Gå til innhold

Anmeldelse: Mixtape

Anbefalte innlegg

Skrevet
akelbo skrev (På 19.5.2026 den 2.35):

Ja, det er derfor FromSoft-spill alltid får så dårlige anmeldelser. Nei, vent …

Journalister gir særbehandling overfor spill som inneholder X

=

Journalister kan umulig samtidig like noe som ikke inneholder X

image.jpeg.f38b17f7201595d0fb5b1d83884f40b3.jpeg

Det var jo et intelligent innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 5/19/2026 at 8:53 AM, Milarwen said:

Firewatch ligger på 89% på steam og engasjerte og rørte meg langt mer enn Mixtape. Hva gjør Mixtape da bedre?

Jeg liker epler, hvor sier noen at appelsiner er bedre?

• Liker 4
Skrevet
Sersjant SEGA skrev (44 minutter siden):
KriZZ skrev (På 18.5.2026 den 18.51):

Masterpiece!

IMG_2696.jpeg

lol dette betyr jo nada i et narrativt single player spill dude 😛

Kommer ann på hvor mye det kostet å lage spillet

Skrevet
Espressivo skrev (10 minutter siden):

Kommer ann på hvor mye det kostet å lage spillet

Lisenskostnadene for musikken har vel allerede blitt nevnt, men "press kit"et de sendte ut til anmeldere er ikke akkurat noe et lite indiestudio i Australia kunne forventes å ta seg råd til heller. Inneholdt det bokstavelig talt en notis hvor det står "This game gets a 9/10 or 10/10 review score. Or else..." eller er dette bare underforstått?

• Hjerte 1
Skrevet
47 minutes ago, Olethros said:

Lisenskostnadene for musikken har vel allerede blitt nevnt, men "press kit"et de sendte ut til anmeldere er ikke akkurat noe et lite indiestudio i Australia kunne forventes å ta seg råd til heller. Inneholdt det bokstavelig talt en notis hvor det står "This game gets a 9/10 or 10/10 review score. Or else..." eller er dette bare underforstått?

"Or else" hva da? 🙄

• Liker 2
Skrevet
Zeph skrev (På 19.5.2026 den 8.01):

Meiner du journalistane skal gje karakter basert på kva dei sjølv synest eller kva alle andre har gitt?

”Ai, dette spelet var fantastisk, her blir det full po…. Hmmm, det fekk 10/10 av IGN, så det får halde med 7/10.”

Du skriv som om at dei deler ut karakter etter kva dei trur vil lesarane vil ha. Då er i alle fall heile poenget med melde eit spel vekke.

Jeg mener 10/10 er en vurdering som kun burde brukes i helt eksepsjonelle tilfeller, så når folk slenger rundt seg med denne vurderingen for et såpass kort og simpelt spill med lite gameplay fremstår det rett og slett uærlig for meg. Dere må gjerne kaste all verdens "det er er bare deres subjektive mening" etter meg, men det forandrer ikke mitt synspunkt. Det samme gjelder såklart overdreven bruk av 1/10.

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
20 hours ago, Kjøleskap said:

Jeg mener 10/10 er en vurdering som kun burde brukes i helt eksepsjonelle tilfeller, så når folk slenger rundt seg med denne vurderingen for et såpass kort og simpelt spill med lite gameplay fremstår det rett og slett uærlig for meg. Dere må gjerne kaste all verdens "det er er bare deres subjektive mening" etter meg, men det forandrer ikke mitt synspunkt. Det samme gjelder såklart overdreven bruk av 1/10.

Med den logikken vil aldri en novelle kunne få topscore fordi det finnes bøker romaner… 🙄

Alle spill må vurderes ut fra den sjanger de tilhører ikke "sjangeren" "spill".

Endret av rabler
  • Liker 6
Skrevet

Denne tråden her burde brukes i akademia som et kroneksempel på "skakkjørt gamingkultur". At noen her inne påstår at spillet er "woke" tar kaka. Kan noen forklare meg hva de oppfattet som "woke"?

• Liker 8
Skrevet
rabler skrev (31 minutter siden):

Med den logikken vil aldri en novelle kunne få topscore fordi det finnes bøker… 🙄

Det morsomme med å poste litt kontroversielle meninger er at det alltid vil dukke opp responser som dette hvor vedkommende trodde de hadde et smart poeng, men som ikke gir mening i det hele tatt. 

Skrevet
rabler skrev (2 timer siden):

Med den logikken vil aldri en novelle kunne få topscore fordi det finnes bøker… 🙄

Alle spill må vurderes ut fra den sjanger de tilhører ikke "sjangeren" "spill".

Jeg lurer på hvordan du ville gjort det som spilldesigner

Skrevet
1 hour ago, kilik said:

Spillet koster rundt 200 kr. Man har selvsagt helt andre forventninger til spill som koster 3-4 ganger så mye.

Poncle og Team Cherry er uenig. 

Skrevet
Svindel Finn skrev (6 timer siden):

Denne tråden her burde brukes i akademia som et kroneksempel på "skakkjørt gamingkultur". At noen her inne påstår at spillet er "woke" tar kaka. Kan noen forklare meg hva de oppfattet som "woke"?

En side kaller absolutt alt de ikke liker ("etablerte" spilljournalister i dette tilfellet) for woke/DEI slop/kommunisme og den andre siden kaller alle som har det minste avvik fra deres meninger (de fleste som faktisk spiller på konsoller og PC) alt-right chuds/incels/MAGA og absolutt ingen mellomting eller alternativer til disse to ytterpunktene eksisterer! Nemlig! Og slik går no dagan. På internettet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
20 hours ago, Kjøleskap said:

Det morsomme med å poste litt kontroversielle meninger er at det alltid vil dukke opp responser som dette hvor vedkommende trodde de hadde et smart poeng, men som ikke gir mening i det hele tatt. 

Du trenger ikke late som du ikke skjønte hva jeg mente. Så dum er du da ikke?

Skrevet
18 hours ago, Espressivo said:

Jeg lurer på hvordan du ville gjort det som spilldesigner

Jeg hadde gjort meg veldig bra som spilldesigner - i motsetning til edgelordene her inne som tror at spill er spill…

Skrevet (endret)
29 minutes ago, rabler said:

Jeg hadde gjort meg veldig bra som spilldesigner - i motsetning til edgelordene her inne som tror at spill er spill…

Det er jo bare å prøve det. GameMaker er lett å lære og gratis til du er klar til å lansere spillet ditt. 😃

Hotline Miami er bla. utviklet med GM. 

Endret av Milarwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...