Gå til innhold

Hvorfor stemmer unge kvinner til venstre, og unge menn til høyre?

Om unge menn og kvinners politiske meninger.  

39 stemmer

1. 1. Er påstandene i første post feil, eller rett?

• De er svært feil.
      10
    • De er litt feil.
      2
    • De er litt rett.
      18
    • De er svært rett.
      9

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
James G skrev (19 timer siden):

Mange andre ganger dør menn på grunn av sine egne og andres dumheter og arroganse i stedet for å «ta mer risiko», slik som de mange dumbass videoene vi ser på Youtube og TikTok.

Jada, for det er en politiker fra MDG som er størst av politikerene på TikTok:

https://www.nrk.no/norge/jonas-er-storst-blant-politikerne-pa-tiktok-1.17540984

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hocanee skrev (4 timer siden):

Kvinner stemmer utifra følelser 

Menn stemmer ved logikk og være rasjonell 

Dette er i grunn hvorfor Sverige sliter med innvandring. Man må finne en balanse i innvandringspolitikken 

Det er en (logisk) feilslutning at kvinner er mer emosjonelle enn menn, og at menn er mer logiske og rasjonelle. Hvis menn hadde vært lite emosjonelle så hadde vi vel ikke sett så mye følelsesbasert vold og aggressjon i samfunnet? Ikke så mye følelsesmessige hatefulle kommentarer i kommentarfelt fremsatt av menn? Ifølge artiklene under så er det testosteron som både kan være menns fortrinn og forbannelse... (testosteronet kan gi  deg et større konkurranseinstinkt, men også mer aggresjon (altså emosjonelt). 

Derfor er menn bedre i sjakk enn kvinner

Calm down, dear: the dark side of ‘emotional intelligence’ | Science | The Guardian

Et kort utdrag fra den nederste artikkelen:

The trouble is, there’s no real evidence that women are any more emotional than men. Women can be and often are more expressive of their emotions, but this is again largely due to cultural stereotypes. Men can be as emotional as women, if not more. Many women receive bombardments of violent threats online from men who are upset about her harmless opinions; this is not indicative of a gender that has greater control over their emotions.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, hocanee said:

Kvinner stemmer utifra følelser 

Menn stemmer ved logikk og være rasjonell 

Dette er i grunn hvorfor Sverige sliter med innvandring. Man må finne en balanse i innvandringspolitikken 

Utrolig 🙄

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Snikpellik skrev (2 timer siden):

nynazistene i Alliansen.

Tilfeldig at jeg siterte deg, siden flere har nevnt Alliansen. Men de har ikke fått stille til valg i noen av valgdistriktene i år, så de er vel ikke så relevante å nevne i forbindelse med årets stortingsvalg?

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (11 minutter siden):

Tilfeldig at jeg siterte deg, siden flere har nevnt Alliansen. Men de har ikke fått stille til valg i noen av valgdistriktene i år, så de er vel ikke så relevante å nevne i forbindelse med årets stortingsvalg?

Jeg svarte en person som sa at det ikke finnes partier på ytre høyre i Norge. Jeg regner både Alliansen og Norgesdemokratene som ytre høyre. Alle partier som begynner å bable om remigrasjon hører hjemme der etter mitt syn

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (6 minutter siden):

Jeg svarte en person som sa at det ikke finnes partier på ytre høyre i Norge. Jeg regner både Alliansen og Norgesdemokratene som ytre høyre. Alle partier som begynner å bable om remigrasjon hører hjemme der etter mitt syn

Ja, jeg er enig. Alt til Høyre for FRP anser jeg som ytre høyre. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kanskje på tide med egne kvinnepartier og mannepartier siden politikken har blitt så kjønnsdelt.

I tillegg må man også ha egne partier for alle andre kjønnsidentiteter.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Skrevet
PosteMonopolet skrev (10 minutter siden):

Kanskje på tide med egne kvinnepartier og mannepartier siden politikken har blitt så kjønnsdelt.

I tillegg må man også ha egne partier for alle andre kjønnsidentiteter.

Der viser du jo at du ikke forstår hva et politisk parti er. 

Du ønsker altså kun populisme og ikke løsninger som fungerer. At "alle" er énsaksstemmer og kun skal stemme for noen som taler deres sak. Og i tillegg at hver gruppe er så vilt homogene.

Hva om ikke alle LGTBQ+ osv. ikke er de samme folka med samme politiske interesser utover at de ikke ønsker å bli pressa ut av samfunnet og nedprioritert. (selv om det er masse selvhatende homofile der ute)

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Krig og fred skrev (6 timer siden):

Utrolig 🙄

Hva?
Det er jo en kjennsgjerning at hadde kun menn stemt i Norge så hadde FrP og Høyre hatt rent flertall sammen ved flere stortings -og kommunevalg.

Heldigvis har vi likestilling i Norge (enn så lenge), men det er jo ikke til å komme bort i fra at norske kvinners veldig høye stemmeandel til venstresiden har ført til høy innvandring fra MENA og mye grov kriminalitet som følge av dette. Likeså høye skatter og avgifter til fordeling, også til migranter. Så det må være dette de ønsker.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Neptun1 skrev (9 minutter siden):

Heldigvis har vi likestilling i Norge (enn så lenge), men det er jo ikke til å komme bort i fra at norske kvinners veldig høye stemmeandel til venstresiden har ført til høy innvandring fra MENA og mye grov kriminalitet som følge av dette. Likeså høye skatter og avgifter til fordeling, også til migranter. Så det må være dette de ønsker.

Oh boy, bare vent til du får vite hvem som var i regjering mellom 2013 og de tre første kvartalene av 2021 -- og hvordan det gikk med asylsøkerene, renten, kronekursen og klasseskiller da mennene fikk viljen sin.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg tenker det er fordi kvinner modnes raskere enn menn. Det blir tilsvarende oppførselsen i trafikken, menn råkjører mye oftere enn damer. De som har forsket på det mener at optimalt sett burde menn vente 3-4 år lengre enn kvinner før de fikk lov å ta lappen.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
16 hours ago, AtterEnBruker said:

"Kvinner stemmer utifra følelser 

Menn stemmer ved logikk og være rasjonell "

Utsagn og holdninger som dette er grunnen til at vi har en mannlig ensomhets-krise og hvorfor menn topper selvmordsstatistikken.

jeg vet at mange ikke vil like å høre dette, men et stort antall menn er rett og slett hjerneknulla til å stemme mot sine egne, og sine nære og kjæres interesser.

Ja verden hadde kanskje blitt bedre med kvinner på toppene (men "høyrepartiene" ledes jo av kvinner? Og er ikke Jonas en mann da?). Imidlertid, er du nå så sikker på at "arbeider-partiene" vil sikre et velferdsamfunn? De liker vel internasjonel frihandel og store skatte-inntekter fra kapitalistene? Bærekraftig? Neppe! Men kanskje de andre partiene er enda værre 🙂

Endret av lada1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
19 hours ago, AtterEnBruker said:

"Kvinner stemmer utifra følelser 

Menn stemmer ved logikk og være rasjonell "

Utsagn og holdninger som dette er grunnen til at vi har en mannlig ensomhets-krise og hvorfor menn topper selvmordsstatistikken.

jeg vet at mange ikke vil like å høre dette, men et stort antall menn er rett og slett hjerneknulla til å stemme mot sine egne, og sine nære og kjæres interesser.

Kvinner stemmer i overtall venstre som får konsekvenser for samfunnet som en kan se i blant annet Sverige hvor en mister kontrollen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
hocanee skrev (20 minutter siden):

Kvinner stemmer i overtall venstre som får konsekvenser for samfunnet som en kan se i blant annet Sverige hvor en mister kontrollen.

Gjør ikke danske kvinner også det da? I Danmark har de en streng innvandringspolitikk. Kvinnelig statsminister også, fra sosialdemokratene (Arbeiderpartiets "søsterparti"). 

https://www.nrk.no/nyheter/danmark-vil-presse-eu-til-strengere-innvandringspolitikk-1.17470677

Kanskje du rett og slett må finne årsaksforklaringer andre steder enn at kvinner er skyld i alt som er galt i samfunnet 🫣

(Hint, det sitter flere menn enn kvinner på Stortinget). 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...