Populært innlegg Øystein.F. Skrevet 18. mai Populært innlegg Skrevet 18. mai 2 hours ago, Stormkneip said: Journalister liker korte spill som ikke krever noen form for mestring eller gameplay for å fullføre. Spesielt hvis det har LGTBQ progaganda. Vis meg gjerne eit spel eg har hylla for LGBTQ-propaganda. Eg ventar i spaning. 11
Iki Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Zeph skrev (1 time siden): At ikkje alle liker alle typer spel forstår eg, men kvifor dei som ikkje liker denne type spel, og sannsynlegvis ikkje har prøvd det, skal bruke så mykje energi på å kritisere og problematisere at andre liker noko har eg problem med å forstå. Jeg vet ikke. Sier bare at jeg ikke ser noe som helst positivt om det på internett. Det er veldig vanlig for tiden. Alt man leser om alle nye spill er negativitet.
Reg2000 Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai 28 minutes ago, Iki said: Alt man leser om alle nye spill er negativitet. Negativitet selger og dessverre er det for mange som tilsynelatende bruker enormt med tid på å spre den samme negativiteten overalt. 3
Milarwen Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai (endret) 3 hours ago, Øystein.F. said: Vis meg gjerne eit spel eg har hylla for LGBTQ-propaganda. Eg ventar i spaning. Jeg tror den var rettet mot en annen journalist, i en annen redaksjon men jeg kan selvsagt ta feil. Endret 18. mai av Milarwen
Selfuniverse Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Larry Ellison har rundt 1.9 trillioner kroner. Datteren hans er støtter for utgiveren Annapurna interactive, som selger dette spillet. Dette gjør at utgiveren har massiv økomisk kapital som kan, og har blitt brukt til dette spillet. Og datteren Megan Ellison har essensielt frie tøyler og uendelig kapital til å gjøre som hun vil. F.eks har de brukt mange hundretusen $ bare for å lisensiere musikk. Det er ingen åpenbare planer om å tjene penger på dette spillet når man ser det fra utgiveren sitt perspektiv. Spillutvikleren har nok tjent grovt, men utgiveren sliter med å se noe som helst profitt på dette. Men er profitt egentlig målet? Hvis målet ikke er å tjene penger, hva kan det være da?... Dette er på en måte en kapitalistisk drøm gått i oppfyllelse. Når man har mye penger, så kan man gjøre som man vil og 'få' 10/10 10/10 10/10 overalt og terningkast 6. De som hyller dette spillet, hyller samtidig kapitalisme. Og det er veldig søtt. Og det er helt greit for meg. Kapitalisme er jo grunnen til at vi har alt dette rundt oss nå som vi er så avhengige av f.eks. Kult at en NRK affiliert hyller kapitalisme! Jeg har sett litt av spillet, og kommer aldri til å spille det.
Kjøleskap Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Man kan også stille spørsmålstegn ved overdreven positivitet. Når noe får 10/10 over hele fjøla synes jeg ikke det er rart at folk reagerer og er skeptiske. Derfor synes jeg det er forfriskende å se mer moderate anmeldelser som "bare" gir 7/10. Har spilt spillet, forresten. Det var helt ålreit og er ganske enig med 7/10. 1
Espressivo Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Jojimbo skrev (7 minutter siden): Mange bra spill i år. Men Mixtape er ren DEI slop, 1/10. Hva er det som er woke med Mixtape? 3
Duriello Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Espressivo skrev (13 minutter siden): Hva er det som er woke med Mixtape? Folk så skate scenen, og trodde det var et skatespill. 👍😅
Populært innlegg akelbo Skrevet 19. mai Populært innlegg Skrevet 19. mai Stormkneip skrev (7 timer siden): Journalister liker korte spill som ikke krever noen form for mestring eller gameplay for å fullføre. Spesielt hvis det har LGTBQ progaganda. Ja, det er derfor FromSoft-spill alltid får så dårlige anmeldelser. Nei, vent … 10
Zeph Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Kjøleskap skrev (5 timer siden): Man kan også stille spørsmålstegn ved overdreven positivitet. Når noe får 10/10 over hele fjøla synes jeg ikke det er rart at folk reagerer og er skeptiske. Derfor synes jeg det er forfriskende å se mer moderate anmeldelser som "bare" gir 7/10. Har spilt spillet, forresten. Det var helt ålreit og er ganske enig med 7/10. Meiner du journalistane skal gje karakter basert på kva dei sjølv synest eller kva alle andre har gitt? ”Ai, dette spelet var fantastisk, her blir det full po…. Hmmm, det fekk 10/10 av IGN, så det får halde med 7/10.” Du skriv som om at dei deler ut karakter etter kva dei trur vil lesarane vil ha. Då er i alle fall heile poenget med melde eit spel vekke. 6
Milarwen Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai 44 minutes ago, Zeph said: Meiner du journalistane skal gje karakter basert på kva dei sjølv synest eller kva alle andre har gitt? ”Ai, dette spelet var fantastisk, her blir det full po…. Hmmm, det fekk 10/10 av IGN, så det får halde med 7/10.” Du skriv som om at dei deler ut karakter etter kva dei trur vil lesarane vil ha. Då er i alle fall heile poenget med melde eit spel vekke. Hvis man snur på det og alt hadde vært 10/10 så hadde det vært enda mer meningsløst. 7/10 er absolutt ikke 1/10. De fleste spillene med generelt gode anmeldelser i denne sjangeren ligger mellom 70-95. Firewatch ligger på 89% på steam og engasjerte og rørte meg langt mer enn Mixtape. Hva gjør Mixtape da bedre? Jeg syns 7/10 med de argumentene journalisten legger frem er fortjent. 1 1
Zeph Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Det må du spørje alle som har spelt begge to om, men Firewatch kom ut for ti år sidan og Mixtape kom ut for tolv dagar sidan. Vurderingane kan endre seg over tid etter som fleire får prøvd det. Dette er statistikk, ikkje ein fasit som stemmer for alt og alle. Akkurat no har Firewatch 90% på Steam og Mixtape 88%. 2 1
pushthepramalot Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Nei, kan det være at det er slik at en anmeldelse representerer denne éne anmelderen sin subjektive mening? Og kun det? Neida, det er nok ingen håp om at dette skal gå inn hos de som trenger det. 3 2
Gringorilla Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Milarwen skrev: 7/10 er samme karakter jeg kom fram til. Det holdes tilbake av samme problemene som Road 96 Mile 0, med avbrudd i historien med musikksekevenser. Jeg var så sykt skuffet over Mile 0. Road 96 var helt fantastisk, og jeg hadde håpet på mer i samme bane. Krysser enda fingrene for en potensiell oppfølger, men får nøye meg med å teste Tides of Tomorrow enn så lenge. 2 1
vortex Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai 3 hours ago, Gringorilla said: On 5/18/2026 at 3:05 PM, Milarwen said: 7/10 er samme karakter jeg kom fram til. Det holdes tilbake av samme problemene som Road 96 Mile 0, med avbrudd i historien med musikksekevenser. Jeg var så sykt skuffet over Mile 0. Road 96 var helt fantastisk, og jeg hadde håpet på mer i samme bane. Krysser enda fingrene for en potensiell oppfølger, men får nøye meg med å teste Tides of Tomorrow enn så lenge. Road 96 hadde fantastisk god stemning, dessverre fant jeg veien ut ganske kjapt å mistet interessen.
vegin61269 Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai 6/10 evt. 7/10 hvis du var barn av 80-tallet og tenåring/ungdom av 90-tallet og liker nostalgi fra amerikanske ungdomsfilm er fra 80- og 90-tallet. Dette spillet er basert på filmer fra den tiden, filmene var basert på hva 50 åringer trudde ungdommene gjorde og dette spillet er basert på hvordan 30 åringer trur ungdommen snakker sammen. Konklusjon: gamer har den mest riktige anmeldelsen hittil. At 53 år gamle Rune Fjeld Olsen kom fram til terningkast seks var overraskende. Det er en interaktiv film med mini-games om ungdommer som tror de vet bedre enn de voksne. 1
Gringorilla Skrevet onsdag kl 07:17 Skrevet onsdag kl 07:17 vortex skrev (15 timer siden): Road 96 hadde fantastisk god stemning, dessverre fant jeg veien ut ganske kjapt å mistet interessen. Spillet er ikke over etter du kommer ut, så vil anbefale å spille mer.
vortex Skrevet onsdag kl 07:35 Skrevet onsdag kl 07:35 17 minutes ago, Gringorilla said: Spillet er ikke over etter du kommer ut, så vil anbefale å spille mer. Takk for den infoen, brydde meg aldri med spillet etter at jeg kom ut første gangen, men nå skal jeg laste det ned og spille mer 1
Crazning Skrevet onsdag kl 09:38 Skrevet onsdag kl 09:38 Skjelvgråt skrev: Dette spillet har fått 10/10 ganske mange steder, så noe riktig må det tilsynelatende gjøre. Muligens det er mest journalister som er i aldersmålgruppen som var på 90-tallet. Nå skal det sies at det har flere reviews enn spillere, og det ser ut til at alle anmeldelsene ligger på under 3 timer spilletid. God mulig det er såpass kort, men det ser ikke helt legit ut hvertfall... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå