aklla Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden JK22 skrev (4 timer siden): Dette er slutten på den amerikanske eneplassen blant industrinasjonene i det globale markedet. Kom innom noe her, det er angivelig veldig mange innen helsevesenet som jobber med H-1B. Det er også stor mangel på helsepersonell, jeg har sett estimat som sier de mangler ca rundt 500 000 helsepersonell. Jeg har ikke klart å finne noe tall på hvor mange helsepersonell som har H-1B visum, så er det angivelig veldig mange i de lavere betalte områdene innen helse. Helsearbeidere kan ikke bare plukkes opp fra gaten og det er neppe ett betydelig antall helsepersonell som går arbeidsledige fordi det ikke finnes jobber, altså vil mangelen bare bli større. Nok ett slag for helsevesenet i USA, som vel allerede er minimum i knestående allerede.. 1
jallajall Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden 1 hour ago, aklla said: Kom innom noe her, det er angivelig veldig mange innen helsevesenet som jobber med H-1B. Det er også stor mangel på helsepersonell, jeg har sett estimat som sier de mangler ca rundt 500 000 helsepersonell. Jeg har ikke klart å finne noe tall på hvor mange helsepersonell som har H-1B visum, så er det angivelig veldig mange i de lavere betalte områdene innen helse. Helsearbeidere kan ikke bare plukkes opp fra gaten og det er neppe ett betydelig antall helsepersonell som går arbeidsledige fordi det ikke finnes jobber, altså vil mangelen bare bli større. Nok ett slag for helsevesenet i USA, som vel allerede er minimum i knestående allerede.. Er anslått at det er ca 14-18.000 helsearbeidere på H1-B, leste jeg for litt siden. Flesteparten er leger, og omtrent kanskje 30-40% av disse igjen er personer som er utdannet i hjemlandet/andre land og velger å fullføre praksisperioden i USA. Rundt 65% av H1-B visas i dag er for IT-relaterte yrker. Tror det er 585-600,000 H1-B arbeidere på H1-B visa i dag, ca 375,000 av disse kommer fra India og Kina. California ser ut til å sysselsette ca 25% av de som er i USA på H1-B visa. https://h1bdata.info/topcompanies.php https://h1bgrader.com/blog/20-percent-less-h1b-jobs-compared-to-fy-2022-us-dol-q2-fy-2024-data-analysis/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå