Gå til innhold

Innvandring og forandring

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mann snart 50 år, født og oppvokst i Groruddalen i Oslo.
Jeg vil begynne med å si at jeg ikke er rasist og at jeg ikke misliker folk fra andre kulturer osv.
Jeg har sett hvordan innvandring har endret Groruddalen fra jeg var barn til jeg nå er voksen, og hvordan området har blitt endret.
Den norske kulturen har nesten blitt helt borte, området er overtatt av ikke etniske og norsk kultur erstattet med annet som ihvertfall jeg ikke kjenner igjen.
De fleste jeg kjenner av "etniske nordmenn" har flyttet herfra, de føler at de har blitt presset ut og er i mindretall.
Politikerne lar dette bare skje og har i alle år tenkt at dette går seg til. Det har det ikke gjort, innvandringen har feilet i Oslo.
Den norske kulturen og nasjonalfølelsen har blitt visket bort, jeg føler meg som en fremmed i egen by.
Hvordan kunne politikerne la dette skje?
Skal vi bare la Norge og Oslo bli overtatt og erstattet med ny kultur?
Føler at mine barndomsminner har mistet sin rot og verdi og det norske, og jeg føler at ting jeg trodde var ekte ikke lenger betyr noe.
Føler at politikerne ikke har tatt hensyn til at Norge, norsk kultur og norske lover og regler skal prioriteres.
Jeg som norsk i norge skal ikke behøve å måtte tilpasse meg en annen kultur og regler, ta hensyn, godta og forstå, snu det andre kinn til, være tålmodig, godta at andre ikke respekterer norske regler osv.
Jeg har respektert alle folk og vært forståelsesfull, gitt fole en sjangse, prøvd å hjelpe alla slags folk uansett land og kultur.
Føler meg bare sviktet og forlatt. Det stedet jeg er oppvokst og har kalt mitt hjem og hvor jeg har all min historie har nå blitt "gitt bort" av politikerene.

Endret av diplodocus
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si at Norge har hatt noen sterk kultur eller slikt, ei heller noen nasjonalfølelse å være spesielt stolt av.

Ja vi har noen bunader og slikt, men vil ikke si det er blitt mindre av dette.

Savner man norske restauranter med møsbrømlefse og kjøttkaker?

Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Hvilke norsk kultur og norske lover mener du ikke betyr noe lenger?

Islam forbyr å lyde landets lov om det går i mot troen.

Iki skrev (9 minutter siden):

Kan ikke si at Norge har hatt noen sterk kultur eller slikt, ei heller noen nasjonalfølelse å være spesielt stolt av.

Ja vi har noen bunader og slikt, men vil ikke si det er blitt mindre av dette.

Savner man norske restauranter med møsbrømlefse og kjøttkaker?

Merkelig hvordan du og dine likesinnede alltid skal rakke ned på norsk kultur.

Hva med å prøve å se litt tilbake på hvordan dine besteforeldre var .

Også ser du hvordan innvandrer bestefaren er i forhold.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

De som påstår at nordmenn aldri har hatt en egen kultur prøver å rettferdiggjøre at islam tar over.

Noe så elementært som å stole på medmennesker blir tatt for gitt.

Alt det gode ved dette landet var faktisk norsk kultur, og men kan ikke ta det som en selvfølge.

Islamistiske land hadde ofte en egen kultur før islam overtok. Islam ødelegger alle land.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 9
Skrevet
Villfaren skrev (16 minutter siden):

Merkelig hvordan du og dine likesinnede alltid skal rakke ned på norsk kultur.

Hva med å prøve å se litt tilbake på hvordan dine besteforeldre var

Rakke med på norsk kultur? Igjen. Hvilken kultur?

Kan du si hva vi har som er så spesielt Norskt? Sende 14 åringer ut på havet i 4 måneder for å fiske? Er det norsk kultur?

Skrevet
Iki skrev (3 minutter siden):

Kan du si hva vi har som er så spesielt Norskt? Sende 14 åringer ut på havet i 4 måneder for å fiske? Er det norsk kultur?

Har du gjort det eg spurte deg om?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Iki skrev (16 minutter siden):

Mennesker som ikke aner hva Norge eller norsk kultur er (bare at de misliker det) som heier frem en hodeløs innvandringspolitikk. Dere er sannelig et underlig skue. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Den såkalte multikulturalismen er egentlig et tegn på storstilt, feilslått import av mennesker i stor skala. Det er nok vanskelig/umulig å fullt ut integrere flere millioner mennesker i et så lite og spredt befolket land. Alle nye vil samle seg i klynger og leve som de gjorde der de kom fra, på andre siden av kloden. Det sies at den nye generasjonen som vokser opp nå ser ut til å være mer opplyst om slike problemer og hva det vil føre til på sikt, mens de litt eldre gjerne syns dette var litt spennende og i sin naivitetet ville de bidra til denne dugnaden med å ta imot folk. 

• Liker 1
Skrevet
ZiggyStar skrev (17 minutter siden):

Det var en innviklet måte å fortelle oss at du har null kunnskap om Norge

Det er ganske utrolig at dere ikke klarer å komme med noen eksempler på norsk kultur.

Skulle nesten tro det ikke fantes noe spesielt norsk.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (3 minutter siden):

Da hadde vi en voldelig klankultur. Dit er vi snart tilbake.

Norge ble mye bedre da vi ble priviligert.

Da hadde vi norsk kultur, ikke importert kultur fra midtøsten. 🫣 

Siteringsfunksjonen er forøvrig fin å bruke. 👍

Edit* Bedre å si skandinavisk kultur fremfor norsk her?

Endret av Duriello
  • Liker 1
Skrevet

Siden enkelte er allergisk mot siteringsfunksjonen, så dropper jeg den og.

Gud og Allah er falske guder sammenlignet med allfaderen Odin.

Vi skal ha norsk/skandinavisk kultur her, ikke importkultur.

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...