Gå til innhold

"Aliens"-Disclosure 2026

Er "aliens" virkelig?  

42 stemmer

1. 1. Er "aliens" virkelig?

• Ja
      26
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Jobs skrev (33 minutter siden):

Og når det finnes 100 til 200 milliarder galakser så forstår en hvor stort dette er.

https://www.forskning.no/noe-gjemmer-seg-i-midten-av-denne-galaksen/2179351

Riktig og spørsmålet blir jo, finnes det flere universer i et multivers eller meta univers?

Og tro at det bare er et univers, er kanskje like dumt, så å tro at vi er de eneste i dette universet, som har liv?

Jeg opplever det som det mest logiske, hvorfor skulle det stanse, hit men ikke lenger.

Den der, men hva er utforbi da, har jeg gitt opp.

Her er det bare å akseptere, at det er mye som ligger utenfor vår forstand.

Endret av Karltorbj
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, Karltorbj said:

Talen til Hitler, i OL 1936, der Tv signalene, går med lysets hastighet er vel kommet en tiendel kanskje, av avstanden, til neste galakse, ut i melkeveien.

10% til nærmeste galakse? Da har du nok bommet med noen kommaplasser. Mulig 0,1%. Andromeda er vel omtrent 2,5 mill lysår unna. 

Ikke at det er veldig interessant for våre reisemuligheter uansett da. :)

• Liker 1
Skrevet
Pop skrev (5 minutter siden):

10% til nærmeste galakse? Da har du nok bommet med noen kommaplasser. Mulig 0,1%. Andromeda er vel omtrent 2,5 mill lysår unna. 

Ikke at det er veldig interessant for våre reisemuligheter uansett da. :)

Jøss, såpass, viste jeg bare anslo, men at jeg var så langt borte, var jeg ikke klar over.

Som sagt, det er vanskelig å forstå hvor stort det er.

Takk for korrekt informasjon!

• Liker 1
Skrevet
barfoo skrev (9 timer siden):

Å diskutere mot youtubevideoer er uaktuelt. Du får presentere din egen argumentasjon.

Det gjør jeg, men en professor i fysikk og matematikk (og geni) har hakket større troverdighet når det kommer til hva matematikken og eksperimentene sier ift flere dimensjoner mv. 

Og hvis jeg kun bruker egne ord vil det være andre her som krever kilder. Altså ulike preferanser.

Men i korte trekk beveger både moderne fysikk, og diskusjonen rundt "disclosure" seg mot at ulike dimensjoner finnes og det reiser et åpenbart spørsmål ift om andre enn oss klarer å reise mellom de. 

Et tilknyttet spørsmål er om vi er fysisk begrenset fra å gjøre det samme, men kanskje ikke psykisk. Det er påfallende mange som forteller like historier om at de reiser et annet sted, med merkelige vesener som snakker med de, når de bruker ayahuasca. Det skjer også mye rart når vi sover og vi har allerede fått disclosure rundt at CIA m.fl. har hatt suksessfulle programmer rundt "remote viewing". Det er grunn til å tro at også bevissthet kommer til å bli sentralt i videre avsløringer og ikke minst videre forskning. 

Skrevet (endret)
Karltorbj skrev (1 time siden):

Riktig og spørsmålet blir jo, finnes det flere universer i et multivers eller meta univers?

Og tro at det bare er et univers, er kanskje like dumt, så å tro at vi er de eneste i dette universet, som har liv

Enig i at det er spørsmålet. 

Og det er et vanskelig spørsmål fordi vi mennesker er flinke til å forstå ting som er i nærheten av hva vi kan se, høre eller registrere, men dårlig til å forstå det som er langt unna det.

De har den samme utfordringen i kvantefysikk. De får resultater som er så langt unna det vi forventer basert på sansene våre at de møter et stort pedagogisk problem med å formidle resultatene. Det høres vilt ut.

Og parallelle universer er en del av de ville resultatene. Det høres vilt ut, men kanskje det egentlig er like vilt at universet er uendelig stort. Forskjellen er at den ene ideen har vi blitt vant til, men ikke den andre?

Det ekle med tanken om uendelig parallelle universer er at det gir næring til teoriene til Musk m.fl. om at vi lever i en simulasjon. Det høres egentlig ut som at vi er en del av en enorm kvante-computer.

Endret av Orake1et
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (4 timer siden):

Jeg hørte at det er svært usannsylig. Voyager 2 ble launched i 1977. Den går 2x så raskt som en pistolkule. 

Enda har den ikke fullført en LYSDAG. Nærmeste solsystem er flere LYSÅR unna...

Ser ut til at universet har laget begrensninger på at vi kan reise til hverandre, ihvertfall med personell :)

Nå snakket jeg om sannsynlighet. Fysikken slik vi kjenner den tilsier at det er usannsynlig at vi kan besøke hverandre, siden dette vil ta mange lysår. Dette er fordi avstandene er så ekstremt store. Det som derimot er sannsynlig, er at det finnes liv der ute, ett eller annet sted. Det er mange grunner til det.

Byggeklossene til liv er veldig vanlige. Vann, organiske molekyler og riktig kjemi finnes overalt. Med det sagt kan intelligent liv være veldig sjeldent. Vi kan til og med være de første. Derimot kan mikrobielt liv være vanlig.

Bare i Melkeveien er det hundrevis av milliarder stjerner. Mange av disse har planeter. Teleskop som Kepler og James Webb har funnet tusenvis av eksoplaneter. Mange av disse er i beboelige soner hvor vann kan eksistere. Dette er bare i vår galakse.

Vi vet ikke helt eksakt hvor mange galakser det finnes totalt. Med Hubble-teleskopet tror vi at det kan være opp mot 2 trillioner galakser i det observerbare universet. Dette gjelder kun vårt observerbare univers. Det kan også være at det finnes uendelig mange galakser, noe som igjen gir uendelige muligheter for liv andre steder.

Matematisk sett er liv andre steder meget sannsynlig.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
RosaGnom skrev (10 minutter siden):

Nå snakket jeg om sannsynlighet. Fysikken slik vi kjenner den tilsier at det er usannsynlig at vi kan besøke hverandre, siden dette vil ta mange lysår. Dette er fordi avstandene er så ekstremt store. Det som derimot er sannsynlig, er at det finnes liv der ute, ett eller annet sted. Det er mange grunner til det.

Byggeklossene til liv er veldig vanlige. Vann, organiske molekyler og riktig kjemi finnes overalt. Med det sagt kan intelligent liv være veldig sjeldent. Vi kan til og med være de første. Derimot kan mikrobielt liv være vanlig.

Bare i Melkeveien er det hundrevis av milliarder stjerner. Mange av disse har planeter. Teleskop som Kepler og James Webb har funnet tusenvis av eksoplaneter. Mange av disse er i beboelige soner hvor vann kan eksistere. Dette er bare i vår galakse.

Vi vet ikke helt eksakt hvor mange galakser det finnes totalt. Med Hubble-teleskopet tror vi at det kan være opp mot 2 trillioner galakser i det observerbare universet. Dette gjelder kun vårt observerbare univers. Det kan også være at det finnes uendelig mange galakser, noe som igjen gir uendelige muligheter for liv andre steder.

Matematisk sett er liv andre steder meget sannsynlig.

Utvilsomt 👍

• Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (2 minutter siden):

Svært langt

Grok har ikke til eventuell forskning som holdes hemmelig mht rikets stikkerhet.

Det har lenge vært spekulert i at dersom man gjorde vesentlig fremskritt på denne fronten ville det bli hemmelighetsstemplet fordi det f.eks. kan åpne for at atombomber når frem til målet omtrent umiddelbart. Det gjør rakettskjold ubrukelig og det er et reelt sikkerhetsproblem.

Skrevet
Orake1et skrev (35 minutter siden):

Hvor langt unna er vi egentlig?

Er det kompisene til Trump? Stoler ikke et sekund på det som kommer i fra den kanten, for tiden. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, Orake1et said:

Grok har ikke til eventuell forskning som holdes hemmelig mht rikets stikkerhet.

Det har lenge vært spekulert i at dersom man gjorde vesentlig fremskritt på denne fronten ville det bli hemmelighetsstemplet fordi det f.eks. kan åpne for at atombomber når frem til målet omtrent umiddelbart. Det gjør rakettskjold ubrukelig og det er et reelt sikkerhetsproblem.

Så dei vil hemmeligholde det, men plaprer fritt om det?

Det du bedriver er special pleading, der du ignorerer absolutt alt som ikkje peiker i di retning.

• Liker 6
Skrevet
Duriello skrev (På 20.2.2026 den 12.16):

For min del, tenker at universet er altfor digert til at det ikke kan finnes annet intelligent liv der ute.

Det er det vel sannsynligvis. Men om det er sannsynlig at de er veldig menneskelignende vesener, med 2 ben, 2 armer og eller nokså like oss, det er også et spørsmål. Det er sånn de beskrives, de som så mange hevder å ha sett/møtt. 

Har i senere tid begynt å helle mer mot en annen teori, hvis det skulle være noe vel å merke. At det er mennesker fra en fjern framtid som dukker opp i tidsmaskiner. Dumt og umulig vil sikkert mange si. Men det kan i såfall forklare et og annet. At de ser like oss ut, bare spinklere, hårløse og med mye større øyne. Det siste mener forskere at mennesker vil utvikle. 
Det kan også forklare at de holder seg skjult på den måten de gjør. 

Skrevet
barfoo skrev (25 minutter siden):

Så dei vil hemmeligholde det, men plaprer fritt om det?

Det du bedriver er special pleading, der du ignorerer absolutt alt som ikkje peiker i di retning.

Det er ikke tvilsomt at USA hemmeligholder teknologi som de vurderer som sensitiv for rikets sikkerhet. Det er mange spekulasjoner om at grunnen til at vi kanskje får disclosure nå er at de ikke kan gjøre det lenger. Slik hemmelighold fungerer når man er teknisk overlegen alle andre. Når man får en utfordrer som er på samme nivå eller bedre (Kina) går det ikke lenger for det forsinker fremskritt.

Den mest kjente (og sprø) saken er trolig at Trumps onkel var sentral når Nikola Teslas arbeid ble konfiskert:

https://www.history.com/articles/nikola-tesla-files-declassified-fbi

Når det gjelder "plaprer fritt": Gjør de egentlig det? For meg fremstår det som "drypp, drypp". Det er omtrent samme budskap som X-posten til rep. Luna og inngår i et mønster med små hint her og der som gjør at tankene kan modnes. Akkurat slik man kan forvente ved "soft disclosure". 

• Liker 2
Skrevet
Delvis skrev (2 minutter siden):

At det er mennesker fra en fjern framtid som dukker opp i tidsmaskiner. Dumt og umulig vil sikkert mange si. Men det kan i såfall forklare et og annet. At de ser like oss ut, bare spinklere, hårløse og med mye større øyne. Det siste mener forskere at mennesker vil utvikle. 
Det kan også forklare at de holder seg skjult på den måten de gjør. 

Nei, ikke dumt, smart.

Du har helt rett i at beskrivelsene av "aliens" er forbausende like slik vi trolig vil se ut om tusener av år. Videre har teorien en link til kvantefysikken hvor flere forskere tror at vi en gang i fremtiden kan manipulere tid. 

Strengt tatt er det også det "White House Director of Science and Technology Policy" sier i linken over. 

• Liker 1
Skrevet
Orake1et skrev (På 20.2.2026 den 12.49):

Hvis jeg hadde sagt at jeg tror på alver eller julenissen ville folk knapt brydd seg, men hvis jeg sier at jeg tror på "aliens" virker det som at enkelte blir reelt sint. De bryr seg på et helt annet nivå. Hvorfor?  

Tror veldig få - om noen - blir sint om du sier at du "tror på aliens". Da er det noe annet som agiterer, i.e., argumentasjonen (eller fraværet av denne).

Skummet raskt tråden og det virker som dette stort sett går på "tro og håp" og lite handfaste bevis. Hva jeg selv tror er egentlig irrelevant, men jeg har jo vokst opp og hørt mye om dette opp gjennom og er en person som generelt synes det hadde vært kult om det stemte.

Men jeg har vel blitt mer skeptisk med årene. Problemet med det det ukjente og 'overnaturlige' fenomen er jo dessverre at om det skulle være noe sannhet der ute, så drukner det dessverre i kvakksalveri. Healing kan være et annet eksempel. Kanskje finnes det noen som faktisk har overnaturlige og helbredende evner, men 99 % er jo kvakksalvere. :) 

Ellers er vi jo gjerne skrudd sammen slik at vi har lett for å finne bevis for det vi tror på og beleilig overser det som ikke passer våre oppfatninger og ønsker. Dette gjelder det meste i livet. Å være objektiv og kritisk er ikke alltid enkelt.

• Liker 4
Skrevet
Delvis skrev (13 minutter siden):

Det er det vel sannsynligvis. Men om det er sannsynlig at de er veldig menneskelignende vesener, med 2 ben, 2 armer og eller nokså like oss, det er også et spørsmål. Det er sånn de beskrives, de som så mange hevder å ha sett/møtt. 

Det er nok mer sannsynlig at det er en fin mix av diverse fantasi-fostre ala skapningene i spillet Spore. 👍😄 

Alt etter forholdene på planeten de oppsto på. Høy gravitasjon så er vel ikke 2 bein og 2 armer nødvendigvis det biologiske "trumfkortet".

• Liker 1
Skrevet
Delvis skrev (56 minutter siden):

Har i senere tid begynt å helle mer mot en annen teori, hvis det skulle være noe vel å merke. At det er mennesker fra en fjern framtid som dukker opp i tidsmaskiner. Dumt og umulig vil sikkert mange si. Men det kan i såfall forklare et og annet.

Tror du ikke at de da før eller senere (om det gir noen mening lenger) ville reist lengre tilbake enn til f.eks 2026, slik at vi ville visst om dem allerede?

• Liker 1
Skrevet
frohmage skrev (12 minutter siden):

Tror du ikke at de da før eller senere (om det gir noen mening lenger) ville reist lengre tilbake enn til f.eks 2026, slik at vi ville visst om dem allerede?

Ingen av dem kom til Stephen Hawking sitt tidsreiser party så tidsreise har blitt motbevist.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...