Gå til innhold

Støre velger bort jøder på Krystallnatt markering

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mbappe09 skrev (2 minutter siden):

Jeg er muslim selv din amatør 😂

Men; jeg er mot innvandring fra Midtøsten og Nord-Afrika. 

Hvilken nasjon tilhører du som er så mye bedre enn andre nasjoner?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Hvilken nasjon tilhører du som er så mye bedre enn andre nasjoner?

Nasjonen jeg tilhører er siviliserte, driver ikke med steining og misbruker ikke Guds navn på å drepe forsvarsløse kvinner og barn, slik heltene dine HAMAS gjorde. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Folkflesk skrev (6 minutter siden):

Ikke overraskende at Dag Inge Ulstein springer rundt som en hodeløs høne med sine grisebillige poenger. Nå har han i tur og orden gjort seg til talsmann for Charlie Kirk, en ung KrFUer som mener voldtatte bør bære frem barn og en idé om at Støre har sviktet jødene. Hva blir neste ledd i denne brønnpissingen?

Kanskje han tar den helt ut og sier at Norge trenger en Donald Trump og at han kan tenke seg rollen?

Han får unnskylde seg med at dette er noko som han meiner som privatperson.

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, Mbappe09 said:

Jeg er muslim selv din amatør 😂

Men; jeg er mot innvandring fra Midtøsten og Nord-Afrika. 

Greit, da har vi begrenset tallet til, tja, hvertfall fem stykker, eventuelt noen millioner. Jeg er av den oppfatning at å hevde at en så stor gruppe bare er problemer knapt er noe bedre enn hva man gjorde før man raseteori og at noen var bedre / dårligere enn andre.

• Liker 3
Skrevet
The Very End skrev (Akkurat nå):

Er vi så mye mer opplyst da? Vi har jo en gruppe mennesker i fra vårt «opplyste land (eller mente du folk? Kultur?) som mener at om pappa voldtar sin eget barn og blir gravid, ja da er det en selvfølge at man må prise guds store gave og bære frem fosteret / barnet. Ellers så kan jeg med å lese det jevne kommentarfeltet sitte igjen undrende på hvor opplyste vi EGENTLIG er.

Om man kan få fjernet religionen er man i alle fall 1 problem mindre! Jeg har selv vært med å hjulpet unge mennesker å komme seg ut av disse syke religiøse organisjonene som gjør mer for å ødelegge mennesker enn noen andre. Hvis vi blir kvitt de kan vi begynne å gjøre noe noe med øvrige kriminelle...

Pavens unnskyldning ikke nok – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mbappe09 skrev (4 minutter siden):

Nasjonen jeg tilhører er siviliserte, driver ikke med steining og misbruker ikke Guds navn på å drepe forsvarsløse kvinner og barn, slik heltene dine HAMAS gjorde. 

Nå er du bare en dust og det er tydelig. Jeg har aldri sett på Hamas som helter, men alt er nyanser. Tror ikke du tilhører en så sivilisert nasjon jeg. Du skriver ikke akkurat på en sivilisert måte.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Skrevet (endret)
The Very End skrev (19 minutter siden):

Hvis du tror det er 0% støtte til ideologien Breivik, Manshaus og Fjordmannen (eksempelvis) i Norge, så lever du på en annen planet. Det er genuint like idioti å påstå som at det ikke er et genuint problem med antisemittisme. Men som alltid, på ytterkantene av hesteskoen møtes endene. 

Jeg skrev 0% støtte til soloterroristen Breivik.

Selvsagt vet jeg at slike som deg ønsker å klistre enhver person som er imot islam og fremmedkulturell masseinnvandring fra MENA og Afrika til disse terroristene. Siden du nevner ytterkant.

Endret av Neptun1
  • Liker 5
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Denne saken er tett forbundet med USA så vi kommer ikke utenom det. Bildet blir faktisk ganske nyansert når vi ser hvilken støtte Trump og tidligere Biden gav til Israel. 

Igjen, hva har det med det du opprinnelig sa? Dette er ikke en virkelighet i store deler av verden. USA er et kapittel for seg.
Det mangler ikke på kritikk, og dekningen er definitivt verken balansert eller nyansert.

Sitat

Det står jo klart i setningen. Når det gjelder Israel og jødene så må straks debatten balanseres og helst i sistnevntes favør. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutes ago, Neptun1 said:

Forstår du norsk?

Selvsagt vet jeg at slike som deg ønsker å klistre enhver person som er imot islam og fremmedkulturell masseinnvandring fra MENA og Afrika som tilhenger av disse terroristene. Siden du nevner ytterkant.

Det er beviselig flere som mener og har ytret støtte til Breviks handlinger, men for all del, du som har lært å lese kan jo sikkert forklare meg hva som står i lenken som under (og de mange andre om denne tematikken).

https://www.aftenposten.no/kultur/i/pAJ4k6/forskere-har-for-foerste-gang-kartlagt-stoetten-til-22-juli-terroristen-to-miljoeer-skiller-seg-ut

Endret av The Very End
  • Liker 4
Skrevet
Neptun1 skrev (Akkurat nå):

Forstår du norsk?

Selvsagt vet jeg at slike som deg ønsker å klistre enhver person som er imot islam og fremmedkulturell masseinnvandring fra MENA og Afrika som tilhenger av disse terroristene. Siden du nevner ytterkant.

Det finnes selvsagt enkeltmennesker som er kriminelle og de skal straffes etter gjeldende menneskelige regler. Problemet er organisert kriminalitet, som ekstreme religiøse, som drar disse invididene med seg i sin galskap...

• Liker 2
Skrevet
37 minutes ago, Neptun1 said:

Mange muslimer feiret 11/9 med kake.

[...]The Panorama report, dated September 20, 2001, quotes Communications Professor Martin Löffelholz explaining that in the images one sees jubilant Palestinian children and several adults, but there is no indication that their pleasure is related to the attack.
The woman seen cheering stated afterwards that she was offered cake if she celebrated on camera, and was frightened when she saw the pictures on television afterward.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
The Very End skrev (Akkurat nå):

Jeg kan norsk nok til å kjenne igjen bullshit. Og det er beviselig flere som mener og har ytret støtte til Breviks handlinger, men for all del, du som har lært å lese kan jo sikkert forklare meg hva du har lest som bekrefter at null og ingen støtter Breivik.

Flere?
50%, 10%, 0,001% ... har du oversikten?

• Liker 3
Skrevet
Boing_80 skrev (21 minutter siden):

Det er først de siste årene at det har vært mulig å kritisere Israel. Før den tid og jeg har minner helt tilbake til 80-tallet, så var det å kritisere Israel en stor synd. Du fikk gjerne MIFFerne på nakken. Takket være uavhengig media har plutselig debatten blitt mer nyansert. 

Beklager, men dette er bare tøv.

• Liker 4
Skrevet (endret)
8 minutes ago, Neptun1 said:

Flere?
50%, 10%, 0,001% ... har du oversikten?

Det var du som postet på forrige side at det var null og ingen som støttet Breivik. Men hva vet vel jeg, kan jo ikke lese så jeg trenger sterke og opplyste menn som deg til å forklare hva som stod i den posten.

Endret av The Very End
  • Liker 3
Skrevet
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Beklager, men dette er bare tøv.

Det er abolutt ikke tøv! På MIFF sitter det voksne gudommelige fjotter og klapper hver gang en IDF får tatt livet av et barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Jeg kjenner en flyktning som bodde på norsk mottak 11. september 2001. Han bekrefter at det ble feiret av folk der.

Jeg har en onkel som hevder månelandingen er iscenesatt.

Poenget: Hva man opplever på individnivå er ofte en dårlig pekepinn på hva som faktisk er tilfellet i en større skala / sammenheng. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Skrevet
trn100 skrev (6 minutter siden):

Det er abolutt ikke tøv! På MIFF sitter det voksne gudommelige fjotter og klapper hver gang en IDF får tatt livet av et barn.

At det sitter noen på et knøttlite kontor en plass og irriterer seg betyr ikke at det ikke går an å kritisere.

• Liker 1
Skrevet
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

At det sitter noen på et knøttlite kontor en plass og irriterer seg betyr ikke at det ikke går an å kritisere.

Sitter MIFF på et knøttlite kontor?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...