Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet
HeHauken skrev (1 time siden):

Jaja, jeg nevnte en ubetydelig idrett (der pitte-lille-Norge slo Canada). Du trenger ikke nevne flere idretter vi ikke bryr oss om.

I neste kamp er nok Canada ferdig. Men, som vi sier i fotball og ikke "amerikansk rugby"; ballen er rund. 

Vanskelig å ha et topp fotballag når det finnes flere andre profesjonelle idretter å konkurrere for topp talenter 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HeHauken skrev (1 minutt siden):

Tror amerikanere at fotball er en sport i fire omganger @jjkoggan

Reklamepausene er det som irriterer meg nest mest i dette mesterskapet, bak de rævva rugbymattene. Men det er vel derfor de "må vanne"... 

Mange protesterte været når usa ble valgt.  Når vannpauser når det blir veldig varmt ble foreslått så klaget folk at det blir urettferdig for noe lag som ikke har vannpauser.  Når de krever at alle må ta vannpauser så klager folk også.  Det blir umulig å fornøye alle 

MLS har vannpauser bare når det blir veldig varmt, ingen kamper har 4 omganger. 

Skrevet
Imaginacíon skrev (9 minutter siden):

Japan scorer mot Brasil. Jeg vet ikke hvem det sier mest om, Brasil eller Japan.

Behøver det å si noe da? Er normalen å forvente at de store nasjonene skal slå de småe automatisk? Vært flere småe nasjoner som har dratt inn uavgjort/seier mot store nasjoner. Skal man bli overrasket over det?

Skrevet
1 minute ago, REALITET said:

Behøver det å si noe da? Er normalen å forvente at de store nasjonene skal slå de småe automatisk? Vært flere småe nasjoner som har dratt inn uavgjort/seier mot store nasjoner. Skal man bli overrasket over det?

Gruppespillet er en ting. Alvoret er ikke like stort.

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (12 minutter siden):

Mange protesterte været når usa ble valgt.  Når vannpauser når det blir veldig varmt ble foreslått så klaget folk at det blir urettferdig for noe lag som ikke har vannpauser.  Når de krever at alle må ta vannpauser så klager folk også.  Det blir umulig å fornøye alle 

Hvis det er "veldig varmt" har vi det i Europa også. Det er behovsprøvd.

Men realiteten med denne kommunismen er at "alle får reklamepause".

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
HeHauken skrev (1 minutt siden):

Hvis det er "veldig varmt" har vi det i Europa også. Det er behovsprøvd.

Men realiteten med denne kommunismen er at "alle får reklamepause".

Så snart noe kamper har vannpauser så klager noe fans at det blir en fordel for noe lag men ikke andre 

Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (26 minutter siden):

Alle ligaer har vannpause ved en viss temperatur. VM og EM har også hatt det. For UEFA er grensa 32C WBGT/35C. Jeg har ikke registrert noen klaging på dette i mesterskap tidligere.

Forskjellen er at i dette VM er vannpausene på et fastsatt tidspunkt, med fastsatt lengde. Dette gjør det mulig for lagene å planlegge for den, spille på resultat før den, og også bruke den som en taktisk pause. Resultatet er at mange kamper da endrer totalt karakter etter vannpausene, og momentum skifter. Effektivt betyr dette at fotballen i dette VM-et har blitt delt opp i fire omganger, som blir en fundamental endring av spillet.

I tillegg er det jo ekstremt negativt for oss tv-seere, som plutselig for første gang får reklamepauser midt i omgangene.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Så snart noe kamper har vannpauser så klager noe fans at det blir en fordel for noe lag men ikke andre 

Igjen, dette er fotball - ikke "gudene vet hva dere kaller idrett" der borte. 

I Europa betyr det det 45 min+ tillegg per omgang. Dommeren vurderer om det er behov for pause. 

Endret av HeHauken
  • Liker 1
Skrevet

Det er 0% sjanse for at vanningspausene er kommet for å bli i fotball, men USA har hatt rett EN gang! De hadde effektiv spilletid en periode. DET er noe jeg gjerne skulle sett i fotballen!

Skrevet

Måtte dessverre komme. Kom igjen Japan! 

Det jeg merker meg er at Norge fint kan kjempe mot begge disse lagene her om vi slår Elfenbenskysten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...