Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Tid for mopeder igjen. Mens jeg bremser ned, slår på blinklyset og legger meg inn for å ta til venstre i en rundkjøring, får jeg en knallert opp på siden. "Jaja, hun skal vel til høyre, da, tenker jeg". Det skal hun ikke, hun skal samme vei som meg, og fliser forbi på yttersiden. For så å kjøre forbi hele køen i høyre veikant. Ikke to minutter etter bremser jeg for å slippe ut en buss fra en holdeplass og blir igjen forbikjørt på høyra av en annen femtikubikker. Og dere vil ha mer kraft og høyere fart? Nigga please.

 

Eller gårsdagens store favoritt: To narkiser står på hver sin side av et fotgjengerfelt og fører en samtale. Ingen gidder å gå over til den andre. Lurer på om de troller ..

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du holdt på å kjøre i han? Det var vel heller omvendt? :p Vet ikke hva du kjører og om du hadde god tid, men der er det bare å la han deise inn i deg. Han har da ingenting i det feltet der og gjøre?

 

Nei. Men jeg kjører lastebil så da er det viktig å komme forbi meg før han kommer ut på 4-feltsveien vi var i ferd med å kjøre inn på. Jeg holdt på å kjøre i han ja, jeg akselererte litt mer forsiktig ut av den rundkjøringen i dag fordi jeg hadde passasjer. Hadde det vært en hvilken som helst annen dag hadde jeg vært noen få meter lengre fremme og dermed tatt han i sida i det han kasta seg ut rett foran meg. (Med mindre han hadde stoppa, naturligvis).

 

Det mest skremmende er at jeg naturlig nok ikke så i det speilet der. Så han var liksom bare plutselig rett foran meg. Jeg ser jo på busstoppet at det er tomt i det jeg kjører ut i fra rundkjøringa så det faller meg liksom ikke inn å sjekke i fall noen skulle finne på å kjøre forbi meg der. Får vel starte å gjøre det fra nå av...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er egentlig som å kjøre vanlig bil, en har bare litt dårligere akselerasjon. Men en er jo en del mer i trafikken enn de fleste andre som har bilen som fremkomstmiddel, så vi møter jo på flere bilister enn de fleste og dermed flere rare situasjoner. Og så er det jo den der effekten lastebiler har på folk: De bare må forbi selv om de egentlig ikke har tenkt å kjøre fortere enn lastebilen gjør.

 

Hadde en (ganske vanlig) situasjon i en tunnel i dag og. Jeg tøffer av gårde i omtrent 80 (og da, 82). En bil kjører sakte forbi meg i feltet ved siden av meg, legger seg inn et par meter foran meg og bremser ned fordi vi kommer til en fotoboks. Jeg må bremse ganske kraftig...

 

Han virker ikke å komme seg opp i 80 igjen, så jeg legger meg ut i feltet på siden (hvor det altså ikke var noen bak han som gjorde det nødvendig for han å kjøre inn foran meg i utgangspunktet) for å kunne fortsette å ligge i 80 hvorpå han plutselig legger seg ut foran meg og kjører fra meg i noe som virker som 90...

 

WHY?!

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I dag skal jeg ikke klage, hadde bare en morsom opplevelse med en syklist da typen og jeg var ute for å øvelseskjøre (jeg var "læreren").

 

Vi kjørte på en smal vei, foran oss var det en dame som gikk tur med hunden på venstre side av veien (samme retning som oss), noe som er helt korrekt for fotgjengere når det ikke er fortau. På høyresiden foran oss kommer det en kar på sykkel mot oss, vi ligger allerede helt ut til høyre for å trygt kunne passere damen og hunden. Syklisten fortsetter å ligge på høyre side, og jeg peker at han skal flytte seg over til venstre side, hvor han hører hjemme (syklister er ikke fotgjengere). Karen flytter seg ikke, men senker farten og vi legger oss lengre ut for å kjøre rundt ham. Jeg åpner vinduet, og til min overraskelse spør han meg om han ikke skulle ligge til venstre (hans venstre). Jeg forklarer ham at fotgjengere skal holde til venstre når det ikke er fortau, slik at de får bilene mot, men at syklister er trafikkanter og skal ligge på høyre side på lik linje med biler. Fikk til svar: "Åååååh, okei, da lærte jeg noe nytt i dag også!", før han fortsatte videre.

 

Det skal forøvrig nevnes at jeg har ekstra "kjøreskolespeil" på sidespeilene, så han tok meg muligens for å være litt mer offisiell enn jeg egentlig er :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ka i hælvete?

 

"Hun mener kjøringen utgjør brudd på Vegtrafikklovens regler om aktsom kjøring, og tror bilisten kunne ha regnet med bot dersom han hadde blitt stoppet av politiet."

 

Igjen: KA I HÆLVETE? Burde blitt fratatt lappen på livstid!

Lenke til kommentar

I dag var jeg vitne til den kanskje dummeste forbikjøringen jeg noen gang har sett. Bil med henger ligger bak en moped på en 60-vei. Mopeden ligger naturlig nok i sin maksfart. Bilen bestemmer seg for å kjøre forbi mopeden ca 100 meter fra en bakketopp, altså 100m sikt. Jeg som kjører lastebil har ikke sikt over toppen der han starta forbikjøringen.

 

Det ender jo som det må, det kommer biler i mot som må bremse, bilen med henger legger seg inn farlig tidlig og jeg regner med mopedisten får seg en støkk når hengeren kommer inn mot sida på seg. Det gikk heldigvis bra.

 

Bilen med henger kjører ca 200m etter bakketoppen inn til høyre på veien, inn på et privat næringsområde. Er det mulig?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Aha, du har allerede etterforsket saken og vet hvem som kjørte?

 

Hva har det med saken å gjøre? INGEN kan kjøre trygt med en slik last, med mindre man har følgebil og politieskorte, som man må ha dersom noe går såpass over normal bredde. 1-1,5m (slik det ser ut i videoen) ut fra en personbil er ganske alvorlig. Treffer man et skilt med lasten kan både fører og passasjer bli alvorlig skadet, evt. drept. Treffer man en fotgjenger gjelder det samme.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er småmorsomt å lese denne tråden etter å ha bodd 18mnd i Manila, Filippinene, som regnes som verdens nest værste sted å kjøre (etter Mexico City).

 

Å bli kuttet av av noen som kjører saktere enn deg eller bare stopper er standard, avstand mellom bilene måles i cm og speil er mangelvare, her skal man bare se forover.

 

Forrige uke ventet jeg et kvarter på tre (3!!) busser som stod i bredden på motorveien og plukket opp passasjerere. Bare å skru opp lyden på musikken og lene seg bakover og vente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hva har det med saken å gjøre? INGEN kan kjøre trygt med en slik last, med mindre man har følgebil og politieskorte, som man må ha dersom noe går såpass over normal bredde. 1-1,5m (slik det ser ut i videoen) ut fra en personbil er ganske alvorlig. Treffer man et skilt med lasten kan både fører og passasjer bli alvorlig skadet, evt. drept. Treffer man en fotgjenger gjelder det samme.

 

Hvis du skal ta lappen fra den som kjørte, så må du vite hvem som kjørte.

Du kan ikke bare anta at sjåføren er den som bilen er registrert på.

Lenke til kommentar

 

Hvis du skal ta lappen fra den som kjørte, så må du vite hvem som kjørte.

Du kan ikke bare anta at sjåføren er den som bilen er registrert på.

Og du kan ikke bare anta at Kiire mente at Politet skal gjøre et førerkortbeslag basert på videoen som er gjort. Jeg tolker det slik at Kiire mener at personen som kjørte bilen hadde fortjent å få førerkortet sitt beslaglagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...