Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor har norske damer blitt så narsissistiske?


Gjest d806a...536

Anbefalte innlegg

Gjest 7b118...5b1 skrev (4 timer siden):

Damer får også mange tusen likes på Tinder. Det gjør at de tror at de er prinsesser. De forstår ikke at 99% er fra typer som kun vil tømme seg og rømme.

Anonymous poster hash: 7b118...5b1

Hva har likes på Tinder med prinsesser å gjøre? Og ja, damer forstår at veldig mange  på Tinder kun vil tømme og rømme. 99% menn som kun er ute etter sex er kanskje et litt for høyt tall da, og bare et tall du slenger ut uten å ha grunnlag for det. 

Forstår menn at mange damer er på Tinder kun for å booste selvtilliten sin med å få likes, og være luremus?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Derfor er det ikke et problem med at damer er narsissistiske i Norge. Det kan kanskje oppleves slik om man kun sitter på Tinder, men jeg mener at det ikke er et generelt problem. Narsissistisk oppførsel finnes på begge sidene. Man har også mannfolk som klager på dating-livet fordi de ikke får en 9/10 dame når de selv ser ut som de kunne hatt hovedrolle i Lange Flate Ballær.

Og hvis man faktisk skal ta påstanden om narsissisme hos damer seriøst, så er det vel bare å minne på at narsissistisk personlighetsforstyrrelse ikke er så veldig vanlig i befolkningen (0,6 %) og at det er flere menn enn kvinner som har denne psykiske lidelsen. 

 I Norge er forekomsten omtrent 0,6 prosent, og den opptrer hyppigst hos menn.

https://sml.snl.no/narsissistisk_personlighetsforstyrrelse

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Mye narsissister som går rundt med mobiltelefon og legger ut ting på nett generelt sett. De verste av de jeg har sett i Norge er da unge gutter/menn, f.eks han som lever av å irritere busser nede på østlandet og så fort buss-sjåføren får nok og bryter trafikkreglene legger han de ut på nett. Men om kvinner eller menn er verst generelt sett skal jeg ikke si noe om.

Tror du finner greit mange mannlige narsissister av de som f.eks får mye treff på datingapper og kan velge/vrake kvinner, så dem klarer ikke holde seg til bare en.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk med alvorlig/ekte narsissisme er veldig syke og oppfører seg veldig forutsigbart. Det er alltid alle andre det er noe galt med og aldri dem selv. Dette er en psykisk forsvarsmekanisme. Hvis du klarer å ikke la deg påvirke av deres projeksjoner og storhetsbehov men forstår at du har med en narsissist å gjøre så kommer du absolutt best ut av det. Aldri prøv som ufaglært å logisk konfrontere en ekte narsissist. Det vil utløse et potensielt farlig narsissistisk raseri uten sidestykke. 

  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Gjest d806a...536 skrev (15 timer siden):

Dem greier ikke å ta vare på hvarandre også er dem fryktelig sjalue av seg i hvilken som helst årsaker. Så jeg bare synes at det er ganske ironi at vi lever i mer "feminist verden ", en det var før.

Hmm.. hadde vært mer fornuftig, om å få mer klarhet  på hvorfor du har puttet kvinner under denne kategorien. At det er snakk om kjærlighet eller vennskap, så må du nokk bare forsette med å ha dørene åpen foran deg, og da vill  du nokk se at ting ikke er så dystert.

Endret av Littlecuriousme12
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du er på Tinder i flere år uten hell og danner denne ikke så gode meningen som kvinner generelt over tid, så må du bare slette appen og få litt frisk luft. Slike generaliseringer tyder mest på at du har et problem med ditt liv og skylden går på alle kvinner som ikke har ligget med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (17 timer siden):

Gjør det ikke det? Har du pratet med kvinnfolk? Jeg føler de er ganske klar over det utifra de jeg prater med. Alt fra tidlig 20-årene til oppe i 30-årene. Det er også mye av grunnen til at mange kvinnfolk ikke liker Tinder, nettopp fordi det er for mange som swiper på de og de vet at veldig mange kun er der for å tømme seg ELLER at personene de matcher med ikke legger noe innsats i å bli kjent med de.

Jeg snakket forøvrig med en dame her om dagen som klaget på at på "damesiden" av Tinder var det enormt mye falske profiler for menn. Hun utdypet ikke mye, men jeg forsto det slik at de ikke var den de ga seg ut for å være, av en eller annen grunn. Derfor likte ikke hun Tinder hvertfall.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (20 timer siden):

Dating og forhold er vanskelig i dag. Det er ikke akkuratt noe å skamme seg over å ikke få noen dates som mann.

For det er statistiske ulemper i dag. Om du bor på bygda eller i småbyer burde en komme seg til byene, særlig Oslo. Fordi der er det flere damer. Som regel ligger kjønnsfordelingen på 0,9 dame pr mann (mellom 25-35) i småbyer, enda verre på bygda.

Når en også tar med det dritet at mange damer blir alenemødre og ikke lenger er på markedet (de gidder ikke). Høy innvandring av menn, som tuller til kjønnsbalansen mer.

Så noe folk sjeldent tenker på. At en synkende befolkning er en ulempe for menn, fordi menn som oftest blir i lag med litt yngre kvinner. Jeg er en del av en stor generasjon mellom 1990 og 1993. Vi sliter fordi de som er født senere er så mye færre.

Det en må gjøre er at en er der kvinnene er (også mtp sosiale aktiviteter)+ at en trener hardt og kontinuerlig utvikler seg selv (ta tak i emosjonelle problem, bli smartere, bli en mer interessant person). Det er eneste løsningen.

Ser poenget ditt men trendene skifter.

Jeg spår at om noen år er det ikke lenger særlig attraktivt å være så ekstremt selvrealiserende og kravstor at man ikke har partner eller barn.
Er det noe mer stakkarslig enn bitre, sure, ensomme mennesker som maskerer seg bak «vellykkethet», en steintøff fasade og utpreget materialisme ?
Som aldri har våget å være på tilbudssiden, men som har havnet på feil sted pga indre seksuell usikkerhet , ytre press eller mote ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 7db6e...978

Jeg er en norsk dame og vil ikke si at jeg er narsissistisk. Jobber i et helse- og omsorgsyrke og liker å hjelpe andre. Dog er jeg enslig og barnløs, men det kommer av helt andre grunner enn en eventuell narsissisme. Siden jeg ble enslig for lenge siden har jeg fått bedre kontakt med min "maskuline" side og klarer å hjelpe meg selv, og behovet for en partner er ikke der lenger. Barnløs er jeg fordi jeg ikke kan få barn. 

Jo lenger man er enslig, jo mer vandt blir man til det og man blir også mer komfortabel og trygg med det. Jeg har observert de siste årene at datingmarkedet har blitt temmelig håpløst og jeg kjenner at det frister ikke å bevege seg ut i det. Skjer kjærligheten så skjer det, men jeg jakter det ikke aktivt og er i skrivende stund ikke mottakelig for det heller når jeg tenker meg om. 

I samfunnet i dag jakter mennesker enkle løsninger, de fleste vil ikke jobbe hardt for noe og egoismen topper de fleste menneskers valg. Dette ser jeg hos mange, ikke bare når det kommer til dating og forhold. Mine refleksjoner rundt dette har ført frem til at det er best å være singel. 

Anonymous poster hash: 7db6e...978

Lenke til kommentar
Gjest 7db6e...978
Inspector skrev (16 minutter siden):

Ser poenget ditt men trendene skifter.

Jeg spår at om noen år er det ikke lenger særlig attraktivt å være så ekstremt selvrealiserende og kravstor at man ikke har partner eller barn.
Er det noe mer stakkarslig enn bitre, sure, ensomme mennesker som maskerer seg bak «vellykkethet», en steintøff fasade og utpreget materialisme ?
Som aldri har våget å være på tilbudssiden, men som har havnet på feil sted pga indre seksuell usikkerhet , ytre press eller mote ?

Det går fint an å være enslig uten å være bitter også. 

Før i tiden var det ganske vanlig at man giftet seg og fikk barn. Jeg kjenner noen eldre mennesker (70+) som er enslige (noen få av de har vært enslige hele livet) og barnløse. Tro det eller ei, men ingen av disse er bitre (i det minste gir de ikke uttrykk for det). De er takknemlig for livet de har levd, noen er mett av dage og jeg har spurt de hva de tenker om enslighet og barnløshet, og deres svar har utelukkende vært "det er sånn det ble".

Felles for de alle er at de har vært omgitt av gode venner, så man skal absolutt ikke undervurdere gode vennskap. :) 

Anonymous poster hash: 7db6e...978

Lenke til kommentar
Gjest 7db6e...978 skrev (1 time siden):

Det går fint an å være enslig uten å være bitter også. 

Før i tiden var det ganske vanlig at man giftet seg og fikk barn. Jeg kjenner noen eldre mennesker (70+) som er enslige (noen få av de har vært enslige hele livet) og barnløse. Tro det eller ei, men ingen av disse er bitre (i det minste gir de ikke uttrykk for det). De er takknemlig for livet de har levd, noen er mett av dage og jeg har spurt de hva de tenker om enslighet og barnløshet, og deres svar har utelukkende vært "det er sånn det ble".

Felles for de alle er at de har vært omgitt av gode venner, så man skal absolutt ikke undervurdere gode vennskap. :) 

Anonymous poster hash: 7db6e...978

Joda. Jeg hevder ikke at alle havner som uharmoniske, frustrerte , bitre og ensomme, men tradisjonelle familieverdier er under sterkt press.

En annen tråd på forumet spør om hvorfor thai-damer er populære partnere i Norge og svarene er i samme gate.
»Frigjøringen» har gått så langt at de marginale og ekstreme dessverre får for mye spalteplass og setter dagsorden selv om verdiene de markedsfører hverken er ønskelige eller bærekraftige.

«Vanlige dødelige» bør få langt større heder og ære…….

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Mulig jeg må ta en bedre titt, men de fleste trådene jeg har sett fra kvinner har vært mye mindre 'sinte' og har vært mer 'trist'. 

Kan hende du må ta en bedre titt ja: Tror du bare har sett/fokusert for mye på det innledende innleget og ikke hvordan trådene utvikler seg. I de innledende innleggene fremstår de sympatiske, søte og elsklige. Etter hvert dukker det stadig opp historier om overgrep, svik, utroskap og mangel på tillit med etterfølgende bitterhet, anklager om at alle menn er som de enkelttilfellene/de få de har hatt erfaringer med, og så videre. Det er i alle fall mitt subjektive inntrykk ut i fra de trådene jeg har lest.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (13 timer siden):

Mulig jeg må ta en bedre titt, men de fleste trådene jeg har sett fra kvinner har vært mye mindre 'sinte' og har vært mer 'trist'. 

Når alle av dem gjør menn til banditter og de gjør seg selv til offer samtidig som de spyr ut mannehatende galle i hver eneste setning, ja det er trist, men de er åpenbart sinte på noen også, ellers hadde de vel ikke uttrykt seg på den måten ?  Kanskje menn også er triste ? Ja i motsetning til sinte ?  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...