Gå til innhold

Remigrasjon er vår sivilisasjons eneste redning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Den åttende profet skrev (8 timer siden):

Å stappe store mengder folk med stikk motsatte verdier og kulturer sammen, det er en oppskrift på GARANTERT fiendtlighet og konflikt, oss mot dem og dem mot oss. Det finnes ingen handlingsplan i verden som kan motvirke det, liksom "lære" og belære oss at vi ikke skal være fiendtlige. Og det er alltid vi nordmenn som må skjerpe oss, aldri nykommerne. Muslimene hater alle vestlige verdier, men det er VI som må tilpasse oss dem, og skam oss hvis vi ikke tar imot dem med åpne armer. Muslimfiendtligheten kommer bare til å stige i takt med at flere og flere muslimer kommer til landet, og når det blir mange nok av dem, da smeller det. Det finnes INGEN fredelig sameksistens med en stor andel av muslimer. Vi nærmer oss det punktet i noen europeiske land, og det kommer også til å skje i Norge, selv om vi henger noen år etter i utviklingen. Det er helt naturlig og forutsigbart at det blir konflikt, og den bygger seg opp gradvis, det har vi sett i mange år. Den kommer til å fortsette å bygge seg opp så lenge folk og politikere stemmer for å fortsette oppbyggingen av konflikten.

Samme rælet som jeg har hørt siden 80-tallet. Kom med noe nytt mann! Sokrates forsvarstale står til stryk fordi denne vinner med flere hestehoder! 

standard_rasisme_norge_1990arene.jpg

Pakistanere-er-u%C3%B8nsket-700x424.jpg

skjermbilde4.PNG?chk=834C62

Jeg har sagt det før og sier igjen; dere må jobbe med de retoriske evnene deres og kommunisere på en tolerant måte. Ordene dere har brukt så langt har aggressive undertoner som ikke skaper annet enn provokasjon og distanse. Jeg vil mye gjerne lytte til en person som snakker til meg med respekt og toleranse. En som bruker harde og skarpe ord gidder jeg ikke å høre på.

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kajac skrev (9 minutter siden):

Hvorfor har Diskusjon.no blitt så jævla rasistisk de siste par årene?

Jeg forstår bekymringer rundt innvandring og integrasjon, men løsningen er absolutt ikke å la seg inspirere av en tysk statsleder fra 1940-tallet.... Og det er jo nettopp det mange av dere gjør (om enn kanskje litt uvitende) når dere tar til orde for å sende ut mennesker i hopetall basert på deres religion, hudfarge, eller andre kunstige parametre dere ikke liker. 

Døm folk utifra hva de gjør, ikke ut fra hva de har på seg, hvilken hudfarge de har, eller hvem de tror på. De aller, aller fleste er lovlydige, ålreite mennesker uansett hvor i verden de kommer fra. Og de som ikke er det må ta konsekvensene, enten de er tiende generasjons nordmann eller flykning fra Syria. Loven (og dermed straffen) må være lik for alle.

Lever du i 2010 fortsatt? Den gangen så var dette "taken" på det husker jeg. Så var det litt konspiratorisk nesten å være uenig.

Kanskje ga det en viss mening også. Før all den islamistiske terroren over hele vest-Europa, koranklosser, gjengproblematikken, æreskultur og grooming gangs var fortsatt feid under teppet, bølger av ydmykelsesran av hvite gutter og jenter, overfallsvoldtekt-bølgen. Med mere. 

Men nå som Storbritannia, Tyskland, Frankrike og Sverige er i ferd med å ødelegges av MENA-innvandring så er det kanskje på tide å ikke være fullstendig naiv lenger?

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Kajac skrev (3 timer siden):

Jeg forstår bekymringer rundt innvandring og integrasjon, men løsningen er absolutt ikke å la seg inspirere av en tysk statsleder fra 1940-tallet.... Og det er jo nettopp det mange av dere gjør (om enn kanskje litt uvitende) når dere tar til orde for å sende ut mennesker i hopetall basert på deres religion, hudfarge, eller andre kunstige parametre dere ikke liker. 

Døm folk utifra hva de gjør, ikke ut fra hva de har på seg, hvilken hudfarge de har, eller hvem de tror på. De aller, aller fleste er lovlydige, ålreite mennesker uansett hvor i verden de kommer fra. Og de som ikke er det må ta konsekvensene, enten de er tiende generasjons nordmann eller flykning fra Syria. Loven (og dermed straffen) må være lik for alle.

Og moderatorene (ikke alle selvsagt. De finnes de som er fair og reale) tillater disse røstene å komme til uttrykk. En tenkning etter at Breivik gikk amok på Utøya. Det er en naiv forestilling om at troll vil sprekke når de blir utsatt for sollys. Noen mennesker nytter det bare ikke å diskutere med fordi de avviser fakta og sunn fornuft. De har ferdigproduserte argumenter som skruppelløse politikere forer sinnene deres med. Hvem har vel glemt Siv "Jeg ser snik- overalt* Jensen?

Skjønner ikke folk som deg at med en slik retorikk er dere aktivt med å støte folk fra dere som ønsker å løse problemene? Jeg gidder i alle fall ikke samarbeide med folk som ikke er i stand til å skille mellom de innvandrerne som er godt integrerte kontra de som ikke er det. 

Sikhs in America are still coming under attack because people think they’re Muslims

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/sikhs-in-america-are-still-coming-under-attack-because-people-think-they-re-muslims-a6789601.html

Dette er nivået på debatten og jeg er rimelig sikker på at du hadde vært av samme ulla. Sikher bærer turban og har på seg armbånd av jern eller sølv som er en del av deres religiøse og kulturelle identitet. I USA har enkelte rednecks fått for seg at disse er muslimer og utsatt dem for hets og diskriminering. Rasisme er ingenting annet enn mangel på kunnskaper (og trolig erfaring med verden) og gjelder alle veier.

Pyramiden under gjelder alle mennesker med rasistisk tankegods, altså uavhengig av hudfarge. Bare bytt ordet white med black eller colored.

d99e7116-0a1e-43ac-a02b-377d36685fcd_888

Veien mot anti-rasisme for alle mennesker.

Screen%20Shot%202020-06-18%20at%2012.43.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Duriello skrev (21 minutter siden):

Som jo er nettopp hva jeg gjør. 👍😉

Og jeg håper at enda flere gjør det samme (uavhengig av hudfarge) 👍

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Skrevet
Den åttende profet skrev (7 timer siden):

Å stappe store mengder folk med stikk motsatte verdier og kulturer sammen, det er en oppskrift på GARANTERT fiendtlighet og konflikt, oss mot dem og dem mot oss. Det finnes ingen handlingsplan i verden som kan motvirke det, liksom "lære" og belære oss at vi ikke skal være fiendtlige. Og det er alltid vi nordmenn som må skjerpe oss, aldri nykommerne. Muslimene hater alle vestlige verdier, men det er VI som må tilpasse oss dem, og skam oss hvis vi ikke tar imot dem med åpne armer. Muslimfiendtligheten kommer bare til å stige i takt med at flere og flere muslimer kommer til landet, og når det blir mange nok av dem, da smeller det. Det finnes INGEN fredelig sameksistens med en stor andel av muslimer. Vi nærmer oss det punktet i noen europeiske land, og det kommer også til å skje i Norge, selv om vi henger noen år etter i utviklingen. Det er helt naturlig og forutsigbart at det blir konflikt, og den bygger seg opp gradvis, det har vi sett i mange år. Den kommer til å fortsette å bygge seg opp så lenge folk og politikere stemmer for å fortsette oppbyggingen av konflikten.

Helt riktig, det handler om realisme, og å ha respekt for ulikheter. Å respektere handler om å forstå.

Dessverre er det alt for mange som mangler denne forståelsen. Velstand har gitt en naiv forståelse av at alle kan leve sammen, fordi vi er mennesker. Det er fullstendig feil. Alle dyr fungerer heller ikke sammen, bare fordi alle er dyr. Det er naturstridig. Vi mennesker skaper egne samfunn som er tilpasset de menneskene som lever i dette miljøet. Massiv flytting og innblanding vil alltid skape store konflikter.

Fortsetter denne hodeløse politikken vil verden bli satt mange år tilbake i utvikling. Barbarismen og volden vil provoseres fram, også i den vestlige verden. Vi ser jo allerede klare tegn på dette, med økt kriminalitet og vold. Det er ikke at noen er bedre enn andre, bare uforenlige med hverandre, i et menneskes korte perspektiv, ikke i naturens perspektiv. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Klote skrev (2 timer siden):

Alle dyr fungerer heller ikke sammen, bare fordi alle er dyr. Det er naturstridig.

Hvorfor bringer man inn dyr inn i en slik debatt? Det er slik erkerasister bygger sine argumenter fordi de kan omtale seg selv som løver og alle andre som sauer og geiter som er skapt for å bli spist og drept. Sosialdarwinisme neste?

Er ikke vi mennesker litt høyerestående enn dyrene fordi vi blant annet har utviklede frontallapper som gjør at vi ser mye lenger enn det neste måltidet eller neste tvekamp mot en motstander som må overvinnes eller drepes? Med andre ord at vi ikke bare spiser, driter og reproduserer?

Har lest flere av dine polariserende kommentarer og synes det er ekkel lesning!

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg er egentlig innvandringsliberal. Det meste av innvandring fungerer glimrende og er faktisk berikende.

Så er det en viss ideologi/religion som ikke går seg til noe sted og da må man til slutt sette hardt mot hardt. Enten vil man være en del av vesten eller så er man her for å ødelegge. Vil man være her fordi man liker vestlig demokrati, vestlig kultur og vestlige verdier så må man gjerne få bli og ha en moske for alt jeg bryr meg. Er man her for å ødelegge vesten innenfra så er det etter mitt syn en krigserklæring og da må man iverksette alle tiltak for å vinne den krigen. Remigrasjon er et slikt tiltak.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Samme rælet som jeg har hørt siden 80-tallet. Kom med noe nytt mann! Sokrates forsvarstale står til stryk fordi denne vinner med flere hestehoder! 

standard_rasisme_norge_1990arene.jpg

Pakistanere-er-u%C3%B8nsket-700x424.jpg

skjermbilde4.PNG?chk=834C62

Jeg har sagt det før og sier igjen; dere må jobbe med de retoriske evnene deres og kommunisere på en tolerant måte. Ordene dere har brukt så langt har aggressive undertoner som ikke skaper annet enn provokasjon og distanse. Jeg vil mye gjerne lytte til en person som snakker til meg med respekt og toleranse. En som bruker harde og skarpe ord gidder jeg ikke å høre på.

Hva du mener, er meg knekkende likegyldig. Leste ikke denne skiten.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Den åttende profet skrev (1 minutt siden):

Hva du mener, er meg knekkende likegyldig. Leste ikke denne skiten.

Men du kommenterte likevel og beviser bare det jeg skrev; du og dine er ikke interesserte i andre synspunkter enn deres egne. Takk for at du bekreftet poenget mitt. Nuff said.

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Skrevet
Kajac skrev (2 minutter siden):

Lever i 2025 jeg. Men jeg lever også i den virkelige verden. Det tøvet som Trump, Vance og gjengen der sier om Europa er stemmer jo faktisk ikke. Elementer av det kan kanskje, i varierende grad, ha noe røtter i virkeligheten. But that's it. 

Ingen er uenige i at det er problemer relatert til innvandring, men problemene kan (og må) løses uten å ty til rasisme eller fremmedhat. Vi må kunne snakke om innvandring med innestemme, ellers vil vi aldri komme noen vei. Selv venstresiden er enige i at Europa (Norge inkludert) har vært naive. Men vi løser ingen ting på å behandle de som allerede har kommet hit som annenrangs borgere med færre rettigheter og true dem med å kaste dem ut. De som har kommet hit er her allerede. Hvorvidt de kan kastes ut må baseres på hva de faktisk har gjort av lovbrudd, ikke hvilken etnisk eller kulturell gruppe de tilhører. Så lenge de forholder seg til Norges lover og regler, så bør det være uproblematisk at de er her. Og bryter de reglene må de straffes, på lik linje med innfødte. Verken mildere eller hardere.

De største problemene rundt innvandringspolitikken hittil har jo vært at vi har tatt inn flere innvandrere enn vi har klart å håndtere, og at mange har vært redde for å ta tak i problemer relatert til innvandring i frykt for å bli stemplet som rasister. Men disse problemene er faktisk vår egen kreasjon, ikke noe innvandrerne kan klandres for.

Vi må lære av våre feil, ikke klandre andre for dem.

Okey, dette er jeg jo faktisk helt enig i.

Skrevet

Enda en tråd for diskusjon.no sine nazister å gaule skitsnakket sitt fra?

Hvis dei berre skal hyle om korleis dei ikkje er det, samtidig som dei likevel ikkje tar reell avstand fra det, og heller med tråder som dette forutsigbart tilnærme seg det i staden, så byrje eg slite med å gidde prøve sjå forskjell.

57 minutes ago, Kajac said:

Fordi normale mennesker ikkje kjem her lengre, rimelig nok, når moderasjonen er slapp eller intet-eksisterende - med unntak av kritikk av moderasjonen, som blir henvist til eit svart hull kor einaste reelle responsen ein får er ein eller anna variasjon av "me vil ikkje moderere tale".

• Liker 4
Skrevet
Boing_80 skrev (7 minutter siden):

Men du kommenterte likevel og beviser bare det jeg skrev; du og dine er ikke interesserte i andre synspunkter enn deres egne. Takk for at du bekreftet poenget mitt. Nuff said.

Men det er ikke du heller

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Drunkenvalley skrev (2 timer siden):

Enda en tråd for diskusjon.no sine nazister å gaule skitsnakket sitt fra?

Hvis dei berre skal hyle om korleis dei ikkje er det, samtidig som dei likevel ikkje tar reell avstand fra det, og heller med tråder som dette forutsigbart tilnærme seg det i staden, så byrje eg slite med å gidde prøve sjå forskjell.

Fordi normale mennesker ikkje kjem her lengre, rimelig nok, når moderasjonen er slapp eller intet-eksisterende - med unntak av kritikk av moderasjonen, som blir henvist til eit svart hull kor einaste reelle responsen ein får er ein eller anna variasjon av "me vil ikkje moderere tale".

Moderatorene modererer riktignok (de fleste er reale og fair), men det er tydelig å se at rasistene/nazistene/fascistene har blitt smartere. De fortsetter å provosere, men holder seg til debattreglene slik at deres skitne tankegods blir gjemt bak fine ord som ikke blir snappet opp av filtre. De som reagerer, påpeker og tydeliggjør dette rælet er også de som blir gitt advarsler. Det meste en moderator gjør er å stenge tråden.

Endret av Boing_80
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
32 minutes ago, Boing_80 said:

Moderatorene moderer riktignok, men det er tydelig å se at rasistene/nazistene/fascistene har blitt smartere. De fortsetter å provosere, men holder seg til debattreglene slik at deres skitne tankegods blir gjemt bak fine ord. De som reagerer, påpeker og tydeliggjør dette rælet er også de som blir gitt advarsler. Det meste en moderator gjør er å stenge tråden.

Ærlig talt er eg grovt uenig at nazistene har blitt smartere.

• Liker 1
Skrevet
Drunkenvalley skrev (8 minutter siden):

Ærlig talt er eg grovt uenig at nazistene har blitt smartere.

Jeg skjønner hva du mener :) Jeg tenkte mer at de har blitt flinkere til å uttrykke sine syke tanker godt innpakket i en språk som aktivt skjuler hva de egentlig mener. Istedenfor ren rasisme er det nå blitt kulturelle forskjeller. Men jeg tror du egentlig forstod hva jeg mente?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Boing_80 said:

Jeg skjønner hva du mener :) Jeg tenkte mer at de har blitt flinkere til å uttrykke sine syke tanker godt innpakket i en språk som aktivt skjuler hva de egentlig mener. Istedenfor ren rasisme er det nå blitt kulturelle forskjeller. Men jeg tror du egentlig forstod hva jeg mente?

Joda, eg skjønner kva du meine, men dei er ikkje akkurat skjulte likevel. Også trur eg ikkje det har skjedd mykje siste par åra egentlig heller på den fronten, men på ein vesentlig lengre tidslinje.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Joda, eg skjønner kva du meine, men dei er ikkje akkurat skjulte likevel. Også trur eg ikkje det har skjedd mykje siste par åra egentlig heller på den fronten, men på ein vesentlig lengre tidslinje.

Men skjulte nok til at de unnslipper enkelte moderatorer på dette forumet? For jeg sliter noen ganger med å skjønne hvordan de skiller seg ut fra moderatorene hos Nyhetsspeilet (mener selvsagt ikke alle moderatorene på dette forumet. De finnes de som er fair og reale).

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...