Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det Jojo fra Jerz som kommer til å føre venstre og høyre i USA sammen - gjennom boikott av Disney?

Den hadde jeg ikke på mitt 2025-bingokort.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Revie skrev (4 timer siden):

Den gikk over hodet mitt, som så mye annet.

Ellers har jeg selvsagt registrert at folk dissekerer samtalen. Det kommer nok frem noe, om det skulle være en massiv dekning og en fall guy her. Som det nevnes av @Griever, den børsa er vel mulig å spore til den påståtte eieren feks. Ellers tror jeg nok dette med flukt og alt slikt kan ha sin enkle forklaring i at det var en som påstod det var han og det var vel en til som også feilaktig ble anholdt for gjerningen.

En 22 år gammel "meme lord" snakker ikke på den måten, som nevnt tidligere, er språket gammeldags og han bruker terminologi som kun politiet bruker. Samtalen er i praksis en fullstendig tilståelse med alle detaljer, noe som gjør den merkelig og uekte. Det betyr ikke nødvendigvis at han er en "pansy", men jeg tror det er en mulighet for at beviset er fabrikkert. FBI har en lang historie med slik oppførsel, og med en MAGA-lojalist ved roret, er ikke FBI en bedre organisasjon. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
30 minutes ago, Uderzo said:

Det betyr ikke nødvendigvis at han er en "pansy", men jeg tror det er en mulighet for at beviset er fabrikkert.  

Tror ordet du leter etter er patsy, en pansy er en blomst eller antikvariert beskrivelse av en homofil person.

Forøvrig enig at denne stive og formelle (i tillegg til påfallende innrømmende) ikke er en typisk måte for en ung person å utrykke seg på, særlig ikke til en partner.
Samtidig som gutten beskrives som en straight A-student, og scholarship winner, uten at det nødvendigvis medfører så stivt og formelt (og påfallende innrømmende) språk, synes det å være mer til ham enn bare en meme-lord.

Samtidig som man får vanskeligere for å tro på etterforskning desto mer Trump fyller justisapperatet med ukvalifiserte klovner.

Endret av Atib Azzad
ufullstendig setning
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (43 minutter siden):

Tror ordet du leter etter er patsy, en pansy er en blomst eller antikvariert beskrivelse av en homofil person.

Takk, gikk litt fort i svingene😅

Atib Azzad skrev (43 minutter siden):

Samtidig som gutten beskrives som en straight A-student, og scholarship winner, uten at det nødvendigvis medfører så stivt og formelt (og påfallende innrømmende) språk, synes det å være mer til ham enn bare en meme-lord.

Sant, men det står i sterk kontrast til andre opplysninger, som f.eks det som ble skrevet på patronhylsene.

Selv om han tydeligvis er skoleflink, så tviler jeg på at det er mange 22-åringer som skriver sånn og bruker slikt språk, ihvertfall i tekstmeldinger.
Det er mye som er uklart, for eksempel hvor disse tekstmeldingene passer inn i tidslinjen, og om opplysningene han så villig ga ut, var kjent på det tidspunktet, da tenker jeg spesielt på politiets arbeid.

Endret av Uderzo
  • Liker 3
Skrevet
Uderzo skrev (44 minutter siden):

Selv om han tydeligvis er skoleflink, så tviler jeg på at det er mange 22-åringer som skriver sånn og bruker slikt språk, ihvertfall i tekstmeldinger.

Tenker du at alle skriver formelt til hverandre internt i vennegjenger? 

Skrevet (endret)
Uderzo skrev (2 timer siden):

jeg tror det er en mulighet for at beviset er fabrikkert. FBI har en lang historie med slik oppførsel, og med en MAGA-lojalist ved roret, er ikke FBI en bedre organisasjon. 

Jeg kjøper at han i et såpass alvorlig øyeblikk formulerer seg riktig og korrekt. Dette må være skrevet noe tid etter drapet, ettersom de snakker om arrestasjonen av den gamle mannen osv. Nok tid til å få pulsen ned og samle tankene. 

Jeg kan ikke se at FBI skulle ha motiv for å fabrikkene en slik samtale. Morderen tilsto vel overfor familie og andre før han ble overgitt politiet.

Det ville også være risikabelt å fabrikere et så viktig bevis, ettersom det er to personer som kan benekte at samtalen fant sted. 

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Uderzo skrev (1 time siden):

Takk, gikk litt fort i svingene😅

Jeg har aldri hørt en amerikaner i mine 60 pluss årene her i USA bruke ordet Pansy til å beskrive homofile menn men heller til å beskrive menn som er svake og "act like  girls".

Det er intersannt å se så mange engelsk eksperter i Norge som prøver å vurdere nyansene i amerikansk ordbruk.  Jeg har jobbet med flere mormoner fra Utah,  de snakker litt annerledes enn andre amerikanere.  Selv, blir jeg litt forsiktig med å konkludere noe fra slike ordbruk.

Just sayin....

Endret av jjkoggan
Skrevet
Sjørøver skrev (44 minutter siden):

Tenker du at alle skriver formelt til hverandre internt i vennegjenger? 

Nei? Det er ikke det jeg sier heller.

Skrevet
Uderzo skrev (3 timer siden):

En 22 år gammel "meme lord" snakker ikke på den måten, som nevnt tidligere, er språket gammeldags og han bruker terminologi som kun politiet bruker. Samtalen er i praksis en fullstendig tilståelse med alle detaljer, noe som gjør den merkelig og uekte. Det betyr ikke nødvendigvis at han er en "pansy", men jeg tror det er en mulighet for at beviset er fabrikkert. FBI har en lang historie med slik oppførsel, og med en MAGA-lojalist ved roret, er ikke FBI en bedre organisasjon. 

Men nå har jo kjæresten også sagt at han har innrømmet det, og han er ikke pågrepet og har ingen grunn til å lyve

Skrevet
Donkey Kong skrev (39 minutter siden):

Jeg kjøper at han i et såpass alvorlig øyeblikk formulerer seg riktig og korrekt. Dette må være skrevet noe tid etter drapet, ettersom de snakker om arrestasjonen av den gamle mannen osv. Nok tid til å få pulsen ned og samle tankene. 

Jeg kan ikke se at FBI skulle ha motiv for å fabrikkene en slik samtale. Morderen tilsto vel overfor familie og andre før han ble overgitt politiet.

Det ville også være risikabelt å fabrikere et så viktig bevis, ettersom det er to personer som kan benekte at samtalen fant sted. 

Jeg kjøper det ikke, dette er ikke bare "riktig og korrekt", språket er unaturlig i denne sammenhengen. De har ikke sluppet noe informasjon om når denne samtalen skal ha funnet sted heller.

For å forsikre seg om at de har gode nok bevis, han risikerer dødsstraff, det er ikke første gangen FBI har gjort lignende ting.
Ja, som vi vet så er det bare å benekte noe, funker nok helt sikkert i retten det.
Og ved å gi ut denne informasjonen så har de garantert at kommende juryer er påvirket, det vil være vanskelig å finne noen som ikke har hørt noe om dette.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Men nå har jo kjæresten også sagt at han har innrømmet det, og han er ikke pågrepet og har ingen grunn til å lyve

Pass deg nå, må ikke "misgender" ;) 

Det stemmer, men det betyr ikke nødvendigvis at det skjedde slik FBI påstår.

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (38 minutter siden):

Jeg har aldri hørt en amerikaner i mine 60 pluss årene her i USA bruke ordet Pansy til å beskrive homofile menn men heller til å beskrive menn som er svake og "act like  girls".

Just sayin....

Var bare en skrivefeil 🤷‍♂️

Skrevet
8 hours ago, Revie said:

Man setter åpenbart grensen for sensur på et rart sted. Det er jo i stedet motstanderen, Joe Biden, underholdningsmedia har selvsensurert seg på. Det var ganske så mye politisk satire-mat der i gården foran valget også, men dit valgte ikke SP å gå. Uansett, meget morsomt program og de har gjort mye bra opp igjennom - eksempelvis mot scientologi-kirken. 

Det er fordi Biden er mest av alt en harmløs fyr som ikke ville ha vært spesielt spennende å parodiere. Trump på den andre siden er en vandrende parodi av seg selv. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
45 minutes ago, jjkoggan said:

Det er intersannt å se så mange engelsk eksperter i Norge som prøver å vurdere nyansene i amerikansk ordbruk.  Jeg har jobbet med flere mormoner fra Utah,  de snakker litt annerledes enn andre amerikanere.  Selv, blir jeg litt forsiktig med å konkludere noe fra slike ordbruk.

Just sayin....

Nå er det jo kjent at amerikanere flest sliter med både lese og skriveferdighetene. Så det at de ikke kjenner sitt eget språk er vel ikke akkurat noen overraskelse.

https://www.dictionary.com/browse/pansy

• Liker 1
Skrevet
Krig og fred skrev (55 minutter siden):

Det er fordi Biden er mest av alt en harmløs fyr som ikke ville ha vært spesielt spennende å parodiere. Trump på den andre siden er en vandrende parodi av seg selv. 

Jeg har inntrykk av at Biden er den typen person som sannsynligvis hadde ledd og moret seg over en evt. satirisk fremstilling av ham i South Park, hvor Trump blir fornærmet av selv den minste kritikk og fyrer løs som en løs kanon, selv om han ofte er mye styggere i kjeften mot andre selv.

"...en vandrende parodi av seg selv", hvem andre enn Trump kler denne beskrivelsen perfekt...

Skrevet
Krig og fred skrev (40 minutter siden):

Nå er det jo kjent at amerikanere flest sliter med både lese og skriveferdighetene. Så det at de ikke kjenner sitt eget språk er vel ikke akkurat noen overraskelse.

https://www.dictionary.com/browse/pansy

Ordboken tar feil hvor jeg har bodd  Det er ikke eksperter som bestemmer hva ord betyr, det er oss dumme amerikanere.  Ord endrer seg basert på hvordan folk bruker det.  Nordmenn har lite innflytelse på det, selv om de tror de vet bedre enn folk som snakker sitt morsmål 

fra ordboken

1. Offensive.,  a weak, effeminate, and often cowardly man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...