Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
mandodiao skrev (19 minutter siden):

Har ikke satt meg inn i dette. Men hva er poenget med dette lotteriet?

Poenget er å betale for stemmer uten å kunne beskyldes for at det er "kjøpte stemmer"

edit: Litt på samme måte som fagforeningsfradrag vil jeg tro?

Endret av wampster
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutes ago, obygda said:

Dette med gratis ferje til turister virker noe snodig...må da være verdens enkleste sak å gi ut dette kun til lokalbefolkningen. F.eks et oblat man kan hente på kommunehuset...Selv private bedrifter har jo oblater folk setter på frontruten for å identifisere at de har lov å parkere.....Hvorfor i svarte dette gjelder ALLE må gudene vite...Det skaper jo bare ekstra kø og kaos også....

Du får spørre APs foretrukne samarbeidspartnere i SP. De som er hjernene bak dette (med APs velsignelse). Jeg vil tørre å påstå at det var elendig politisk håndverk. Men det er visst bare ansvarlig styring 

Skrevet
Smule8o skrev (11 minutter siden):

Du får spørre APs foretrukne samarbeidspartnere i SP. De som er hjernene bak dette (med APs velsignelse). Jeg vil tørre å påstå at det var elendig politisk håndverk. Men det er visst bare ansvarlig styring 

Om AP hadde justert ordningen til kun å gjelde lokalbefolkningen..så ikke sikkert det hadde blitt noe bråk overhodet...det er nå mitt tips....

Skrevet
Salvesen. skrev (59 minutter siden):

Enig, men det blir garantert ett langt større ramaskrik om det skjer. Folk ser at de får mindre å rutte med for at noen ‘få’ skal få slettet studiegjeld og at ett lass av turister skal få gratis ferje.. m.m.

jeg ser ikke for meg noen happy ending på dette, om de ikke bare tar litt mer penger i fra fondet da.. men da blir det inflasjonsskrik..

Hehe, merkelig nok. Satt på spissen, så vil et kutt i skattelettene på 25% føre til at noen kun får 56kr per uke mer å rutte med, istedenfor 75. (nei, vi skal ikke ta den diskusjonen igjen 🤣), ikke noe å lage ramaskrik for sånn egentlig, men det blir symbolsk, og det er slikt folk lager ramaskrik av. 

Er ikke så mye å hente i fra fondet, så det må justeres andre steder, og siden de ikke kan sette opp skatten, som ville vært nok et løftebrudd, så må de heller justere på noen avgifter, eller ta penger fra andre steder. 

De har klart å bakbinde seg selv på mange måter på veldig kort tid.... 

Allikevel, så skal de ha til sitt forsvar at det ikke er lett å budsjettere i disse tider, det er fremdeles altfor høye utgifter i forhold til inntekter, og jeg tror også en blå regjering hadde slitt. 

Skrevet
43 minutes ago, obygda said:

Er egentlig noe ganske farlig.
Tankegangen er at man klarer etter hver lotterirunde å finne et greit intervjuobjekt, lager et vinklet intervjue, så man produsere en vinklet mediasak. Altså 500mill i året, eller kanskje ~47mill per artikkel på print..... 

Skrevet
del_diablo skrev (14 minutter siden):

Er egentlig noe ganske farlig.
Tankegangen er at man klarer etter hver lotterirunde å finne et greit intervjuobjekt, lager et vinklet intervjue, så man produsere en vinklet mediasak. Altså 500mill i året, eller kanskje ~47mill per artikkel på print..... 

Farlig vet jeg ikke,men synes det hele virker tullete...og ikke minst urettferdig. Det er 2 mulige utfall her..lavere skatt motiverer til mer arbeid..ergo..høy skatt demotiverer til arbeid...eller så har det ingen effekt. De kunne spart hele lotteriet og kontaktet skattebetalere som betaler høyest skatt av alle og som har en vanlig jobb..spør de om de ønsker å fortsette å jobbe eller finner det meningsløst å betale nær 50% i skatt eller mer..Det er tross alt disse som faktisk jobber og bidrar mye til samfunnet..og spørsmålet man burde spørre er jo hvorvidt skatteregler faktisk gir intensiver til IKKE å jobbe..Jeg kan bekrefte for egen del at høy skatt som beveger sett opp mot 50% sett opp mot løpende inntekt IKKE motiverer for videre deltakelse i arbeidslivet..og om noen lurer på hvordan i svarte det er mulig å skatte så mye som vanlig arbeider er svaret formueskatten..man kan ha formue OG en vanlig jobb..men det dreper jo helt lysten på å jobbe pga den høye skatten..og om noen funderer på hvor denne formuen stammer fra er svaret vanlig arbeid kombinert med lavt forbruk..så er en arbeidsmaur i mange nok år så vil høy skatt etterhvert kunne knekke all motivasjon for videre jobbing..men dette tenker jeg Jens ikke vil høre ett pip om..slike mennesker som ikke bruker opp lønna vil han jo i alle fall ikke høre på..det strider jo mot all sunn arbeider kultur...

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (1 time siden):

De kan fint dekke dette ved å fjerne lotteriet :

Ikke helt riktig. Kostnadene med fergeordningen er ca 250 millioner, og studielån-ordningen tror jeg var nevnt ca. en milliard, begge deler i årlig kostnad. Skattelotteri-opplegget er 2,5 milliiarder over fem år, altså "bare" 500 millioner i året.

• Liker 1
Skrevet
Inge Rognmo skrev (Akkurat nå):

Ikke helt riktig. Kostnadene med fergeordningen er ca 250 millioner, og studielån-ordningen tror jeg var nevnt ca. en milliard, begge deler i årlig kostnad. Skattelotteri-opplegget er 2,5 milliiarder over fem år, altså "bare" 500 millioner i året.

En god start er det i alle fall.

Og det er sikkert mye annet der..f.eks noen bygg og en garasje...

• Liker 1
Skrevet

Å herreminhatt... Debatten idag er jo helt legendarisk... Ingen voksne fra AP stiller, Stoltenberg er på bokturne... 
AP poengterer kun èn ting, at det viktigste er at de nå har gått tilbake og skal innføre ordningen og at ting da er bra, og på slutten så kommer det frem at AP kun skal slette gjeld for de som tar studiepoeng, der Vedum sier at vedtaket også innebærer ungdomsskoleelever som går yrkesfag. 

For et sirkus

Skrevet
Baranladion skrev (5 minutter siden):

Å herreminhatt... Debatten idag er jo helt legendarisk... Ingen voksne fra AP stiller, Stoltenberg er på bokturne... 
AP poengterer kun èn ting, at det viktigste er at de nå har gått tilbake og skal innføre ordningen og at ting da er bra, og på slutten så kommer det frem at AP kun skal slette gjeld for de som tar studiepoeng, der Vedum sier at vedtaket også innebærer ungdomsskoleelever som går yrkesfag. 

For et sirkus

Synes vel Støre burde gå...vi burde forvente av en statsminister å ikke lyve. Nå snakker jeg ikke om en hvit løgn eller politisk brutt lovnad..men en kalkulerende løgn hvis mål er å beholde makten. Er jo ikke første gang han lyver heller dessverre..

Hele Ap parti apparatet prøver vel å ro ro videre uten at de helt finner årene som gir fremdrift...

• Liker 6
Skrevet
obygda skrev (2 timer siden):

Unødvendig, dyr og tullete forskning i god AP-tradisjon.
Hvilket signal sender dette til oppvoksende generasjoner?
Jo livet er et lotteri som staten regisserer og skattelette skal avlives som argument i fremtidige budsjettforhandlinger….

Skrevet
obygda skrev (27 minutter siden):

Synes vel Støre burde gå...vi burde forvente av en statsminister å ikke lyve. Nå snakker jeg ikke om en hvit løgn eller politisk brutt lovnad..men en kalkulerende løgn hvis mål er å beholde makten. Er jo ikke første gang han lyver heller dessverre..

Hele Ap parti apparatet prøver vel å ro ro videre uten at de helt finner årene som gir fremdrift...

Som vanlig er ikke Støre noen plass å se. Var slik i de vanskelige periodene de siste 4årene også. Stakk hodet fram når renta endelig ble satt ned .25% prosentpoeng. Jeg fatter ikke at det er mennesker som liker denne mannen. 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (25 minutter siden):

Har vært mye rot og ustabiltitet i partiet i lang tid, så er nok ikke helt dumt å vurdere å gå av. Erna gikk jo av, selvom det var altfor sent.
Er Støre som til slutt står ansvarlig for det utrolige rotet i år.. Til og med Vedum ble jugd rett opp i trynet, med forsikringer om at vedtakene stod før valget, som førte til at SP støttet AP igjennom valgkampen. Det hadde de nok ikke gjort hvis de hadde fått vite AP sin plan før valget. 

Syns det bare blir styggere og styggere, og mitt inntrykk etter debatten idag, er at enten har de visst om dette og bevisst jugd ovenfor velgere og SP, eller så har de rett og slett ikke hatt oversikt, og bare gitt oppgaven med å lage statsbudsjett til Stoltenberg uten at han har hatt godt nok innblikk i hva som gjelder.
Begge deler er i utgangpspunktet utilgivelig, og det blir ekstra flaut når ingen av de ansvarlige stiller opp i debatten når denne saken er brennhet. Det er rett og slett ekstremt svak ledelse. 

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (13 minutter siden):

Unødvendig, dyr og tullete forskning i god AP-tradisjon.
Hvilket signal sender dette til oppvoksende generasjoner?
Jo livet er et lotteri som staten regisserer og skattelette skal avlives som argument i fremtidige budsjettforhandlinger….

Minner jo litt om "The Hunger Games". Kanskje ideen kom der?

Skrevet
Baranladion skrev (1 time siden):

For et sirkus

Burde kreves omvalg.
Trodde AP var kommet forbi denne råtne siden ved seg, men dengang ei. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Delvis skrev (33 minutter siden):

Burde kreves omvalg.
Trodde AP var kommet forbi denne råtne siden ved seg, men dengang ei. 

AP kommer aldri over fusk huser Martin Kolberg vet du ikke hvem jeg er ? 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Skrevet

Debatten i dag: For et sirkus! Og tuttifruttiene har knapt begynt forhandlingene. Når Vedum framstår som den moralske vinneren, er det lite håp.

Vi er gode på å latterliggjøre amerikanerne for de begredelige alternativene i presidentvalget. Hva har vi i de ulike sentralstyrene? Korrupte politikerfamilier, løgnhalser, tyver og alkoholikere

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Cascada81 said:

Debatten i dag: For et sirkus! Og tuttifruttiene har knapt begynt forhandlingene. Når Vedum framstår som den moralske vinneren, er det lite håp.

Vi er gode på å latterliggjøre amerikanerne for de begredelige alternativene i presidentvalget. Hva har vi i de ulike sentralstyrene? Korrupte politikerfamilier, løgnhalser, tyver og alkoholikere

Tutti Frutti er da fargerikt og godt. Dette er mer som hummer og kanari. Slettes ingen god kombinasjon.

Uttrykket «hummer og kanari» betyr «en blanding av likt og ulikt». Det stammer trolig fra 1920-tallet, da det ble populært å bestille både hummer (en dyr rett) og kanarivin (en søt dessertvin) sammen, en blanding som regnes som lite gjennomtenkt eller dårlig smak. Det kan også ha en alternativ tolkning hvor «kanari» refererer til «kanarifugl», og uttrykket viser til en blanding av to svært ulike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...