Gå til innhold

Eurovision Song Contest Malmø 2024


Anbefalte innlegg

Da er årets store happening her igjen med mer politikk/synsing/kostymeball og mindre kvalitet/kultur enn noen gang.

https://eurovision.tv/event/malmo-2024

Årets «fesjå» er dessverre mer spennende enn tidligere på alle andre områder enn det kulturelle.
Et ferskt NATO-arrangørland som nekter krigshisseren Russland deltagelse samtidig som Israel får lov til å skinne.
Et arrangørland som er beryktet for «svenske tilstander».

Sikkerhetsansvarlige i Sverige har nok noe å tenke på nå……..
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (6 timer siden):

Da er årets store happening her igjen med mer politikk/synsing/kostymeball og mindre kvalitet/kultur enn noen gang.

https://eurovision.tv/event/malmo-2024

Årets «fesjå» er dessverre mer spennende enn tidligere på alle andre områder enn det kulturelle.
Et ferskt NATO-arrangørland som nekter krigshisseren Russland deltagelse samtidig som Israel får lov til å skinne.
Et arrangørland som er beryktet for «svenske tilstander».

Sikkerhetsansvarlige i Sverige har nok noe å tenke på nå……..
 

Bare minner om denne advarselen fra vestlige etterretningstjenester:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/alarm-over-hele-europa/81363463

Putin er vel snart så desperat at han støtter en terroraksjon mot et arrangement som ESC

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 7.5.2024 den 6:14 PM):

Bare minner om denne advarselen fra vestlige etterretningstjenester:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/alarm-over-hele-europa/81363463

Putin er vel snart så desperat at han støtter en terroraksjon mot et arrangement som ESC

De forskjellige demonstrasjonsgruppene gjør smartest å forholde seg rolige i denne spente situasjonen.

La oss se hva demonstrasjonsgruppene er laget av; blasfemiske krigshissere eller sympatiske fredsaktivister.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/nygp85/malmo-holder-pusten-foer-eurovision-protester

Lenke til kommentar

 

Rune_says skrev (2 timer siden):

Så igjennom sangene igår og NL tror jeg kunne vunnet.  Men det er blitt for mye politikk og ditto politiske avgjørelser.

Konkurransen har alltid vært politisk. 

Men hvis jeg skal stemme i år, så blir det nok på Isreal. 

Hvem skal dere andre stemme på? 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (14 minutter siden):

Min stemmer går nok til 

Konkurransen har alltid vært politisk. 

Men hvis jeg skal stemme i år, så blir det nok på Isreal. 

Hvem skal dere andre stemme på? 

Jeg skal ikke se på. Det mest kjedelige jeg overhodet kan tenke meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (27 minutter siden):

Min stemmer går nok til 

Konkurransen har alltid vært politisk. 

Men hvis jeg skal stemme i år, så blir det nok på Isreal. 

Hvem skal dere andre stemme på? 

Ikke så politisk at motstandere blir ryddet av banen, som dette minner om….  kan være en arrangert provokasjon …

Lenke til kommentar

Veldig lite interessert generelt, men lurer litt på hva den nederlandske deltakeren skal ha gjort. Både bruk av vold og å ha fremsatt trusler er nevnt. Mot en kvinne ansatt i arrangementsproduksjonen. Og den foreløpige meldingen fra arrangøren er at ingen upassende oppførsel kan aksepteres og at hendelsen er under etterforskning fra politiet. Det nederlandske svaret er at det er en stor overreaksjon og at mer info kommer etterhvert. 

Mange er veldig rask til å knytte det til politikken som ser ut til å overdøve alt annet i år. Men uten å egentlig vite noe som helst så kan det vel ikke utelukkes at han bare "oppførte seg upassende". Det han viste i forkant gjør ikke den muligheten helt utenkelig, imho. Litt tidlig å hoppe rett til victim blaming (anklage kvinnen for å ha provosert frem noe).

Endret av bo1e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Rune_says skrev (1 time siden):

Ikke så politisk at motstandere blir ryddet av banen, som dette minner om….  kan være en arrangert provokasjon …

Jeg tenker at hvis man blir provosert over at noen vinner en sangkonkuranse, så bør man gå i seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 7.5.2024 den 11:29 AM):

Et ferskt NATO-arrangørland som nekter krigshisseren Russland deltagelse samtidig som Israel får lov til å skinne.

Dette er det den europeiske kringkastingsunionen som bestemmer. Sverige har like lite dei skal ha sagt som Norge.

Endret av torbjornen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, bo1e said:

Veldig lite interessert generelt, men lurer litt på hva den nederlandske deltakeren skal ha gjort. Både bruk av vold og å ha fremsatt trusler er nevnt. Mot en kvinne ansatt i arrangementsproduksjonen. Og den foreløpige meldingen fra arrangøren er at ingen upassende oppførsel kan aksepteres og at hendelsen er under etterforskning fra politiet. Det nederlandske svaret er at det er en stor overreaksjon og at mer info kommer etterhvert. 

Mange er veldig rask til å knytte det til politikken som ser ut til å overdøve alt annet i år. Men uten å egentlig vite noe som helst så kan det vel ikke utelukkes at han bare "oppførte seg upassende". Det han viste i forkant gjør ikke den muligheten helt utenkelig, imho. Litt tidlig å hoppe rett til victim blaming (anklage kvinnen for å ha provosert frem noe).

Jeg håper for EBUs del at det ikke er slik at Joost kom i klammeri med en i teamet rundt den israelske deltakeren, som så gikk til politiet.

Nå som han er kastet ut, håper jeg han er en skikkelig drittsekk.

Men fra reaksjonene rundt, kan det se ut som at utkastelsen er en kraftig overreaksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom Israel-motstandarane boikottar avstemminga og Israel-tilhengarane stemmer på Israel kan situasjonen føre til eit svært så politisk resultat. Noko av det mest spennande med konkurransen i kveld blir dermed om Israel stikk av med sigeren. I så fall kan det bli mykje god politisk underhaldning framover. Eg håpar uansett at krigen på Gaza vil vere over i god tid før neste års Eurovision, at Netanyahu har fått sparken og at det kjem i stand forhandlingar om ei tostatsløysing støtta av både USA, Europa og Midtausten. Shalom, shalom!

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (2 minutter siden):

Jeg håper for EBUs del at det ikke er slik at Joost kom i klammeri med en i teamet rundt den israelske deltakeren, som så gikk til politiet.

Nå som han er kastet ut, håper jeg han er en skikkelig drittsekk.

Men fra reaksjonene rundt, kan det se ut som at utkastelsen er en kraftig overreaksjon.

Det var vel sagt at det var snakk om ein fotograf i tv-produksjonen, og at det var snakk om ei kvinne.

Om det skulle vise seg at det ikkje er hald i skuldingane vil dette bli ein enno større skandale enn det allereie er.

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (7 minutter siden):

Dersom Israel-motstandarane boikottar avstemminga og Israel-tilhengarane stemmer på Israel kan situasjonen føre til eit svært så politisk resultat. Noko av det mest spennande med konkurransen i kveld blir dermed om Israel stikk av med sigeren. I så fall kan det bli mykje god politisk underhaldning framover. Eg håpar uansett at krigen på Gaza vil vere over i god tid før neste års Eurovision, at Netanyahu har fått sparken og at det kjem i stand forhandlingar om ei tostatsløysing støtta av både USA, Europa og Midtausten. Shalom, shalom!

Kan ikke se for meg at Israel ikke vinner i kveld fordi det ikke er mulig å stemme i MOT et land, men bare FOR.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bare håper showet går som planlagt, uten noen forstyrrelser eller verre, angrep utenfra. Svenskene har vel hentet inn omtrent hver eneste politibetjent i regionen for å holde ting under kontroll. 

Sykt at det skal bli sånn. 

Og, Israel vinner. Aner ikke hvordan sangen deres er, men det er jo åpenbart at alle seerne som støtter dem politisk kommer til å stemme på dem, mens alle som ikke støtter dem fordeler sine stemmer på alle de andre deltakerne. 

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eurovision ja. Programmet folk elsker å hate. Synes det kan være gøy å se på. Noen år er det bare dritmusikk (etter mine øyne), men ofte finner man noen sanger man liker. Synes 2020 var et godt år etter min smak. Flere sanger jeg fortsatt hører på, samme med mange av de andre årene.

Noen ganger tar konflikter litt over. Så det i 2022 med Ukraina og Russland også. It is what it is. Får håpe demonstrantene oppfører seg bare, så går det nok fint.

Tar nok en titt i år også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lemongrass skrev (39 minutter siden):

Kan ikke se for meg at Israel ikke vinner i kveld fordi det ikke er mulig å stemme i MOT et land, men bare FOR.

Ja det trur eg også dei som støtter Israel kjem til å stemme på Israel uavhengig av musikken, dei som er imot Israel kjem til å boikotte, og EBU kjem ikkje til å gå ut med detaljar om stemmegivinga så vi vil aldri få vite kor mange som faktisk boikotta. 

Er stor fare for at dette blir siste Eurovision i alle fall i denne forma. Det skal veldig mykje til for at Israel kjem til å kunne arrangere, og det kan være vanskeleg å få deltakarane til å reise til Israel. 

Får vi nok eit Eurovision som må arrangerast i eit anna land så blir heile poenget med at vinnarlandet skal arrangere borte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...