Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Være singel eller i et forhold? (en manns perspektiv)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 69e43...a84 skrev (10 timer siden):

Fordelen med å være singel som kvinne er at jeg kan sove godt om natten. 

For de fleste andre er det motsatt.
En real og hyggelig omgang i sengehalmen med partneren er allmennmedisin på sitt beste.

Hjelper mot søvnløshet, vondter og bekymringer.
Bidrar til arbeidslyst, overskudd og godt humør.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Forhold er økonomisk lønnsomt og mange menn er irrasjonelle og tenker det er nyttig å få barn selv om de er en utgiftspost. Ikke nok med det, men de vil gi barna all arven istedenfor å gi den til de som fortjener det mest- i ekte liberalistisk ånd

Men fra spøk til alvor opplever jeg det samme. Min lyst er met konstant, men partneren sin går stadig nedover. Heldigvis ligger vi med andre. Det hjelper veldig

Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (11 timer siden):

Er i min mening et godt spørsmål. De fleste ville jeg sagt har det best når de er i et forhold, spesielt et langt et da arten vår er den mest sosiale på planeten og har dannet par i mange, mange tusenvis av år. Du får muligheten til å utvikle en dypere forbindelse med dama/gubben, dypere og bredere forståelse og innse at kjærligheten dimmer en del over tid. Å tro at du skal være nyforelska hele livet ut selv om du er i et forhold er tullete og bare noe man ser i romaner og klissefilmer. 

Forhold er om å ha og skape noe med noen andre og bruke den begrensede tiden man har med noen andre, og for den saks skyld dele en del av eller resten av livet sitt med noen andre. Hvem nå enn det er er vel opp til enhver, dog jeg ville sagt at de aller fleste har det best i et bra forhold. 

I andre tilfeller er det bedre å bryte hvis et forhold ikke fungerer, spesielt når på langt sikt mål og verdier ikke er de samme. 

Dette er argumenter jeg har hørt om arrangerte eksteskap også, hvor det gjerne brukes som argument at man får muligheten til å bygge noe solid fra bunnen av. Man starter nederst og bygger oppover i stedet for å starte øverst og bli overrasket når "bygget" ikke står.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ps5 skrev (14 timer siden):

Det kan vel kanskje være greit å ta en runde med egne mål over litt lengre periode enn de neste ukene
 

Nazisten Matt Walsh? Seriøst?

Han er en storløgner, og lyver også her. Selvsagt. Han påstår at den første videoen handler om å kjøpe ting, men de snakker da stort sett om ikke-materielle ting som god søvn, reiser/opplevelser, og lignende.

Å bruke penger på opplevelser er noe annet enn å stadig kjøpe nye ting. Opplevelser er noe man bærer med seg og har glede av også over tid.

Endret av Markiii
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For 10-15 år siden hadde jeg nok sagt at singeltilværelsen var den mest lykkebringende. Gjøre som man vil, sjekke damer jevnlig, osv osv osv.

Men nå som jeg er mer eller mindre middelaldrende ser jeg veldig hvorfor folk i forhold er lykkelige.

Sjørøver skrev (14 timer siden):

Folk som er frivillig barnløse er nesten uten unntak sære

Haha det mente muttern og.

Hun mente også at barnløse par var særinger. Og ble særere og særere jo eldre de ble.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (16 minutter siden):

For 10-15 år siden hadde jeg nok sagt at singeltilværelsen var den mest lykkebringende. Gjøre som man vil, sjekke damer jevnlig, osv osv osv.

Men nå som jeg er mer eller mindre middelaldrende ser jeg veldig hvorfor folk i forhold er lykkelige.

Haha det mente muttern og.

Hun mente også at barnløse par var særinger. Og ble særere og særere jo eldre de ble.

Ja, når eldre, frivillig barnløse begynner å uttale seg skråsikkert om barneoppdragelse ser man virkelig særhetene og mangelen på realitetsforståelse.

Dette gjenspeiler seg også i andre hendelser som handler om å sette seg selv eller andre i sentrum……

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (Akkurat nå):

Ja, når eldre, frivillig barnløse begynner å uttale seg skråsikkert om barneoppdragelse ser man virkelig særhetene og mangelen på realitetsforståelse.

Dette gjenspeiler seg også i andre hendelser som handler om å sette seg selv eller andre i sentrum……

Jeg må si med en viss stolthet at jeg aldri uttaler meg om barneoppdragelse 😅😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fant meg første dame når jeg var 27. Ble samboere og 2 kids. Var en tøffel i starten, kanskje for lenge. Men når jeg begynte å sette foten ned og ikke godta oppførselen så gikk det egentlig ikke lang tid før damen var lei. Så funket i 8 år som du sa. Nå har hun funnet seg ny tøffel, men ikke mitt problem lenger.

Var ganske greit å være singel og herre i eget hus. Har nå på femte året som singel begynt å tenke i de tanker om jeg skal begi meg ut igjen på dating fronten, men vet nå hva jeg skal se etter. Og før jeg blir for sær for å funke i forhold 😅

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Entern said:

For 10-15 år siden hadde jeg nok sagt at singeltilværelsen var den mest lykkebringende. Gjøre som man vil, sjekke damer jevnlig, osv osv osv.

Men nå som jeg er mer eller mindre middelaldrende ser jeg veldig hvorfor folk i forhold er lykkelige.

Haha det mente muttern og.

Hun mente også at barnløse par var særinger. Og ble særere og særere jo eldre de ble.

 

1 hour ago, Inspector said:

Ja, når eldre, frivillig barnløse begynner å uttale seg skråsikkert om barneoppdragelse ser man virkelig særhetene og mangelen på realitetsforståelse.

Dette gjenspeiler seg også i andre hendelser som handler om å sette seg selv eller andre i sentrum……

Merkelig diskusjon. Her beveger man seg fra barnløs til singel. Det finnes nok av single mødre og fedre der ute. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, fokkeslasken said:

Dette er argumenter jeg har hørt om arrangerte eksteskap også, hvor det gjerne brukes som argument at man får muligheten til å bygge noe solid fra bunnen av. Man starter nederst og bygger oppover i stedet for å starte øverst og bli overrasket når "bygget" ikke står.

Er nok dessverre det. Er helt imot arrangerte ekteskap selv, noe de fleste her også ville være enig med.

Jo mer tid man har jo mer får man snakket sammen, noe som er utgangspunket i første omgang. De fleste forhold krasjer om man har snakket sammen i to måneder og så blir sammen, eller tidligere. Når man først har blitt sammen har man da mulighet til å ta ting til det neste nivå med tanke på samtaler. 

Lenke til kommentar

Ser det forekommer litt spisset misandri kamuflert som dårlig negativ humor rettet mot menn. Tenker at det ikke er nødvendig i ett forum som dette, like lite som at vi skal ty til misogyni. Stigmatisering har ingen vinnere.

Ellers til trådens tema. Spørsmålet om parforhold er interessant og det kan variere både for livsfaser og individer. I noen faser av livet trenger man å ta vare på seg selv fremfor å ha oppmerksomhet mot en partner og i andre perioder får man mye godt ut av å ha en partner hvor man har mentaliteten at man skal være et team som styrker hverandre.

Det som dessverre er veldig destruktivt er de som blir i dårlige forhold men jeg dømmer de ikke da det er mange komplekse og sammensatte årsaker til at det skjer.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
BRis00 skrev (18 timer siden):

En tanke jeg har hatt, er om folk flest er mest lykkelige som singel eller i et forhold.

Jeg husker før jeg ble sammen med min partner (som jeg fortsatt har) så leste jeg en del om at det tar ca. 8 år før damen i forholdet begynner å gå lei. Jeg husker også samtale med en kollega som sa at han måtte spørre konen om morgen om han kunne få sex om kvelden hos sin kone, slik at han fikk seg noe, så hun ikke skulle få dårlig samvittighet. Han sa det litt på tull, men det var samtidig en ærlig sak fra hans side.

Husker jeg nevnte det til min daværende partner, noe som ble tullet bort. Nå sitter jeg her 8 år senere, og ting har forandret seg for å si det sånn. Nå er hun tydeligvis lei av forholdet.

Det er ingen hemmlighet at i starten av en relasjon er det mye mer spenning, sex (og mye bedre sex) enn etter mange år sammen. Etter mange år sammen tar man ting for gitt har jeg merket. Om en gjør noe i starten for den andre, blir det ansett som fantastisk gjort av den andre parten, og om en gjør samme tingen i et langvarig forhold er det på en måte bare forventet.

Jeg som mann merker ikke noe til mindre tiltrekning osv. til samboer. Mine tanker er hvertfall at kvinner kanskje etterhvert naturlig "blir lei" ? Nå er ikke jeg i det beste forholdet akkurat, derfor jeg lurer litt på hvordan ting er hos andre.

Er det best å bare fokusere på seg selv og nyte kortvarige relasjoner med kvinner, eller er det en større verdi i å ha et langvarig forhold?

Hva er deres tanker?

Jeg tror det er viktig å utvikle seg sammen. Mange vil kanskje ha andre ting de elsker med partneren etter 8 år enn i begynnelsen, samtidig som noe kanskje forringes. Kanskje er det også en del som gjenoppdager hverandre i ulike faser, eksempelvis når en går ut i arbeidslivet, når en flytter sammen, når en får barn sammen osv. og at en slik kan knytte seg tettere på ulike og nye måter. Forhold trenger kanskje disse "nye" aspektene for å komme seg gjennom "dumpene" som de fleste møter, og kanskje har kvinner litt lettere for å la følelsene i en slik "dump" føre dem ut av forholdet mens menn kanskje lettere lar det skure å gå, til det enten blir bedre eller verre. 

I alle tilfeller tenker jeg at de aller fleste er lykkeligst i et godt forhold, og mange av de som opplever seg å "trives best som enslige" over tid gjør nok det fordi alternativet de har opplevd ikke var godt nok. 

Krig og fred skrev (17 timer siden):

Det er en skala. På den ene enden har du de som får forferdelig mange barn. Religiøse fanatikere som ser på kvinner som fødemaskiner, også blir det færre og færre barn jo mer normale folk er. Også har man de mest fornuftige i motsatt ende, de som ikke får barn. 

Rart hvordan motstand mot det å få barn tilsynelatende er blitt et "liberalt" standpunkt. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg synes er litt trist i dagens samfunn er at det er mer egoisme rundt forholdet til de voksne enn forholdet barn bør ha til begge foreldre. Barn blir ofte utstyrt med en bag og skyflet rundt hvis man i det hele tatt får luksusen av å ha et godt forhold til begge foreldre. Dette vil sette spor i samfunnet og har nok allerede gjort det.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, herzeleid said:

 

Rart hvordan motstand mot det å få barn tilsynelatende er blitt et "liberalt" standpunkt. 

Rart hvordan et personlig valg er rart. Oh hva mener du med "liberalt" egentlig? Mener du partiet Venstre eller er den en dårlig oversetning av amerikanske forhold? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (5 minutter siden):

Rart hvordan et personlig valg er rart. Oh hva mener du med "liberalt" egentlig? Mener du partiet Venstre eller er den en dårlig oversetning av amerikanske forhold? 

Nå ble, som du sikkert egentlig selv ser, ikke det personlige valget kalt rart men nevnte motstand, eksemplifisert ved å karakterisere de som ikke får barn som mindre fornuftige enn de som får det.
 

Du bragte inn ‘konservative’ så det må nesten være som et motstykke til det. ‘Ytterpunktet du tilhører’ blir kanskje mer presist. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, herzeleid said:

eksemplifisert ved å karakterisere de som ikke får barn som mindre fornuftige enn de som får det.

Jeg karakteriserte de som får mange barn som mindre fornuftige. At de som da ikke får barn er mer fornuftige blir bare en logisk konklusjon, men det var egentlig humoristisk ment. Jeg har ingen ting å utsette på at folk får barn. 

Quote

Du bragte inn ‘konservative’ så det må nesten være som et motstykke til det. ‘Ytterpunktet du tilhører’ blir kanskje mer presist. 

Liberalt er et amerikansk utrykk som er meningsløst å bruke i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...