del_diablo Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 24 minutes ago, 23:4 said: Retorisk gllemmer du å bekjempet aksomiet: HVORFOR kan man da bygge DYRE boliger, vis folk ikke vil ha DYRE boliger? Fordi follk vil ikke ha dyre boliger, de vil ha lav pendlletid til jobb, og grei tilgang på skolle og barnehage og fritidsreiser og aktiviteter. Jeg minner på at du siterer min edgamle post og glemmer å forsøke å drepe "Prisen vil i alle tilfeller ha gått til taket pga sentraliseringen, men det er ikke gitt at det skulle ha smittet ut av hovedstaden."Aksiomet må angripes skal argumentet gi mening mr Gish 25 minutes ago, VifteKopp said: Hovedproblemet sist var regjeringssamarbeidet med det håpløse Senterpartiet. Nå har de heldigvis nesten fått utradert stortingsgruppen sin. Kunne du ikke ha skrevet en 2000-tegn lang essay for å forsvart synspunktet ditt? SP er til syvende og sist taperne av alle samarbeidene de går inn i, fordi de fremmer Tine, Nortura og Felleskjøpet over å styrke sin pollitiske posisjon. Og man blir nesten forundret over klassismen fra de offentlige ansatte over at man kan faktisk høste sine frukter. 18 minutes ago, Gouldfan said: Det som gjør retorikken rundt AP og Oljefundet litt sketchy Er at AP har i ganske lang tid forlatt Frontfagene som hovedprinnsipp for Norge AS, og dermed vil det si at dagens AP uten en stødig skulder fra LO kun deler navn med partiets fortid Men ja, vi har kommet fantastisk ut av oljealdern. Men vi får se om vi nå går inn i første store inflasjonsfase da Statens Pensjonsfond Utlland endelig treffer statsbudsjettet i større grad
Morromann Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Phantom Software skrev (3 minutter siden): Sentrumskoalisjon med SP, MDG, V, KRF, H? Da har de flere stemmer enn både rød og mørkeblå side. Verdt det for H for å unngå den rødeste politikken. Fullstendig urealistisk med dette valgreultatet. Wheeljack skrev (1 minutt siden): Så fire år til med Støre som følger nøye med på at det ikke er vanlige folks tur alikevel? Var visst "trygghet" som var slagordet nå. Og med Jens i spissen. Underteksten var tydelig: "hvis du ikke stemmer AP, kommer Putin og tar deg". Men det holdt tydeligvis. Mange velgere tror visst at det er Jens som styrer nå og at han er allmektig. Så enkle er folk blitt. Mbappe09 skrev (2 minutter siden): Hvorfor går ikke SP heller mot de blå? Hvordan i huleste kan man regjere med fanatikere som MDG or Rødt. De bør revurdere det nå. Det er en lang historie som strekker seg tilbake til EU-kampen på begynnelsen av 1990-tallet. I hele etterkrigstiden frem mot 1990 var SP et borgerlig parti som støttet regjeringer med Høyre; men de snudde plutselig i 1990 fordi det var flere EU-motstandere i AP enn i EU og de håpet på at de kunne medvirke til å snu AP og å etablere en ren nei-blokk på Stortinget. Og det fikk jo i gang den rare "sentrumsregjeringen" på slutten av 1990-tallet med KRF og Venstre; sitnevnte var et "mot EU men..."-parti den gangen skjønt de var vel egentlig skaptilhengere den gangen og de har kommet til de grader ut av skapet som de EU-tilhengerne de alltid har vært i senere tid. Så sentrum er dødt i dag. Så deretter gikk SP inn mot regjeringssamrbeid med både AP og SV men til slutt bare med AP. Og nå som AP har blitt såpass radikalisert med "verdensmestere i grønt skifte" bør de virkelig spørre seg om de er tjent med å støtte et AP som er fanatisk servile mot EU-direktiver, spesielt nå som AP må bli avhengige av såpass radikale partier som MDG og Rødt. 1
Mbappe09 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) 23:4 skrev (3 minutter siden): Tro det du ! Men skal du drepe de da ? For Ukraina holder på å gå tom for folk. Bare å hive seg inn i krigen ! De sender sine soldater til kjøttkvernet og kommer seg ikke videre fordi hele fronten er dominert av droner som lemlester russiske soldater hver eneste dag. Russland blør og forhåpentligvis kommer sanksjoner som går etter land som handler med de. Russland sine stormaktsambisjoner døde etter at de ble tuppa ut av Syria samt at de fremdeles trodde i 2022 at de var en supermakt. Europa ruster opp. Russland har ikke en sjanse. Endret 19 timer siden av Mbappe09
Subara Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Det er for mye snakk om sosialist og venstrevridd her. Prøv heller å bruke sosialdemokratiet. Spoiler 3
Mr.M Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden faen, har litt vondt av Guri Melby nå. hun har vel ikke gjort noen direkte feil, men politikken og "skjebnen" var ikke på hennes side. 1 1
23:4 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Camlon skrev (1 minutt siden): Om Høyre vil risikere å havne under sperregrensen til neste valg, så bør de kjøre på med den planen. Nei, la venstresiden styre og så kan Høyre komme styrket tilbake om 4 år. Helt enig, og helt ærlig ? Ville vi sett noe store endringer med Sylvi og Erna ? Neppe. Så her må det norske folk myknes opp enda mer, og 4 år til ? Kanskje.
SilverShaded Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 23:4 skrev (7 minutter siden): Salvesen da, du er jo sosialist og sosialister kan man ikke diskutere med. Så alt du sier er egentlig ganske irrelevant. Sosialisme er for veldig mange også religionen. Seriøst ?? Fordi hen har en annen mening enn deg, er det hen sier irrelevant ? Hvor barnslig går det an å bli...hvis du ikke tåler at folk har andre meninger enn deg, burde du ikke være her. 5 1
Gouldfan Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Mr.M skrev (4 minutter siden): faen, har litt vondt av Guri Melby nå. hun har vel ikke gjort noen direkte feil, men politikken og "skjebnen" var ikke på hennes side. Hun skulle støtter Sylvi, da hadde de kommet over sperregrensen. Garantert.. Hun gikk jo på Jonas side enkelte ganger i debatten.. litt politisk suicide for ett borgerlig parti... 2
Nasjonalisten Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 18 minutes ago, Neptun1 said: Begge deler er positivt isolert sett, men prisen blir for høy til at jeg gleder meg. Håpløst at Høyre ikke skiftet ut Erna i tide. Det hadde vært fint om FRP fikk 28%, for å gi borgerlig seier til tross for venstres frafall. Men SP er like greit å ha på Borgerlig side som KRF, så jeg håper på det. En borgerlig regjering med ett noe krokere KRF, uten Venstre, og med FRP som storebror, hadde kunne gjort mye bra, jeg tror SP fint kan passe inn der(i det minste sammenliknet med SP sin kompatibilitet med MDG/Rødt). Min drøm er å få ND over sperregrensen og inn i regjering med ett sterkt FRP, så vil jeg gjerne at KRF byttes ut med Konservativt. 1
iGlenn Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Sløseriombudsmannen blir ikke arbeidsledig med det første om dette resultatet står. 9
Phantom Software Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Synd å innse at Norge snart blir et u-land om alle de til venstre faktisk klarer å bli enig om en regjering; da blir det så bakstreversk og dyr politikk at all innovasjon og bedriftsutvikling er død, og det er jo litt dumt når resten av verden girer opp og reiser fra så det suser. 5
Krig og fred Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 13 minutes ago, 23:4 said: Fordi det er også fanatikere i SP, og i Venstre Måtte bare trekke på smilebåndet da venstre lederen stod og skrek om at hun var for Palestina, grønn skifte og mot USA og helst ville ha en krig med Russland. Og var dette årsaken til at de havnet under sperregrensen ? Det var verdt det ! Det er fanatisme ! Jeg visste det! Det er derfor du misliker Venstre, fordi du er pro-russisk. 5
Salvesen. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Phantom Software skrev (1 minutt siden): Synd å innse at Norge snart blir et u-land om alle de til venstre faktisk klarer å bli enig om en regjering; da blir det så bakstreversk og dyr politikk at all innovasjon og bedriftsutvikling er død, og det er jo litt dumt når resten av verden girer opp og reiser fra så det suser. Ja vi er ekstremt nær ett u-land… skal jeg sende noen gram ris i posten? Bare send meg adressen så skal jeg få det sendt i morgen 7 1
Krig og fred Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 3 minutes ago, iGlenn said: Sløseriombudsmannen blir ikke arbeidsledig med det første om dette resultatet står. Han hadde nok å gjøre de åtte årene Solberg var statsminister. Er du virkelig så naiv? 4
Phantom Software Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 1 minute ago, Gouldfan said: Hun skulle støtter Sylvi, da hadde de kommet over sperregrensen. Garantert.. Hun gikk jo på Jonas side enkelte ganger i debatten.. litt politisk suicide for ett borgerlig parti... Hele høyresiden gjorde jo en elendig valgkamp, de surmulet mest mot hverandre og tilbød ikke noe form for regjeringsalternativ, klarte ikke å stå samlet. Krangling og furting gjør seg ikke så godt når man skal finne noen til å lede landet. Kun FRP gjorde det bra individuelt, og det hjalp ingen. 1 1
leticia Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 23:4 skrev (14 minutter siden): Salvesen da, du er jo sosialist og sosialister kan man ikke diskutere med. Så alt du sier er egentlig ganske irrelevant. Sosialisme er for veldig mange også religionen. Herregud, skjerp deg! Diskuter sak, ikke person. P.s. Du er hjertelig velkommen til å gratulere de rødgrønne med valgseieren 🥳🥳 ❤️💚 3 1 1
Krig og fred Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 3 minutes ago, Phantom Software said: Synd å innse at Norge snart blir et u-land om alle de til venstre faktisk klarer å bli enig om en regjering; da blir det så bakstreversk og dyr politikk at all innovasjon og bedriftsutvikling er død, og det er jo litt dumt når resten av verden girer opp og reiser fra så det suser. Hadde dere bare kunne flytte i stedet for denne jævlige sytinga. Seriøst, er alle borgerlige emo, eller? Hvorfor er det ingen som tenker på verdiskapningen? Ingen vet hvordan det egentlig er. Verden er kald og hensynsløs ovenfor de rike. 3
Phantom Software Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 2 minutes ago, Salvesen. said: Ja vi er ekstremt nær ett u-land… skal jeg sende noen gram ris i posten? Bare send meg adressen så skal jeg få det sendt i morgen Ja gjerne, har du tre gram så får mine barn også? Sendes til Bygdøen Allé 1.
Mr.M Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Gouldfan skrev (3 minutter siden): Hun skulle støtter Sylvi, da hadde de kommet over sperregrensen. Garantert.. Hun gikk jo på Jonas side enkelte ganger i debatten.. litt politisk suicide for ett borgerlig parti... ok, mulig du har et poeng der. men kommer til å savne henne, hun var liksom så god og sjarmerende 💗
Populært innlegg :utakt Skrevet 19 timer siden Populært innlegg Skrevet 19 timer siden Jeg tror en del av dommedagsprofetene her inn bør kutte litt ned på internettbruken. Norge snart et "u-land"? Virkelig? Tror dere på dette selv? Pust. Det går bra. 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå