jjkoggan Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni HeHauken skrev (1 time siden): Jaja, jeg nevnte en ubetydelig idrett (der pitte-lille-Norge slo Canada). Du trenger ikke nevne flere idretter vi ikke bryr oss om. I neste kamp er nok Canada ferdig. Men, som vi sier i fotball og ikke "amerikansk rugby"; ballen er rund. Vanskelig å ha et topp fotballag når det finnes flere andre profesjonelle idretter å konkurrere for topp talenter
HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Og så kommer det fine med dette mesterskapet! At de små nasjonene kan overraske de store! Haha, så nydelig! 1 1
Imaginacíon Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Japan scorer mot Brasil. Jeg vet ikke hvem det sier mest om, Brasil eller Japan.
oOF Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Var Gabriel borti ballen så vidt det er der? Casemiro så gammal ut rett før målet... 1
HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Hadde Ukraina spilt på dette gresset, hadde de slått Sverige og vært en dark horse. Neste VM på en åker?
jjkoggan Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni HeHauken skrev (1 minutt siden): Tror amerikanere at fotball er en sport i fire omganger @jjkoggan? Reklamepausene er det som irriterer meg nest mest i dette mesterskapet, bak de rævva rugbymattene. Men det er vel derfor de "må vanne"... Mange protesterte været når usa ble valgt. Når vannpauser når det blir veldig varmt ble foreslått så klaget folk at det blir urettferdig for noe lag som ikke har vannpauser. Når de krever at alle må ta vannpauser så klager folk også. Det blir umulig å fornøye alle MLS har vannpauser bare når det blir veldig varmt, ingen kamper har 4 omganger.
REALITET Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Imaginacíon skrev (9 minutter siden): Japan scorer mot Brasil. Jeg vet ikke hvem det sier mest om, Brasil eller Japan. Behøver det å si noe da? Er normalen å forvente at de store nasjonene skal slå de småe automatisk? Vært flere småe nasjoner som har dratt inn uavgjort/seier mot store nasjoner. Skal man bli overrasket over det?
Imaginacíon Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni 1 minute ago, REALITET said: Behøver det å si noe da? Er normalen å forvente at de store nasjonene skal slå de småe automatisk? Vært flere småe nasjoner som har dratt inn uavgjort/seier mot store nasjoner. Skal man bli overrasket over det? Gruppespillet er en ting. Alvoret er ikke like stort. 1
DukeNukem3d Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Bør være gode muligheter for Norge mot vinneren her hvis vi tar Elfenbenskysten 1
ChopperRead Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Casemiro, Paqueta, Danilo, Douglas Santos.. mye middels utpå der for brasil. Seigt og tregt.
HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni jjkoggan skrev (12 minutter siden): Mange protesterte været når usa ble valgt. Når vannpauser når det blir veldig varmt ble foreslått så klaget folk at det blir urettferdig for noe lag som ikke har vannpauser. Når de krever at alle må ta vannpauser så klager folk også. Det blir umulig å fornøye alle MLS har vannpauser bare når det blir veldig varmt, ingen kamper har 4 omganger. Hvis det er "veldig varmt" har vi det i Europa også. Det er behovsprøvd. Men realiteten med denne kommunismen er at "alle får reklamepause". 2 1
jjkoggan Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni HeHauken skrev (1 minutt siden): Hvis det er "veldig varmt" har vi det i Europa også. Det er behovsprøvd. Men realiteten med denne kommunismen er at "alle får reklamepause". Så snart noe kamper har vannpauser så klager noe fans at det blir en fordel for noe lag men ikke andre
Snikpellik Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) jjkoggan skrev (26 minutter siden): Mange protesterte været når usa ble valgt. Når vannpauser når det blir veldig varmt ble foreslått så klaget folk at det blir urettferdig for noe lag som ikke har vannpauser. Når de krever at alle må ta vannpauser så klager folk også. Det blir umulig å fornøye alle MLS har vannpauser bare når det blir veldig varmt, ingen kamper har 4 omganger. Alle ligaer har vannpause ved en viss temperatur. VM og EM har også hatt det. For UEFA er grensa 32C WBGT/35C. Jeg har ikke registrert noen klaging på dette i mesterskap tidligere. Forskjellen er at i dette VM er vannpausene på et fastsatt tidspunkt, med fastsatt lengde. Dette gjør det mulig for lagene å planlegge for den, spille på resultat før den, og også bruke den som en taktisk pause. Resultatet er at mange kamper da endrer totalt karakter etter vannpausene, og momentum skifter. Effektivt betyr dette at fotballen i dette VM-et har blitt delt opp i fire omganger, som blir en fundamental endring av spillet. I tillegg er det jo ekstremt negativt for oss tv-seere, som plutselig for første gang får reklamepauser midt i omgangene. Endret 29. juni av Snikpellik 1
HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni (endret) jjkoggan skrev (3 minutter siden): Så snart noe kamper har vannpauser så klager noe fans at det blir en fordel for noe lag men ikke andre Igjen, dette er fotball - ikke "gudene vet hva dere kaller idrett" der borte. I Europa betyr det det 45 min+ tillegg per omgang. Dommeren vurderer om det er behov for pause. Endret 29. juni av HeHauken 1
RookieNO Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Det er 0% sjanse for at vanningspausene er kommet for å bli i fotball, men USA har hatt rett EN gang! De hadde effektiv spilletid en periode. DET er noe jeg gjerne skulle sett i fotballen!
Imaginacíon Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Brasil har hatt mye uflaks nå. Ligger en scoring i lufta. Og der kom den.
HeHauken Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Måtte dessverre komme. Kom igjen Japan! Det jeg merker meg er at Norge fint kan kjempe mot begge disse lagene her om vi slår Elfenbenskysten. 1
ChopperRead Skrevet 29. juni Skrevet 29. juni Casemiro som har vært så ræva idag, stanger den inn etter ett kongeinnlegg av Gabriel(!) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå