jjkoggan Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Snikpellik skrev (15 minutter siden): Alle ligaer har vannpause ved en viss temperatur. VM og EM har også hatt det. For UEFA er grensa 32C WBGT/35C. Jeg har ikke registrert noen klaging på dette i mesterskap tidligere. Forskjellen er at i dette VM er vannpausene på et fastsatt tidspunkt, med fastsatt lengde. Dette gjør det mulig for lagene å planlegge for den, og også bruke den som en taktisk pause. Resultatet er at mange kamper da endrer totalt karakter etter vannpausene, og momentum skifter. Effektivt betyr dette at fotballen i dette VM-et har blitt delt opp i fire omganger, som blir en fundamental endring av spillet. I tillegg er det jo ekstremt negativt for oss tv-seere, som plutselig for første gang får reklamepauser midt i omgangene. Vannpauser på fastsatte tidspunkter er ikke nytt for VM During the 2014 World Cup in Brazil, FIFA implemented "cooling breaks" for the first time in tournament history. Those stoppages were not mandatory, though, like they are in every match in 2026. They were instead triggered by extreme heat conditions, typically when the Wet Bulb Globe Temperature (WBGT) exceeded safety thresholds. In those cases, breaks occurred around the 30th and 75th minutes and were primarily focused on player safety in the intense humidity and heat
:utakt Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni HeHauken skrev (2 minutter siden): Måtte dessverre komme. Kom igjen Japan! Det jeg merker meg er at Norge fint kan kjempe mot begge disse lagene her om vi slår Elfenbenskysten. Tror vi skal få kjørt oss hardt hvis det blir til at vi møter Brasil, og de skrur opp tempoet som nå. Men. Får ta en kamp om gangen her. 2
HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Er noe seigt over Brasil som vi kan utnytte. Offensivt er det åpenbar klasse. Temposkiftene likeså. Men herre så rom det også blir på kantene. Og for å slenge inn en nostalgisk tone; forskjellene var større i 1998. Edit: Men ja, vi skal spille en tøff kamp først. Da ser vi om hviletaktikken til Solbakken var smart, eller en total fadese. Endret 29. juni av HeHauken 3
Jotun Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni HeHauken skrev (2 timer siden): Tror amerikanere at fotball er en sport i fire omganger @jjkoggan? Reklamepausene er det som irriterer meg nest mest i dette mesterskapet, bak de rævva rugbymattene. Men det er vel derfor de "må vanne"... Er hvertfall ikke drikke som er grunnen. For det finnes ingen ekstra grunn for å drikke vann i en aklimatisert innendørs hall med 21 grader. Åpenbart pga reklamepauser. I Quatar var det opp til dommer. Håper de fjerner dritet. Nettopp derfor skal me ikke dra inn amerikanerne. 1
oOF Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Casemiro gjorde i hvert fall opp for seg med 1-1 målet. Bra spill av Brasil der. Håpet nesten at Japan skulle gå videre. 2
Imaginacíon Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Brasil spilte bra etter pause, men vi skulle ha gode sjanser mot dem hvis vi klarer Elfensbenkysten. 2
jjkoggan Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni HeHauken skrev (23 minutter siden): Ja, få det bort! Har ikke noe i fotball å gjøre. Enig, tragisk at FIFA krever det.
leifeinar Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Bare synd Brasil ikke fikk et par ekstraomganger i beina 🙂 1
Jotun Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Åpenbart for å få reklamepauser. Lurer på hvem som pusher dette. NOEN såg forrige VM og arrangerer årets og såg en gylden mulighet tenker eg.
Dagner Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Paraguay ser ut som har gitt opp allerede, ingen som blir med opp når det først får ballen
Lemongrass Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) Imaginacíon skrev (1 time siden): Brasil spilte bra etter pause, men vi skulle ha gode sjanser mot dem hvis vi klarer Elfensbenkysten. Jeg orker ikke å tenke på den kampen, og hype meg opp til den, før vi eventuelt er videre fra Elfenbenskysten-kampen. Den kampen er helt 50-50. Endret 29. juni av Lemongrass
kremt Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Jeg ser 2.35 vs 1.52, så Norge er klare favoritter. Men det er ikke akkurat en sikker seier nei, det må nok jobbes og kanskje må de helt ned i kjelleren.
^fmj Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Forbasket at det ikke ble ekstraomganger mellom Brasil og Japan. Skal Tyskland rote bort dette?
BadCat Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Helvete, at Google spoiler fotballkamper på landing page. Jeg som skulle kose meg med 2 kamper etterer dagens plikter.
Imaginacíon Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni 27 minutes ago, Mr.Duklain said: 1-1! Kan vi få første kamp med ekstraomganger? Det kan det fort bli. Overraskende at både Tyskland og Brasil sliter så mye med å avgjøre kampen i denne fasen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå