Gå til innhold

Hvilken politisk side kansellerer mest?


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Selsvsagt, men faktumet at nordmenn snakker om det idag indikerer at det er noe som mange nordmenn observerer,  og som studien støtter.  Hadde det vært et helt fremmed begrep som ingen observerte så ville det vært noe som ingen snakket om idag.  Satire krever en "element of truth" for å være morsomt.

Mange i verden har noe lignende, Aksel Sandemose mente selv at en kunne finne jante ethvert sted i verden.

Long poppy syndrome f.eks. 

Japan har denne spikeren som stikker ut som må bankes inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Mange i verden har noe lignende, Aksel Sandemose mente selv at en kunne finne jante ethvert sted i verden.

Long poppy syndrome f.eks. 

Japan har denne spikeren som stikker ut som må bankes inn. 

Selvsagt, men som denne studien indikerer, hvor alvorlig og strenge forskjellige land tar det varierer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

Selvsagt, men som denne studien indikerer, hvor alvorlig og strenge forskjellige land tar det varierer.

Eller så handlar studien om helt andra ting en janteloven. Jag finner i alla fall inget som passar in på janteloven i spørsmålen. Har du läst studien? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (30 minutter siden):

Eller så handlar studien om helt andra ting en janteloven. Jag finner i alla fall inget som passar in på janteloven i spørsmålen. Har du läst studien? 

Studien prøver å måle hvor strenge sosiale normene er i forskjellige land.  Et land trenger ikke å bli autoritære eller meget religiøse  for å ha strenge sosiale normer.  Med andre ord  hva forventer nordmenn av hverandre,  blir mange misfornøyd hvis noen bryter sosial normene?   Det prøver å måle hvor konforme Norge er.

De måler det med spørsmål om hvor tolerante folk er i daglige situasjoner.

Participants rated the appropriateness of 12 behaviors (i.e., argue, eat, laugh, curse/swear, kiss, cry, sing, talk, flirt, listen to music, read newspaper, bargain) across 15 situations (i.e., bank, doctor’s office, job interview, library, funeral, classroom, restaurant, public park, bus, bedroom, city sidewalk, party, elevator, workplace, movies), 

Respondents in each nation also provided direct ratings regarding whether the 15 situations had clear rules for appropriate behavior, called for certain behaviors and not others, required people to monitor their behavior or “watch what they do,” and allowed individuals to choose their behavior

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (16 timer siden):

Kanselleringen av "Nissene over skog og hei" pga en raring på twitter. Så grunnet klagestorm så trakk de det tilbake, nå vises det med advarsel "noe av innholdet kan fremstå som utdatert" eller noe. LOL! 

Jeg spør meg selv om dette skjer fordi barn og unge blir så skjermet idag at de blir unge voksne som ikke tåler noen ting.. Det er ikke lov å klatre eller noe som gjør at en kan slå seg i barnehagen og barneskolen + det er ikke lov å bli irrettesatt så knallhardt man ble på 90-tallet i skolen så blir ikke unge herdet lenger.

Det er jo ikke så lenge siden en gang, nei noe går definitivt i veldig gal retning. Ingen tvil om det.

 

herzeleid skrev (10 timer siden):

Jeg tror ikke nødvendigvis unge er så mye "sartere" i dag enn før, men jeg tror en kan ha en tendens til å lytte mer til de sarteste. Kanskje handler det vel så mye om en voksen/eldre generasjon som selv er relativt sarte eller har tilsvarende mange sarte elementer, selv besitter posisjoner med en viss makt og dermed velger å gi et lite utvalg tilsvarende unge uforholdsmessig mye makt. Ser en på dramaet rundt "Nissene over skog og hei" tror jeg få unge vil være enig i fjerningen av denne eller sette gruppen som fikk den fjernet særlig høyt, men gruppen bygger tross alt på et fundament bygget av betraktelig eldre "antirasister" med støtte av eldre meningsfeller i presse, politikk osv. Å legge skylden på "sarte unge" tror jeg dermed blir feil. 

Poenget mitt er at jeg tror vi har en tendens til at (godt)voksne velger og løfter frem unge, enten som aktivistiske meningsfeller eller som latterlige meningsmotstandere. 

Mye man kan fundere over. Saken om Åge Hareide kunne også vært nevnt. Hareide og RBK ble nok også utsatt for denne "kulturen", hvor det nok etterhvert ble for vanskelig både for RBK og Hareide selv å fortsette som trener etter uttalelser som dette:

– Idretten er en plass for alle mennesker, jeg har aldri hatt noe problem med det. Folk som går inn i en garderobe, om du er fattig eller rik, mørk eller lys, hvilken legning du har. Det er det ingen som spør om når du kommer inn. Vi spør om du er glad i å spille fotball, sier en engasjert Åge Hareide til Adresseavisen etter torsdagens trening.

– Man bør holde idretten og fotballen helt fri for politikk og andre propagandasaker, som Pride er. Pride er på mange måter en propaganda for at folk skal være glad i hverandre. Det er okei, men ikke bruk idretten til det, forklarer RBK-sjefen.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/kR48Lk/hareide-ut-mot-pride-ikke-bruk-idretten

Dette ytret Hareide til Adresseavisen etter en trening Torsdag 24.06.21 ifølge Stavanger Aftenblad-artikkelen, men det var som å banne i kjerka. Det spredde seg som ild i tørt gress, og allerede dagen etterpå hadde man tydeligvis ransaket Hareide's historiske uttalelser og funnet noe fra 2004 som var tatt ut av sin sammenheng. Hareide forklarte at det kunne bli feil å holde legningen skjult, samt: 
– Jeg tror det er bedre å informere alle om det – og så la livet gå videre som normalt.
– Hvis noen kommer og sier «Åge, jeg er homofil», hadde jeg svart: «So what». For meg vil han først og fremst være en fotballspiller – et menneske. Uansett religion, legning eller farge, er det null problem.

https://www.nrk.no/trondelag/pride-braket_-age-hareide-svarer-om-17-ar-gammelt-sitat-om-homofile-fotballspillere-1.15551848

Helt legitime uttalelser alt sammen, men harnisken hadde åpenbart allerede satt seg i vrangstrupen. Noe Rosenborgs styreleder Ivar Koteng åpenbart fanget opp, og sa at han skulle ta en prat med Hareide om temaet. Hareide selv ble usikker på fremtiden i klubben.
https://www.nettavisen.no/sport/hareides-pride-uttalelser-sjokkerte-sa-sa-rbk-treneren-unnskyld/s/12-95-3424146742

https://www.nrk.no/trondelag/hareide-usikker-pa-framtida-i-rbk-1.15554104

Ikke 1 år hadde gått siden Hareide hadde blitt ansatt som RBK-trener (august 2020) og da hadde han høye ambisjoner.
Men det hele endte med at Hareide bestemte seg for å pensjonere seg som fotballtrener (Torsdag 01.07.21) bare 1 uke etter hans første uttalelse til Adresseavisen.
https://www.nrk.no/trondelag/rbk_-age-hareide-om-forlengelse-av-kontrakten-som-rosenborg-trener-1.15559757

Men det er veldig viktig å huske på at det ikke hadde noenting med dette oppstyret å gjøre. Bare så det er sagt!!!

En dagsfersk artikkel fra Bari Weiss' "The free press" som er relevant til emnet:

The left claims that progressive books are being censored in public schools. But my research proves the opposite is true.

https://www.thefp.com/p/the-truth-about-banned-books

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Uh, haha? Hareide gikk fra RBK på grunn av de elendige resultatene, ikke på grunn av de kjipe og lite reflekterte uttalelsene om homofile i fotballen.

«Kansellert» er han heller ikke. Etter RBK tok han over Malmö, etter nok et comeback etter å egentlig ha pensjonert seg. Det har skjedd et par ganger nå. Han trener nå Island.

Ikke minst har han også figurert som ekspert både på NRK, TV2, DR og TV4.

Hilsen en som faktisk følger med på fotball.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Uh, haha? Hareide gikk fra RBK på grunn av de elendige resultatene, ikke på grunn av de kjipe og lite reflekterte uttalelsene om homofile i fotballen.

«Kansellert» er han heller ikke. Etter RBK tok han over Malmö, etter nok et comeback etter å egentlig ha pensjonert seg. Det har skjedd et par ganger nå. Han trener nå Island.

Ikke minst har han også figurert som ekspert både på NRK, TV2, DR og TV4.

Hilsen en som faktisk følger med på fotball.

Åja, han "pensjonerte" seg altså 1 uke etter at mediakjøret begynte, for deretter å ta over Malmø og nå Island. Nei, da så. Da er det ingenting som tyder på at "pensjoneringen" hadde noenting med uttalelsene om Pride å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Akkurat der må jeg nok si meg enig med Snikpellik, Hareide fikk det ikke til i RBK og ble nok "kansellert" pga det. :)

Så skal det sies, ingen får det til med RBK siden Kåre og Hoftun...

Man trengte vel en "noenlunde vettug forklaring" utad, men jeg kjøper den ikke. Ikke at det betyr at det er noe bevis, men det er mye som tyder på at dette dreide seg om hans uttalelser rundt Pride.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg de siste årene i nyhetsbildet, samt ungdomstiden min som politisk aktiv, helt klart venstresiden. Jeg identifiserer meg ikke som venstreside lenger pga alt "hatet" de har mot anderledestenkende. Innad i partier er det ikke rom for å være kritisk til dagsordenen deres eller ha en avvikende mening eller spørsmål, da er du en sviker. De sier at de er så tolerante, men min personlige erfaring er stikk motsatt! Så får venstresidefolk her inne hate meg så mye de vil. Identifiserer meg ikke som høyreside heller, men har personlig erfart at de er mer åpne for nye inputs og kritikk. Samt evner å skifte mening og er interessert i å prøve å forstå HVORFOR meningsmotstandere mener som de gjør.

Jeg har alltid vært interessert i hvorfor folk jeg er uenig med mener som de gjør, og prøver å forstå og sette meg inn i deres side av saken. Desverre er folk flest ikke det, men tviholder på sin sides meninger. Jeg mener at høyre/venstre aksen i politikk er helt utdatert, og at det er på tide å tenke nytt for å skape en rettferdig og tolerant verden hvor vi tar vare på naturen og hverandre. Jeg kommer nok ikke til å skrive mer i denne tråden da jeg ikke orker å delta i politisk krangling hvor de fleste på begge sider ikke er interessert i å forstå meningsmotstandere, kun å repetere sine innøvde fraser som er godtatt fra siden de tilhører. Men jeg drømmer om en verden hvor folk setter pris på meningsmotstandere fordi det gir en mulighet til å lære nye ting. Og hvor vi klarer å være glad i hverandre og akseptere at alle har rett til egne tanker og meninger uten å bli demonisert og bli sett på som mindre verdt som menneske.

"Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det" Voltaire

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (1 minutt siden):

Etter det jeg har fått med meg de siste årene i nyhetsbildet, samt ungdomstiden min som politisk aktiv, helt klart venstresiden. Jeg identifiserer meg ikke som venstreside lenger pga alt "hatet" de har mot anderledestenkende. Innad i partier er det ikke rom for å være kritisk til dagsordenen deres eller ha en avvikende mening eller spørsmål, da er du en sviker. De sier at de er så tolerante, men min personlige erfaring er stikk motsatt! Så får venstresidefolk her inne hate meg så mye de vil. Identifiserer meg ikke som høyreside heller, men har personlig erfart at de er mer åpne for nye inputs og kritikk. Samt evner å skifte mening og er interessert i å prøve å forstå HVORFOR meningsmotstandere mener som de gjør.

Jeg har alltid vært interessert i hvorfor folk jeg er uenig med mener som de gjør, og prøver å forstå og sette meg inn i deres side av saken. Desverre er folk flest ikke det, men tviholder på sin sides meninger. Jeg mener at høyre/venstre aksen i politikk er helt utdatert, og at det er på tide å tenke nytt for å skape en rettferdig og tolerant verden hvor vi tar vare på naturen og hverandre. Jeg kommer nok ikke til å skrive mer i denne tråden da jeg ikke orker å delta i politisk krangling hvor de fleste på begge sider ikke er interessert i å forstå meningsmotstandere, kun å repetere sine innøvde fraser som er godtatt fra siden de tilhører. Men jeg drømmer om en verden hvor folk setter pris på meningsmotstandere fordi det gir en mulighet til å lære nye ting. Og hvor vi klarer å være glad i hverandre og akseptere at alle har rett til egne tanker og meninger uten å bli demonisert og bli sett på som mindre verdt som menneske.

"Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det" Voltaire

Godt sagt. Mye å kjenne seg igjen i der. Trist du ikke ønsker å delta, men forstår deg veldig godt.

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 timer siden):

Man trengte vel en "noenlunde vettug forklaring" utad, men jeg kjøper den ikke. Ikke at det betyr at det er noe bevis, men det er mye som tyder på at dette dreide seg om hans uttalelser rundt Pride.

Nei, det er ingenting som tyder på det. Du er helt på jordet.

Hareide har «pensjonert» seg mange ganger han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Nei, det er ingenting som tyder på det. Du er helt på jordet.

Hareide har «pensjonert» seg mange ganger han.

At slikt kommer fra deg er jo ikke overraskende. Du mener jo at kanselleringskultur ikke eksisterer (i Norge) i det hele tatt. Således kan heller ikke dette handle om noe sånt. Sist var påstanden din at du ikke fant et eneste eksempel i Danby Choi's bok, som jo inneholder en rekke av de samme eksemplene jeg viste til tidligere her.

Ellers tror jeg ikke Hareide har løyet heller forsåvidt. Tipper både han og RBK var utilfreds med sportslige resultater, men at det ikke var nok før Hareide havnet i denne heksegryta. At hverken RBK eller Hareide selv orket å stå i en slik shitstorm er fullt mulig å forstå, og at han derfor isteden valgte å "pensjonere" seg. Noe han jo gjorde et års tid eller hva det var. 

Derfor var heller ikke Hareide-saken med på listen jeg laget, ettersom det ikke er klare nok bevis, men jeg tror absolutt oppstyret spilte en stor rolle i Hareide's avgang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Atib Azzad said:

Vi må ikke glemme å gratulere Finnmarks Høyre, Fremskrittspartiet og Industripartiet med å få fjernet noe så graverende som regnbuer inni refleksen på barneransler.
Bena godt plantet på jorden de spar í, med spader de kaller spader.

Hvordan ville du formulert paragrafen din, hvis det hadde vært snakk om:

-Ett kristent kors inni refleksen på barneransler?

-En islamsk halvmåne inni refleksen på barneransler?

-Ett satanist symbol inni refleksen på barneransler?

-En planet i fyr og flamme inni refleksen på barneransler?

 

Endret av Selfuniverse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trippelure skrev (12 timer siden):

Etter det jeg har fått med meg de siste årene i nyhetsbildet, samt ungdomstiden min som politisk aktiv, helt klart venstresiden. Jeg identifiserer meg ikke som venstreside lenger pga alt "hatet" de har mot anderledestenkende. Innad i partier er det ikke rom for å være kritisk til dagsordenen deres eller ha en avvikende mening eller spørsmål, da er du en sviker. De sier at de er så tolerante, men min personlige erfaring er stikk motsatt! Så får venstresidefolk her inne hate meg så mye de vil. Identifiserer meg ikke som høyreside heller, men har personlig erfart at de er mer åpne for nye inputs og kritikk. Samt evner å skifte mening og er interessert i å prøve å forstå HVORFOR meningsmotstandere mener som de gjør.

Jeg har alltid vært interessert i hvorfor folk jeg er uenig med mener som de gjør, og prøver å forstå og sette meg inn i deres side av saken. Desverre er folk flest ikke det, men tviholder på sin sides meninger. Jeg mener at høyre/venstre aksen i politikk er helt utdatert, og at det er på tide å tenke nytt for å skape en rettferdig og tolerant verden hvor vi tar vare på naturen og hverandre. Jeg kommer nok ikke til å skrive mer i denne tråden da jeg ikke orker å delta i politisk krangling hvor de fleste på begge sider ikke er interessert i å forstå meningsmotstandere, kun å repetere sine innøvde fraser som er godtatt fra siden de tilhører. Men jeg drømmer om en verden hvor folk setter pris på meningsmotstandere fordi det gir en mulighet til å lære nye ting. Og hvor vi klarer å være glad i hverandre og akseptere at alle har rett til egne tanker og meninger uten å bli demonisert og bli sett på som mindre verdt som menneske.

"Jeg er dypt uenig i det du sier, men vil til min død forsvare din rett til å si det" Voltaire

Etter å ha vokst opp i en slekt som er veldig langt til venstre, kan jeg bekrefte. Jeg sier aldri hva jeg mener om politikk lenger til en del i slekta 😂

Folk som er veldig langt til venstre har ofte et voldsomt behov for å detaljstyre livet til andre og ha meninger om den minste lille idiotiske ting. Veldig firkantet og alt er svart eller hvitt. 

Til slutt gidder man jo ikke delta lenger på det aller meste. Selv er jeg langt rausere, jeg liker og aksepterer alle fra Rødt til FrP så lenge de er greie mot meg.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Selfuniverse said:

Hvordan ville du formulert paragrafen din, hvis det hadde vært snakk om:
-Ett kristent kors inni refleksen på barneransler?
-En islamsk halvmåne inni refleksen på barneransler?
-Ett satanist symbol inni refleksen på barneransler?
-En planet i fyr og flamme inni refleksen på barneransler?

Jeg er ikke umiddelbart enig í at dette er synonyme symboler, en regnbue er ikke eksplisitt forbeholdt fks. foreningen fri, slik religiøse symboler ér.
Dersom det var snakk om et pluss-tegn inni refleksen som indignerte foreldre tolket til å symbolisere et kors tenker jeg at det ville vært mer analogt.
Organisasjonen artic pride har ikke vært involvert i symbolvalget på sekkene.

Hvis det stemmer som fylkesordføreren, Tarjei Jensen Bech sier, at jævla homo fremdeles er det mest brukte skjellsordet i skolegården, så synes ikke jeg det er feil å forsøke å skape fokus rundt aksept, på samme måte som ikke mobb kameraten min-kampanjen som var i norske (opprinnelig franske) skolegårder på 80-tallet i regi SOS rasisme.
Jeg tipper den kampanjen også ville vært forsøkt boikottet under et eller annet påskudd (George Floyd var narkoman og ikke snill, antirasisme er ekskluderende for rasister) dersom den ble forsøkt idag.

De samme partiene som gikk sammen for å gjeninnføre K-en i RLE snakker nå altså om indoktrinering i skolen over et symbol på en sekk, der de selv trenger at deres religion vies størst plass i direkte undervisning.

Helt overfladisk er jeg selvsagt enig i at man ikke skal gjøre barn til bærere av symboler de ikke har valgt selv, men å bruke tid og penger på at farger er i en rekkefølge som symboliserer regnbuen fremstår bare hysterisk for meg.
Regnbuefarger, og regnbuer har da alltid hatt en plass på barneklær- og utstyr, i sang, og film, og kristendom, det er bare når man tvinger det til å være en del av foreningen fri, eller et ledd i å transe ut barna våre at det blir et problem, og da opplever jeg kritikken som mer virkelighetsfjern, og dermed som dårligere bruk av tid og ressurser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forfriskende med noen som snakker om sak, istedet for andre debatt teknikker. Skjønner hvorfor andre liker deg her.

 

1 hour ago, Atib Azzad said:

Jeg er ikke umiddelbart enig í at dette er synonyme symboler, en regnbue er ikke eksplisitt forbeholdt fks. foreningen fri, slik religiøse symboler ér.

Regnbuene er jo overalt for tiden, og 'alle' vet hva de står for. Som i gode former handler om aksept og at vi alle kan leve uten å fordømme hverandre. Men så har vi mer business former som i ytterste fall handler om lemlesting av barn som ikke vet bedre, og som en god del angrer for livet. Denne situasjonen som har blitt skapt i vesten vet vi at trigger en del mennesker fordi barn er en stor del av ofrene. Offer for en større og større kjønnskifte industri i USA som heldigvis ikke har gjort seg betydelig gjeldende her ennå.

Aksept og antifordømmelse er bra, men når denne bevegelsen sikter seg inn på å overlagt prøve å forvirre barn slik at de tviler på, og kanskje tilogmed begynner å hate sine biologiske former, så kan det jo tenkes at en del grenser har blitt nådd.

Jeg er en liberalt orientert fyr. Så folk, kommuner og skoler må egentlig få gjøre som de vil og utrykke seg som de vil, selv om de trigger meg også.

Eller stemme mot å la barna ufrivillig fronte åpenbare symboler på åpenbare samtidsfenomen, som det ser ut for meg at skjedde her. Uten at jeg egentlig vet noe om det bortsett fra hva du skrev.

Hvis det hadde blitt slik at skolebarna bærte på dette regnbue symbolet, så hadde ingen samfunnsoppegående person kunne sagt med ett ærlig ansikt at "nei nei... det merket der har ingenting med pride bevegelsen som herjer i vesten å gjøre!"

 

1 hour ago, Atib Azzad said:

Hvis det stemmer som fylkesordføreren, Tarjei Jensen Bech sier, at jævla homo fremdeles er det mest brukte skjellsordet i skolegården, så synes ikke jeg det er feil å forsøke å skape fokus rundt aksept,

Man kommer nok aldri vekk fra at opplært adferd fra personer/barn som har vært utsatt for ett dårlig miljø ikke kommer til å forandre seg, selv om man har noen 'kampanjer'. Men selvfølgelig det kan jo hjelpe bitte litt.

Hvis man virkelig skal ha skikkelig effekt, så må man ha en helt banebrytende landsomfattende kampanje der man f.eks lærer alle barn å si "Tusen takk for at du bryr deg! Skal vi leke?" til alt av mobbing eller negative ting fra andre. Fordi da mister mobberne den antatte høyere rangstigen de tror de kan undertrykke andre psykisk med. Luftslottet faller ned. Mobberne måtte da ha gått til fysisk mobbing istedet for at de skulle bli i stand til å heve seg over andre i den sosiale apeflokk rangstigen. Så vet ikke om det hadde fungert egentlig, men kanskje minimert psykisk mobbing ihvertfall. (I mine drømmer om en utopisk verden)

 

1 hour ago, Atib Azzad said:

De samme partiene som gikk sammen for å gjeninnføre K-en i RLE snakker nå altså om indoktrinering i skolen over et symbol på en sekk, der de selv trenger at deres religion vies størst plass i direkte undervisning.

Mange som har en agenda. Akkurat som pengefokuserte som misbruker det gamle prinsippet bak pride. Jeg har 'agendaer' for samfunnet jeg også, (f.eks å få slutt på at aluminium blir sprøytet inn i barn). Og jeg er bare en person. Tenk hvor mye organisasjoner, industrier, og Europeiske panel forandrer samfunnet mye mer enn lille meg.

 

2 hours ago, Atib Azzad said:

Helt overfladisk er jeg selvsagt enig i at man ikke skal gjøre barn til bærere av symboler de ikke har valgt selv, men å bruke tid og penger på at farger er i en rekkefølge som symboliserer regnbuen fremstår bare hysterisk for meg.

Som allerede forklart, så vet 'alle' hvor symbolet kan komme fra, og hva det betyr i dag. (Jeg fremlegger denne samtalen som bevis A)... Ja kanskje det f.eks kan bety ett drømmeland der barn kan fantasere seg bort i noen situasjoner. Men barn er ikke dumme, og de har venner, familie, mobbere, og LGBTQ2S lærere, som alle står klar til å fortelle dem hvor symbolet kommer fra og hva det betyr nå i dagens samfunn. Og det hadde automatisk ført til at barn ble mer kjent med bevegelsen, som i ytterst fall, hvis vi får amerikanske tilstander, kan føre til hormonpiller og lemlestede kroppsdeler i ung alder, i ett mye større omfang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...