Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 hours ago, Tussi said:

Merkelig at ikke svsrte konservative så denne rasismen som visstnok var så uttalt da.... på YouTube, svarte personer jeg kjenner etc, som betrakter ham som langtfra rasist

Du har gjort så godt du kan i å fremstå som nøytral samtidig som du konstant har forsvart kristenfundamentalisten Charlie Kirk i denne tråden

https://en.wikipedia.org/wiki/Association_of_German_National_Jews

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
On 9/18/2025 at 8:13 PM, jjkoggan said:

Ordboken tar feil hvor jeg har bodd  Det er ikke eksperter som bestemmer hva ord betyr, det er oss dumme amerikanere.  

Apropos amerikanere, er du amerikaner? Merkelig at en amerikanere henger på et norsk forum, og sprer høyrevridd propaganda. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bing123 skrev (41 minutter siden):

Du fikk et tullesvar på din tulledefinisjon av woke. Også svarer du med "faktasjekk".

Når man trodde bunnen var nådd 😁

Hva var tull på definisjonen..?

Increasingly in the 2020s, conservatives used "woke" as a snarl word for topics tangentially or even completely unrelated to social justice. These topics include corporate abortion policies,[666] corporate environmental, social, and governance (ESG) policies,[667] climate change in general,[668] COVID-19 vaccine mandates in the military,[669] corporate opposition to Israel's occupation of the Palestinian territories,[670] proposed free menstrual products for public middle and high school students,[671] hypothetical federal digital currencies,[672] improved energy efficient "sleep" modes for the Xbox20px-Wikipedia%27s_W.svg.png game console,[673] and even a mere breaded cauliflower sandwich introduced by Chick-fil-A.[674] Even Star Trek can't escape being wailed at by a Fox News commentator for being woke,[675] even though Star Trek has been advocating progressive social stances since its debut in 1966.

The term is also used online by the small and annoyingly vocal leftover Gamergate reactionaries and other "anti-woke" online mobs obsessed by media. To the annoyance of the vast majority, video games, movies, and other media will be blindly labeled "woke" by this mob for merely having a female or minority character with agency in it.[676][677][678] Occasionally this obsession with "anti-wokeness" in media has led to silly moments. For instance, in January 2023, the progressive space rock band Pink Floyd changed their Facebook profile picture to honor the 50th anniversary of their iconic album The Dark Side of the Moon.20px-Wikipedia%27s_W.svg.png This was labeled "woke" by some of the more ignorant of the reactionary mob simply because the Facebook profile picture contained a rainbow. In reality, of course, the rainbow references Dark Side of the Moon's famous album cover, consisting of a beam of light striking a prism and emerging on the other side as a rainbow. This cover was created 5 years before the pride flag20px-Wikipedia%27s_W.svg.png was even conceived.[679]

Because of its widespread use as a political grievance snarl word, even politicians that frequently use the term, like Ron DeSantis, struggle to come up with an exact definition of the word "woke".[680] Some commentators see this word (as used by Republicans) as being, in practice, just another dog whistle used by white supremacists (or those politicians pandering to them, Southern Strategy style) as a cover for racism and other anti-minority sentiment.[681][682] In other cases though, as in January 2023 when the two-decades-retired Home Depot co-founder Bernie Marcus20px-Wikipedia%27s_W.svg.png whined about how supposedly lazy the "woke generation" is in a Fox News interview,[683] it's more just a continuation of the two-millennium-old trope of the elders yelling at the youth for being the supposed cause of everything wrong on the planet.[684]

https://rationalwiki.org/wiki/Alt-right_glossary#Woke

Vi ser ordet bli brukt slik -- i praksis -- her på forumet.
Med null selvinnsikt om at det er en hundefløyte, totalt urelatert den opprinnelige definisjonen -- som bare betyr at man er velinformert, ikke aktivistisk.

Noen påstår at de bruker en rafinnert norsk høyrepopulistisk versjon, men det stemmer ikke for dem som påstår at de gjør det, i praksis, ved første korsvei.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 hours ago, Lemongrass said:

Bitch please. Det er tragisk at fyren døde, men det får være grenser.

USA fremstår som en ren parodi for tiden. Bare synd det ikke er det.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (40 minutter siden):

Du har gjort så godt du kan i å fremstå som nøytral samtidig som du konstant har forsvart kristenfundamentalisten Charlie Kirk i denne tråden

Midt iblant oss har vi en stor del kristne som bekjenner sin lojalitet mot staten Israel. Det virker som om disse israelsvennene i sin støtte til Israel lukker seg for den lidelsen det palestinske folket gjennomlever.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hvorfor-lukker-en-del-kristne-oynene-for-lidelsen-pa-gaza/o/5-95-2626301

Det er snakk om en type macho-kristendom som jeg er sikker på er langt vekk fram den opprinnelige læren. At noen fremdeles kan forsvare Israel etter det de har holdt på med en god stund er for meg intet annet enn hjernevask.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, Boing_80 said:

Midt iblant oss har vi en stor del kristne som bekjenner sin lojalitet mot staten Israel. Det virker som om disse israelsvennene i sin støtte til Israel lukker seg for den lidelsen det palestinske folket gjennomlever.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hvorfor-lukker-en-del-kristne-oynene-for-lidelsen-pa-gaza/o/5-95-2626301

Det er snakk om en type macho-kristendom som jeg er sikker på er langt vekk fram den opprinnelige læren. At noen fremdeles kan forsvare Israel etter det de har holdt på med en god stund er for meg intet annet enn hjernevask.

Er det mulig at vi kan ha en diskusjon uten at Israel trekkes inn i bildet? Denne diskusjonen har ingen ting med Palestina å gjøre. Hvis du insisterer på å være en online versjon av Mads Gilbert, kommer jeg til å blokkere deg. 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (1 minutt siden):

Er det mulig at vi kan ha en diskusjon uten at Israel trekkes inn i bildet? Denne diskusjonen har ingen ting med Palestina å gjøre. Hvis du insisterer på å være en online versjon av Mads Gilbert, kommer jeg til å blokkere deg. 

Det er snakk om kristenkonservatisme som Kirk var en sterk tilhenger av. Du får bare blokkere meg.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
herzeleid skrev (4 timer siden):

Det er rett og slett skremmende å se en stadig eskalering der begge sider mener det kun er motparten som deltar.

Det er bare 1 side som har spredning av felles misinformasjon med Russland og autoritære i Europa som mediestrategi.
Bare 1 side som aktivt arbeider for å få en person hvis største bragd i livet er å ha blitt reality-stjerne -- som har fylt opp en stab av komplette tullinger til å bli president på livstid.

Hvem i staben til Trump er kompetent?
Hvem av dem han plasserte i Høyesterett er kompetent..?

Det er ikke rettferdig å sammenligne begge sider og komme til en konklusjon om at begge sider er sammenlignbart skyldig, og jeg undrer meg over hva slags kilder du følger for å komme til denne konklusjonen i 2025.

Du har fått med deg kuppforsøket i 2020-2021 og rett etter det, dokument-saken, og fått med deg Musk sin valgpåvirkning og DOGE i 2024..?

Hva, og i følge hvilke kilder, har politiske venstre gjort som kan sammenlignes på noen som helst måte?

Protestert mot politivold, som dobbelt så ofte som andre protester ble møtt av uprovosert politivold?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

Bare 1 side som aktivt arbeider for å få en person hvis største bragd i livet er å ha blitt reality-stjerne -- som har fylt opp en stab av komplette tullinger til å bli president på livstid.

Hvem i staben til Trump er kompetent?

Demokratene hadde en senil president.

Skrevet

Godt at du er kompetent da. Det er vel derfor at du skriver her og ikke på et sted hvor det har betydning eller hvor du får betalt.

Nytt på Nytt var usmakelig. Det er ikke humor å si det samme som andre og en selv sier til vanlig. Hadde de i det minste ikke resirkulert andres vitser og poeng.

• Liker 1
Skrevet
2 minutes ago, Ballalaika said:

Biden var uten tvil gammel, for gammel vil jeg si. Men var han senil? Du kommer med en påstand, jeg regner med at du kan bevise at Biden var senil? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ballalaika skrev (45 minutter siden):

Et veldig dårlig svar på "hvem i DT's stab er kompetent ?", ikke engang et godt forsøk på å snakke om noe annet. Og nå har USA ikke bare en tilbakestående president, men en ondsinnet og destruktiv lovbryter som har tatt landet fra en oppadgående trend og er i ferd med å kjøre det utfor stupet. 

Endret av SilverShaded
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (1 time siden):

Jeg har aldri lagt skjul på at jeg støtter deler av hans meninger. Men mår han fremstilles som noe han ikke er, så påpeker jeg det. Det endrer ikke mitt syn på de sakene. Men jeg må si at med dette og de feilforestillingene som spres het i ne tenegs det at noen faktisk inormerer om hva som er riktig

At du ikke liker det er en annen sak. Mrk jeg mener ham ikke er rasist, det er i hovedsak detnog hans abortsyn jeg har forsvart. Så har han andre syn jeg ikke er enig i pg heller ikke har forsvart

Men hva du mener om det er meg revnende likegyldig. Jeg har forsvart andre jeg ikke liker om falske påstander også,  synes du det er feil at noen påpeker falske påstander

Hvis du vil jeg skal nevne h a jeg er uenig med ham i, kan jeg godt det. Jeg har allerede nevnt hans syn på prevensjon som jeg ikke er enig i

Endret av Tussi
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...