Gå til innhold

Elefanten i rommet når det gjelder gjenger og ungdomskriminalitet ikke bare i Norge, men hele vesten.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AtterEnBruker skrev (49 minutter siden):

Jøss, jeg lurer på hvilken annen betydelig hendelse i 2022 fikk konsekvenser for Norges økonomi. For ikke å snakke om en pandemi storsamfunnet måtte reise seg opp fra.

Kan du lese eller forstår du ikke det som står i teksten?

Ingen andre land har opplevd så kraftig tilbakegang i inntektene til husholdningene, forklarte han etter at TBU hadde lagt fram sitt prisanslag på 4,1 prosent for 2024.

Sitenote, Hvilke andre land innen EU har så mye olje og gas? Og som vi selger ut at det suser..

Tilbake til topic nå.

Endret av Jarmo
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
leticia skrev (30 minutter siden):

Jeg er enig . Men innvandring fører også mye bra med seg, spesielt arbeidsinnvandringen. Å hente seg dame fra Asia (som jeg har forstått flere her på forumet har gjort,)  er også innvandring. Man kan ikke bruke betegnelsen innvandring som om all innvandring er negativt. 

Man bør behandle individer og hvilket land de kommer fra uavhengig av hverandre, men samtidig ha i bakhodet at noen landbakgrunner er mer assosisiert med kriminalitet enn andre. Jeg mener vi mangler tiltakene per nå for hvordan gå frem med de individene som ikke respekterer Norges lover. Og jeg har vel falt ned på at den kriminelle lavalderen bør endres til ungdomsskolealder, altså 13 år. Enkle ordninger for å sende folk ut av landet (etter de har sonet sin straff) bør også være på plass. Det bør gjelde ALL kriminalitet som har en viss strafferamme, f.eks 10 år, kan gjerne være lavere også, men da får vi inkludert voldtekter f.eks i hendelser som vil føre til tap av statsborgerskap og utsendelse.  

Jeg syns ikke vi skal være for opptatt av venstreside versus høyreside. Det skjedde vel ikke store endringer da de blå hadde makta. Vi må få en permanent streng ordning, og det må høres utenfor Norges grenser. 

Ja, noe av det er positivt.
Nærmere bestemt arbeidsinnvandring fra vestlige land - og noe fra Øst-Europa, men sistnevnte går ikke i pluss i snitt.
Mye trygd, kontantstøtte mm. går til Øst-Europa. Skyldes EØS-avtalen som ble snikinnført av EU-tilhengere forkledd som en snill handelsavtale.

Asylinnvandring fra 3 verden er preget av snillisme og naivitet samt nevnte berøringsangst.
Hva er det egentlig som forventes å gå seg til etter flere tiår med motsatt erfaring?

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, leticia said:

Men innvandring fører også mye bra med seg, spesielt arbeidsinnvandringen. Å hente seg dame fra Asia (som jeg har forstått flere her på forumet har gjort,)  er også innvandring. Man kan ikke bruke betegnelsen innvandring som om all innvandring er negativt. 

Jeg mener all innvandring er negativt. Absolutt all innvandring. Men jeg ser og at det finnes tilfeller der det kan aksepteres.

1 hour ago, leticia said:

Man bør behandle individer og hvilket land de kommer fra uavhengig av hverandre, men samtidig ha i bakhodet at noen landbakgrunner er mer assosisiert med kriminalitet enn andre.

Delvis enig. Hvert enkelt individ har krav på sin behandling uavhengig av hvor de kommer fra. Land spiller egentlig ingen rolle.

• Liker 3
Skrevet
rozon skrev (Akkurat nå):

Jeg mener all innvandring er negativt. Absolutt all innvandring. Men jeg ser og at det finnes tilfeller der det kan aksepteres.

Hvis du i dag hadde hevet ut alle innvandrere og deres etterkommere, inkludert de som har bare en utenlandsk forelder, hvem skulle overtatt jobbene disse har i dag? 

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, leticia said:

Hvis du i dag hadde hevet ut alle innvandrere og deres etterkommere, inkludert de som har bare en utenlandsk forelder, hvem skulle overtatt jobbene disse har i dag? 

Har aldri foreslått å hive ut alle, så jeg har ingen formening om det. Se hva jeg skriver.

• Liker 3
Skrevet

7. juli kl.17.53 publiserte VG en sak etter bussbrannen i Nordre Follo. Saken lå i en periode som oppslag på VG.no.

I saken sto det at VG hadde opplysninger om at 15-åringen som er siktet for bussbrannen skaffet den brennbare væsken som skal ha antent på en St1-bensinstasjon på Mortensrud. 

Dette har ikke VG dekning for å publisere. I dette tilfellet var ikke VGs faktakontroll god nok.

VG har fjernet artikkelen 8.juli kl. 18.05.

Skrevet
Jarmo skrev (29 minutter siden):

7. juli kl.17.53 publiserte VG en sak etter bussbrannen i Nordre Follo. Saken lå i en periode som oppslag på VG.no.

I saken sto det at VG hadde opplysninger om at 15-åringen som er siktet for bussbrannen skaffet den brennbare væsken som skal ha antent på en St1-bensinstasjon på Mortensrud. 

Dette har ikke VG dekning for å publisere. I dette tilfellet var ikke VGs faktakontroll god nok.

VG har fjernet artikkelen 8.juli kl. 18.05.

Men det er vel ingen som blir sjokkert når det viser seg at han har kjøpt bensinen på en bensinstasjon 

• Liker 3
Skrevet
Sovna skrev (5 timer siden):

Jeg slutter aldri å undres over de mykeste og balleløse politikerne som utelukkende snakker om forebyggende tiltak. Man er kjempekreative på akkurat det. Løsninger i andre enden når dette beviselig ikke er godt nok er det heller dårligere med.

Det tragiske her er at hadde den kriminelle lavalder vært ett år yngre hadde dette grusomme drapet ikke skjedd

• Liker 1
Skrevet

Når barn under 15 håller på med så pass alvarligt brott som de desverre gör så må man ändra på loven på noe sätt. 

Är inte speciellt insatt i hur det är men i artiklarna om händelsen står det alltså att många av brotten han har varit delaktigt i inte ens har blivit utredda till de er ferdiga för att den ändå ikke kan bli noe åtal (eller noe liknande stod det).

• Liker 2
Skrevet
leticia skrev (3 timer siden):

Hva med en gylden middelvei, nemlig å begrense innvandring og asyl inntil integreringen er under kontroll og de som ikke lar seg integrere er kastet ut ?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Hvis den kriminelle  lavalderen, skal senkes, maa denne aldersklassen selvfoelgelig, ha sine egne institusjoner, hvor en gaar mer etter Kardemommebymodellen. Det kan ogsaa vaere stor fare for, at disse institusjonene blir avlsinstitusjoner, for rusproblemer og proffe forbrytere. Er det ikke her barnevernet, kommer paa banen, naar  de er for unge?

Denne saken, maatte det jo blitt reaksjoner paa, ikke vi maa bare slippe ham, han er under lavalderen.

Er usikker jeg, har vi allerede et tilbud? Det maa jo ikke plent, hete fengsel.

Endret av Karltorbj
Skrevet
Vokteren skrev (56 minutter siden):

Hva med en gylden middelvei, nemlig å begrense innvandring og asyl inntil integreringen er under kontroll og de som ikke lar seg integrere er kastet ut ?

Hva er det en innvandrer gjør som viser deg at han/hun er integrert?   

Skrevet
jjkoggan skrev (12 minutter siden):

Hva er det en innvandrer gjør som viser deg at han/hun er integrert?   

Å ikke sette fyr på gamle damer på bussen er jo en god start..

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Duriello skrev (36 minutter siden):

Å ikke sette fyr på gamle damer på bussen er jo en god start..

Det er typisk oppførsel for innvandrere som ikke er helt integrert?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Helt greit for meg. Men hvordan definerer vi "når integreringen er under kontroll "? Skal de ikke få lov å gjøre noe som helst feil, eller små lovbrudd? Eller tenker du helst på gjengangersaker med alvorlig kriminalitet? 

(Skulle gjerne ha kastet ut noe etniske nordmenn og til tider) 😛

• Liker 2
Skrevet
leticia skrev (7 timer siden):

Helt greit for meg. Men hvordan definerer vi "når integreringen er under kontroll "? Skal de ikke få lov å gjøre noe som helst feil, eller små lovbrudd? Eller tenker du helst på gjengangersaker med alvorlig kriminalitet? 

(Skulle gjerne ha kastet ut noe etniske nordmenn og til tider) 😛

Om man begår lovbrudd så skal man få bøter eller fengsel. Det betyr ingenting hvem man er eller hvor man kommer fra. Dessverre fungerer ikke dette lenger i Norge. Folk som begår lovbrudd slipper unna - de verste gengangerene får samlerabatter osv. Og fengselsvesenet har ikke kapasitet til å håndtere de vi dytter innenfor murene heller.  Jeg tror hele straffesystemet må reformeres. Vi må få flere ordninger på plass som gjør at flere får reaksjoner og at reaksjonene kommer raskt. Vi har egentlig veldig mye "ledig" arbeidskapasitet i dette landet som aldri blir brukt til samfunnsnytte. Jeg mener ungdommer som begår lovbruddd burde sendes til "arbeidsleirer" der man fikk undervisning samt ble fulgt opp tett mhp daglige gjøremål. En slags kombinasjon av forsvaret og leirskole. Samfunnet kan uansett ikke sitte stille og ikke gjøre noe annet enn å flytte papir med bekymringer frem og tilbake.  

• Liker 4
Skrevet
AtterEnBruker skrev (17 timer siden):

Jo mer penger de rikeste får, jo mindre får resten av folket.

Er det staten som gir penger til de rikeste?
Må vel i så fall være subsidiene til det grønne skiftet?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Jarmo skrev (17 timer siden):

Merkelig, alt av fallet kom etter 2022. Åja, vi fikk jo en annen regjering.

Jeg tror du kanskje bør ta med en viss krig og en viss pandemi inn i beregningen din. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du kanskje bør ta med en viss krig og en viss pandemi inn i beregningen din. 

Jupp, det fikk de andre landene også. Hvis du leser teksten(e) en gang til så ser du at Norge blir sammenlignet med EU(Eurostat)

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (15 timer siden):

Det skjedde vel ikke store endringer da de blå hadde makta.

Det de blåblå gjorde var å tillate kjønnslemlesting av guttebarn, utelukkende for slikke barbarisk bronsealder religion fra Midtøsten opp etter ræva, ingen andre som har lagt mer til rette for islamistisk å judaistisk barbari enn de blåblå, det er noe høyresiden ikke vil snakke om.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...