ZiggyStar Skrevet 2. juli Skrevet 2. juli 28 minutes ago, AtterEnBruker said: Faktisk hadde jeg byttet bort alle reaksjonære i dette landet mot alle dragqueens i hele verden, Norge hadde sannelig hatt godt av det Konseptet med å bekjempe påstått hat med enda mer hat er alltid like interessant å bevitne. Tror du at den ene siden hater ihel den andre til slutt og "vinner"? 8
Hanhijnn Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli obygda skrev (12 timer siden): Det er ikke bare her det er fokus på Pride med ulike arrangement hele Juni - det er overalt. Det er det slett ikke. Her hvor jeg bor så har det kun vært en parade. Og det var vel en Pride-quiz på den lokale pub'en tror jeg. Ingen markering på min (mellomstore) arbeidsplass (og det er for dårlig). Ingen markering på madammen sin arbeidsplass, og heller ikke på noen andre arbeidsplasser her omkring såvidt jeg vet. Jeg tror du ser Pride på flatmark... 3 1
Ytringer Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli HeHauken skrev (10 timer siden): Så fordi noen flagger i bhg, og snakker om at en kan elske hvem en vil, vil en formes av det? Se videoen rett over i tråden her. Den er så deprimerende at jeg fikk ikke med hele, men disse foreldrene hadde jo vært tidlig ute med å ta sønnen med i prideparade. 1
Cascada81 Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (8 timer siden): For de fleste av oss har kjønnsidentitet ingenting å gjøre med noe tvil om hvilket kjønn man er, eller å identifisere seg som noe annet kjønn enn sitt biologiske og lignende. Fra samme artikkelen i SNL som du siterte fra overfor meg, første setning: "Kjønnsidentitet er en persons subjektive opplevelse av å tilhøre et bestemt kjønn." (https://sml.snl.no/kjønnsidentitet) Jeg tror det er akkurat det folk flest legger i begrepet kjønnsidentitet. Når du skriver at kjønnsidentitet er "flytende for alle", er det vanskelig å tolke det annerledes enn at du mener at alle har en endring av egen opplevelse av hvilket kjønn man tilhører, ikke minst når konteksten er en diskusjon om Pride. Jeg ville aldri bruk "flytende kjønnsidentitet" om pubertet, for det er begrep som beskriver to helt ulike ting. 3
Vokteren Skrevet 3. juli Forfatter Skrevet 3. juli Atib Azzad skrev (13 timer siden): Så det er like bagatellmessig som julemarsipan fra oktober til januar? Okei, sorry, men det høres ut som et ikke-problem. Julemarsipan og småfeite nisser i oktober er drevet av næringslivet for å tjene penger. Dagens Pride/FRI handler om ukritisk og massiv hjernevask rundt kontroversielle standpunkter der skeptikerne blir møtt med stigmatisering og ukvemsord. Merkelig at Pride/FRI ikke klarer å begrense seg til en merkedag, som alle andre interesseorganisasjoner må klare seg med… 2
Ole-Br Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Dere vet at det er juli nå og dere kan ta Pride-fri, eller? Dere ville kanskje ikke ha det. 🤷♂️ 3 1 1
Snikpellik Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli (endret) Cascada81 skrev (1 time siden): Når du skriver at kjønnsidentitet er "flytende for alle", er det vanskelig å tolke det annerledes enn at du mener at alle har en endring av egen opplevelse av hvilket kjønn man tilhører, ikke minst når konteksten er en diskusjon om Pride. Konteksten var at flere brukere avfeide konseptet kjønnsidentitet som ikke-eksisterende, noe som er absurd og regelrett vitenskapsfornektelse. Jeg påpekte derfor det faktum at alle har kjønnsidentitet som svar til dette, og at absolutt alle mennesker opplever at sin egen identitet og kjønnsidentitet er i endring gjennom livet. Dette er hverken kontroversielt eller bestridt. At noen her kun legger det å oppleve seg som et annet kjønn enn sitt biologiske i hele begrepet kjønnsidentitet, selv etter jeg både har lenket til, sitert leksikon og forklart forskjellen mange ganger, får være andres problem - ikke mitt. Sitat Jeg ville aldri bruk "flytende kjønnsidentitet" om pubertet, for det er begrep som beskriver to helt ulike ting. Jeg kan ikke se at noen har brukt det heller? Jeg skrev at kjønnsidentitet, som identitet forøvrig, er flytende og i forandring for alle mennesker gjennom livet. Hva det handler om har jeg presisert en rekke ganger nå. Cascada81 skrev (1 time siden): Fra samme artikkelen i SNL som du siterte fra overfor meg, første setning: "Kjønnsidentitet er en persons subjektive opplevelse av å tilhøre et bestemt kjønn." (https://sml.snl.no/kjønnsidentitet) Jeg tror det er akkurat det folk flest legger i begrepet kjønnsidentitet. Nettopp noe av det jeg prøver å formidle her. Alle burde lese hele den artikkelen, spesielt dette punktet: https://sml.snl.no/kjønnsidentitet#-Kjønnsidentitet_som_interaksjon_over_tid Endret 3. juli av Snikpellik 5 2
BadCat Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Læreren min sa at statistisk skulle en i klassen ha homoseksuelle tendenser. Hvem det var kunne man aldri vite og ta det rolig med alkoholen på fest. I dagens krenkesamfunn hadde jobben hengt i en tynn tråd. Mye var bedre før. Hvem hadde i sin villeste fantasi det for seg at ting skulle skli ut til de grader. Så vil noen si at man må være inkluderende, men faktumet er at de som er i ferd med å runde 40, vokste opp i ei helt anna tid og har halve livet foran seg. 3
Vokteren Skrevet 3. juli Forfatter Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (52 minutter siden): Jeg påpekte derfor det faktum at alle har kjønnsidentitet som svar til dette, og at absolutt alle mennesker opplever at sin egen identitet og kjønnsidentitet er i endring gjennom livet. Dette er hverken kontroversielt eller bestridt. Denne søkende usikkerheten er nok ikke like sterk gjennom hele livet. Den er mest utpreget hos de utrygge/uerfarne. Barn er dessuten de letteste å påvirke. Det er derfor ekstra kontroversielt at disse brukes i Pride/FRI-propagandaen. 5
mronym Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli For å si det enkelt: - Hvis jeg vil ikke personlig feire pride fordi det går mot mine verdier, det er innenfor, det er religion. - Hvis jeg vil ikke at andre skal feire pride fordi det går mot mine verdier, det er utenfor, det er fascisme. Hva angår skoler og barnehage er det for øvrig læreplaner og respekt for hverandre som gjelder. 2 1
Snikpellik Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Vokteren skrev (44 minutter siden): Denne søkende usikkerheten er nok ikke like sterk gjennom hele livet. Hvordan man ser på seg selv og egen identitet, som for eksempel sin egen mannsrolle endrer seg gjennom livet for alle menn. Dette trenger absolutt ikke handle om noen usikkerhet eller søken. 5
PÃ¥inter Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (2 timer siden): Nettopp noe av det jeg prøver å formidle her. Alle burde lese hele den artikkelen, spesielt dette punktet: Sitat fra lenken din: «Ifølge sosial identitetsteori har mennesker en tendens til å forsøke å ligne på andre som tilhører samme sosiale gruppe, noe som etter hvert fører til at mennesker internaliserer viktige gruppenormer.» Vil det si at barn kan påvirkes av det miljøet de eksponeres for? 2
Snikpellik Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Vil det si at barn kan påvirkes av det miljøet de eksponeres for? Lurer du virkelig på dette? 3 2
Ballalaika Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli mronym skrev (1 time siden): For å si det enkelt: - Hvis jeg vil ikke personlig feire pride fordi det går mot mine verdier, det er innenfor, det er religion. - Hvis jeg vil ikke at andre skal feire pride fordi det går mot mine verdier, det er utenfor, det er fascisme. Hva angår skoler og barnehage er det for øvrig læreplaner og respekt for hverandre som gjelder. Mulig det går under kommunisme. IDK 1
Ballalaika Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (58 minutter siden): Hvordan man ser på seg selv og egen identitet, som for eksempel sin egen mannsrolle endrer seg gjennom livet for alle menn. Dette trenger absolutt ikke handle om noen usikkerhet eller søken. Ikke alle 1
PÃ¥inter Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (4 minutter siden): Lurer du virkelig på dette? Jeg vet at barn påvirkes av miljøet de utsettes for. Nå spurte jeg deg. Tror du han her👇🏼er påvirket? 1 1
Snikpellik Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli (endret) PÃ¥inter skrev (4 minutter siden): Jeg vet at barn påvirkes av miljøet de utsettes for. Nå spurte jeg deg. Tror du han her👇🏼er påvirket? Gotcha-hersketeknikker er kjedelig. Alle vet at alle påvirkes av miljøet rundt seg. Vet ikke hva du vil frem til. Kult at han har funnet en greie han liker å drive med og er glad og fornøyd? Endret 3. juli av Snikpellik 4 2
PÃ¥inter Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (1 minutt siden): Vet ikke hva du vil frem til. Kanskje lese tråden ‘en gang til? 3 1
Snikpellik Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Ballalaika skrev (10 minutter siden): Ikke alle Kanskje ikke de som ligger i koma og lignende. Jeg vil nå likevel fint kunne påstå at alle menn setter ulike forventninger og krav til seg selv, og ser på seg selv og sin rolle ulikt gjennom livet. 5 1
Ballalaika Skrevet 3. juli Skrevet 3. juli Snikpellik skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke de som ligger i koma og lignende. Jeg vil nå likevel fint kunne påstå at alle menn setter ulike forventninger og krav til seg selv, og ser på seg selv og sin rolle ulikt gjennom livet. Mulig du har misforstått noen av begrepene her. IDK 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå