Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tette hull i eksosrør.


cuberen

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/Eksosanlegg/eksosanlegg-universal/lyddemperbandasje-5-x-91-cm-2000018427?

Røret er ca 6.5 cm i bredde og muligens 4,5 cm i Høyde (Hadde ikke noe gått måleverktøy for hånden). Er det kurrant å bruke denne bandasjen fra biltema? Bilen må gå igjenom CO test på etterkontroll også.

Eller kan jeg bruke rør (hvilken diameter) og klemmer på denne selvom den er oval?

thumbnail_20231012_161102.jpg

Endret av cuberen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Opelduude said:

Sjekk pris på hva ny eksosdel koster på nett. 

Har gjort det, var ikke så gærent med drøyt 1000 inkl frakts for nytt rør, pluss nye skruer tettning etc.
Men her har noen sveiset siste del av eksos med denne midtre lyddemperen (som ikke skal være sveiset orginalt). Så derfor ville jeg prøvd noe billigere uten sveising.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar
cuberen skrev (10 minutter siden):

Har gjort det, var ikke så gærent med drøyt 1000 inkl frakts for nytt rør, pluss nye skruer tettning etc.
Men her har noen sveiset siste del av eksos med denne midtre lyddemperen (som ikke skal være sveiset orginalt). Så derfor ville jeg prøvd noe billigere uten sveising.

Da kapper du sveisen og setter inn det røret, sånne jalla løsninger med eksosbandasje og colabokser er bare sånn midlertidige løsninger, har selv brukt det på flere biler for å gå gjennom på EU kontroll når jeg ikke har hatt tid til å fikse det eller jeg ikke har fått de delene jeg trenger før tiden er gått ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 14.10.2023 at 11:18 PM, Opelduude said:

Om du har planer om å ha bilen lenge og har råd, så ville jeg vurdert å skifte midtre og bakre lyddemper. Da slipper du enda en gang å måtte reparere eksosen ved senere anledning 

Skjønner, men nå prøvde jeg den bandasjen fra biltema (litt for egen erfaring også), siden det var andre ting jeg trang der. Virka som den tetta. Det var jo ganske fort gjort. Spørs om det varer en uke, mnder eller mer. 

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...