Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"L"'en vil ikke sitte på bilen.


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en magnetisk "L" for å øvelseskjøre med min sønn på 16. Men, pokker, L'en vil ikke feste seg på bilen. Den fester seg fint på kjøleskapsdøren.

Har egentlig ikke tenkt på det, men har moderne biler mindre stål i karosseriet? I gamle dager var det ikke noe problem å få L'en til å sitte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spetter skrev (51 minutter siden):

Evt tape den på innsiden av bakruta slik at den er synlig ut ?  Da skades ikke lakken ?

Nei, men teipen kan omtrent bli "brent" fast av sola, så den bør absolutt fortsatt fjernes HELT mellom hver kjøretur.

Lenke til kommentar

Clas Ohlson har L skilt med sugekopp til kr 79,90.

Utan at eg har prøvd sjølv så ville nok eg vurdert å stikke hol i det L-skiltet du har for å feste to snorer, og brukt skiltramma til å henge L-skiltet frå. Då blir L-skiltet hengande midt på like over støtfangeren, det blir ikkje så langt frå same høgda som du normalt hadde hengt opp L-skiltet.

Ein patent der du fester noko i skiltet som du lar ligge i klem ut av bakluka kan kanskje også vurderast.

 

Om du har hengerfeste så kan det kanskje være aktuelt å bruke 105 kr på eit slikt sykkelstativ og feste skiltet i sykkelstativet?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (12 timer siden):

Du har bakluke av plastikk.

Et annet triks er å kjøpe to L-skilt, teipe det ene på innsiden av plasten (må sikkert åpne noe for å komme til riktig) sånn at den andre kan settes på utsiden og sitte fast magnetisk til den på innsiden.

Lenke til kommentar
22 hours ago, The Avatar said:

Clas Ohlson har L skilt med sugekopp til kr 79,90.

Utan at eg har prøvd sjølv så ville nok eg vurdert å stikke hol i det L-skiltet du har for å feste to snorer, og brukt skiltramma til å henge L-skiltet frå. Då blir L-skiltet hengande midt på like over støtfangeren, det blir ikkje så langt frå same høgda som du normalt hadde hengt opp L-skiltet.

 

Flott løsning hvis man vil ha flest mulig småriper i lakken.

Å tape fast L på utsiden av bakruta er nok den greieste løsningen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Småriper høyrer vel til uansett med L-skilt? Med mindre bilen er heilt nyvaska før ein sett på eit magnetisk L-skilt så vil ein vel nesten alltid skrape smuss og skitt ned mot lakken? Det er veldig vanskeleg å ta vekk eit magnetskilt ved å bare dra skiltet rett ut, som regelen så blir det ein sidevegs bevegelse som kan gi riper.

Skal ein feste skiltet med snorer så forutsetter eg at ein fester det slik at skiltet ikkje flaggrer, fyrst og fremst fordi skiltet ikkje er lesbart om det får flaggre fritt men også fordi det kan slå inn mot bilen.

Lenke til kommentar

Hvor blir det av skikkelig kreative forslag som: Hurtig-lim? Gjennomgående bolter med mutter på baksiden? Eller for å slå to fluer i en smekk? Skru det fast OVER skiltet sånn at bokstaver og første? tall blir dekt? (Reduserer sjansene for at folk kommer fram med anmeldelse)..  🤪
Bare noen gode ideer her..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...