Gå til innhold
Melding lagt til av Gavekort,

Tråden er gjenåpnet, les NRK sin uttalelse før du selv uttaler deg om saken.

https://www.nrk.no/norge/nrk-trekker-_bamsegutt_-dokumentar-midlertidig-1.16643560

Vil understreke at vi fortsatt ikke tillater ytterligere spekulasjon rundt denne saken. Husk at det er snakk om private mennesker satt i en sårbar situasjon.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Mr.M said:

de som grubler å trekke bidraget sitt, bør stille seg selv følgende spørsmål: "hva ville Jesus ha gjort?" da har de svaret :grin2:

I følge clickbait-overskriftene raser det nedover. Det er noe over 7% refusjon alt etter hvor mange som har gitt etter at refusjonen åpnet.

Det raser i alle fall ikke nedover, men dette er vel inkompetente folk eller trollfjes i klikkbaitens navn som er så sugne på klikkpenger at de overdriver i stil med fjæra som ble til fem døde høner som følge av sladder. Det er noe over 7% refusjon alt etter hvor mange som har gitt etter at refusjonen åpnet. Jeg tør påstå at hvis Per har 100 rosiner og mister 7 er det ikke sikkert at han merker at han kun har 93 igjen. Det er verre når bunnen går ut av rosinboksen og alle de inntørkede druene ligger på gata. Da har det rast.

 

image.png.95909fab7105bb6a317e2fa78aef6faa.png

220px-Trollface_non-free.png
 

Lenke til kommentar
Cypherzoo skrev (På 15.11.2023 den 11:09 PM):

...noen som faller imellom, og som ikke blir ivaretatt i landet vårt. 
Nok en sak, hvor kynismen og typiske norske politikeres oppførsel kommer frem i lyset. Et elendig NAV system...

Da spør jeg: Er det virkelig Norge sin plikt å "hente hjem" borgere som helt frivillig reiser til fattigstrøk for å finne seg dame?
Han hadde råd til billetten ned, og det blir helt feil at norske skattebetalere skal betale turen hjem når han ikke liker seg der lenger.

Og dette mener jeg altså generelt for alle som måtte sette seg selv frivillig i en lignende situasjon. 
Det er bare helt ufattelig at sånn idioti får sympati.
Og nå er han dessverre i Norge igjen, klar til å leve på mine og dine penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det handler jo ikke om at den norske staten skal betale billetten hjem for alle som driter seg ut, men at offentlige etater skal være tydelige når de opplyser om brukeres plikter og rettigheter. Om de har uttrykket seg uforståelig må vi selvfølgelig gjøre opp for det.

ozone skrev (23 minutter siden):

Og nå er han dessverre i Norge igjen, klar til å leve på mine og dine penger.

Han er ufør. Hva synes du han fortjener?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 minutter siden):

Han er ufør. Hva synes du han fortjener?

Den uføretrygden de måtte ha i det landet han valgte å reise til, bosette seg i, og finne seg dame i.
Alle andre må forholde seg til at valg vi gjør i livet får konsekvenser.
Jeg ville ikke drømt om å ringe Tore Strømøy hvis jeg gikk tom for penger og helse etter ti år på "finne meg dame"-ferie, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
ozone skrev (4 minutter siden):

Jeg ville ikke drømt om å ringe Tore Strømøy hvis jeg gikk tom for penger og helse etter ti år på "finne meg dame"-ferie, for å si det sånn.

Det virker ikke som du har sett serien. Han hadde dame og barn da han reiste dit, og det virker som han kan ha vanskeligere for å forstå regelverket enn de fleste andre.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (4 minutter siden):

Det virker ikke som du har sett serien. Han hadde dame og barn da han reiste dit, og det virker som han kan ha vanskeligere for å forstå regelverket enn de fleste andre.

Det har han sikkert. Men han var ikke umyndiggjort eller hadde verge, og klarte fint å reise halve kloden rundt når han hadde lyst til det. Og han klarte å holde seg i live der i ti år. Så jeg tror ikke han er så dum som Tore Strømøy prøver å få seerne til å tro...
Poenget mitt er, igjen, at det da blir for dumt å sette seg ned å begynne å grine om hjelp til å "bli hentet ut" av sin egen dritt.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (17 timer siden):

de som grubler å trekke bidraget sitt, bør stille seg selv følgende spørsmål: "hva ville Jesus ha gjort?" da har de svaret :grin2:

 

sedsberg skrev (15 timer siden):
  Vis skjult innhold

Untitled.jpg.2ca31cbf08ebfc9f071fa54a37daa06e.jpg

 

ikke mening å lage teologi-debatt men jeg tror ikke Jesus tuktet folk med pisk? kilde?

Lenke til kommentar
4 hours ago, Mr.M said:

jo han gjorde visst det, når han renset tempelet for salgsboder og kremmere.

https://www.jw.org/no/bibliotek/bibelen/studiebibel/boker/johannes/2/#v43002013-v43002025

men det var veldig sjelden Jesus var i så dårlig humør, så han hadde nok holdt hånden over bamsemann. :D

"sedsberg" uttalte seg ikke noe om hyppigheten av handlingen, bare om at det var MULIG... 😜

Lenke til kommentar
7 hours ago, frohmage said:

Nei, kanskje det burde vært gjort annerledes. Det finnes flere eksempler på folk som virker mere oppegående enn han som har fått oppnevnt verge.

Hvor oppgeående folk er kan være fullstendig håpløst å vurdere. Husk at det finnes folk som virker til å være helt idioter, men som er nærmest genier på en eller flere andre områder. Det mest ekstreme der er en avvart av autisme som kalles "idiot savant". De kan være HELT evneveike generellt, men de er genier på ETT felt!

På den andre siden finnes det også folk som virker oppegående, men ikke klarer enkle ting som å for eksempel håndtere et busjett. Se for eksempel på flere sesonger med "Luksusfellen" er det vel programmet heter?

Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/granfoss-tilbake-til-norge_-_--veldig-letta-over-a-vere-heime-1.16653365

Sitat

Advokat Leif Strøm seier søndag morgon at heile familien no er i Norge, men at det ikkje er avklart kvar dei skal bu framover.

Strøm fortel vidare at han har snakka med sin klient etter heimkomsten.

– Han og familien er veldig letta over å vere heime. Men det er jo ei lang reise og ikkje så mykje krefter igjen, seier advokaten.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...