Reg2000 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 50 minutes ago, Ballalaika said: Tja, var det nå han som styrte landet egentlig? Hvis han ikke gjorde det så gjorde de rundt ham en god jobb i motsetning til Trumpeten. 6
herzeleid Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Red Frostraven skrev (1 time siden): Det er bare 1 side som har spredning av felles misinformasjon med Russland og autoritære i Europa som mediestrategi. Bare 1 side som aktivt arbeider for å få en person hvis største bragd i livet er å ha blitt reality-stjerne -- som har fylt opp en stab av komplette tullinger til å bli president på livstid. Hvem i staben til Trump er kompetent? Hvem av dem han plasserte i Høyesterett er kompetent..? Det er ikke rettferdig å sammenligne begge sider og komme til en konklusjon om at begge sider er sammenlignbart skyldig, og jeg undrer meg over hva slags kilder du følger for å komme til denne konklusjonen i 2025. Du har fått med deg kuppforsøket i 2020-2021 og rett etter det, dokument-saken, og fått med deg Musk sin valgpåvirkning og DOGE i 2024..? Hva, og i følge hvilke kilder, har politiske venstre gjort som kan sammenlignes på noen som helst måte? Protestert mot politivold, som dobbelt så ofte som andre protester ble møtt av uprovosert politivold? Og sånn kan man sitte og gnure på sitt hat mot den andre siden mens en danser på meningsmotstanderes grav. Noen ganger er det som om du går aktiv inn for å underbygge poenget du forsøker å svare på. 1 2
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Reg2000 skrev (50 minutter siden): Hvis han ikke gjorde det så gjorde de rundt ham en god jobb i motsetning til Trumpeten. Ja, bedre at en som ikke er demokratisk valgt styrer enn at Trump styrer. Det er jo som det skal være..
FrihetensRegn Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Det har vært interessant å observere hvor mange unge, spesielt unge menn, som har vist interesse for Charlie Kirk etter at han ble drept, der flere før ikke visste hvem han var. Jeg har observert tenåringer stå gatelangs og snakke om Charlie Kirk, og det høres alltid positivt ut det de har å si. Jeg tror volden til venstreekstremisme/transekstremisme vil føre til at flere får opp øynene for konservative verdier, som ikke har vært særlig mainstream i Europa i etterkrigstiden. Ved hjelp av sosiale medier mister også tradisjonelle media som radio, tv og avispapir meningsmonopolet i samfunnet. I Norge vil NRK, TV2, VG og Aftenposten miste mer og mer oppmerksomhetsandeler til internett. I Tyskland er AfD på fremgang, i Frankrike Rassemblement national og i Storbritannia, Reform. Folk ser at de ikke får det bedre ved å stemme de samme, gamle partiene som ofte er et arbeiderparti med støttepartier eller et sentrum-høyre alternativ i opposisjon, samtidig som økonomien ikke blir bedre og masseinnvandringen fortsetter. Jeg tror vi i Europa kommer til å få mer utfordringer med masseinnvandringen og kostnadene det bringer, både økonomiske kostnader, men også kostnader i form av at man mister trygghet med den økende volden. Dette vil igjen føre til at flere stemmer på partier som ønsker radikale forandringer og restriksjoner i innvandringen, og kanskje til og med remigrasjon, som er bra for Europa, spesielt på lang sikt. Jeg legger også merke til at stadig færre unge (under 60 år) ser på TV eller hører på radio, som har vært de områdene det har vært lettest for offentlig regulering og sensur. Flere får nå nyhetene sine fra alternative kilder på internett der myndighetene har mindre kontroll. Dette til stor frustrasjon for politikere som Brundtland, som jo ønsker at vi skal bli matet politisk korrekt propaganda. 1
Gavekort Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden FrihetensRegn skrev (5 minutter siden): Jeg tror volden til venstreekstremisme/transekstremisme Transekstremisme tror jeg må være det mest flåsete eksempelet på et retorisk narrativ jeg har sett. 9
Folkflesk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) FrihetensRegn skrev (11 minutter siden): Jeg har observert tenåringer stå gatelangs og snakke om Charlie Kirk, og det høres alltid positivt ut det de har å si. Jeg har observert tenåringer springe rundt på torget i neongul Borat-truse og Charlie Kirk-maske rundt 02.30 natt til lørdag. Men det kan også ha vært Frank Løke. Endret 3 timer siden av Folkflesk 6
FrihetensRegn Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Folkflesk skrev (3 minutter siden): Jeg har observert tenåringer springe rundt på torget i neongul Borat-truse og Charlie Kirk-maske rundt 02.30 natt til lørdag. Men det kan også ha vært Frank Løke. Flott å høre at han blir mer populær! Jo flere som får høre navnet hans, både positivt og negativt, jo bedre er det. Da blir han googlet og hans meninger og videoer der han oppfordrer til dialog og debatt blir sett enda mer. Tenk på alle de millionene i Europa som aldri har hørt om CK før september 2025 som nå blir inspirert 1
a_aa Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Timothy Snyder med noen refleksjoner i videoformat om siste ukes hendelser - med spesiell vekt på ytringsfrihet. Kirks navn er ikke nevnt, men hans død og etterfølgende begivenheter er definitivt bakteppet: https://snyder.substack.com/p/speak-truth-to-power
Folkflesk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) FrihetensRegn skrev (5 minutter siden): Flott å høre at han blir mer populær! Jo flere som får høre navnet hans, både positivt og negativt, jo bedre er det. Da blir han googlet og hans meninger og videoer der han oppfordrer til dialog og debatt blir sett enda mer. Kan også tas med at hele 200 stk gikk mann av huse under minnesmarkeringen. Det er jo imponerende, for når SIAN prøver å mobilisere så kommer det bare 8. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/xmKAE8/kirk-markering-tilhengere-holdt-minnestund-for-charlie-kirk-foran-stortinget Endret 3 timer siden av Folkflesk 3
FrihetensRegn Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Folkflesk skrev (3 minutter siden): Kan også tas med at hele 200 stk gikk mann av huse under minnesmarkeringen. Det er jo imponerende, for når SIAN prøver å mobilisere så kommer det bare 8. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/xmKAE8/kirk-markering-tilhengere-holdt-minnestund-for-charlie-kirk-foran-stortinget Det er flott å se! <3 Jeg hadde egentlig ikke troen på at flere enn et par dusin skulle møte opp, så det er jo ganske fint. I Arizona er det ventet flere titalls tusen, kanskje 100 000 som møter opp for søndagens samling. Forhåpentligvis en fredelig markering, i motsetning da George Floyd markeringer resulterte i kaos. 1
jjkoggan Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Krig og fred skrev (3 timer siden): Apropos amerikanere, er du amerikaner? Merkelig at en amerikanere henger på et norsk forum, og sprer høyrevridd propaganda. Selvfølgelig er jeg amerikaner og bor i Trump country Høyrevridd? Jeg stemte på Bernie Sanders en gang. Jeg deltar i et norsk forum for å lære norsk og for å lære hva typiske nordmenn mener om politikk
Folkflesk Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) FrihetensRegn skrev (11 minutter siden): Det er flott å se! ❤️ Jeg hadde egentlig ikke troen på at flere enn et par dusin skulle møte opp, så det er jo ganske fint. I Arizona er det ventet flere titalls tusen, kanskje 100 000 som møter opp for søndagens samling. Forhåpentligvis en fredelig markering, i motsetning da George Floyd markeringer resulterte i kaos. Godt at du legger lista såpass lavt at 200 stk for en amerikansk "Man of God" i en by på en halv million er en stor triumf. For å si det slik: Fanny og Thorsen hadde også tatt den. Endret 3 timer siden av Folkflesk 4
Red Frostraven Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) herzeleid skrev (1 time siden): Og sånn kan man sitte og gnure på sitt hat mot den andre siden mens en danser på meningsmotstanderes grav. Noen ganger er det som om du går aktiv inn for å underbygge poenget du forsøker å svare på. "Hat mot den andre siden" Hvordan ville du gått frem for å bekjempe misinformasjonen og dens mål om å gjøre USA autoritært diktatur under Gud -- om du brydde deg et fnugg om demokratiet der..? Politiske motstandere inkluderer ikke folk som støtter politikere som forsøker å begå kupp, der går det en ufattelig viktig grense. Og alle partier i Norge foruten FrP er enige i å ikke bruke misinformasjon som strategi. Der går nok en veldig viktig grense, som Republikanerene krysset for over 30 år siden. Endret 3 timer siden av Red Frostraven 4
frohmage Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden FrihetensRegn skrev (55 minutter siden): Jeg legger også merke til at stadig færre unge (under 60 år) ser på TV eller hører på radio, som har vært de områdene det har vært lettest for offentlig regulering og sensur. Flere får nå nyhetene sine fra alternative kilder på internett der myndighetene har mindre kontroll. Dette til stor frustrasjon for politikere som Brundtland, som jo ønsker at vi skal bli matet politisk korrekt propaganda. Det er til frustrasjon for flere av oss. Forskning tyder jo på at unge i stadig mindre grad greier å skille ekte nyheter fra falske. I neste post legger du ved et bilde som sier at George Floyd døde av en overdose. Tror du det selv, eller poster du falsk informasjon med overlegg? 4 2
Crooked Cracker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Casey skrev (5 timer siden): Jeg gjengir bare fakta. Definisjonen på woke er korrekt og fullstnedig. Definisjonen din er totalitær, polariserende og heller paranoid. 1
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Folkflesk skrev (2 timer siden): Godt at du legger lista såpass lavt at 200 stk for en amerikansk "Man of God" i en by på en halv million er en stor triumf. For å si det slik: Fanny og Thorsen hadde også tatt den. Svært få i Norge visste hvem CK var, så det er ikke så overaskende at det ikke møtte opp flere en et par hundre. Han var først og fremst opptatt av amerikansk politikk og hans desidert største følgerskare var konservative amerikanere. At mer enn et dusin personer møtte opp i Norge på en slik markering er svært gledelig. frohmage skrev (1 time siden): Det er til frustrasjon for flere av oss. Forskning tyder jo på at unge i stadig mindre grad greier å skille ekte nyheter fra falske. I neste post legger du ved et bilde som sier at George Floyd døde av en overdose. Tror du det selv, eller poster du falsk informasjon med overlegg? Yngre personer er mye bedre på å skildre falsk fra ekte, spesielt når det kommer til AI, enn eldre. Og hva som er ekte og hva som er falskt er det ingen eksakt fasit på. Jeg har helt siden pandemien begynte påstått at Covid viruset kom fra Kina og at det kom fra en lab. Dette ble kalt for en konspirasjonsteori og falske nyheter. Nå viser det seg at det er sant, og at vestlig etterretning blant annet i USA og Tyskland har visst dette lenge. George Floyd døde av flere årsaker, blant annet fentanyl og hjertestans.
Iki Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (6 minutter siden): At mer enn et dusin personer møtte opp i Norge på en slik markering er svært gledelig Hva tenker du er gledelig med dette? 1
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden FrihetensRegn skrev (7 minutter siden): Svært få i Norge visste hvem CK var, så det er ikke så overaskende at det ikke møtte opp flere en et par hundre. Han var først og fremst opptatt av amerikansk politikk og hans desidert største følgerskare var konservative amerikanere. At mer enn et dusin personer møtte opp i Norge på en slik markering er svært gledelig. Som sagt, opererer man uten en list så er det vanskelig å rive. 2
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Snikpellik skrev (9 timer siden): Om han var rasist eller ei, jeg vet ikke. Han var nok ingen klassisk rasist. Personlig mener jeg dog Kirk kom med flere rasistiske uttalelser. Det som også er 100% sikkert er at han kom med flere uttalelser veldig mange ser på som rasistiske, blant annet om haitiske migranter. Uttalelsene om fremtredende svarte kvinner om at de kom seg opp og frem fordi de hadde "stjålet hvite personers plass" synes jeg også er umulig å forsvare selv om jeg prøver å gi han litt slack. Han spredte også den rasistiske The Great Replacement-konspirasjonsteorien. Akkurat uttalelsene mot noen svarte kvinner kom jo etter at Biben hadde sagt han ville velge svarte kvinner til VP og høyesterett. At det var et hovedkrav, og så ville han finne de beste innen den gruppen. At de plassene nødvendigvis ville gått til hvite er slett ikke sikkert, og absolutt en uheldig uttalelse. Og jeg mener jo at Maga har tatt anti-dei til det ekstreme. Men jeg ser også på uttalelsene hans, om en svart baby som var beautiful, a gift from the Lord. At han mener rase er en social construct, sier meg at han ikke er rasist, selv om noen uttalelser er vanskelig å forsvare. Det at han har mange svarte støttespillere, og en av hans nærmeste kolleger var en svart kvinne (candace owens, som er blitt helt gal) tilsier det. Jeg er ikke ute etter å forsvare alt, men ja jeg synes ikke han er rasist, og jeg synes han virker generelt sympatisk og at han ønsker det beste for folk, selv om han sier en del ganger noe folk ikke ønsker å høre Når det kommer til the replacement theory så er jo det bullshit. Ser her at han referer til grensen, og at man vil erstatte det rurale Amerika. At demokratene ønsker mer innvandring, og også å gi illegale innvandrere en vei til å kunne stemme er jo logisk, da de får et flertall av disse stemmene. Men jeg mener likevel akkurat den teorien er noe tull Ser også ham har kommentert noe om haitiske folk. Det jeg så var ift voodoo, og som kristen selv så ser jeg på det som en form for kontakt med ånder jeg absolutt ikke vil ha kontakt med, men det han sa om haitiere kan jeg ikke på noe vis forsvare
frohmage Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden FrihetensRegn skrev (23 minutter siden): George Floyd døde av flere årsaker, blant annet fentanyl og hjertestans. De fleste dødsfall kommer av hjertestans, men det er ikke en overdose du dør av når noen står på halsen din, eller skyter deg i huet, uansett hvor mye dop du har fått i deg. At han døde av en overdose er en løgn, og det vet du godt (håper jeg). 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå