Gå til innhold

Har FrP-Velle (23) «levd et liv» ?


Anbefalte innlegg

Uderzo skrev (4 timer siden):

Klart det er likhet. At Stoltenberg ikke ble tatt av Politiet gjør det ikke noe spesielt bedre.
Han (Velle) ble dømt da han var ungdom, og har etter alt å dømme ikke brutt loven etter det. Nå er det opp til FRP velgere/medlemmer å avgjøre hans fremtid i partiet, da det er et tillitsspørsmål.

Å ha 100 gram hasj når en blir tatt er ikke det samme som å ta en joint. I tillegg til å lyve i intervjuene.... Det er åpenbart ikke det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakkest skrev (4 timer siden):

En ting er å prøve det osv. Men det å bli tatt med 100 gram høres ut som veldig mye mer enn "prøve det her og der". Det må vel være noen årsforbruk?

Jeg skal ikke uttale meg om forbruk, men de var 3 stk som kjøpte 100 g sammen. 33 g blir da mengden Velle satt med. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (25 minutter siden):

Så du vill heller ha kjeltringer som dealer narkotika og lyver i avhør? Er det folkene som bør styre ett land?

Har vi ikke det allerede? De som serverer gift til befolkningen ved å tilby sukker og alkohol, mens bøtelegger folk for å bruke et langt mindre farlig stoff som dreper langt mindre?

I Russland er man kjeltring om man støtter feil politikere. Det at staten og loven definerer deg som kjeltring betyr ikke at resten av befolkningen er enig . 

Endret av MrL
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Denne diskusjonen er dødfødt i Norge i dag. 

Befolkningen er blitt bombardert med propaganda og hjernevasket til å tro at ett hvert rusmiddel som i dag er ulovlig i Norge er sterkt umoraslk og VELDIG ulovlig. Cannabis eller Heroin? Samma sak! Alle vet at begynner du med Cannabis, så er det bare et spørsmål før du er i gang med Heroin eller enda værre stoffer!

Jeg vil tro at om en hadde en spørreundersøkelse, hvor spørsmålet var: 

Hva bør straffes strengest: 

A) Bruk av Cannabis

B) Kjøring på rødt lys

C) Tyveri fra butikk

Flertallet ville nok svart A. 

Det er ikke et eneste stortingsparti som vil ta i saken av redsel, fordi moraliseringen i dette er så sterk. Land rundt oss avkriminaliserer og legaliserer, men Norge kommer nok til å være det siste landet i Europa hvor Cannabis blir legalisert. 

 

( Har prøvd det selv noen ganger i mitt liv, men er ikke noen bruker av det)

 

 

Endret av Andre1980
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Å ha 100 gram hasj når en blir tatt er ikke det samme som å ta en joint. I tillegg til å lyve i intervjuene.... Det er åpenbart ikke det samme.

I mine øyne så er det det i denne sammenhengen, vi snakker ikke Pablo Escobar her. Jeg antar han og disse kompisene skulle selge det og ikke røyke alt det selv, men de ble tatt og ble straffet for det, og det ble enden på visa, hvis det han sier er sant.
Hvilket intervju referer du til? Jeg er ikke kjent med at han har blitt spurt om dette før?

Å være politiker er et tillitsverv og du står fritt til å la være å stemme på han og partiet.
Noe spesielt skandale er det ikke sammenlignet med hva vi har sett de siste årene, men de politikerne svindlet og stjal, uten å få noe straff(med noen få unntak), utover å miste sine verv, og nesten alle fortsetter som politikere, og de var voksne mennesker, ikke 16/17 år gamle.

Velle har fått sin straff, og hvis vi skal tro han, så har han lært. Velgerne bestemmer skjebnen hans nå.
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
MrL skrev (38 minutter siden):

Har vi ikke det allerede? De som serverer gift til befolkningen ved å tilby sukker og alkohol, mens bøtelegger folk for å bruke et langt mindre farlig stoff som dreper langt mindre?

I Russland er man kjeltring om man støtter feil politikere. Det at staten og loven definerer deg som kjeltring betyr ikke at resten av befolkningen er enig . 

Jeg snakker om straffedømte 

Lenke til kommentar
Uderzo skrev (38 minutter siden):

I mine øyne så er det det i denne sammenhengen, vi snakker ikke Pablo Escobar her. Jeg antar han og disse kompisene skulle selge det og ikke røyke alt det selv, men de ble tatt og ble straffet for det, og det ble enden på visa, hvis det han sier er sant.
Hvilket intervju referer du til? Jeg er ikke kjent med at han har blitt spurt om dette før?

Å være politiker er et tillitsverv og du står fritt til å la være å stemme på han og partiet.
Noe spesielt skandale er det ikke sammenlignet med hva vi har sett de siste årene, men de politikerne svindlet og stjal, uten å få noe straff(med noen få unntak), utover å miste sine verv, og nesten alle fortsetter som politikere, og de var voksne mennesker, ikke 16/17 år gamle.

Velle har fått sin straff, og hvis vi skal tro han, så har han lært. Velgerne bestemmer skjebnen hans nå.
 

Jeg snakker om avhør, beklager forvirrelsen. Å ta en joint og selge knark er to langt forskjellige ting. Sistnevnte er ofte drapsmenn også, sannsynligvis ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (5 timer siden):

Statlig salg vil være "dyrt" og kraftig regulert i forhold til alder og åpningstider.. 

Jeg tror nok smugling og illegal handel ville vært like gunstig, muligens mer gunstig, dersom det ble lovlig salg på Vinmonopolet. 

Neppe så fort vinmonopolet dukka opp i grisgrendte strøk så ble det slutt på hjemmebrenning, vi kan heller ikke se bort fra kostnadene ved å omgå loven, og folk flest vil nok heller ha en ren og trygg vare fremfor noe utrygt fra svart marked, det svarte markedet er her fordi loven tvinger det frem. 

 

Salvesen. skrev (1 time siden):

Så du vill heller ha kjeltringer som dealer narkotika og lyver i avhør? Er det folkene som bør styre ett land?

Vi har allerede verre, folk som lyver, svindler og stjeler fra folket, fyren er neppe 100% ærlig, en hekto, men han bruker max en gang i uka, ja det tror jeg ikke noe på, men han er ikke noe verre enn de lovbryterne vi allerede har. 

 

BadCat skrev (5 timer siden):

mens de mer harmløse LSD og Psilocybin-sopp er strengt forbudt. Alle kunne ha godt av å ta seg en tur på psykedelisk festival, ta LSD eller sopp og danse ei hel uke til ende. Nei, det er "fali" det. Strengt forbudt. Man kunne risikere å bli glad og mindre materialistisk.

Noen ganger tenker jeg det burde nesten vært lovpålagt å tatt hallusinogener bare for å bli politiker, få åpna topplokket på de idiotene bare bittelitt. 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Neppe så fort vinmonopolet dukka opp i grisgrendte strøk så ble det slutt på hjemmebrenning, vi kan heller ikke se bort fra kostnadene ved å omgå loven, og folk flest vil nok heller ha en ren og trygg vare fremfor noe utrygt fra svart marked, det svarte markedet er her fordi loven tvinger det frem. 

 

Vi har allerede verre, folk som lyver, svindler og stjeler fra folket, fyren er neppe 100% ærlig, en hekto, men han bruker max en gang i uka, ja det tror jeg ikke noe på, men han er ikke noe verre enn de lovbryterne vi allerede har. 

 

Noen ganger tenker jeg det burde nesten vært lovpålagt å tatt hallusinogener bare for å bli politiker, få åpna topplokket på de idiotene bare bittelitt. 

Ja jeg sier ikke at det er bare han. Men hvorfor velge en inn som er straffedømt når en har andre gode alternativer som ikke er det..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Ja jeg sier ikke at det er bare han. Men hvorfor velge en inn som er straffedømt når en har andre gode alternativer som ikke er det..

Et nytt synspunkt fremfor de mange moralistene som aldri har sett skråplanet og har et forutinntatt syn på det ? Det er ikke så dumt med noen som har sett andre siden som du kanskje tror, og han har tatt sin straff, selv om han 99% sikkert lyver litt om det. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (26 minutter siden):

 Å ta en joint og selge knark er to langt forskjellige ting. Sistnevnte er ofte drapsmenn også, sannsynligvis ikke i dette tilfellet.

Med tanke på hvor mange som selger dop i forhold til hvor få drap det egentlig er, så syns jeg det er drøyt å si at de "er ofte drapsmenn også". Selv når man regner inn antall overdosedødsfall. Det er ikke alle som selger dop som selger de tyngste stoffene man kan få overdose og dø av. Veldig mange av de som holder på med hasj, både brukere og selgere, holder seg ofte unna de tyngste miljøene med den type dop.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Så du vill heller ha kjeltringer som dealer narkotika og lyver i avhør? Er det folkene som bør styre ett land?

Vet ikke om det var helt det jeg sa? Jeg tror det er positivt at de som styrer oss har ulik erfaring og ikke er folk med moralsk overlegenhet og som er helt uten feil. 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Vet ikke om det var helt det jeg sa? Jeg tror det er positivt at de som styrer oss har ulik erfaring og ikke er folk med moralsk overlegenhet og som er helt uten feil. 

Vel, det er nom mange av dem som føler seg moralsk overlegne, men om det er noe de siste årene viser, så er det fp av dem som er uten feil...

Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Vel, det er nom mange av dem som føler seg moralsk overlegne, men om det er noe de siste årene viser, så er det fp av dem som er uten feil...

Det er jeg heller ikke uenig i, men poenget mitt står fortsatt… finnes det og vil vi egentlig at alle som styrer oss er folk som er helt perfekte? Jeg tror ikke det engang er mulig

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Revie skrev (7 timer siden):

Norge er ikke mindre rart enn at jeg tipper dette kommer til å bli en større sak enn den politiske ungdommen som uttalt støtter folkemord og terrorisme. 

"Heia Lenin og Hamas" *skuldertrekk* og et par kommentarer.
"Røykt hasj" Nei, hør nå her! NÅ har det gått for langt. 

Det er ikke hva man sier eller gjør, det er hvem som sier eller gjør det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jeg snakker om avhør, beklager forvirrelsen. Å ta en joint og selge knark er to langt forskjellige ting. Sistnevnte er ofte drapsmenn også, sannsynligvis ikke i dette tilfellet.

"Sannsynligvis ikke en drapsmann", herlighet 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Ja jeg sier ikke at det er bare han. Men hvorfor velge en inn som er straffedømt når en har andre gode alternativer som ikke er det..

Tja? MDG og Venstre vil legalisere Cannabis i Norge. Få dem ut av politisk system da.. Eller?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Trippelure said:

Med tanke på hvor mange som selger dop i forhold til hvor få drap det egentlig er, så syns jeg det er drøyt å si at de "er ofte drapsmenn også". Selv når man regner inn antall overdosedødsfall. Det er ikke alle som selger dop som selger de tyngste stoffene man kan få overdose og dø av. Veldig mange av de som holder på med hasj, både brukere og selgere, holder seg ofte unna de tyngste miljøene med den type dop.

Det er verre å selge alkohol og det gjøres nesten hver dag. Så lenge selgeren er gammel nok og salgs- eller skjenkebevilling er på plass er det tut og kjør. Som om det er alderen til selgeren som avgjør skadeligheten. Det går an å nyte alkohol med måte, men det er stort sett ikke slik det foregår i Norge. I utlandet går festen utover natta og ingen hast, mens i Norge er det kappløp om å drikke mest mulig før skjenkestopp 02:00 eller 03:00 pluss de 30 minuttene man har etter skjenking. Det er ikke uvanlig å bestille brettvis med alkohol i de siste minuttene før skjenkestopp og bøtte innpå.

Jeg hadde foretrukket at det var alkoholsalg døgnet rundt så folk ikke hadde noe hastverk med å få "mest mulig" før tilgangen blir tatt bort.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 minutter siden):

Det er verre å selge alkohol og det gjøres nesten hver dag. Så lenge selgeren er gammel nok og salgs- eller skjenkebevilling er på plass er det tut og kjør. Som om det er alderen til selgeren som avgjør skadeligheten. Det går an å nyte alkohol med måte, men det er stort sett ikke slik det foregår i Norge. I utlandet går festen utover natta og ingen hast, mens i Norge er det kappløp om å drikke mest mulig før skjenkestopp 02:00 eller 03:00 pluss de 30 minuttene man har etter skjenking. Det er ikke uvanlig å bestille brettvis med alkohol i de siste minuttene før skjenkestopp og bøtte innpå.

Jeg hadde foretrukket at det var alkoholsalg døgnet rundt så folk ikke hadde noe hastverk med å få "mest mulig" før tilgangen blir tatt bort.

Vi har en meget forkvaklet drikkekultur i Norge, jeg tror det har med å gjøre at det er ett stort tabu å innta alkohol. Når jeg sier stort tabu, så er det ikke fordi folk flest syns det er merkelig å drikke, men fordi staten og myndigheten gjør et ekstremt stort nummer ut av det. Dette med meget merkelige regler forbundet til kjøp og salg av alkohol, samt prisen på godsakene. 

Det er normalisert blant de som bor her, men av myndighetene er det for å regne som en utrolig farlig ting. Sannsynligvis er det ekstremt farlig, fordi myndighetene mener det er det og måten de viser det på. Har man et mer normalisert forhold til alkohol så blir det også mye mindre farlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...