Gå til innhold

Hamse Ali er siktet for falsk forklaring etter påstått rasistisk vold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Atib Azzad skrev (29 minutter siden):
Atib Azzad skrev (29 minutter siden):

Minner ikke denne taggingen mye om lignende tagging som har dukket opp parallelt med andre hendelser som kan synes polariserende? Sist sett i Vikersund? For meg synes det som ganske fantasiløse forsøk på å lage en forestilling om en eller annen hvite-hatende trussel der ute.

Hvis det stemmer så viser det jo at det er så lite rasisme i Norge at man må finne på rasisme. Dette gjelder jo også denne saken i Bergen. Har selv opplevd at en utlending har stått på torget i Trondheim og ropt " I hate all Norwegians!" Riktignok var hun veldig full, men viser jo at det finnes hat også mot majoritetsbefolkningen i Norge. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutes ago, Mr.Duklain said:

Hvis det stemmer så viser det jo at det er så lite rasisme i Norge at man må finne på rasisme. Dette gjelder jo også denne saken i Bergen. Har selv opplevd at en utlending har stått på torget i Trondheim og ropt " I hate all Norwegians!" Riktignok var hun veldig full, men viser jo at det finnes hat også mot majoritetsbefolkningen i Norge. 

Hvis det stemmer at dette er malt av oppviglere som ønsker å perpetuere et uriktig bilde av hat mot hvite, så beviser det at det er lite rasisme i Norge?
Jeg kan ikke uten videre si at en slik konklusjon er den første som slår meg dersom de som står bak ønsker steilere fronter mellom oss og dem.

Jeg skal ikke spekulere for mye i disse skriftene på kirkeveggene, det er bare noe ved dem som får meg til å tro det er uærlige avsendere bak.

Skrevet
Atib Azzad skrev (40 minutter siden):

Minner ikke denne taggingen mye om lignende tagging som har dukket opp parallelt med andre hendelser som kan synes polariserende? Sist sett i Vikersund? For meg synes det som ganske fantasiløse forsøk på å lage en forestilling om en eller annen hvite-hatende trussel der ute.

Jeg syns dette minner mer om barnestreker. Jeg husker fra min spede barn og ungdomstida at enkelte syns det var sjukt kult å tegne hakekors her og der, uten at de egentlig hadde noe mer tankegang rundt dette enn at det skulle lage litt oppmerksomhet. 
Litt som den "sædfuck" taggen
Hva er greia med "sædfuck"? - Skoleaviser.no

Sitat

Har du hørt om sædfuck?

Ja det har jeg hørt om. Jeg kjenner faktisk han som tagget det! Jarle heter han.  Jeg syns faktisk det er litt morsomt, jeg kan ikke noe for det! Jeg vet jo også historien bak, Jarle og en kompis hadde kranglet og var veldig sinte på hverandre, så de bestemte seg for å finne på det styggeste ordet de kom på og tagge det.

• Liker 1
Skrevet
Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

Hvis det stemmer at dette er malt av oppviglere som ønsker å perpetuere et uriktig bilde av hat mot hvite, så beviser det at det er lite rasisme i Norge?

Hvem og hvorfor noen tagget Eidsvoll kirke vet jeg ikke selv heller. Ja, selvfølgelig finnes rasisme i Norge som i alle land, som eksemplet jeg viste til. Men forsking viser jo at det er lite av det i Norge sammelignet med andre land. Finland foreksempel har mye mer rasisme enn Norge skal vi tro forskning. Nå er jo slike muligens "false flags" små enkelthendelser, men små bekker kan bli til store elver. 

• Liker 2
Skrevet
Mr.Duklain skrev (16 minutter siden):

Det burde ikke overraske noen at det finnes folk som har noe forakt mot hvite folk når de vet at deres navn alene hindrer deres jobbmuligheter og sikkert andre deler av livet

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (11 minutter siden):

Det burde ikke overraske noen at det finnes folk som har noe forakt mot hvite folk når de vet at deres navn alene hindrer deres jobbmuligheter og sikkert andre deler av livet

Ok, så da er det greit da..

• Liker 3
Skrevet
jjkoggan skrev (26 minutter siden):

Hvis du har forakt for en hudfarge, fordi noen med den hudfargen gjør deg urett, da er man rasist.

• Liker 5
Skrevet
Mr.Duklain skrev (1 minutt siden):

Hvis du har forakt for en hudfarge, fordi noen med den hudfargen gjør deg urett, da er man rasist.

Helt riktig, jeg antar de fleste slavene var rasister i USA i 1850. Spørsmålet er hvilke rasisme var mer alvorlig og skadelig, slaveieren eller slavens.   Den ene kunne bare skade individer og den andre kunne undertrykke en hel rase.  Det andre spørsmålet er moralsk, var begge rasisme like umoralsk?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Helt riktig, jeg antar de fleste slavene var rasister i USA i 1850. Spørsmålet er hvilke rasisme var mer alvorlig og skadelig, slaveieren eller slavens.   Den ene kunne bare skade individer og den andre kunne undertrykke en hel rase.  Det andre spørsmålet er moralsk, var begge rasisme like umoralsk?

Hat basert på hudfarge er feil uansett. Mange hvite var imot slaveriet rundt 1850 btw. 

• Liker 3
Skrevet
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Det er jaggu mange spørsmål man kan stille her i verden.

• Liker 3
Skrevet
Mr.Duklain skrev (29 minutter siden):

Hat basert på hudfarge er feil uansett. Mange hvite var imot slaveriet rundt 1850 btw. 

Det er også galt å dømme all rasisme like feil eller viktig/farlig. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

HELT utrolig.

Nå er altså alle fri til å skape sin versjon av sin kriminelle handling, basert på ren fantasi (også kalt falske minner)
FALSKE er vel nøkkelordet her...

• Liker 3
Skrevet
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

All form for å rettferdigjøring av rasisme er galt. Å hate en hudfarge pga individer med den hudfargen har gjort noe mot "seg selv" eller andre er galt. Å fordømme slaveeiere er helt greit, men å dermed fordømme alle hvite for dette er galt. Slaveiere kom og kommer i alle farger og fasonger. 

• Liker 3
Skrevet
Mr.Duklain skrev (6 minutter siden):

All form for å rettferdigjøring av rasisme er galt. Å hate en hudfarge pga individer med den hudfargen har gjort noe mot "seg selv" eller andre er galt. Å fordømme slaveeiere er helt greit, men å dermed fordømme alle hvite for dette er galt. Slaveiere kom og kommer i alle farger og fasonger. 

Dine påstander motsier ikke mine påstander 

• Liker 1
Skrevet
jjkoggan skrev (18 minutter siden):

Forskjellen på slavene og slaveeierens rasisme bunner i at staten har fratatt den ene alle rettigheter. Noe som muliggjør konsekvensene av slaveeierens rasisme

Det er en av grunnene til at alle mennesker bør ha fullstendig lovbeskyttelse 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...