mot Åsane blir stengt. Greit nok. Sånt skjer. Men i dag slo deg meg virkelig at hovedproblemet i rushtrafikken overhodet ikke er mengden biler. Hovedproblemet er at alt for mange av sjåførene i disse bilene er personer som kjører bil til og fra jobb og kanskje en tur på butikken. Personer som burde tatt bussen, fordi de ikke har noen begreper om køkjøring, samhandling, plassering i veibanen, bruk av speil osv.

 

I tillegg til disse har du alle disse som mener at de har rett til å snike i køen. Greit nok, om de klarer å dra det av uten å skape farlige situasjoner så for all del. Men i dag toppet det seg virkelig. Det sto kø omtrent fra Lagunen inn i tunnelen under Trollhaugen og oppover avkjøringen til Hop/Trollhaugen. Dette fører jo til at kun ett felt er i bruk over et par kilometer og det gikk strålende. De som skulle rett frem til køen inn mot byen (som startet ved Fjøsanger i dag) turte av gårde i venstre felt. De som sniker finner seg luker utenfor eller inne i tunnelen. Dvs alle gjør det, utenom en, som fant det for godt å bremse helt ned rett utenfor tunnelåpningen slik at de bak han fikk minst mulig sikt og minst mulig sjans til å stoppe.

 

Når man først har kjørt så langt at man er forbi køen som er i høyre felt, så skulle man jo tro at de som fortsatt vil snike seg inn på avkjøringsfeltet faktisk bytter felt før de stopper for å finne ledig plass, men NEI! Denne personen stopper helt opp i venstre feilt på en motorvei, med biler bak seg, og venter på en luke akkurat der køen knekker over i avkjøringsfeltet. Selvsagt tror alle at om man er kommet så langt så er folk ferdige med å sinke farten i venstre felt, og folk har begynt å akselerere så smått i tillegg.

 

Jeg tror dette kanskje er den dummeste enkeltopplevelsen jeg har hatt i trafikken noen sinne (som ikke har resultert i skader e.l.). Og jeg har hatt kjørejobber i over 10 år nå.

 

Skal jeg være ærlig, om ikke det hadde vært for at det var en bil mellom meg og han som stoppa, så hadde jeg med vilje trilla inn i bakenden hans. Jeg var så sur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da jeg brukte buss som alternativ inn og ut fra Bergen i 2011 var det alltid stappfullt, og jeg måtte som oftest stå. Den torturen det er å stå i en buss som står i en kø i over en time, når turen burde ta 20 minutter, er helt ubeskrivelig (ja, first world problem, men allikevel). Dagens busser har air condition, men da hadde man det ikke, og det var folk helt tett inntil meg som stinket svette i varmen, jeg svettet også selv som en gris, samtidig som bussen skal inn og stoppe på all slags busstopp. Da jeg kom over på bil var det helt fantastisk. Air condition, gode seter, egen musikk, ingen stopp på busstopp, og selv om det fortsatt var kø, var det mye mer gjennomførbart. Det som burde gjøres er å bygge et eget felt for busser og bybane, ikke med elbiler og taxi, både inn til Åsane, Flesland, Askøy og Sotra. Samtidig burde veiene for bil oppgraderes. Dette kan Vestlandet ta seg råd til siden det er vi som produserer noe her i landet.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Er vel av typen som gjør det bare fordi de kan og vil.

 

Edit: Lurer avogtil på hvorfor enkelte syklister velger å sykle i bilveien.

Når sykkelstien +/- 5m unna har nyere og bedre asfalt, mye bedre plass+ at den følger og ender opp nøyaktig på samme plass som bilveien?

Endret av K_7
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er vel av typen som gjør det bare fordi de kan og vil.

 

Edit: Lurer avogtil på hvorfor enkelte syklister velger å sykle i bilveien.

Når sykkelstien +/- 5m unna har nyere og bedre asfalt, mye bedre plass+ at den følger og ender opp nøyaktig på samme plass som bilveien?

Har du spurt?

Du skal ikke se bort i fra at de som sykler vet bedre enn de som kjører bil hva som er trygt og hensiktsmessig å gjøre når man sykler. (Rart det)

 

P.S: det er ingenting som heter bilvei eller sykkelsti.

Endret av sverreb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her jeg bor er det faktisk ikke plass til flere på bussen. Må stå som sild i tønne hver dag. Håper alle som kjører fortsetter med det. Forresten en idiot som har banka en handlevogn i fronten på bilen min. Arrgh!! Skal dra å få ett overslag i morgen. I fjor kosta det nesten 10k etter at noen hadde banka ei dør i sida :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...