Gå til innhold

Trans


Anbefalte innlegg

Selfuniverse skrev (1 time siden):

Jeg lurte på hva den uthevede setningen skulle bety. Trodde det bare var snakk om en endring, ikke at det skulle være noe som stoppet prosessen. Da tok jeg feil. Takk for oppklaringen!

Det er neppe slutten på visa:

State Senator Warns About New Gender-Affirmation Law: "If You Love Your Children, You Need To Flee California"

Siste update jeg kan finne.

Newsom said existing laws already require courts to consider health, safety and welfare when determining the best interests of a child in custody cases, including the parent’s affirmation of the child’s gender identity.

Every Republican in the Senate voted against the bill, with state Sen. Kelly Seyarto, who represents Murrieta in Southern California, arguing that lawmakers were interfering too much with how parents choose to raise their children.

“Inserting this into the mix is going to pit one parent against the other and make things worse,” Seyarto said at the time.

Mye av dette opplegget foregår i rettssystemet. Jeg hørte idag (muntlig fra troverdig kilde) at det jobbes for å legge til "seksuell helse" i menneskerettighetene frem mot 2030, i tillegg til det som går på fysisk og psykisk helse fra før. Kommer slikt inn der tvinges nok foreldre til å bekrefte barnets kjønnsidentitet. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (44 minutter siden):

Det kan finnes personer som er født i feil kropp, og det kan være et resultat av en medfødt sykdom/tilstand (ekstremt mange transpersoner og folk med kjønnsinkongruens er nevrodivergente)

Jeg er enig i det meste du sier, men hva mener du her? Er det bare et uttrykk eller bokstavelig ment? Hvordan kan noen være "født i feil kropp"? Hva betyr det? Såvidt jeg vet er vitenskapelige forsøk på å bevise slikt av dårlig kvalitet, og preget av en motivasjon for å finne konklusjonen man allerede tror (som er pseudovitenskap). 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (6 timer siden):

Det er definitivt ikke kanselering å kritisere en yttring.
Det er derimot absolutt en kanselering av diskusjonen at moderator flytter tråden til oppslagstavlen. Det er trist for ett så viktig tema å bli slengt i forum-søppelkassen.

Førsteposten har ingen konkret problemstilling og oppfordrer ikke til å diskutere noe spesifikt. Det er en ytring, og det er nok både derfor du får svar du ikke liker, og derfor tråden er flyttet til riktig kategori. Det er ikke «kansellering». :) 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, AtterEnBruker said:

Jeg vet ikke hvorfor enkelte føler for å følge denne ideologien. Å våkne opp en dag å bare "fra nå av skal jeg spre masse løgner og hets om seksuelle minoriteter på internett". Har sosial isolasjon vært en medvirkende faktor? Økonomiske vanskeligheter? Har man lett etter enkle svar på diverse forumer på nettet om ting som ensomhet? 

Jeg syns jeg skal ta dette spm seriøst, progressive globalister og konservative nasjonalister er rake motsettninger, ikke fordi verken av sidene er ulogiske eller dumme, men fordi grunnverdiene er forskjellig.
En nasjonalist jobber primært for nasjon, slekt, familie, konservative er i stor grad naturtro og respekterer hva vi har.
Mine konservative verdier stiller meg mot trans-ideologien.
Jeg forstår at progressive reagerer på min nedprioritering av flyktninger og naturtro motstand mot kjønnsideologi, begge kan virke kyniske og ufrie, begge politiske akser anerkjenner at visse friheter er negative.
Både Konservative og Nasjonalister tenker veldig ofte i 100-års-perspektiv.
Grunnen til at jeg er så opptatt av denne saken er fordi den er så utrolig skadelig, både for voksne og barn, hormon-doping og kirurgi er alvorlig, og steriliseringen mange ikke vet vil skje er en tragedie. Jeg forstår at mange ikke bryr seg på noen måte om noen blir sterilisert uten at de vet om det, men det gjør jeg. 
Jeg kunne derfor karakterisert din side av politikken som monstre, det er hva resultatene av deres politikk antyder, jeg tror mer på ett rammeverk av uvitenhet bygget oppå ett porøst verdi-fundament, oppå det porøse fundamentet og rammet inn i uvitenheten er deres ideologi.

Jeg minnes om denne debatten:
https://www.youtube.com/watch?v=IVnw6GaCSd8
''What if they wanna deplatform or harm and you too, how do you resolve that disagreement'' ---> ''because some of us are right, and some of us are wrong🤡'' 

Jeg er økonomisk trygg, har veldig god familie, lever sunt, og er lykkelig.
Jeg har utviklet min ideologi mest de siste 5 årene, og gjennom det hele har jeg fulgt de sterkeste progressive debattantene på YT, og brukt NRK som hovedmedia.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg syns det er viktig å poengere at det er forskjell på "sex" og "gender" 

 

I det norske språket så bruker vi bare ordet "kjønn" som naturligvis bidrar til litt forvirring rundt dette temaet. Biologisk sett så kan man ikke endre på sitt kjønn (sex) men man kan endre på kjønn (gender).

Du kan ikke endre på kromosomene dine eller skjellettet ditt, men du kan ta hormoner og kosmetiske inngrep som kan hjelpe de som trenger det med å føle seg som det kjønnet de ønsker.

Når det er sagt så er det strengt tatt ikke mye vits å legge seg for mye opp i hva folk over 18 foretar seg av valg i livet så lenge de ikke bryter loven eller forvolder andre med sine handlinger. La nå transer få være transer og la dem være i fred. De har allerede nok vansker som det er.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

Førsteposten har ingen konkret problemstilling og oppfordrer ikke til å diskutere noe spesifikt. Det er en ytring, og det er nok både derfor du får svar du ikke liker, og derfor tråden er flyttet til riktig kategori. Det er ikke «kansellering». :) 

Ordsalat.

For det første er det flere problemstillinger, og det avsluttes med flere spørsmål. At noe er en ytring endrer ikke det. Alt noen skriver her inne er en ytring. Både problemstillinger og spørsmål er ulike typer av ytring.

Det er en haug av førsteposter under "Politikk og samfunn" som er langt mer mangelfull enn denne. 

Det blir umulig å konkludere noe annet, utifra det som er sagt, enn at noen bare ikke likte innholdet i førsteposten. Eller brukeren som postet. Sannsynligvis begge deler. Derfor ble den helt riktig ikke kansellert, men flyttet til "rote-kroken" hvor den kan "drukne" uten for mye oppmerksomhet. Slik kan man gi gult kort og bortvise ting man ikke liker uten å utvise fullstendig.

The hypocrisy keeps rolling..

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 9/28/2023 at 8:44 AM, The Very End said:

Hva er det du ønsker å oppnå med tråder som denne, narkotikapolitikk-tråden og innvandringspolitikk-tråden - er det diskusjon eller distribusjon av en mening? Det er ofte sterke ordlag og til dels ensidig vinkling av komplekse problemstillinger, med det resultatet at det blir et nokså steilt diskusjonsmiljø.  

Det er vel gjerne det man kaller et Manifest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Deechon said:

Når det er sagt så er det strengt tatt ikke mye vits å legge seg for mye opp i hva folk over 18 foretar seg av valg i livet så lenge de ikke bryter loven eller forvolder andre med sine handlinger. La nå transer få være transer og la dem være i fred. De har allerede nok vansker som det er.

Det er all grunn til å legge seg opp i da det er skattepenger som brukes for å finansiere de uhelsebringende inngrepene til transpersonene. Samt er det skattefinansierte helsevesenet som må ta seg av vedkommende etter 10 kjønnsoperasjoner og 20 år med hormoncoctailer. 

Quote

Biologisk sett så kan man ikke endre på sitt kjønn (sex)

Hvorfor da prøve å forandre på den med kirurgi, hormoner og andre unødvendige behandlinger? Bør ikke folk lære seg å akseptere sin kropp når det ikke er noe galt med den?
Er en persons følelser viktigere enn å ikke ødelegge kroppen hans?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Var det ikke noen hai-ryttere som lagde en låt med frasen "Erre dette skattepenga mine går til?" Får den samme viben. Å bruke konseptet "skattepenger" for å skape splid mellom grupper, i dette tilfellet transpersoner, og alle andre. Klasse.

Leser også folk misnøye med at denne tråden er flyttet til oppslagstavla (der reglene spesifiserer at det er der "hjertesukk" og agenda skal postes). Som om det ikke er gudene vet hvor mange andre anti-trans tråder/diskusjoner her inne...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Deechon said:

La nå transer få være transer og la dem være i fred. De har allerede nok vansker som det er.

De skal ikke få et sekund fred heller så lenge de ønsker perverse ting som hormonterapi på små barn. Ei heller skal de få fred så lenge de ønsker å diktere vanlige folks tilnærming til deres mentale lidelse. Glem det.

Hva de derimot skal få være er transer (så lenge de er over 18), og de burde få tilbud om hjelp fra psykiatrien på skattebetalernes regning. Men ikke kirurgi.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Tåkefyrste said:

De skal ikke få et sekund fred heller så lenge de ønsker perverse ting som hormonterapi på små barn. Ei heller skal de få fred så lenge de ønsker å diktere vanlige folks tilnærming til deres mentale lidelse. Glem det.

Hva de derimot skal få være er transer (så lenge de er over 18), og de burde få tilbud om hjelp fra psykiatrien på skattebetalernes regning. Men ikke kirurgi.

Mon tro om det er disse transe - ekstremistene (som må anses å være i mindretall) eller den jevne kommentarfelt-krigeren som klager på transseksuelle som har de største mentale lidelsene. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, Tåkefyrste said:

De skal ikke få et sekund fred heller så lenge de ønsker perverse ting som hormonterapi på små barn.

Jeg tror ikke du er imot all kjønnsregulerende hormonterapi på små barn. Isåfall skyldes det uvitenhet, men det er jo synd siden du har så sterke meninger om dette.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...