Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke helt galskapen bak fartshumper. Tenker de i det hele tatt på ambulansekjøretøy når de slenger disse idiotiske greiene rundt i veibanen? Et sted i nord er bussjåfører sykemeldt pga. belastningen det gir på rygg og nakke. Det verste med fartsdumper er at en del grinebitere og snowflakes som mener at barna og barnebarna deres må få leke i hovedveien, får de lagt inn overalt ved å syte nok til rett person.

 

Første bud må være "her er det 30kmt, da må fartsdumpen ikke være større enn at man kan passere den i 30". Gjør jeg det på mange i boligfeltet her så er bilen ødelagt. Tipper mange foringer byttes pga. slikt tull.

 

Samt hvorfor ikke gjøre det ordentlig?

https://www.ta.no/nyheter/vil-ha-sopper-ikke-fartshumper/s/1-111-2301348

 

Lag "fartsputer" eller "sopper" som de kalles i artikkelen.

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verst er det når de bygger deler av fartsdumpen med brostein....for å gjøre det pent. Det smeller i forstillinga når man kjører over disse.

Jepp. Og i Lillestrøm-området (hele Akershus som jeg opplever det), så lapper de bare over med noen kladder asfalt. Så hele humpen er plutselig utrolig ujevn. Med så hard vinter som vi hadde i 2017/2018, så ble alle disse humpene bare enda verre og med masse telehiv. Løsningen? Vi kladder med enda litt mer asfalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Motorsyklene kan du høre komme nesten en kilometer unna, og de kjører bare i midten og holder minst 70-100 km/t nedover gata! Hva kan vi gjøre for å ta tak i dette problemet?»"

 

Rart hvordan folk langs veien tydeligvis er eksperter på å bedømme hastighet. Tror ikke noe på det 70-100 km/t anslaget der.

Endret av BaronSlask
Lenke til kommentar

"Motorsyklene kan du høre komme nesten en kilometer unna, og de kjører bare i midten og holder minst 70-100 km/t nedover gata! Hva kan vi gjøre for å ta tak i dette problemet?»"

 

Rart hvordan folk langs veien tydeligvis er eksperter på å bedømme hastighet. Tror ikke noe på det 70-100 km/t anslaget der.

Rart hvordan folk på et diskusjonsforum tror de har bedre forutsetninger til å vurdere hastigheten enn de som faktisk har vært til stede og observert hendelsene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Klaget over dette mange ganger før. Hvorfor stopper folk midt i smale 90-graders svinger når de møter store kjøretøy? Veldig koselig at de ønsker å slippe oss frem, men de stopper på det mest idiotiske stedet. Og når vi så må stoppe for å vente på at de skal kjøre videre ender det med enten sjåfører som ikke tør å kjøre forbi (selv om de åpenbart tror det er plass) eller at de tror de blir utfordret i en tvekamp om hvem som skal være høffligst i trafikken.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det eneste som bremser racerbilsjåførene er fysiske hindringer, som feks fartsdumper som er såpass ubehagelige å kjøre over at farta MÅ ned for å unngå skader på bil eller sjåfør. 

I alle fall her jeg bor er det mer en nok av sjåfører som mener at fartsgrenser er veiledende og ikke gjelder for dem. 

 

Og ikke gi meg det pisset om at "da er vel fartsgrensen for lav" .. det er veldig enkelt; fordi det er MULIG å holde 90, betyr ikke det at det er TRYGT å holde 90 i en femtisone! 

Lenke til kommentar

Klaget over dette mange ganger før. Hvorfor stopper folk midt i smale 90-graders svinger når de møter store kjøretøy? Veldig koselig at de ønsker å slippe oss frem, men de stopper på det mest idiotiske stedet. Og når vi så må stoppe for å vente på at de skal kjøre videre ender det med enten sjåfører som ikke tør å kjøre forbi (selv om de åpenbart tror det er plass) eller at de tror de blir utfordret i en tvekamp om hvem som skal være høffligst i trafikken.

 

Haha! Prøv å kjør renovasjon i sentrum. Aka trange gater med masse gamlinger som kjører midt i veien og ikke aner hvor de skal gjøre av seg konstant...

Lenke til kommentar

Hvorfor stopper folk midt i smale 90-graders svinger når de møter store kjøretøy?

 

Fordi de mangler god nok romforståelse og evne til å se for seg hvordan trafikksituasjonen skal kunne avvikles slik at alle kommer fram (etter hvert). Lurer på om dette blir tilstrekkelig dekket under kjøreopplæringen ...

 

Lenke til kommentar

Fordi de mangler god nok romforståelse og evne til å se for seg hvordan trafikksituasjonen skal kunne avvikles slik at alle kommer fram (etter hvert). Lurer på om dette blir tilstrekkelig dekket under kjøreopplæringen ...

 

Blinklysbruk blir jo dekket der, så om det gjør det har det nok ikke så mye å si. Gleder meg til alle bilene kjører selv.

Lenke til kommentar

Kjører mye i tettbebyggelse/byområder med 4-aksling. Så vet godt hvordan dere har det. :)

Ja, ingen har forståelse. Pluss at vi i tillegg hele dagen lang snur og rygger inn sideveier fra hovedveien. Selv med disse flotte oransje strobelysene ligger folk klin inntil rompa og skjønner ikke hvorfor vi plutselig rygger, eller begynner kjøre forbi i det hytta krysser over motsatt side...

 

Varsellys = hold avstand for det skjer uventede ting...

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det eneste som bremser racerbilsjåførene er fysiske hindringer, som feks fartsdumper som er såpass ubehagelige å kjøre over at farta MÅ ned for å unngå skader på bil eller sjåfør. 

 

Klatthumper fungerer for/mot disse

Fult mulig å kjøre over slike klatter i fartsgrensen, uten å senke farten for de lovlydige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...