Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyfader jævla idiot i parkeringshus akkurat. Han står med nesa til en tom plass altså han kan kjøre ut ved å krysse en tom plass. Jeg rygger inn i denne plassen i det han setter seg inn, jeg kjører litt fram for å rette bilen, setter den i revers igjen og BAM han gir bånn pinne ut rett bak meg så jeg må hive meg på bremsen. Er i tilfeller som dette det er helt idiotisk at bare fordi man rygger at man får skylda...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyfader jævla idiot i parkeringshus akkurat. Han står med nesa til en tom plass altså han kan kjøre ut ved å krysse en tom plass. Jeg rygger inn i denne plassen i det han setter seg inn, jeg kjører litt fram for å rette bilen, setter den i revers igjen og BAM han gir bånn pinne ut rett bak meg så jeg må hive meg på bremsen. Er i tilfeller som dette det er helt idiotisk at bare fordi man rygger at man får skylda...

Det er aldri idiotisk at rygging medfører vikeplikt. Det er de som synes det bør være situasjonsbetinget - som taper.

 

Jeg tror ikke et øyeblikk at han ga bånn pinne.

Lenke til kommentar

 

Fyfader jævla idiot i parkeringshus akkurat. Han står med nesa til en tom plass altså han kan kjøre ut ved å krysse en tom plass. Jeg rygger inn i denne plassen i det han setter seg inn, jeg kjører litt fram for å rette bilen, setter den i revers igjen og BAM han gir bånn pinne ut rett bak meg så jeg må hive meg på bremsen. Er i tilfeller som dette det er helt idiotisk at bare fordi man rygger at man får skylda...

Det er aldri idiotisk at rygging medfører vikeplikt. Det er de som synes det bør være situasjonsbetinget - som taper.

 

Jeg tror ikke et øyeblikk at han ga bånn pinne.

Bånn pinne og bånn pinne, han startet bileb og begynte å kjøre i det jeg satte bilen i revers for å kunne kjøre rett ut bak meg så han slapp å rygge ut. Idiotisk uansett.

Lenke til kommentar

 

Bånn pinne og bånn pinne, han startet bileb og begynte å kjøre i det jeg satte bilen i revers for å kunne kjøre rett ut bak meg så han slapp å rygge ut. Idiotisk uansett.

 

Du gav ham en åpning - og den benyttet han seg av.

Du skulle aldri ha kjørt så langt fram at det ble en åpning der.

Om nødvendig, bli stående skjevt i din luke et øyeblikk helt til bilen bak har begynt å rygge.

Ikke gi dem det minste håp om at de vil kunne snike seg ut bak din rygg.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at det er ikke bare i Norge BMW-sjåfører er drittsekker. De er like ille her i USA...

 

I dag på vei hjem fra skolen legger jeg meg ut i den innerste filen for å kjøre forbi endel trailere som kommer nærmere. Fartsgrensen på stedet er 70 mph, og jeg ligger med cruise-controllen innstilt på rundt 82-83 mph. Jeg er på vei forbi to trailere til høyre for meg, i det jeg ser en svart BMW komme i hundre og helvete bak meg. Jeg er på vei forbi, men har ingen intensjon om å gi på enda mer, da jeg allerede kjører godt over fartsgrensen.

 

BMWen begynner da å "jokke", slik man ofte gjør for å "hinte" til at du vil forbi han foran. Jeg har gjort det selv noen ganger, men aldri så ille som han her. Jeg har ingen steder å gjøre av meg annet enn å komme meg forbi, men det har ikke BMWen tålmodighet til, virker det som. Han legger seg klin oppi hekken på meg, og blinker med lys og virker skikkelig irritert stakkar.

 

Når jeg kommer meg forbi legger jeg meg pent over i neste fil, og BMWen forsvinner foran meg. Men det som er litt gøy er at han kan ikke ha holdt den voldsomme farten lenge, for noen minutter senere tar jeg han igjen, i det han tar av på en avkjørsel. Idioten sparte kanskje 30 sekunder på idiotkjøringen...

 

DgAUtyR.png

Lenke til kommentar

Kan ikke folk holde seg på sin side av veien  :grumpy:

Sikkert de samme som ikke klarer å holde seg på sin side av gul-linja, som ligger en halv meter unna den når de skal svinge og krysse veien, slik at det er umulig å komme forbi de på høyre side - og dermed lager unødig kø.

 

Forøvrig to som kom imot enveiskjøring idag. Tutet for å prøve å informere, men fører bare skvatt til og kjørte videre. Ikke engang i tankene og se mot den som tutet for å orientere seg om hvorfor det ble tutet.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Du må jo forstå at utrykningskjøretøy er farlige. De biter hvis du ikke står stille  :lol:

 

For et par år siden så lå jeg bak en bil på en rett og oversiktlig veistrekning. Ingen andre biler i sikte. Noen hundre meter foran oss kommer det en ambulanse i utrykkning på vei mot oss. Av en eller annen grunn mente visst han foran meg at det var nødvendig å stoppe HELT opp å vente på at ambulansen skulle passere :thumbdown:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også i Norge var hovedregelen tidligere å vike til veikanten og stoppe når man oppdaget utrykningskjøretøy. Regelen ble endret til dagens vike og senke farten en gang på 70-tallet. Noen, spesielt eldre førere, men også de som er innvandret fra land som fortsatt har stoppregelen, vil stoppe i stedet for å senke farten for å slippe fram utrykningskjøretøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...