Gå til innhold

Trans


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, SilverShaded said:

I følge ham selv har han valgt dette forumet til å "jobbe for" det han kaller nasjonal-konservatisme. Så han er vel en slags aktivist for disse ganske ekstreme synspunktene han spyr ut tråder rundt. Det er uunngåelig at polariseringen fører til steile fronter. Så nei,det er ikke en diskusjon i det hele tatt.

Veldig godt observert, tenk noe så utrolig som at usedvanlig politiske forum-aper som oss jobber for vår overbevisning, og utfordrer erfarne motstandere. 🫢
Foretrekker du kanskje at folk med ekstreme holdninger holder seg til ekkokammer?
Du kan dissekere, rive ned alt jeg har sagt og drite ut den dumme nasjonalisten på side 1 av sin egen post, hvorfor gjør du ikke det? Jeg har snudd 180 grader i saker jeg har aktivt debattert før, kanskje du blir grunnen til at jeg bytter navn til Globalisten.

2 hours ago, The Very End said:

Hva er det du ønsker å oppnå med tråder som denne, narkotikapolitikk-tråden og innvandringspolitikk-tråden - er det diskusjon eller distribusjon av en mening? Det er ofte sterke ordlag og til dels ensidig vinkling av komplekse problemstillinger, med det resultatet at det blir et nokså steilt diskusjonsmiljø.  

Ensidig vinkling? jeg tilbyr deg NRK og SVT sine dokumentarer.
 Det er vel hensikten med diskusjonsforum å tilby sine synspunkter og argument, og deretter bli kontret av dine argumenter, kanskje jeg har missforstått. Alt jeg har sett fra deg i det siste er shitposting som dette. Vil du kanskje samle en liste av ord du ikke liker her også? 🤣
Dette er en av de lengre førstepostene på forumet, hvor jeg også avslutter med å si:

3 hours ago, Nasjonalisten said:

Dette er ett utrolig stort tema, så jeg tar meg bare tid til å røre ved det mest sentrale.

Du har mye tid til å kritisere ord, person, og fremgangsmåte, men ingen argumenter. Det er en tragisk realitet av typisk progressive folk å ikke delta i diskusjonen men å stille seg utenfor å rope og peke på folk.
Det eneste du oppnår her er å dytte det første gode svaret fra kanskje nox, atib, eller psy nedover og kanskje mot side 2, vekk fra observatørenes øyne. Kjenner jeg deg så kommer du vel til å begynne å debattere denne posten her også.

Jeg sympatiserer med progressive, det er ikke lett å argumentere for en tapende sak som dette.
Jeg tar det som ett kompliment at du ikke kan tilby noe å tygge på, verken bevismessing, logisk, eller filosofisk.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er helt legitimt å spørre om bruker er opptatt av å diskutere eller bare spre meningen sin for alle vinder. Dette er faktisk et diskusjonsforum - ikke en Facebookvegg. Å forsøke å få det til å høres ut som jeg forsøker kneble diskusjon er en tullete påstand og bevitner mer at man faktisk ikke er interessert i å diskutere saklig.

Tror du ikke brukeren har forstått det? Er det ikke derfor han poster på et diskusjonsforum? For å starte en diskusjon? Du reagerer på at vedkommende starter med å beskrive egen posisjon som et utgangspunkt? Deretter avslutte med spørsmål som inviterer til debatt? Det er dette jeg reagerer på, og spør hva du vil oppnå med? Noe jeg ikke ser noe svar på denne gangen heller, men heller bare en fortsettelse med debatt om debatten. Det er ihvertfall usaklig (utenfor sak). Det er meningsløst - med mindre det er noe spesielt du mener diskvalifiserer her (ligger utenfor ytringsfriheten). 

Sitat

Resten av hans post og ordvalg får stå på hans regning, og hvis du og han mener dette er en god og saklig måte å diskutere på - ja da lurer jeg virkelig på hvem som forsøker å kneble hvem.

Jeg har skrevet utallige innlegg her, så jeg ordlegger meg på min måte. Jeg lurer på hva det er du reagerer på. Helt nøyaktig, men det vil du tydeligvis ikke si.

Sitat

Kvaliteten på ytringen skal ikke medføre at man ikke får ytre seg

Jeg kan ikke se at trådstarter mener at noen skal holdes utenfor debatten. Hvem er det som ikke får ytret seg? Åpenbart ikke deg selv, så du må snakke på vegne av andre. Hva betyr "kvaliteten på ytringen"? Hva innebærer korrekt kvalitet for å delta i debatt? Tipper trådstarter ønsker svar, og ikke slik meta-debatt om debatten.

Sitat

..kvaliteten kan påvirke hvorvidt det i det hele tatt er vits å diskutere.

Det kan det, men det kommer veldig an på. Folk uttrykker seg forskjellig. Så om det ikke er noe spesielt du reagerer på. Noe som er ulovlig å si... hva vil du da?

Sitat

Å diskutere f.eks. tunge vitenskapelige temaer med en som er hellig overbevist om at jorden er flat gir sjeldent en god diskusjon. 

Å så? Du trenger ikke bidra, men kan om du vil. Eller mener du det burde være ulovlig å diskutere om jorden er flat? 

Sitat

På samme tid når man må bruke fordummende merkelapper og aggressiv skrivemåte så er jeg usikker på hvorvidt en god diskusjon kan skje.

Igjen. Hva reagerer du på? Hvis det ikke er noe spesielt så kan jo alle disse innleggene bare slettes. Da det ikke har noe med temaet å gjøre.

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 timer siden):

Jeg bare minner om at Pride f.eks. har en hel måned i året hvor de sprer sin mening, ideologi, seksualitet, kjønn og symboler

Dette er i Juni, så når jeg var i Fredrikstad i August så var det også da arrangert en prideparade. Det skulle ikke forundre meg om det er flere av samme sorten rundt omkring. Dette virker til overmål så enhver debatt rundt dette temaet er svært viktig. Spesielt diverse bekymringsmeldinger som TS har tatt opp i den oppdaterte orginal posten.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 timer siden):

Jeg bare minner om at Pride f.eks. har en hel måned i året hvor de sprer sin mening

Hva mener du med «har» en hel måned? De er da vel ikke blitt tildelt en måned, det er bare at noen velger å arrangere det i en måned. Det arrangeres pride på forskjellige tidspunkter forskjellige steder. For eksempel var det pride i Manchester nylig. I Drammen er det som regel en helg i august, og i Oslo er det i juni.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med «har» en hel måned? De er da vel ikke blitt tildelt en måned, det er bare at noen velger å arrangere det i en måned. Det arrangeres pride på forskjellige tidspunkter forskjellige steder. For eksempel var det pride i Manchester nylig. I Drammen er det som regel en helg i august, og i Oslo er det i juni.

Jeg er klar over at det ikke alltid arrangeres samme måned overalt. Det skal vel i utgangspunktet være Juni, men det passer ikke alltid overalt. De fleste (alle?) flagger likevel hele Juni. Hva så? Det nøyaktige tidspunktet for arrangement og parade(r) over hele globen var ikke poenget.

Er det slikt irrelevant flisespikkeri som kalles "å juge så snørra renner"? Eller har dere noen andre (viktige) ting dere vil ta opp?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (11 minutter siden):

Jeg er klar over at det ikke alltid arrangeres samme måned overalt. Det skal vel i utgangspunktet være Juni, men det passer ikke alltid overalt. De fleste (alle?) flagger likevel hele Juni. Hva så? Det nøyaktige tidspunktet for arrangement og parade(r) over hele globen var ikke poenget.

Er det slikt irrelevant flisespikkeri som kalles "å juge så snørra renner"? Eller har dere noen andre (viktige) ting dere vil ta opp?

Dere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, AtterEnBruker said:

Jeg vet ikke hvorfor enkelte føler for å følge denne ideologien. Å våkne opp en dag å bare "fra nå av skal jeg spre masse løgner og hets om seksuelle minoriteter på internett". Har sosial isolasjon vært en medvirkende faktor? Økonomiske vanskeligheter? Har man lett etter enkle svar på diverse forumer på nettet om ting som ensomhet? I tilegg til treningstips om hvordan få seg sixpack så man får mer oppmerksomhet fra damene? Ble det delt "åpenbaringer" (les: pære jug) om at verden var perfekt på 1950-tallet da mannen var på sin rettmessige plass som patriarkat, før likestilling og seksuell frihet ødela alt? Ble denne radikaliseringsprosessen forværret under pandemien? Hvilke andre stier var tilgjengelige som kunne forhindret denne radikaliseringen, og hvordan gjør vi de stiene mer tilgjengelige?

Jeg tror aldri jeg har lest en så vakker og presis karakterisering av meg selv, vi må gå inn for ett samarbeid om en biografi.

1 hour ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Tror du ikke brukeren har forstått det? Er det ikke derfor han poster på et diskusjonsforum? For å starte en diskusjon? Du reagerer på at vedkommende starter med å beskrive egen posisjon som et utgangspunkt?

Og når jeg ikke skriver stort i trådstart, så blir svaret ''ok, så hva mener du? hva spør du om? har du noe vi kan engasjere med? hvorfor starter du posten?'' 🫤 Det er selvfølgelig Ideologisk arm-flailing, men dette må være forum-rekord for hvor mange shitposts vi får før noen påstand i trådstart blir motsagt, eller noen poeng relatert til tema presenteres, og her er det veldig mye å bite på. 
Trans-ideologer er en spesiell type folk.

4 hours ago, The Very End said:

 Dette er faktisk et diskusjonsforum

Har du noe som helst argument å presentere i lys av at dette faktisk er ett diskusjonsforum?
Du bruker nettstedet mer som en type Barrens-chat.

19 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Eller har dere noen andre (viktige) ting dere vil ta opp?

Progressive har en tendens til å bryte alle de 10 debattreglene når de ikke har noen motargument, og desverre er admin på dems side, derav ble tråden flyttet til søppelkassen, og heller ingen rydding av søppelposting gjort.

11 minutes ago, Snikpellik said:

Dere?

''Dere'' er nok de 3 shitposterne her, Atterenbruker, Silvershade og Theveryend.


Det er definitivt ikke kanselering å kritisere en yttring.
Det er derimot absolutt en kanselering av diskusjonen at moderator flytter tråden til oppslagstavlen. Det er trist for ett så viktig tema å bli slengt i forum-søppelkassen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

I USA blir det mer og mer penger i dette nå. 2.1 milliarder dollar i 2022. Det er altså en voksende industri som i likhet med andre industrier kommer til å lobbyere politikere og samfunnet forøvrig til å få økt omsetningen.

us-sex-reassignment-surgery-market.png

Antallet 'gender affirming clinics' og operasjoner i USA har økt ekstremt siden 2006.

Flere stater i USA har ulovligjort slike inngrep mot barn. Er det slemt eller bra å ta vekk denne muligheten for barn? Ifølge noen så er det veldig slemt. Derfor er det legitimt å fargelegge disse statene rødt på kartet:

Gender-Affirming-Care-Bans-Map.png

 

Hvis du er en forelder i California, og barnet ditt har meninger om kjønnet sitt som du ikke støtter, så kan barnet ditt lovlig bli tatt fra deg. (1) (Det viste seg at jeg tok feil her)

Endret av Selfuniverse
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, Nasjonalisten said:

Intro & min overbevisning.
Radikal kjønns-ideologi feier gjennom mange vestlige samfunn, og mens noen institusjoner har reversert, så er det fremdeles skrekkelig normalt å høre at barn kan velge kjønn selv, det virker for meg som at nesten ingen forstår hvor alvorlig dette er.

Det er for meg helt åpenbart at ingen burde ta medisiner og undergå operasjon for å simulere det motsatte kjønn, det er totalt ødeleggende, og ekstremt naturfiendtlig. Det er enda verre enn sterilisering, og sterilisering er ulovlig før fylte 25.
At noen kan få det for seg at barn skal kunne få gjennomgå dette av eget valg er helt absurd, og at foreldre skal kunne velge det for barnet er alvorlig omsorgsvikt.

Det er også ironisk at trans-aktivister påstår at republikanere i USA står for ''trans-genocide'' gjennom dems uendrede standpunkt om at ingen burde bytte kjønn, spesielt ikke barn. Samtidig er gjennomgangen av trans-programmet stort sett en prosess som resulterer i sterilisering, så det er trans-ideologien i seg selv som ''genocide''r trans mennesker.

Resultatet av disse operasjonene er ikke kvinnelige eller mannlige kjønnsorgan, det er sår og arr, en trans-penis er bare ett stykke kjøtt(ofte fra arm/lår) uten erigerende funksjon, og så klart uten evnen for å produsere sperm.
Trans-vagina er en innover-vrengt penis, uten noen av de seksuelle funksjonene til en kvinne, ingen klitoris, og uten livmor.
Det var faktisk ikke lenge siden jeg selv trodde på at trans-kvinner kunne bli gravide, jeg kjente en av disse ideologene.

Guttekroppen var aldri ment å gå gjennom kvinne-pubertet, og jentekroppen var aldri ment å gjennomgå manne-pubertet. For en kvinne så er mannlige nivåer av testosteron en veldig sterk gift, det samme gjelder østrogen for menn. Trans-mennesker blir sterile, og medikalisert for resten av livet.

 

Dette er Jazz Jennings, hun ble erklært trans ved alder av 2, startet med hormonbehandling ved 11, og fikk penis vrengt og sydd igjen ved 17, relativt nylig. Hele prosessen er dokumentert av TLC. Jazz er tilsynelatende a-seksuell(ganske vanlig for transer), og sliter med motivasjonen for å opprettholde ''vagina''-hullet som må tvinges opp slik at kroppen ikke lukker det.
https://www.imdb.com/title/tt4523638/

Detrans, folk som angrer på transformasjonen kalles Detrans, de fleste blir totalt forlatt av LGBT-samfunnene, og neglesjeres av leger og kirurger. De har i det siste fått høy stemme av NRK (https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller), SVT (https://www.svtplay.se/transkriget), og mange YT-folk som Blaire White og Jordan Peterson, og noen andre forum.
https://www.youtube.com/watch?v=LyJGijjI2JU
Jeg har spesielt stor respekt for Chloe Cole, Detrans som nå er blitt aktivist, https://www.youtube.com/@ChoooCole

Kjønn er 100% biologisk og umulig å endre, ''kjønns-identitet'' er ett nytt norsk ord som i praksis er synonymt med seksualitet/identitet, varierende seksualitet og identitet er helt normalt, og skal overhodet ikke styre noen kirurgisk endring av kroppen.
Gender(engelsk) har historisk referert til biologisk binært kjønn, det var alltid synonymt med ''sex'', det engelske ordet for kjønn, som også refererer til akten av sex, og var forvirrende. Nå er det blitt korrumpert og forsøkt redefinert. Heldigvis har vi ikke ett godt ord transer kan bruke i Norge, derav ''kjønns-identitet'', som i seg selv forteller hva det er, en selv-oppfunnet identitet.
Selv de mest avvikende utviklings-defekter er enten biologisk mann eller kvinne.

Pride er med alt dette blitt problematisk, det inkluderer en god del syk ideologi, inkludert rasepolitikk utrolig nok, og jeg mener derfor flagget absolutt ikke burde brukes av det offentlige. Det skal heller ikke inn i klasserom... eller barnehager... Drag queen story hour er ett urovekkende fenomen, og nå har vi til og med Dragqueens på prekestolen i kirken, og kirker som flagger for Pride. 🫤  
Hovedårsaken til inkongruens mener jeg er den forvirrende tiden vi kaller pubertet, og det er jo der vi finner nesten alle transer, hormoner koker og mye rare endringer finner sted, ofte finner ikke nok endringer sted og man føler seg ikke som en komplett kvinne/mann etter puberteten, alt dette er forverret av ideologer som sier ''kanskje du er trans?'', og med det tilbyr en mirakelkur til usikker/deprimert ungdom. Dette er ett moderne sosial-smittet fenomen, folk må lære seg tålmodighet, og at menn og kvinner kommer i forskjellige former. Det er langt bedre at tusenvis lever med uløst ''dysfori'', enn at tusenvis lever med anger og en ødelagt kropp. Det går rett og slett ikke an å diagnostisere barn her, fordi barn er dumme, barn tror på nissen, tannfeen, begynner å grine om de ikke får godis, og spiser opp nesten alt de blir fortalt, av foreldre, av lærere, av venner, og av nett. Unge barn har ingen konsept om hva kjønn eller seksualitet er.

Man kan bruke mange argumenter som kvinnesport, sterilitet, kostnad, varsomhet, medikalisering, men i bunn og grunn er det svært avvikende og unaturlig. Det er blitt veldig ideologisk og ''populært''. Dette er ett utrolig stort tema, så jeg tar meg bare tid til å røre ved det mest sentrale.
____________________________________________________________________________________________________

 

 

Hva syns folket, burde barn eller voksne kunne velge å undergå medisinsk eller kirurgisk transisjon?
Hvor sikker kan man være på om ett barn har en medfødt og u-justerbar trans-identitet fremfor bare en sosial overbevisning?
Er det noen som støtter sosial/juridisk transisjon men er mot tukling med hormoner/kirurgi?
Hva gjør vi med transkvinner(født mann) i kvinnesport?


 

 

 

Til å være så opptatt av å være nasjonalistisk, så er du overraskende utrolig opptatt av alt som skjer i utlandet. Kanskje du likevel burde bytte navn til "Globalisten" hvis du er så opptatt av hva som skjer i USA, Sverige og UK.

Endret av shockorshot
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Dere?

Det var en annen kjent gjenganger som anklagde trådstarter for "å juge så snørra renner", mens man ikke kom med noe som helst konkret om hva løgnen dreide seg om. Du kom med irrelevant flisespikkeri. Mens det å adressere trådstarters post, og det han spør om, fremdeles glimrer med sitt fravær. 

Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

Og når jeg ikke skriver stort i trådstart, så blir svaret ''ok, så hva mener du? hva spør du om? har du noe vi kan engasjere med? hvorfor starter du posten?'' 

Det kom som en bombe (not!). Den velkjente catch-22'en hvor samme hva man gjør, så er det feil. Inntil du innretter deg da - for da kan du nok gjøre feil på feil uten at det spiller særlig rolle. Det er dessverre hva mange opplever en viss periode. Inntil de har skjønt at de ikke kan vippe deg av pinnen. 

Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

Progressive har en tendens til å bryte alle de 10 debattreglene når de ikke har noen motargument

De bryter nok mer enn som så.. Løgn, feilslutninger, personangrep og annet hykleri går fint, så lenge det kommer fra korrekt side. 

Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

og desverre er admin på dems side

Forundrer meg ikke.

Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

derav ble tråden flyttet til søppelkassen

Du mener du postet i "Politikk og samfunn", men den ble flyttet til oppsamlingskategorien "Oppslagstavlen" der den typisk drukner og er vanskeligere å få øye på. Mange triks man har oppi ermet..

Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

og heller ingen rydding av søppelposting gjort.

Og slik forblir det vel, men kanskje like greit. Da kan det stå her til spott og spe for alle å se.

Selfuniverse skrev (1 time siden):

Hvis du er en forelder i California, og barnet ditt har meninger om kjønnet sitt som du ikke støtter, så kan barnet ditt lovlig bli tatt fra deg. (1)

Vel, for å være pinlig korrekt så ble den endret i California's Senat ifølge lenken din:

AB 957 passed California’s State Assembly on May 3, but a co-sponsor amended it after hours in California’s State Senate on June 6. 

Noen velvalgte ord derimot:

..This is a grotesque violation of both children’s and parent’s rights. Decent Californians on the Left, Right, and center should be outraged.

..This is a horrifying bill for children, and for parents and guardians not just in California, but across the country. Gavin Newsom is gunning for president in 2028. If he signs this bill into law, here, it will be headed to every state if he wins. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Vel, for å være pinlig korrekt så ble den endret i California's Senat ifølge lenken din:

AB 957 passed California’s State Assembly on May 3, but a co-sponsor amended it after hours in California’s State Senate on June 6. 

Jeg lurte på hva den uthevede setningen skulle bety. Trodde det bare var snakk om en endring, ikke at det skulle være noe som stoppet prosessen. Da tok jeg feil. Takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar

Husk at flere ting kan være sant på én og samme gang.

Det kan finnes personer som er født i feil kropp, og det kan være et resultat av en medfødt sykdom/tilstand (ekstremt mange transpersoner og folk med kjønnsinkongruens er nevrodivergente), samtidig som det kan være en motetrend, eller en form for sosial smitte for andre.

Fler enn 4/5 som blir referert til utredning for kjønnsinkongruens viser seg tross alt ikke å være transpersoner.

Jeg er også, på prinsippielt grunnlag, imot å skjære i friske kropper. Når en person har f.eks kroppsintegritetsinkongruens og ønsker å amputere armer eller ben eller andre deler av kroppen - så gjør ikke legene det. De sender vedkommende til psykolog for behandling for å lære å leve med den kroppen de har. Bare fordi en person ønsker å skjære av seg kjønnslem i stedet for andre lem, kvalifiserer ikke til status som mentalt frisk. Tvert imot er det å skjære ut deler av de reproduktive, urinførende og endokrin- systemene, som gjør folk avhengige av medisiner og behandling hver eneste dag for resten av livet, et større og mer risikabelt inngrep i en persons helse enn å amputere armer og ben.

Det er problematisk når samfunnet hyller kjønnsinkongruens som noe positivt. Det er også ekstra negativt når samfunnet slår ned på alle tanker om kjønnsroller og biologisk kjønn som naturlig. Det er ytterst, ytterst problematisk at organisasjoner og aktivister som FRI er så villige til å dytte 4/5 eller fler forvirrede ungdommer (de vil jo ikke ha noen begrensninger) under bussen for at den siste 1/5 eller færre skal få "kjønnsbekreftende" behandling. En medisinsk prosedyre som forøvrig ikke finnes fordi det er medisinsk umulig å bytte kjønn som sådann.

Og barn? Barn vet ikke hva de vil fra ett øyeblikk til det neste. Mange av oss som ville være f.eks pirater når vi var barn. Skulle vi skjære av oss ene benet og hånda og plukke ut et øye for å følge drømmene våre?

Dersom noen ønsker å kle seg, eller se ut som eller late som om de er det andre kjønnet, kattepuser, koreaner eller hva det måtte være, så er det opp til dem selv. Men de må slutte å rekruttere legestanden og aktivister til å manifesere sine tvangstanker i virkeligheten. Og først og fremst må de slutte å rekruttere barn og unge inn i kulten sin.

En transperson med litt selvinnsikt (jeg har faktisk to gode venner som er trans) vil i min oppfatning lande på at, okay, jeg fikk en litt ræva deal i livet, men nå gjør jeg det beste ut av det som jeg kan. Jeg vil se ut som en kvinne (eller mann), jeg vil leve som en det, jeg vil ha et forhold til en person som tar meg som jeg er (enten det er samme kjønn eller motsatt), men UTEN å ødelegge kroppen min eller oppfordre andre til å gjennomgå dette helvete.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...