DukeNukem3d Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Boing_80 skrev (11 minutter siden): Men skjulte nok til at de unnslipper moderatorene på dette forumet? For jeg sliter noen ganger med å skjønne hvordan de skiller seg ut fra moderatorene hos Nyhetsspeilet (mener selvsagt ikke alle moderatorene på dette forumet. De finnes de som er fair og reale). Wtf En av moderatorene her er vel nærmere SV/R/MDG? Jeg har hatt uenigheter med henne(?) flere ganger, men hun har alltid vært fair og god som moderator. Moderator teamet her inne er dyktige og profesjonelle. Jeg tror problemet du har er at du ønsker at meningsytringer du er uenig i skal slås ned på. Og det man kan jo velge, men jeg tror ikke de meningene som begynner bli ganske mainstream forsvinner likevel. J Endret 5 timer siden av DukeNukem3d 3 1 1
Tussi Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Wtf En av moderatorene her er vel nærmere SV/R/MDG? Jeg har hatt uenigheter med henne(?) flere ganger, men hun har alltid vært fair og god som moderator. Moderator teamet her inne er dyktige og profesjonelle. Jeg tror problemet du har er at du ønsker at meningsytringer du er uenig i skal slås ned på. Og det man kan jo velge, men jeg tror ikke de meningene som begynner bli ganske mainstream forsvinner likevel. J Enig, på KG ble man straffet for meninger, det blir man ikke her inne. Men meninger som er langt over kanten blir slettet, og da sitter jeg til degradering av mennesker pga religion/etnisitet. Så her ser det ut som det er meningskpntroll man vil ha. 4
Snikpellik Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Boing_80 skrev (1 time siden): men holder seg til debattreglene slik at deres skitne tankegods blir gjemt bak fine ord Nja, utsagn som «Muslimene hater alle vestlige verdier» og «Det finnes INGEN fredelig sameksistens med en stor andel av muslimer» slik en bruker postet i denne tråden ganske så åpenbart er i strid med forumets retningslinjer om rasisme. Endret 5 timer siden av Snikpellik 2 2
Mbappe09 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden DukeNukem3d skrev (15 minutter siden): Wtf En av moderatorene her er vel nærmere SV/R/MDG? Jeg har hatt uenigheter med henne(?) flere ganger, men hun har alltid vært fair og god som moderator. Moderator teamet her inne er dyktige og profesjonelle. Jeg tror problemet du har er at du ønsker at meningsytringer du er uenig i skal slås ned på. Og det man kan jo velge, men jeg tror ikke de meningene som begynner bli ganske mainstream forsvinner likevel. J Vedkommende du svarer støtter eksplisitt Iran, Hizballa og Hamas. Jeg synes det blir litt falsk at han skal fremstå som en slags motvekt mot "rasistene". 4 4
Boing_80 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Snikpellik skrev (9 minutter siden): Nja, utsagn som «Muslimene hater alle vestlige verdier» og «Det finnes INGEN fredelig sameksistens med en stor andel av muslimer» slik en bruker postet i denne tråden ganske så åpenbart er i strid med forumets retningslinjer om rasisme. Flott at flere ser det så tydelig Man skulle tro at OP har møtt alle muslimer og kan derfor konkludere med at samtlige "hater alle vestlige verdier". Til den dag i dag har ikke Frp og Listhaug klart å definere norske verdier. Vestlige verdier blir jo enda mer komplisert for de å forklare. OP generaliserer så det ljomer etter. Virker også lite kildekritisk. Endret 4 timer siden av Boing_80 5
KarvaBlad Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Høyre vil tredoble pengestøtten til syrere som flytter hjem. Hvordan er dette forenelig med at innvandrere fra ikke-vestlige land liksom skal være en ressurs og berikelse? Høyre ønsker nå å gi hver syrer 50K for å reise hjem. "Det vil være en økonomisk oppeside for Norge", sier Tage Pettersen. Er ikke dette en innrømmelse av at syrere (og andre ikke-vestlige) er en netto byrde for AS Norge? Og dette er ikke bare Høyre-politikk. I dag gir regjeringen en støtte på 17.500 kroner til hjemreisen. Endret 4 timer siden av KarvaBlad 2 3 1
Drunkenvalley Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 3 minutes ago, KarvaBlad said: Høyre vil tredoble pengestøtten til syrere som flytter hjem. Hvordan er dette forenelig med at innvandrere fra ikke-vestlige land liksom skal være en ressurs og berikelse? Høyre ønsker nå å gi hver syrer 50K for å reise hjem. "Det vil være en økonomisk oppeside for Norge", sier Tage Pettersen. Er ikke dette en innrømmelse av at syrere (og andre ikke-vestlige) er en netto byrde for AS Norge? Og dette er ikke bare Høyre-politikk. I dag gir regjeringen en støtte på 17.500 kroner til hjemreisen. 🤔 Er du ein økonomisk oppside for Norge? Dine venner? Familien din? Trur mange bør sjå i speilet og finne ein fasit der først før ein byrje angripe andres verdi. 4
Tussi Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden KarvaBlad skrev (6 minutter siden): Høyre vil tredoble pengestøtten til syrere som flytter hjem. Hvordan er dette forenelig med at innvandrere fra ikke-vestlige land liksom skal være en ressurs og berikelse? Høyre ønsker nå å gi hver syrer 50K for å reise hjem. "Det vil være en økonomisk oppeside for Norge", sier Tage Pettersen. Er ikke dette en innrømmelse av at syrere (og andre ikke-vestlige) er en netto byrde for AS Norge? Og dette er ikke bare Høyre-politikk. I dag gir regjeringen en støtte på 17.500 kroner til hjemreisen. Jeg synes det er greit å gi folk penger til å starte på nytt, men jeg er ikke enig i at grunnlaget for asyl skal være en netto gevinst, tvert imot faktisk mener jeg vi bør ta imot flere vanskeligstilte som vil koste penger, av humanitet Arbeidsinnvandrere, der bør man kunne stille krav om økonomisk nytte 3
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Tussi skrev (22 minutter siden): Enig, på KG ble man straffet for meninger, det blir man ikke her inne. Men meninger som er langt over kanten blir slettet, og da sitter jeg til degradering av mennesker pga religion/etnisitet. Så her ser det ut som det er meningskpntroll man vil ha. Ja, er fin moderering her inne. Jeg prøvde meg en periode på Diskutopia, men det var verste modereringen jeg har sett. Har bare såvidt vært innom KG, men møtte ikke på noe problemer der. Hadde kanskje tilfeldigvis de rette meningene de dagene da 2
DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Mbappe09 skrev (16 minutter siden): Vedkommende du svarer støtter eksplisitt Iran, Hizballa og Hamas. Jeg synes det blir litt falsk at han skal fremstå som en slags motvekt mot "rasistene". Jeg vet, det er litt ironisk å sutre over at andres ytterliggående standpunkt får stå når man selv har noen gansked så radikale meninger ja... xD Endret 4 timer siden av DukeNukem3d 6 1
Tussi Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (10 minutter siden): Jeg vet, det er litt ironisk å sutre over at andres ytterliggående standpunkt får stå når man selv har noen gansked så radikale meninger ja... xD Han vil ikke svare meg engang, siden jeg er kristenkonservativ trolig, og det er greit nok, men jeg synes det å støtte terrorgrupper er verre enn å være religiøs. Jeg forsøker ikke å kneble mine meningsmotstandere ihvertfall. Rasistisk oppgulp rapporterer jeg dog Endret 4 timer siden av Tussi 2
Tronhjem Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) I denne tråden ser vi den sanne hæslige og foraktelige siden til ytrehøyre som på basis av en pervers sosiodarwinistisk begrunnet ideologi som opphøyer "Den Vestlige Kulturen" og "oss med ekte vestlig etnisk bakgrunn" som så mye mer edle og verdifulle enn de uverdige fra andre steder og kulturer på jorda at vi må ikke bare stanse innvandringen av flere uverdige, vi må også rette opp i tidligere begått snillisme og etnisk rense Europa for de uverdige innvandrerne som har kommet til Europa og bosatt seg og blitt integrert i våre samfunn. Det er farlig for oss Verdige at uverdige får lov å bli borgere av våre samfunn ifølge trådstarter som vi ha seg frabedt å bli kalt rasist selv om han/hun hevder de uverdiges påvirkning vil ødelegge Vestens edle kultur, noe som er så ille ifølge trådstarter at det berettiger å omdanne våre samfunn til brutale politistater som utløser tragedier og overgrep mot utallige enkeltindivider som følger med en dypgripende etnisk rensing av mennesker som har bodd her i generasjoner. Men det gjør ingenting så lenge vi bare bruker nytalen reemigrasjon - det høres da ikke såååå ille ut, gjør det vel? Endret 4 timer siden av Tronhjem 6
jjkoggan Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Tronhjem skrev (25 minutter siden): I denne tråden ser vi den sanne hæslige og foraktelige siden til ytrehøyre som på basis av en pervers sosiodarwinistisk begrunnet ideologi som opphøyer "Den Vestlige Kulturen" og "oss med ekte vestlig etnisk bakgrunn" som så mye mer edle og verdifulle enn de uverdige fra andre steder og kulturer på jorda at vi må ikke bare stanse innvandringen av flere uverdige, vi må også rette opp i tidligere begått snillisme og etnisk rense Europa for de uverdige innvandrerne som har kommet til Europa og bosatt seg og blitt integrert i våre samfunn. Det er farlig for oss Verdige at uverdige får lov å bli borgere av våre samfunn ifølge trådstarter som vi ha seg frabedt å bli kalt rasist selv om han/hun hevder de uverdiges påvirkning vil ødelegge Vestens edle kultur, noe som er så ille ifølge trådstarter at det berettiger å omdanne våre samfunn til brutale politistater som utløser tragedier og overgrep mot utallige enkeltindivider som følger med en dypgripende etnisk rensing av mennesker som har bodd her i generasjoner. Men det gjør ingenting så lenge vi bare bruker nytalen reemigrasjon - det høres da ikke såååå ille ut, gjør det vel? Hva med uverdige vestlige kontra verdige innvandrere som nobelprisvinneren fra Jordan Omar Yaghi? Endret 4 timer siden av jjkoggan 1
Drunkenvalley Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Minner om at nazistene originalt snakka om å "deportere" jødene. Når det byrja bli openbart upraktiskt så ville dei heller dytte dei i ghettoer. Likevel forble jødene, sjølv når rettighetene deiras blei aggressivt skortet. Samtidig så blei politiske fiender og andre "uønskede" dyttet inn i konsentrasjonsleirer. Dvs kommunister eller slaviske fanger blei sendt her. Der var dei dyttet til kanten av døden med sult og arbeid, eller tvert ut henrettet. Fangene døde ikkje kjapt nok da, så henrettelsene trappet opp. Dei byrja med gasskamre, som me alle er kjent med. Også i samme tidsrommet blei andre uønskede - "dei syke" - dyttet inn i institusjoner som skjulte dei fra offentligheten, og det var her dei første gasskammer-dusjene byrja. Det var også her, om eg hugse rett, at dei løpte inn i første logistiske problemet med massemord - og måtte finne på nye måter å kremere likene for å bli kvitt dei. Massegraver alene var tross alt ikkje akkurat areal-effektive heller. Etter kvart byrja disse linjene å krysse. Konsentrasjonsleirene byrja ta i mot jødiske fanger. "Det lille røde huset" sto som det første gasskammeret på Auschwits til min hukommelse, skjønt det var ikkje første gangen Auschwitz hadde brukt gass for å drepe fangene sine. Store ovner blei tatt i bruk for å kremere dei drepte, og hjelpe bli kvitt likene etter beste emne. Slikt disse trådene pågår dukker opp i aukende meir ekstreme vinklinger undres eg kor lang tid det tar før dei etablerer at det er "dyrt" å deportere. Åh, nei, vent, det byrja skje allereie når dei syt knapt par kommentarer siden... Endret 4 timer siden av Drunkenvalley 4 2
Boing_80 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Er bare sykt å tenke på at Hitler og nazismen den dag i dag hylles av de største taperne denne verdenen noen gang har sett og kommer til å se. 3
KarvaBlad Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Boing_80 skrev (3 minutter siden): Er bare sykt å tenke på at Hitler og nazismen den dag i dag hylles av de største taperne denne verdenen noen gang har sett og kommer til å se. Du tenker på muslimer som Stor-muftien av Jerusalem? Eller de muslimske SS-legionene? 4
MrL Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Den beste løsningen er heller å re-migrere venstrepolitikerne til krigssonene i Sverige. Det blir win - win, de får leve i sitt ideal samfunn med resultatet av sin politikk og resten av oss slipper flere problemer. 2 1
Atib Azzad Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 7 minutes ago, KarvaBlad said: Du tenker på muslimer som Stor-muftien av Jerusalem? Eller de muslimske SS-legionene? Denne stor-muftien er åpenbart en stor idiot, men med tanke på hvor mye innsats ble gjort, og penger som ble lovet til muslimer som allierte seg med Hitler er det egentlig ganske imponerende hvor lav oppslutning det fikk, særlig med tanke på at midtøsten hadde mest forhold til England og Frankeriket som kolonimakter, noe Hitler propaganderte at han representerte et slags alternativ til, og frihet fra. Dette narrativet man pusher her hvor man forsøker å sidestille nazistene og muslimer er desverre ikke den hete poteten mange av dere skulle ønske. [...]On the German side pragmatic, strategic interests were the most important driving force behind this policy. In its propaganda, however, especially in the Arab world, anti-Semitic themes played an important role. Anti-Semitic propaganda was often connected to attacks against the Zionist migration to Palestine which had emerged as a main topic in Arab political discourses. On the Muslim side one cannot generalize. Some of the Muslim allies of the Nazi regime — most importantly the famous Mufti of Jerusalem — shared the Nazis' Jew-hatred. In the war zones, in the Balkans, in North Africa, and in the Eastern territories, the picture is more complicated. In many of these regions, Muslims and Jews had lived together for centuries. And in some cases, Muslims would now help their Jewish neighbors, for example hiding them from the Germans. La meg legge til et avsnitt i forbindelse med den siste setningen der, siden dette narrativet ofte forsøker å male muslimer som naturlige allierte med nazistene: [...]A number of Muslims participated in efforts to help save Jewish fleeing from the Holocaust. From June 1940 through May 1943, Axis powers, namely Nazi Germany and Italy, controlled large portions of North Africa. Approximately 1 percent of the Jewish residents, about 4,000 to 5,000 Jews, of that territory were murdered by these regimes during this period. The relatively low mortality of Jewish North Africans is largely due to the success of the Allied North African Campaign in liberating the region from Axis forces. Offers by Vichy French officials to take over confiscated Jewish property in Algeria found many French settlers ready to profit from the scheme, but no Arab participated and, in the capital, Algiers, Muslim clerics openly declared their opposition to the idea. Arab rescue efforts were not limited to the Middle East–Si Kaddour Benghabrit, the rector of the Great Mosque of Paris, according to different sources, helped anywhere from 100 to 500 Jews disguise themselves as Muslims. Instances of Albanian Muslims aiding Jews to escape from the Holocaust in Europe have also been documented. [...]The Zionist narrative of the Arab world is based centrally around one figure who is ubiquitous in this whole issue – the Jerusalem Grand Mufti Hajj Amin al-Husseini, who collaborated with the Nazis. But the historical record is actually quite diverse. The initial reaction to Nazism and Hitler in the Arab world and especially from the intellectual elite was very critical towards Nazism, which was perceived as a totalitarian, racist and imperialist phenomenon. It was criticized by the liberals or what I call the liberal Westernizers, i.e. those who were attracted by Western liberalism, as well as by the Marxists and left-wing nationalists who denounced Nazism as another form of imperialism. In fact, only one of the major ideological currents in the Arab world developed a strong affinity with Western anti-Semitism, and that was Islamic fundamentalism – not all Islam or Islamic movements but those with the most reactionary interpretations of Islam. They reacted to what was happening in Palestine by espousing Western anti-Semitic attitudes. 2
Drunkenvalley Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Vanskelig å ikkje kalle det defleksjon for den saks skyld å sei "men kva med disse muslimene" når ein er tatt på fersken i å fremme nazi-ideologi i 2025. Svar for dykks eigne handlinger og kva ansvar dykk har i det for ein gongs skyld ass. 3
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) KarvaBlad skrev (59 minutter siden): Du tenker på muslimer som Stor-muftien av Jerusalem? Eller de muslimske SS-legionene? Du kjenner historien ikke sant? I så fall vet du hvor feil denne koblingen er og hvordan den blir misbrukt av nettopp de som er forkjemperne for nazismen. Dette er blitt tematisert og forklart utallige ganger på dette forumet så jeg gidder ikke å repetere. Og du driver med whataboutisme. Endret 2 timer siden av Boing_80 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå